El Postgrau en Gestió de Documents Electrònics estrena el curs amb una ponència sobre un cas pràctic

Ponència inici mòdul Postgrau Documents Electrònics
A la ponència es va exposar el projecte d’implantació d’un Sistema de Gestió Documental i d’Arxiu (SGDa) a l’Ajuntament de Castellbisbal, portat a terme per LOGISDOC, i en el qual han participat 3 exalumnes de l’Escola. La sessió va tenir lloc el 30 d’octubre, a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, amb motiu de l’inici del mòdul sobre “Models tecnològics de sistemes de gestió documental”.

05/11/2019

La primera sessió del Postgrau en Gestió i Documents Electrònics per al curs 2019-2020 va consistir en una ponència sobre l’estudi de cas de l’Arxiu de l’Ajuntament de Castellbisbal, que es va celebrar el passat 30 d’octubre, a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC).

L’objectiu d’aquest tipus de sessions és mostrar a l’alumnat estudis de casos reals en la gestió de documents electrònics, de la mà de professionals en actiu. En aquesta ocasió, amb motiu de l’inici del mòdul dedicat als “Models tecnològics de sistemes de gestió documental”, es va presentar el projecte d’implantació del Sistema de Gestió Documental i d’Arxiu (SGDa) de l’Arxiu Municipal de Castellbisbal, que des de fa uns anys ja produeix documentació electrònica i es troba en procés d’Implantació de l’Administració Electrònica.

La primera part de la ponència es va centrar en els reptes tecnològics i els mètodes d’anàlisi de processos per a la implantació del SGDa municipal, a càrrec de l’empresa LOGISDOC, i on varen intervenir els tècnics de gestió documental encarregats del projecte, Elisenda Rodríguez i Guillem Codorniu, ambdós exalumnes de l’Escola-; i la responsable comercial del territori, Mònica Camins.

A continuació, Isaac Àlvarez i Brugada, exestudiant de l'Escola i tècnic de gestió documental i arxiu de l'Ajuntament de Castellbisbal, va exposar com s'ha implantat el SGDa al consistori i quines millores ha aportat en la gestió documental corporativa i en la qualitat de prestació del servei.

La sessió també va comptar amb la presència de Montserrat Gala Ucles i Carmen García Meilán, coordinadores del Postgrau per part de l'EAPC i l'ESAGED respectivament, que van donar la benvinguda als estudiants de la 9a edició d’aquest programa formatiu.