Entrevista a los delegados de 5º curso de ADE + Derecho

IMG_JordiDavid

La Facultad de Derecho ha hablado con David Sanz – Ferrer y Jordi Sillero, delegados de quinto curso del doble grado de ADE + Derecho.

22/12/2022

•  Des de quan sou delegats?

- Jordi: Jo, ja vaig ser delegat a primer, i ara ho torno a ser a cinquè.

- David: Jo he començat aquest curs. No hi havia ningú que s'encarregués del nostre grup i vaig decidir presentar-m'hi.

•  Quina és la feina exactament que fa un delegat/ada universitari?

- Jordi: La feina més important és ser un nexe entre els companys, que moltes vegades tenen queixes grupals comunes. La nostra obligació és transmetre aquestes inquietuds al professorat. I també a la inversa; quan el professor vol enviar un missatge a l'alumnat ens ho diu a nosaltres, ja que d'aquesta manera s'estalvia la fredor que pot suposar enviar-lo a través del Campus Virtual.

- David: No només som els representants dels estudiants davant el professorat, també som la coordinació de tot el grup.  A vegades s'ha d'arribar a acords entre el grup de classe, i la nostra feina és coordinar-ho.

• Quines són les demandes que t’arriben per part del centre i de l’alumnat?

- Jordi: A vegades tenim l'opció de decidir una data d'examen o un canvi puntual d'hora, i hem d'entendre quin és el parer del grup a través de majories i minories. Tanmateix, la part "menys simpàtica" de la tasca d'un delegat és comunicar quan les coses no surten bé. Sovint, justificar perquè quelcom no ha funcionat és complicat.

També és important dir que les demandes que enviem al professorat i a la comunitat universitària han de tenir una raó de pes, perquè si comencem a traslladar queixes de qüestions "menors" la nostra legitimitat es perd. Hem de saber canalitzar quan és el moment de dir una cosa o no.

- David: S'ha de tenir en compte que com a delegat en cap moment tens un poder per decidir, ja que simplement fem de portaveus de decisions que ja estan preses. Això a vegades provoca que se'ns critiqui quan en el fons nosaltres no som els que prenem les decisions.

Dit això, les queixes més comunes per part de l'estudiant són les que fan referència a l'avaluació i al professorat, en el sentit que sovint els alumnes no saben com adaptar-se a les classes que vol fer el professor. Estem treballant molt en millor això i crec que estem aconseguint revertir-ho.

• Heu estat delegats abans d’entrar a la universitat?

-  Jordi: Sí, al batxillerat i a l'ESO.

- David: Jo també al batxillerat i l'ESO. És important que hi hagi algú que ho sigui per millorar la relació entre el grup i el professorat. Els professors valoren molt tenir clar a quina persona acudir quan tenen dubtes sobre com dona una classe o com a adaptar-se a un horari.

•  Què cal millorar de cara al futur, sobretot en la relació entre alumnes i la facultat?

- Jordi: Ara mateix estem pendents d'un canvi d'aula, que no depèn de Dret sinó d'Economia i Empresa, i tenir una relació més fluida amb la Facultat d'Economia i Empresa.

- David: Jo, personalment, estic treballant per apropar més les decisions de la Facultat amb els estudiants. Tracto de crear vies de comunicació entre aquestes dues parts.