UAB makes history and wins the World Debate Championship in Panama

Amadeo i Isabella amb el títol de campions del món a Panamà

Amadeo Gavilano i Isabella Vásquez, alumne i exformador de debat a la UAB, guanyen el mundial de debat 2023 a Panamà. I l'Elena Núñez, alumne i formadora, es proclama dins de les 20 millors jutgesses del campionat.

22/09/2023

El passat 13 de juliol va tenir lloc l’edició de 2023 del Campionat del Món Hispanoparlant de Debat en format de British Parlament (BP) a Panamà on van participar més de 500 participants tant nacionals com internacionals.

En aquesta edició, l’alumne de la UAB Amadeo Gavilano va proclamar-se 2n millor orador del món i, la seva companya Isabella Vásquez va proclamar-se 4a millor oradora sent la millor en la categoria femenina. A més, de manera conjunta, l’Amadeo i l’Isabella van aconseguir guanyar l’edició i proclamar-se campions del món en el format de BP. Aquest fet, proclama a la UAB com la primera universitat en la història de Catalunya en arribar i guanyar la final.

Tanmateix, l’Amadeo i l’Isabella ja van aconseguir portar a la UAB com a primera universitat en la història de Catalunya en arribar a la final del campionat, ja que en l’edició anterior van proclamar-se subcampions del Món Hispanoparlant de Debat BP a Madrid.

No obstant això, també en la mateixa competició va participar, l’alumna i formadora del Grup d’Argumentació i Debat, l’Elena Núñez Jaime en categoria de jutgessa on va arribar a jutjar fins a quarts de final, proclamant-se dins de les millors 20 persones jutges d’aquesta competició.