Els estudiants de l'assignatura de 'Desenvolupament econòmic' visiten les empreses del Berguedà

Alumnes de l'assignatura de Desenvolupament econòmic
El passat 15 de novembre, els estudiants de l'assignatura 'Desenvolupament econòmic', a càrrec de la professora Lourdes Viladomiu, van realitzar una visita a diferents empreses de la comarca del Berguedà

03/12/2019

Lourdes Viladomiu, professora de l'assignatura 'Desenvolupament econòmic' va organitzar el passat 15 de novembre una sortida als seus alumnes per visitar i conèixer les diferents empreses de la comarca del Berguedà. En concret a la Colònia Vidal es va fer una sessió de treball amb la participació de l'Associació pel Desenvolupament Rural de la Catalunya Central (Eduard Barcons), la Fundació Colònia Vidal (Jordi Vidal) i l'Agrener (Ignasi Viladomiu), on es van discutir les línies estratègiques de desenvolupament de la comarca, i els avantatges i inconvenients de localitzar-se al Berguedà.

Posteriorment, els alumnes van visitar Transforma 21 (abans La Berguedana), una empresa d'adaptació de carrosseries per a vehicles especials.

A l'hora de dinar van escollir el Restaurant Sol i Cel, beneficiari d'ajuts que li van permetre modernitzar i ampliar les instal·lacions. A la tarda, van visitar l'empresa Tancant Cercles (Casa Malla, Jordi Rovira), tot un exemple d'economia circular amb producció agrícola-turisme-rural-ramaderia-producció d'embotits i restaurants. Per últim, i per concloure la jornada, el grup va anar a la serradora més gran de Catalunya, Serradora Boix (Joan i Josep Boix), com a exemple de desenvolupament que utilitza els recursos de la zona.