Els professors Mª Carmen Medina i Juan Ramón Hidalgo, nous Doctors

Mª Carmen Medina i Juan Ramón Hidalgo assoleixen el Doctorat

Mª Carmen Medina i Juan Ramón Hidalgo, docents de l'Escola, han obtingut el títol de Doctor al defensar amb èxit les seves tesis de recerca. Medina s'ha doctorat en el programa de Dret Públic amb una investigació en l'àmbit de la Seguretat Laboral i el Dret, mentre que Hidalgo ho ha fet en el Doctorat en Seguretat Humana i Dret Global, amb una recerca en Seguretat Alimentària i els drets dels consumidors.

02/08/2021

Mª Carmen Medina i Juan Ramón Hidalgo, docents de l'Escola, han assolit recentment el títol de Doctor al defensar amb èxit les seves tesis doctorals.

L'advocat i expert en Seguretat i Dret Alimentari i Coordinador del Màster en Gestió de la Seguretat i la Qualitat Alimentària, Juan Ramón Hidalgo, va presentar el passat 21 de juny, la seva recerca sota el títol "Libre circulación de productos y protección del consumidor en el ámbito de la seguridad alimentaria. Antecedentes del control de la seguridad alimentaria respecto al derecho de protección de los consumidores", en el marc del programa de Doctorat en Seguretat Humana i Dret Global de la UAB.

Aquesta investigació indaga en els antecedents respecte al control de la seguretat alimentària des de la perspectiva de la protecció dels drets del consumidor, a fi de determinar l'evolució i l'abast que en l'actualitat la legislació alimentària estableix per la prevenció i la seguretat del consumidor final, que es fixa com un objectiu fonamental per mantenir el mercat únic, i la salut i la seguretat dels consumidors en l'àmbit de la Unió Europea.

La tesi va ser dirigida per la Dra. Roser Martínez Quirante, professora de Dret Administratiu i docent també de l'EPSI, i en el tribunal d'avaluació de la seva defensa, hi va formar part Carles Padrós Reig, Catedràtic de Dret Administratiu del Departament de Dret Públic i Ciències Històrico-jurídiques de la UAB; Ana Troncoso González, Catedràtica de Farmàcia del Departament de Nutrició i Bromatologia de la Universidad de Sevilla, i Antonio Miguel Gálvez del Postigo Ruiz, Catedràtic de Microbiologia.del Departament Ciències de la Salut de la Universidad de Jaén.

El tribunal va qualificar la recerca amb un Excel·lent.

Un moment de la lectura de la tesi del professor Juan Ramón Hidalgo

Per altra banda, la professora Mª Carmen Medina va llegir la seva tesi, el passat 12 de juliol, a la sala de vistes de la Facultat de Dret, en el marc del Doctorat en Dret Públic. La recerca, titulada “Els subjectes actius al delicte contra la seguretat e higiene en el treball. Estudi de la seva delimitació a través del compliment normatiu” va ser dirigida per la Dra. Mercedes García Arán, i es va defensar davant del tribunal compost per Adán Nieto Martín, Catedràtic de Dret Penal de la Universidad de Castilla-La Mancha; Julia López López, Catedràtica de Dret del Treball de la Universitat Pompeu Fabra, i Rafael Rebollo Vargas, Catedràtic de Dret Penal de la Universitat Autónoma de Barcelona.

La recerca parteix del fet que les altes taxes de sinistralitat laboral van portar al legislador penal a la decisió de protegir els drets dels treballadors, i en particular, a penalitzar els delictes contra la seguretat i higiene en el treball. L'autora es centra en l'estudi de la delimitació dels subjectes actius a través del compliment normatiu, analitzant el deure de vetllar per la seguretat i higiene dels treballadors que, en alguns supòsits, afecta a subjectes diferents a l'empresari.

En aquest sentit, la investigadora aborda també l'estudi de la conducta omissiva i els subjectes actius del delicte en totes les seves manifestacions, incloent l'anàlisi dels efectes de la delegació de funcions, així com la repercussió de l'autoregulació normativa. Fruit de la recerca realitzada, l'autora elabora diverses propostes de reforma legislativa que es recullen en la tesi.

La qualificació obtinguda va ser d'Excel·lent. Cum Laude.

Felicitem als dos docents per assolir aquesta gran fita acadèmica i professional!

Mª Carmen Medina amb companys professors de l'Escola donant-li suport en la lectura de la seva tesi doctoral.