Diversitat de perfils i esperit d’equip per arrancar el nou curs 2026-27 a l'EPSI
L'alumnat de primer del Grau presencial en Prevenció i Seguretat Integral va iniciar l'etapa universitària a la UAB, el passat 16 de setembre, amb una jornada cooperativa i dinàmica per conèixer el campus, resoldre dubtes, i teixir xarxa amb els nous companys i companyes de l'aula.
17/09/2026
Prevenció i Seguretat Integral - Escola FUAB Formació (EPSI) va donar la benvinguda als nous estudiants del Grau en Prevenció i Seguretat Integral, de la modalitat presencial, per al curs 2026-2027, amb una jornada d'orientació i lúdica per facilitar l'adaptació de l'alumnat de primer curs en les seves primeres passes en el món universitari.
Per afavorir la integració i el coneixement de l’entorn, es va posar en marxa una gimcana que va recórrer diversos espais emblemàtics del campus i de les instal·lacions de l'Escola FUAB Formació. L’activitat, plantejada des d’un enfocament festiu i cooperatiu, va tenir com a objectiu enfortir la cohesió del grup, i introduir l'estudiantiat en la vida universitària. Com a tancament, la direcció del centre va lliurar un obsequi a l’equip guanyador de les diverses proves proposades.
Vocacions, orientació acadèmica i projecció professional
La trobada va visibilitzar la diversitat de perfils i trajectòries que componen la nova promoció de futurs professionals del sector de la Prevenció i Seguretat. D'una banda, estudiants provinents de formació professional o amb una vocació clara cap al sector públic van destacar la recomanació del seu entorn a l'hora de triar el grau. És el cas de Nea El Bajia, qui explicava que venia d'un cicle superior en Coordinació d'Emergències i Protecció Civil: "Gràcies a aquests estudis vaig conèixer aquesta carrera, i els meus professors em van guiar cap a aquest camí; me la van recomanar molt, i per això vaig decidir apuntar-me".
En una línia similar, Arnau Soler, un altre dels nous alumnes, assenyalava la seva vocació per esdevenir bomber com el motor principal per matricular-s'hi: "Em vaig informar en línia, en persona, i amb contactes, i molta gent em va recomanar aquesta carrera".
D'altra banda, la jornada va posar de manifest la convivència de diferents edats i experiències prèvies. Solange Calderón, tècnica intermèdia en prevenció de riscos laborals va decidir continuar avançant en la seva carrera professional, i apuntar-se al grau. Valorava positivament la convivència intergeneracional durant les dinàmiques: "M'ha semblat divertida. Hi ha edats extremes, hem compartit grup amb tres nois de 18 anys, i crec que ha estat una bona integració".
Una valoració molt positiva del primer dia
Tots els participants van coincidir a ressaltar la utilitat de la jornada per resoldre dubtes, conèixer el professorat, i establir xarxa amb el grup des del primer moment. "Ha sigut una jornada molt intensa i interessant per conèixer els companys de classe i els professors que tindrem", afirmava El Bajia.
Per la seva banda, Calderón destacava el valor de la recomanació entre professionals en actiu: "Comentant en com seguir avançant en la professió, amistats tècniques em van recomanar matricularme al Grau en Prevenció i Seguretat de la UAB". Així mateix, Soler remarcava la importància de crear comunitat des del primer dia: "Ha estat molt interessant perquè he conegut gent de tot arreu de Catalunya, l'equip de direcció ha ensenyat de què anirà el curs i ha resolt molts dubtes, cosa que ja va molt bé".
Amb aquesta jornada d'acollida es mostra l'acompanyament que el centre ofereix ja des de l'inici d'aquesta etapa acadèmica als estudiants, fins a la seva graduació, i també posterior, vida professional, com un dels valors identitaris de l'ADN EPSI.
Una de les proves de la gimcana a la Biblioteca de Ciències Socials.