La UAB acull la 14a edició de les Olimpíades de Geologia de Catalunya

Olimpiades de Geologia a la UAB

El passat divendres 3 de març van tenir lloc les 14es Olimpíades de Geologia de Catalunya, promogudes per l’Associació Espanyola per a l’Ensenyament de les Ciències de la Terra (AEPECT) juntament amb la Societat Geològica d’Espanya (SGE). La UAB ha acollit un total de 57 participants.

08/03/2023

En aquesta edició tots els participants han fet la prova de manera simultània en alguna de les seus de Barcelona (a la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa), Lleida (a la Universitat de Lleida), Girona (a la Universitat de Girona) i Tarragona (a la Universitat Rovira i Virgili). Enguany la suma d’inscrits ha estat de 390 estudiants, majoritàriament de 1r i 2n de batxillerat, procedents de 36 centres d’arreu del territori català. La UAB ha acollit 57 participants de 7 centres d’ensenyament.

Un cop finalitzades les proves, els participants i els seus professors han assistit a les diferents activitats i xerrades que cada seu ha organitzat. A la UAB s’ha presentat una xerrada sobre meteorits, a càrrec de la investigadora Marina Martínez, i un taller per als professors de demostracions d’experiments a l’aula, a càrrec del geòleg Xavier Juan.

Després de la conferència s’han donat a conèixer els noms dels guanyadors, que han rebut com a obsequi un exemplar de l’Atles geològic de Catalunya, cedit per l’Institut Geològic i Cartogràfic de Catalunya, una sortida al Geoparc de la Catalunya Central com a sessió de preparació per a la fase nacional de les olimpíades i entrades per visitar diferents espais i museus del Geoparc Orígens. Dels participants a la UAB, els guardonats han estat Isona Torné Marichalar, de l’institut Eugenia Xammar de l’Ametlla del Vallès, en primera posició; Irene Baena Galea, de l’institut Vicenç Plantada de Mollet del Vallès, en segona posició, i Aniol Brossa Pérez, de l’institut Eugenia Xammar de l’Ametlla del Vallès, en tercera posició.

El proper 24 de març els guanyadors de cada seu participaran en la fase nacional de les Olimpíades de Geologia, que tindrà lloc a Jaén, i els guanyadors d’aquesta fase configuraran l’equip que competirà a l’Olimpíada Internacional de Ciències de la Terra (IESO 2023).