5 raons per les quals triar el nou Grau en Estudis d’Espanyol i Xinès

Classes de xinès

El curs 2020-21 s’estrenarà el tercer grau de la FTI, el Grau en Estudis d’Espanyol i Xinès: Llengua, Literatura i Cultura. És un grau pioner a tot l’Estat que respon a l’interès cada cop més gran per la cultura xinesa i la necessitat de professionals que sàpiguen fer de pont cultural entre dues de les cultures més riques i llengües més parlades al món.

30/06/2020

A partir del mes de setembre s’impartirà un tercer i nou grau a la nostra Facultat, el Grau en Estudis d’Espanyol i Xinès. Tot i ser una aposta innovadora a nivell estatal, és un repte que la FTI està més que preparada per assumir: també va ser la primera a estrenar un Grau en Estudis d’Àsia Oriental i és a l’avantguarda dels estudis de la llengua xinesa. Ens avalen més de trenta anys d’experiència en la docència del xinès i el suport del nostre grup de recerca de Traducció del xinès al català i al castellà.

A més d’aquestes garanties, el nou Grau en Estudis d’Espanyol i Xinès és una aposta de futur per a tots els interessats en la llengua xinesa per moltes raons, si bé les principals es poden resumir en:

1. No cal saber xinès abans d’entrar al grau, s’estudia des de zero.

2. El xinès i l’espanyol són dues de les llengües més parlades al món i hi ha una demanda creixent de professionals que les dominin.

3. A la Xina hi ha un interès cada cop més gran per l’espanyol i, per això, calen professionals ben preparats que puguin apropar aquesta llengua al mercat xinès

4. La FTI, pionera en llengua xinesa, imparteix aquest grau en col·laboració amb la Facultat de Lletres de la UAB, referent en els estudis de lingüística i literatura

5. El grau ofereix coneixements que serveixen per a treballar en àmbits tan diversos com l’ensenyament de l’espanyol, la gestió cultural, el mercat editorial o les tecnologies del llenguatge.

Per a més preguntes i dubtes, us animem a fer un cop d’ull al web del Grau així com a revisitar virtualment els graus de la nostra Facultat.