El grup de recerca TransMedia Catalonia presenta diversos congressos per la setmana del 25 al 29 de gener

Imatges audiovisuals

Del dilluns 25 de gener al divendres 29, el grup de recerca presenta esdeveniments sobre audiodescripció i llenguatge fàcil amb conferenciants d’arreu del món. Totes les trobades seran de caràcter estrictament virtual, entre les quals hi haurà un seminari gratuït.

25/01/2021

TransMedia Catalonia presenta seminaris i congressos virtuals per la setmana del 25 al 29 de gener. En primer lloc, dimarts 26 i dimecres 27 se celebra el congrés ARSAD sobre audiodescripció i amb més de 140 participants d’arreu del món, que se centraran en el projecte RAD. Ben Shirley, de la Universitat de Salford, hi tractarà les noves possibilitats que obre l’àudio de nova generació.

Dimarts 26 a la tarda se celebra un seminari gratuït sobre el projecte EASIT, enfocat en l’aplicació del llenguatge fàcil de comprendre a entorns audiovisuals. Elisabet Serra, de l’Associació Lectura Fàcil, i Clara Delgado, del CEAPAT, en són les ponents convidades i 240 persones podran tenir accés als materials docents que s’han generat en el marc del projecte.

La setmana continuarà amb el congrés internacional M4ALL9 de dimecres a divendres. Els conferenciants principals són Shadi Abou-Zahra (W3C) i Mariana Diaz-Wionczek (NYU) i hi ha prevista l’assistència virtual de més de 230 participants que podran gaudir de 2 tallers, 1 taula rodona, 3 pànels i 80 presentacions.

Sobre el grup de recerca Transmedia Catalonia

TransMedia Catalunya és un grup de recerca interdisciplinari creat el 2005 a la Facultat. Se centra en la investigació en traducció audiovisual (doblatge, subtitulació, etc.) i l’accessibilitat dels mitjans de comunicació (subtitulació per a sords, descripció d’àudio) en diversos gèneres, programes i suports.