El Curs de Pilot i Operador de Drons en Seguretat i Emergències, en un article de La Vanguardia

Article La Vanguardia Ús Drons Confinament

Joan Pérez Arteaga, Inspector en Cap de la Policia Local de Parets del Vallès i coordinador del curs, explica que durant la pandèmia hi ha hagut un increment de l’interès entre els cossos de seguretat per l’ús dels drons. El curs, que finalitza la seva 7a edició al desembre, ja ha format a un centenar de professionals del sector.

27/11/2020

El diari La Vanguardia va publicar el passat 23 de novembre un article, titulat “La pandèmia impulsa l’ús de drons entre policies locals”. Entre els experts consultats hi ha Joan Pérez Arteaga, Inspector en Cap de la Policia Local de Parets del Vallès i coordinador del Curs d’Especialització en Pilot i Operador de Drons en Seguretat i Emergències.

Segons l’article, els drons ja s’han convertit en una eina integrada per controlar aforaments i irregularitats urbanístiques, i vigilar zones agrícoles. Amb el confinament, però, els cossos de policia local han vist que poden utilitzar els robots aeris per visualitzar, donar indicacions a la població, o mesurar la temperatura corporal, entre d’altres.

“La pandèmia ha servit per visualitzar aquesta tecnologia, i l’interès entre els municipis s’ha disparat”, comenta Arteaga. La Policia Local i Protecció Civil de Parets del Vallès va ser el primer cos municipal en incorporar aquesta tecnologia. “Cada dia ens truquen alcaldes, comandaments i agents de la policia local interessats en adquirir i manejar drons... i és que, amb els anys, acabarem portant un a pràcticament cada cotxe policial”, afegeix a l’article.

La peça també fa referència al Curs d’Especialització en Pilot i Operador de Drons en Seguretat i Emergències, formació pionera en l’àmbit universitari català que permet obtenir la certificació de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA). El curs permet conèixer tota la legislació al voltant de l’ús de drons i adaptar el seu ús en l’àmbit de la prevenció i seguretat.

Aquest mes de desembre finalitzarà la 7a edició del curs, del qual ja s’ha titulat més d’un centenar de professionals -agents de policia local, mossos, agents rurals, protecció civil i bombers, etc.

L’article també menciona que l’any 2012 els Mossos d’Esquadra van crear una unitat especialitzada en pilotatge de drons, i que alguns estudiants del curs van poder visitar el maig de 2019

Llegiu l'article complet