Cicle de conferències Reforma Laboral

Imatge_refomalaboral

En el marc de la xarxa Alumni de Relacions Laborals s’organitzarà un cicle de conferències gratuïtes, impartides per experts en Relacions Laborals i moderades per la coordinadora de la xarxa la Dr. Maria Jesús Espuny. Es tractaràn les actualitzacions en contractes, la negociació col·lectiva, la Seguretat Social i les pensions.

31/05/2022

La xarxa Alumini de Relacions Laborals ha organitzat un cicle de cinc conferències gratuïtes per parlar sobre la nova Reforma Laboral. Estarán impartides per experts en Relacions Laborals i moderades per la coordinadora de la xarxa, la Dr. Maria Jesús Espuny, i es tractarán questions com les actualitzacions en contractes, la negociació col·lectiva, la Seguretat Social i les pensions, entre altres.

Les sessions que es duran a terme seran les següents:

Sessió 1: Contractació laboral i les reformes

Al llarg de la sessió s'analitzarà com la reforma laboral ha introduït modificacions en la contractació laboral, amb supressió d'alguna modalitat temporal, alteració substancial de la regulació d'una altra, i potenciació de la contractació indefinida, amb canvis rellevants al contracte fix discontinu.

• Intervindrà el Dr. Eduardo Rojo Torrecilla, Catedràtic de Dret del Treball i de la Seguretat Social

El webinar es realitzarà el dijous 2 de juny a les 18.30h online. Les persones interessaden poden inscriure’s en aquest enllaç Inscripció Cicle RRLL Reforma Laboral: Contractació laboral i les reformes (google.com).

Sessió 2: Canvis que s'han produït en matèria de negocació col·lectiva i subcontratació

Durant la conferència es valorarà el paper de la negociació col·lectiva en la reforma laboral. Durant aquesta, es tractarà el conjunt d'aspectes reformats: pèrdua de la prioritat aplicativa del conveni d'empresa en matèria salarialultraactivitatdeterminació del conveni aplicable a les empreses contractistes subcontractistes.

• Amb Albert Pastor Martínez, Professor agregat de Dret del Treball i de la S.S, Coordinador de la Unitat de Dret del Treball i de la S.S i Codirector Aula Iuslaboralista-UAB

El webinar es realitzarà el dimarts 7 de juny a les 18:30h online. Inscripcions a Inscripció Cicle RRLL Reforma Laboral: Canvis que s'han produït en matèria de negociació col·lectiva i subcontractació. (google.com).

Sessió 3: Novetats en matèria de Seguretat Social

En aquesta sessió analitzarem el contingut de les últimes reformes en matèria de Seguretat Social pensions, particularment les derivades del RD-Llei 32/2021 i de la Llei 21/2021 (cotitzacióreforma de la pensió de jubilació anticipada de la jubilació obligatòria, pensió de viduïtat...).

• Amb la Dra. Carolina Gala Durán, Catedrática de Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social i Síndica de la Facultat de Dret UAB

El webinar es realitzarà el dijous 9 de juny a les 18.30h online. Inscripcions Inscripció Cicle RRLL Reforma Laboral: Novetats en matèria de Seguretat Social (google.com).

Sessió 4: Novetats introduïdes per la Reforma Laboral de 2021 als ERTOS per força major i per causes ETOP

El principals continguts de la ponència seran contextualitzar i entendre quina és la justificació per fer els canvis introduïts a la Reforma Laboral en relació als ERTOS. Seguidament, s’analitzaran les novetats en relació a la reducció i a la suspensió dels ERTOS per força major i causes ETOP. Finalment, veure el “Mecanismo Red” i la seva posada en pràctica al sector d’agències de viatge.

• Amb Xavier Solà i Monells, Professor Titular de Dret del Treball i de la Seguretat Social i Secretari del Departament de Dret Públic i Ciències Historicojurídiques.

El webinar es realitzarà el dimarts 14 de juny a les 18.30h on line. Inscripcions: Inscripció Cicle RRLL Reforma Laboral: Novetats introduïdes per la Reforma Laboral de 2021 als ERTOS per força major i per causes ETOP (google.com).

I a la tornada de vacances...

Sessió 5: Contractació formativa i reforma de l’Estatut del becari.

• Amb Ricardo Esteban Legarreta, Vicedegà d’Ordenació Acadèmica i coordinador del Grau de Dret.

Taula rodona presencial per debatre amb els ponents sobre la Reforma Laboral.

• Amb tots els ponents, moderada per la coordinadora de la xarxa de Relacions Laborals la Dra. Maria Jesús Espuny.