“L’experiència dels Jocs Florals de la UAB ha sigut molt bonica”

Cartell promocional dels Jocs Florals de la UAB del curs 2020-21

L’Alba Navajas és alumna de la FTI i una de les guanyadores dels Jocs Florals de la UAB, a la categoria de traducció anglès-castellà. En aquesta entrevista, l’Alba reflexiona sobre la seva experiència amb els Jocs Florals i anima a tothom a presentar-s’hi de cara a futures edicions.

11/05/2020

“Ni tant sols tenia pensat presentar-m’hi, ho vaig decidir de sobte”

Els Jocs Florals de la UAB d’aquest curs, malgrat el confinament, han sigut tot un èxit de participació. Amb diverses desenes d’obres presentades, guanyar és tot un mèrit sobre el qual n’hem volgut parlar amb una de les afortunades, l’Alba Navajas, alumna de quart de Traducció i Interpretació a la nostra facultat.

En aquesta entrevista, l’Alba valora la traducció com a un element de connexió entre cultures i es mostra satisfeta d’haver aplicat aquest principi a la seva participació en els Jocs Florals. The Art Lover, de Carol Maso, no té cap traducció al castellà i es va encarregar d’establir aquesta connexió ella mateixa.

Malgrat les dificultats que se li van presentar al fragment traduït, creu que una traducció així és un molt bon primer pas preparatori per al món professional. No obstant haver-se proclamat guanyadora en un certamen de traducció literària, l’Alba ho té clar: ella vol tirar pel món de la traducció audiovisual.

Finalment, parla també de com és l’experiència d’haver d’acabar no el curs, sinó la carrera confinada a casa. Per sort, en fa un balanç positiu gràcies a una càrrega docent equilibrada i una relació fluida amb el professorat. Us convidem, en tot cas, a escoltar l’entrevista per a gaudir del seu testimoni i aprofitem per a desitjar-li molta sort en aquest final d’etapa i també en els nous reptes que enfronti. Moltes gràcies, Alba!