La Facultat acull la cinquena edició del torneig nacional de debat

V Torneig GAD

La Facultat va acollir el cap de setmana del 21 d’abril, la cinquena edició del torneig nacional de debat “V BP GAD UAB”, amb més de 140 participants.

03/05/2023

“La paraula ha de ser un instrument per construir conjuntament les millors idees per superar els reptes que ens plantegem”

Més de 140 estudiants d’arreu es van trobar aquest cap de setmana, els dies 21, 22 i 23 d’abril, a la Facultat de Dret de la UAB per participar en la cinquena edició del torneig nacional de debat parlamentari britànic organitzat conjuntament pel Grup d’Argumentació i Debat i la unitat de Dinamització Comunitària. Hi vingueren estudiants de 23 universitats d’Espanya, i també alguns participants de Colòmbia i Perú.

La inauguració va comptar amb la presència de la Secretària General de la Universitat, Esther Zapater, que coneix de prop el món del debat per la seva etapa com a antiga degana de la Facultat. En la seva intervenció, va exposar “la necessitat d’apropar l’oratòria i l’argumentació als estudiants”, i també va posar en valor el fet de traslladar més enllà de les aules activitats que fomentin l’esperit crític vers el nostre entorn.

També va estar-hi present la vicedegana Susana Beltrán, que va remarcar com “la paraula ha de ser un instrument per construir conjuntament les millors idees per superar els reptes que ens plantegem”.

Finalment, vam comptar amb la presència de María Jesús García Morales, professora de Dret Constitucional i directora del projecte “Dones juristes pioneres”, i va exposar com durant moltes dècades s’ha silenciat la veu de moltes dones que van ser pioneres en l’àmbit del dret, així com el projecte existent a la Facultat per reivindicar la seva obra i el seu llegat.

Durant els tres dies, els participants van debatre sobre temes tant diversos com són l’economia, l’energia, la política, les narratives socials, l’educació o la neurociència, alhora que es podia celebrar Sant Jordi, amb roses i llibres. Amb aquest torneig, el més gran celebrat aquest any 2023, el Grup d’Argumentació i Debat marca el final d’un curs intens on s’ha participat a molts tornejos, s’han realitzat activitats amb alumnat de secundària i batxillerat i s’ha seguit impulsant la comunitat universitària més enllà de les aules.