XII Simposi CIDUI 2022

Acte 30 de juny

El dijous 30 de juny es va celebrar el XII Simposi CIDUI 2022 sota el títol “Aprendre a la universitat d’avui: Renovació o revolució?”. L’objectiu era obrir un espai de treball on debatre sobre com podem adoptar estratègies en tots els àmbits de la universitat (institucional, PDI, PAS i alumnat). Va tenir lloc a les 9:30h a l’Aula Magna.

29/06/2022

El dijous 30 de juny es va celebrar el XII Simposi CIDUI 2022 sota el títol “Aprendre a la universitat d’avui: Renovació o revolució?”. L’objectiu de l’acte er analitzar i debatre sobre com podem adoptar estratègies en tots els àmbits de la universitat (institucional, PDI, PAS i alumnat). Va ser a les 9:30h a l’Aula Magna.

Les universitats estan vivint processos de canvis, fet que afecta a la formació dels ciutadans i professionals que intervindran en la construcció de la societat del futur. Els processos clau de l’ensenyament no passen únicament pel concepte clàssic d’aula, sinó que convoca altres espais i nivells de participació presencials i no presencials que també són determinants per facilitar aquesta formació. Tanmateix, aquestes transformacions estan generant també dificultats per assegurar la necessària vinculació entre estudiants i universitat, per tant, la conducció d’aquests processos dins les universitats converteix en elements clau el diàleg i la retroalimentació amb l’estudiantat.

Aquesta premissa es va desenvolupar a partir d’una primera sessió plenària que va situar els elements de debat, per després formular propostes d’actuació concretes a través de tres sessions paral·leles d’ampli debat (entre equips de govern, professorat, alumnat, equips d’administració i gestió…) cadascuna centrada en un aspecte concret:

• Sessió de treball 1: Propostes pel que fa a l’adaptació de recursos tecnològics.
  • Sessió de treball 2: Propostes relacionades amb les metodologies d’ensenyament i aprenentatge.
  • Sessió de treball 3: Propostes sobre itineraris flexibles i models de participació per estudiants de perfils diversificats.