6a edició PhD Workshops 2022

Foto_stakeholders

El dijous 7 de juliol va tenir lloc a la Sala de Juntes de la Facultat de Dret la sisena edició dels PhD Workshops titulada Stakeholders, what are they, what are their functions?

12/07/2022

El dijous 7 de juliol es va celebrar la sisena edició dels PhD Workshops sota el nom Stakeholders, what are they, what are their functions? La sessió es va desenvolupar a la Sala de Juntes de la Facultat de Dret a partir de les 9:30 del matí.

L’acte va començar amb les intervencions del professor de Dret Privat Internacional de la Universitat Autònoma de Barcelona, Josep Maria de Dios, el Director de l’Escola Europea de dret de Barcelona, Lukas Rass-Masson, i el Cap de Recerca de l’Escola Europea de Dret de Tolouse, Julien Théron.

A partir de les 10h fins a les 11:30h va tenir lloc el debat “Stakeholders com a marca d’un nou enfocament empresarial?" amb Elena Matias Casacuberta per parlar sobre l’enfocament sistèmic a l’empresa, seguit per Annaëlle Paulian que va protagonitzar un col·loqui titulat Cap a una progressiva submissió del dret empresarial als stakeholders?”, i finalment va intervenir Khalil Boustani per debatre sobre la influència de la responsabilitat social corporativa entre els stakeholders i l’empresa matriu.

Per altra banda, a les 11:45h, després d’un breu descans es va produir la conferència “Els stakeholders en el procés normatiu: exemples sectorials del  dret privat. En aquest apartat Alacoque McAlpine va parlar sobre la influència dels Stakeholders en la millora dels drets laborals en les cadenes de subministrament de peces de roba. i Lidia Ballesta Marti sobre qui marca els ritmes en la reforma EU Copyright.

Entre les 12:45 fins a les 14:00 es va fer un llarg descans per dinar abans de rependre la jornada amb una altra qüestió: Els stakeholders en el procés d’elaboració de normes: exemples sectorials del dret public. En aquesta segona part de la sessió Ana Christina Aguilar Viana va portagonitzar el debat sobre els stakeholders i els valors públics de l’Estat digital, i Evgeniia Volkova sobre l’anàlisi del concepte 'stakeholders' aplicat a la governança de dades urbanes sota el prisma del dret europeu .

Va ocupar l’última part del workshop el debat sobre si els animals es poden considerar stakeholders o no. Daniel Navarro Sánchez va enfocar aquesta qüestió des del punt de vista de la responsabilitat social corporativa a l’empresa I els drets dels animals, i Laure Gisie va concloure aquest apartat amb una reflexió sobre el reconeixement dels animals com a stakeholders.

A les 16:00h es va donar la jornada per acabada.

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

• Aliança pels objectius