Una pràctica de Dret Penal III sobre l'eutanàsia acaba amb una publicació a una revista i un webinar

Eutanasia

A través d’una activitat innovadora desenvolupada a una assignatura de segon curs, unes alumnes han pogut publicar un article sobre l’eutanàsia a la revista DMD i estan organitzant un taller virtual conjuntament amb la Complutense de Madrid

11/03/2021

El que va començar sent una activitat d'aprenentatge de l’assignatura de Dret Penal III, ha acabat amb una publicació a la revista electrònica de l’associació Derecho a Morir Dignamente (DMD) i una futura xerrada virtual on s’analitzarà la llei de l’eutanàsia

Tot va començar a una de les pràctiques de l’assignatura de Dret Penal III, de segon curs de Dret. La pràctica consistia a elaborar redactats alternatius de l'article 143 del Codi penal, suposant que s’aprovés el Projecte de Llei Orgànica reguladora de la mort digna.

Es tractava d’una pràctica voluntària i no avaluable, on hi van participar els grups 1 i 2. Els enunciats es van sotmetre a votació cega entre tots els alumnes i l'enunciat guanyador va arribar a les mans de Miguel Presno.

Presno, catedràtic de Dret Constitucional a la Universitat d’Oviedo i analista d’Agenda Pública, és un expert constitucionalista que va estar tan content del resultat i de l’activitat desenvolupada, que es va mostrar entusiasmat a donar visibilitat a la proposta. Personalment, es va posar en contacte amb l’associació Derecho a Morir Dignamente (DMD).

Quan l'entitat es va assabentar de la pràctica, va proposar als alumnes guanyadors que escrivissin un article sobre l’eutanàsia per a la seva revista electrònica. Així, les alumnes Claudia Orti Arrufat i Sophia Charlotte Peschko han vist el seu article publicat.

Però la relació no s’ha acabat aquí i, davant l’èxit de l'article i la seva repercussió, s’ha acordat que s’organitzarà un taller virtual d’Anàlisi de la Llei de l’eutanàsia.

El taller l’organitzaran un grup d'alumnes voluntaris que van participar en l'activitat d'aprenentatge de la facultat de la facultat, conjuntament amb integrants de l’associació Memento Mori, formada per alumnes de medicina de la Universitat Complutense de Madrid (UCM). I tindrà el suport de l’associació Derecho a Morir Dignamente (DMD)

La professora Margarita Bonet ha apuntat les línies del webinar que s’organitzarà: “l’esperit del projecte és que els mateixos alumnes, amb la nostra tutela, organitzin el webinar i que ells mateixos es dirigeixin als alumnes universitaris interessats”.

Encara s’està treballant per trobar una data pel taller, ja que es vol tenir en compte diverses variables: que sigui posterior a l’aprovació de la llei i que no coincideixi en període d’exàmens.

De moment, des de l’organització estan acabant de dibuixar el “què” i el “com” es farà. El que sí que tenen clar és el nom de la xerrada: “Togas i batas”.