“Learning away from the computer during lockdown is possible”, fil de reflexió de la professora Olga Torres

E-learning

La professora Olga Torres reflexiona en un fil a Twitter sobre l’aprenentatge sense dependre exclusivament d’un ordinador. Sota el títol d’”Aprendre sense l’ordinador durant la quarantena és possible”, us resumim les seves reflexions.

20/05/2020

Encara que estiguem confinats, la professora Olga Torres defensa que els estudiants de la FTI puguin aprendre més enllà de la pantalla, connectant amb el món que els envolta fora de la xarxa. En un fil a Twitter titulat “Learning away from the computer during lockdown is possible” (“Aprendre sense l’ordinador durant la quarantena és possible”), explica algunes experiències docents molt interessants sobre aquest model d’aprenentatge.

Als estudiants de traducció jurídica, per començar, els va encomanar dues tasques especials. Per una banda, els va proposar que contactessin amb familiars per a saber quins serveis jurídics i de traducció jurídica havien necessitat o contractat en el passat per aprendre més com funciona aquesta àrea de la traducció. D’altra banda, els va recomanar que miressin pel·lícules amb trames jurídiques perquè aprenguessin i es relaxessin alhora.

També va encarregar als estudiants que busquessin documents legals que tinguessin per casa i que es donessin una estona per a llegir-los amb calma, activitat que, a més, podien fer en família. Finalment, també van tenir la tasca de trucar a treballadors de serveis jurídics per a preguntar-los sobre l’ús del català en la seva feina.

En resum: a més de l’ordinador, de ben segur que els estudiants disposen d’altres recursos per aprendre durant aquest confinament. Us convidem a seguir la professora Olga Torres al seu perfil de Twitter per a no perdre-us cap novetat sobre aquesta iniciativa tan interessant!