Taula rodona invasió de Rússia a Ucraïna

FotoUcraïna

El dimarts 29 de març , de 12 a 14 h, a l’Aula Magna de la Facultat de Dret, l’Institut d’Estudis Europeus, la Càtedra Jean Monnet en Polítiques Europees (EUPOL), Facultat de Dret i el Centre de Documentació Europea organitzen una taula rodona que té per objecte analitzar el conflicte bèl·lic sorgit arran de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

16/03/2022

La invasió de Rússia a Ucraïna ha commogut el món i la comunitat universitària. Les imatges de tancs russos entrant a les ciutats ucraïneses, i de milions de refugiats fugint cap a passos fronterers poden semblar d'una altra època. Amb motiu de la preocupació i la solidaritat que vol mostrar la Universitat amb les persones que estan patint aquesta guerra, s'ha organitzat una taula rodona per al proper dimarts 29 de març amb l'objectiu d'analitzar el conflicte bèl·lic, i fer-ne un posterior debat amb el públic assistent.

La sessió està oberta a tota la comunitat universitària, i l'organitzen l’Institut d’Estudis Europeus, la Càtedra Jean Monnet en Polítiques Europees (EUPOL)Facultat de Dret i el Centre de Documentació Europea. S'oferirà una anàlisi des de quatre perspectives rellevants en aquest moment (sense oblidar els aspectes humanitaris): anàlisi econòmica, anàlisi de relacions internacionals, anàlisi institucional des de la UE i anàlisi des de l’òptica dels drets humans i del Tribunal Penal Internacional.

La taula rodona estarà composta pels següents membres de la comunitat acadèmica de la UAB:

·       Dr. Jordi Bacaria, Catedràtic d’Economia Aplicada.

·       Dra. Ana Mar Fernández Pasarín, Professora Titular de Ciència Política i de l’Administració i titular de la Càtedra Jean Monnet en Polítiques Públiques.

·       Dra. Clàudia Jiménez Cortés, Professora Titular de Dret internacional Públic.

·       Dr. Francesc Serra Massansalvador, Investigador post doctoral de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals.

·       Dr. Enric Fossas Espadaler, degà de la Facultat de Dret (Moderador)

L'acte tindrà lloc de 12 a 14 h, a l’Aula Magna de la Facultat de Dret