Una investigadora de la FTI, Lara Estany, recull el seu Premi Sant Jordi 2020 a l’Institut d’Estudis Catalans

Acte d'entrega dels Premis Sant Jordi 2020

Estany va rebre aquest guardó de forma telemàtica el passat mes de maig per la seva tesi doctoral “La censura franquista i la traducció catalana de narrativa als anys seixanta”. En aquesta obra s’hi analitzen 288 novel·les i els seus respectius informes de traducció en una època en què el català lluitava per obrir-se pas a través de la traducció.

28/09/2020

Segons Estany, la religió era un dels criteris predominants per als censors franquistes a l’hora de revisar novel·les

L’Institut d’Estudis Catans atorga els Premis Sant Jordi anualment a diverses obres destacades en l’àmbit de la cultura i la llengua catalanes. Lara Estany, investigadora de la FTI al grup de recerca GETCC, va ser una de les guardonades d’enguany per la seva tesi doctoral “La censura franquista i la traducció catalana de narrativa als anys seixanta”.

La situació d’excepcionalitat d’enguany va ajornar l’entrega de premis, celebrada el passat 11 de setembre. Estany va poder, finalment, recollir-hi el seu merescut guardó, fruit de l’anàlisi de 288 novel·les i els seus respectius informes de censura de la dictadura franquista.

De nou, des de la Facultat volem transmetre la nostra enhorabona tant a Estany com al grup de recerca GETCC. Us convidem, a més, a llegir aquesta notícia amb més detalls sobre la interessant investigació d’aquesta tesi, que ajuda a posar llum sobre una època fosca per a la llengua catalana.