La UAB i Securitas anuncien el projecte guanyador del Premi Càtedra Manuel Ballbé SHDG-Securitas

Ana Novo Gómez

La UAB i Securitas Seguretat Espanya han reconegut el treball “Evaluación de la vegetación en el entorno de las carreteras mediante el procesamiento de datos LiDAR e imágenes multiespectrales” d’ Ana Novo Gómez, com el millor projecte de recerca relacionat amb la Seguretat Humana i el Dret Global que s'ha presentat en la primera edició del Premi Càtedra Manuel Ballbé SHDG-Securitas.

13/02/2023

Roser Martínez Quirante, Directora de la Càtedra Manuel Ballbé de Seguretat Humana i Dret Global-Securitas, ha comunicat el nom de la guanyadora del Premi Càtedra Manuel Ballbé SHDG-Securitas.

El guardó ha correspost a Ana Novo Gómez, del grup de recerca de geotecnologies aplicades de l'Escola d'Enginyeria forestal de la Universitat de Vigo, pel seu treball de doctorat titulat “Evaluación de la vegetación en el entorno de las carreteras mediante el procesamiento de datos LiDAR e imágenes multiespectrales”.

Com ha destacat la Directora, aquest premi pretén reconèixer el mèrit d'aquelles persones investigadores que estiguin realitzant una labor professional o acadèmica de rellevància nacional o internacional en les seves respectives àrees de recerca i camps científics, i que contribueixin, excepcionalment, a l'avanç de la ciència, a la transferència de tecnologia i a la innovació de la regulació. Tot això, per a la seva aplicació pràctica en el camp de la seguretat privada, i especialment, al paper de la dona.

La Comissió avaluadora estava formada per la Presidenta de la Càtedra, M. Teresa Fdez.de la Vega, pel Director Acadèmic Carlos Padrós, i per la delegada i representant de Securitas en la Càtedra, Alicia Gómez d'Hinojosa.

El treball de desenvolupament serà exposat en el pròxim Congrés Internacional sobre Seguretat i es publicarà en el Journal of Human Security and Global Law.