Segona edició de les Jornades de Biorecerca

Detall d'un mural a la Facultat de Biociències
Els Departaments de Biologia Animal, Biologia Vegetal i Ecologia, de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia, de Bioquímica i Biologia Molecular, i de Genètica i Microbiologia, organitzen, del 6 al 9 de juny, les Jornades de Biorecerca a la Facultat de Biociències.

26/05/2016

La Facultat de Biociències repeteix enguany la iniciativa conjunta de les Jornades de Biorecerca – UABio. La sessió plenària inaugural tindrà lloc el dia 6 de juny, a les 12h, a la sala d’actes de la Facultat de Biociències, amb la conferència del professor Xavier Trepat, que tindrà el títol “The forces behind cell migration and invasion”. L’acte comptarà amb la presència de les autoritats acadèmiques de la UAB (Vicerectors de Recerca i de Projectes Estratègics i Degà de la Facultat de Biociències). El doctor Trepat, professor d’investigació ICREA a l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), on coordina el grup Integrative Cell and Tissue Dynamics, estudia els mecanismes biofísics fonamentals de la interacció i la comunicació entre les cèl·lules. El doctor Trepat ha desenvolupat noves tecnologies que junt amb l’anàlisi computacional de la forma i la velocitat de la cèl·lula, permeten una caracterització de la dinàmica epitelial durant el creixement del teixit, la curació de ferides i la invasió cel·lular del càncer.

Les jornades pretenen visualitzar l’excel·lent recerca que fa la UAB en aquest camp i comptaran amb la participació de centenars d’investigadors, desenes de presentacions orals, sessions de pòsters i una exposició d’estands per part d’empreses col·laboradores. Cadascun dels quatre dies de les jornades estarà adreçat a la presentació de contribucions de recerca dels membres d’un dels departaments més implicats en la docència i la investigació en els àmbits de Biociències i Biomedicina. El 6 de juny al Departament de Bioquímica i Biologia Molecular; el 7 de juny al Departament de Biologia Animal, Biologia Vegetal i Ecologia; el 8 de juny al Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia; i el dia 9 de juny al de Genètica i Microbiologia.

La darrera jornada, el dijous 9 de juny, a les 12.30h, la sala d’actes de la Facultat de Biociències acollirà la conferència de cloenda “Rethinking biomarkers: measures of cell activity accurately predict phenotypes”, a càrrec de l’investigador de Centro de Investigación Príncipe Felipe de València Joaquim Dopazo. El doctor Dopazo és un dels més reputats bioinformàtics del món. Actualment és el cap del Departament de Genòmica Computacional del CIPF i del Node de Genòmica Funcional del Institut Nacional de Bioinformàtica.  És referència internacional en genòmica funcional, biologia de sistemes i en el desenvolupament d’algoritmes i software per l’anàlisi massiva de dades i la seva aplicació a medicina personalitzada, agrogenòmica i nutrigenòmica.

Més informació:
Programa de les jornades