Els Dissabtes de Matemàtiques tornen en una edició virtual

dissabte de les matematiques

Després de tants anys, els Dissabtes de les Matemàtiques ja són un clàssic i, en cada edició, més d'un centenar d'estudiants de batxillerat, els seus professors, monitors i d'altres fans de les matemàtiques tenen l'oportunitat de participar en aquesta experiència. L'edició d'enguany es retransmet de forma virtual en quatre sessions (6, 13 i 20 de març i el 10 d'abril) i es poden recuperar al Canal de YouTube del Departament de Matemàtiques UAB.

18/03/2021

Un any més, el Departament de Matemàtiques de la Universitat Autònoma de Barcelona organitza els Dissabtes de les Matemàtiques. Enguany les sessions són telemàtiques i es poden seguir a través del Canal de YouTube del Departament

Les sessions d'aquesta edició són:

• 6 de març: Disseny de missions espacials, per Josep Maria Mondelo.            From a research lab to industrial applications, per Valerio Pruneri.
  • 13 de març: La quadratura del cercle i els polígons impossibles, per Roberto Rubio.
  • 20 de març: Volar amb les matemàtiques, per Giulia Binotto. Connecta-t'hi!
  • 10 d'abril: Sabem resoldre equacions de tercer grau? per Marc Masdeu. Connecta-t'hi!

Mitjançant aquestes activitats, el Departament de Matemàtiques de la Universitat Autònoma de Barcelona, vol mostrar quina és la presència de les matemàtiques en el món actual i compartir la passió per aquesta ciència.

En totes les sessions, la xerrada s'inicia a les 10h, amb preguntes i comentaris al final de la conferència. No està previst la realització dels habituals tallers, però sí algun temps extra per posar en pràctica alguns dels conceptes tractats a les xerrades.

La majoria de les conferències són impartides per professors que són o han estat membres del Departament de Matemàtiques.

Més informació sobre les sessions

Formulari d'Inscripció