InnovaDret presents its program of sessions for the academic year 2023-2024

Imatge del grafitti que hi ha davant la Facultat de Dret

El grup InnovaDret de la Facultat de Dret UAB ha elaborat el programa de les seves sessions pel curs 2023-2024.

05/10/2023

InnovaDret és un col·lectiu integrat per professorat de diverses àrees de coneixement de la facultat que es va constituir fa dos anys, al curs 2021-2022, gràcies a l'impuls dels professors i vicedegans de la facultat, Josep Cid i Ricard Esteban. El seu objectiu principal va ser crear un espai de reflexió i d'anàlisi al voltant de la docència i la innovació del Dret. El professor Cid va assumir el repte de la seva coordinació durant un període de dos anys. La primera edició va estar molt orientada a realitzar un debat constructiu sobre la implementació del nou model docent del grau de Dret. Les temàtiques d'aquestes primeres sessions es van centrar en les metodologies docents que es podien aplicar als seminaris: la simulació de judicis, el debat, la redacció de documents jurídics, el treball cooperatiu, la gestió d'equips docents, etc. Cal destacar que el contingut de les diverses ponències es posarà a disposició de tota la comunitat aviat.

La segona edició, que es va fer el curs passat, es va centrar en temàtiques com el treball fora de l'aula, la docència compartida a Història del Dret, el seminari com a eina d'aprenentatge dels continguts teòrics, la perspectiva dels estudiants al nou model teòric, l'aprenentatge en les pràctiques i les tipologies d'avaluació adequades al nou model docent. Els continguts d'aquestes ponències, igual que en el curs anterior, es publicaran de manera oberta.

El 4 d'octubre d'enguany es va celebrar la reunió preparatòria per aquest curs. En aquest acte es va escollir al nou coordinador per dos anys, el professor Josep Cañabate. Tant per part del deganat, com de la resta de membres d'InnovaDret, es va agrair molt especialment la tasca realitzada pel professor Josep Cid durant aquesta primera etapa. D'altra banda, es van acordar les següents temàtiques per les sessions d’aquest curs: les metodologies puzle, el fet de modelar el perfil professional de l'alumnat a partir de la docència, l'ús de ChatGPT als seminaris, que fa interessant una classe teòrica, l'ús de podcast i videotutorials, els nous estàndards de "correcció política" a l'aula i la reforma dels programes de les assignatures per adaptar-los al nou model docent.

El Grup InnovaDret convida a tot el professorat de la facultat a participar en les seves sessions i, si ho troben adient, a afegir-se al col·lectiu.

S'adjunta el programa del curs 2023-2024:

8 Novembre 2023

Metodologia puzzle als seminaris

Ponent: Josep Cañabate (Comentarista: Mònica Perna)

13 desembre 2023

Modelant el perfil professional dels alumnes a partir de la docència

Ponent: Carles Górriz (Comentarista: Guillem Izquierdo)

10 gener 2024

L’ús del ChatGPT en el seminaris

Ponent: Santiago Robert (Comentarista: Glòria Ortega)

7 febrer 2024

Què fa interessant una classe teòrica?

Ponent: Miquel Gardeñes (Comentarista: Josep Cid)

6 marc 2024

Podcasts i videotutorials com a eina d’innovació docent

Ponent: Sandra Camacho (Comentarista: Lidia Ballesta)

3 abril 2024

Docència encotillada? Els nous estàndards de “correcció política” a l’aula

Ponent: Claudia Jiménez (Comentarista: Núria Reynal)

8 maig 2024

Reforma dels programes de les assignatures per adaptar-los al Nou Model Docent.

Ponent: Susana Navas (Comentarista: Ricard Esteban)

Nota: totes les sessions a la Sala de Juntes, de 15:30 a 17:30.

15:30 a 17:30.