17è Congrés d’Arxivística i Gestió de Documents de Catalunya. L’arxiu social: de servei a comunitat

Congrés Arxivers de Catalunya 2019
L’edició d’enguany, que es celebrarà del 9-12 de maig a Sant Feliu de Guíxols, comptarà amb la participació de professors i exalumnes de l’Escola com a ponents. Les inscripcions estan obertes fins al 12 d’abril i, els estudiants de màster i postgrau de l’Escola tenen un preu especial.

25/03/2019

L’Associació d’Arxivers i Gestors de Documents de Catalunya (AAGC) organitza la 17a edició del Congrés d’Arxivística i Gestió de Documents de Catalunya del 9 al 12 de maig, a Sant Feliu de Guíxols (Girona).

Aquesta nova edició se centrarà en l’arxiu com un element clau per a la confiança de la societat amb les administracions, gràcies a les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies. El congrés es planteja, doncs, com un espai per reflexionar sobre el paper de l’arxiu com un ens que possibiliti el reforç del govern obert, la generació de dades participativa, la descentralització, o la reparació jurídica.

S'abordaran 5 eixos temàtics: tecnologies participatives, inclusió i gamificació, reparació i justícia social, nous patrimonis documentals i el Sistema d’Arxius de Catalunya.

El programa del congrés inclou diverses ponències -repartides entre els dies 9, 10 i 11 de maig-, amb la presència de professionals i experts del món de l’arxivística i la gestió documental, que compartiran les seves experiències.

L’Escola, present al 17è congrés d’arxivística

Entre alguns dels ponents es troben membres de la comunitat ESAGED, com ara professors i alumni. Per exemple, dins el marc de la conferència “Narrar i visualitzar dades”, intervindrà David Iglesias, docent del Màster en Arxivística i Gestió Documental i arxiver especialitzat en imatges de l’Arxiu Municipal de Girona.

La conferència “Reparació jurídica i social” també inclourà la participació de Núria Carreras, exalumna de l’Escola i presidenta de l’Associació d’Arxivers Sense Fronteres (AsF), per presentar la tasca d’aquesta entitat amb matèria de drets humans.

Aniol Maria, tècnic d’arxius a Nubilum, és alumni de l’Escola i professor del Postgrau en Gestió de Documents Electrònics. Com a membre actiu de l’AAC, participarà en la conferència “Construint una memòria plural del present”.

En aquesta edició del congrés també hi serà com a ponent Francesc Giménez, arxiver de l’Arxiu Municipal de Sant Cugat del Vallès i professor del Màster. El docent intervindrà a la conferència “L’accés a la informació com a garantia de drets”.

Preu especial per als estudiants ESAGED

Els alumnes de màster i postgrau de l’Escola d’Arxivística i Gestió de Documents de la UAB tenen un preu especial per a la inscripció al congrés.

Per a més informació, també podeu consultar el programa de l’esdeveniment.