L'alumne Gorka Samaniego guanya el III Torneig Nacional de Debat BP Compostel·la

Els alumnes del GAD al Torneig BP de Compostel·la.
El GAD aconsegueix classificar-se en totes les categories, guanyant l’absoluta i sent subcampió de la novell, juntament amb la classificació del break de jutges.

10/03/2020

El Grup d’Argumentació i Debat de la Facultat de Dret va enviar una nombrosa expedició al III Torneig BP Compostel·la, organitzat per la Universitat de Santiago de Compostel·la. Hi va haver sis rondes classificatòries amb debats molt intensos sobre temes diversos i complexos, com el secret de sumari en procediments contra polítics, les reparacions de països industrialitzats per les seves emissions o l’apogeu de l’ateisme.

Després de les rondes classificatòries, dos equips del GAD es van classificar. Dels 8 equips que es van classificar a semifinals, el formador del GAD Gorka Samaniego, que debatia amb Belén Montes de la UNED, va classificar-se com a segon millor equip, i Pau Hernández i Andreu Garcia com a cinquens. Finalment, Gorka Samaniego i Belén Montes es van proclamar campions absoluts del torneig.

En la categoria de novells, Judith Bonet i Dominik András es van proclamar subcampions de la seva categoria, en una final on el jutge del GAD José María Sáez va ser part del panell de jutges, al aconseguir classificar-se com a tal.

En la classificació d’oradors, Andreu Garcia es va proclamar millor orador novell del torneig i també va classificar-se com a setè millor orador absolut del torneig. En aquesta mateixa classificació, Gorka Samaniego i Pau Hernández es van proclamar quart i segon millor oradors absoluts respectivament, fent que l’expedició fos un gran èxit.

Amb aquests resultats, el GAD suma només en el que portem d’any 2020 un campionat nacional de debat BP, un subcampionat absolut, dues semifinals, una victòria en categoria de nivells i dos subcampionats novells.