La UNE i l'ESAGED analitzaran l'impacte del Reglament EUDI en l'Arxiu Electrònic Únic en un webinar
L’Associació Espanyola de Normalització (UNE) i Arxivística i Gestió de Documents – Escola FUAB Formació (ESAGED) organitzen el pròxim 10 de febrer de 2026, a les 16 h, el webinar "Arxiu electrònic de confiança: consolidant l’Arxiu Electrònic Únic amb el reglament EUDI (eIDAS2)", una sessió centrada en els nous serveis qualificats d’arxiu electrònic definits per la normativa europea. La inscripció és gratuïta!
19/12/2025
La trobada té com a objectiu descriure les característiques dels serveis qualificats d’arxiu electrònic recollits en el Reglament EUDI (eIDAS2) i analitzar-ne la convergència amb el model espanyol d’Arxiu Electrònic Únic, posant el focus en els requisits tècnics establerts en els seus actes d’execució. Així mateix, s’hi abordarà el nou enfocament que el Reglament imposa en matèria de preservació digital, així com les obligacions de certificació que hauran d’assumir els prestadors de serveis.
Durant la sessió en línia també es debatrà l’impacte d’aquest nou marc normatiu en els arxius i en les empreses del sector, identificant els principals reptes i oportunitats que es deriven de la implantació dels serveis qualificats d’arxiu electrònic en el context europeu.
El webinar serà impartit per Francisco José Valentín i Maria García, vocals del Comitè Tècnic de Normalització CTN-UNE 50/SC 1, òrgan responsable de l’elaboració de normes relacionades amb la gestió documental i la preservació de la informació digital. També hi intervindrà Anahí Casadesús De Mingo, coordinadora del Màster Oficial en Arxivística i Governança de la Informació de l’ESAGED UAB.
La jornada pren com a referència el Reglament d’Execució (UE) 2025/2532 de la Comissió, de 16 de desembre de 2025, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 910/2014 (eIDAS) pel que fa a les normes i especificacions de referència per als serveis qualificats d’arxiu electrònic.
El seminari s’impartirà a través de la plataforma Microsoft Teams i requereix inscripció prèvia mitjançant aquest formulari per poder accedir a la trobada digital.
Aquesta iniciativa s’emmarca en la col·laboració entre l'ESAGED i la UNE, orientada a difondre el treball del CTN-UNE 50/SC 1 – Gestió i preservació dels documents i la informació digital, reforçant el coneixement i l’aplicació dels estàndards normatius en l’àmbit de l’arxivística i la preservació digital.