El grup de recerca TransMedia Catalonia visita la residència Faberllull

La Fageda d'en Jordà, a la comarca gironina de la Garrotxa
La Fageda d'en Jordà, a la comarca gironina de la Garrotxa. Font: @nito

Faberllull és una residència de l’Institut Ramon Llull on conflueixen professionals de les arts, les ciències i les humanitats perquè puguin treballar en els seus projectes tot compartint un mateix espai. El grup TransMedia Catalonia la visita del 19 al 23 d’abril amb motiu d’unes jornades sobre ciència, tecnologia i humanitats.

13/04/2021

Totes les activitats de TransMedia Catalonia a Faberllull són fruit dels projectes europeus del programa Horizon 2020

El grup de recerca TransMedia Catalonia participa en les estades temàtiques Ciència, tecnologia i humanitats o humanitats digitals i ciència? organitzades per Faberllull a Olot. Del 19 al 23 d’abril s’hi faran activitats de cocreació audiovisual i de nous formats de subtítols en entorns immersius. Diverses entitats socials locals i col·lectius de la comarca de la Garrotxa també hi participaran.

Totes tres activitats s’emmarquen en els projectes europeus MediaVerse i Traction. El primer, Mediaverse, té com a objectiu entendre noves maneres de produir, distribuir i consumir continguts multimèdia, com ara els vídeos 360º. Traction, per altra banda, se centra en la cocreació d’òpera per a la transformació social mitjançant l’art audiovisual i les tecnologies emergents.

Què és Faberllull?

La Faberllull és una residència gestionada per l’Institut Ramon Llull amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Olot, on es troben diferents professionals de l’àmbit de les arts, les ciències o les humanitats. La participació en la Faberllull és una gran oportunitat per establir nous vincles amb altres investigadors i enriquir el procés de recerca amb les diverses entitats locals que treballen per la inclusió social.