Detalle acuerdos
PLENARI 25-06-2025
Orden del día
- Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió del Ple del dia 21 de maig de 2025. [+]
- Informe de la presidenta del Consell Social de la UAB.
- Informe del rector de la UAB.
- Informació i debat sobre la proposta de pla triennal 2025-2028 del Consell Social de la UAB. [+]
- Àmbit acadèmic.
5.1. Informació sobre l’àmbit acadèmic.
5.2. Aprovació, si escau, de la proposta d’informe al Consell de Govern sobre la creació d’un títol de màster de formació permanent. [+]
5.3. Aprovació, si escau, de la proposta d’informe al Consell de Govern de la UAB sobre la modificació de la Normativa acadèmica de la Universitat Autònoma de Barcelona relativa al Règim de Permanència dels estudiants de la UAB. [+]
- Àmbit Universitat, Societat i Empresa
6.1. Informe sobre l’àmbit Universitats, Societat i Empresa.
6.2. Aprovació, si escau de la proposta de modificació del document de línies estratègiques i criteris de selecció dels projectes en els quals hi col·labora el Consell Social. [+]
6.3. Aprovació, si escau, de la proposta de nous projectes a realitzar en el 2025 en l’àmbit Universitat, Societat i Empresa. [+]
- Àmbit econòmic.
7.1. Informació sobre l’àmbit econòmic.
7.2. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2025. [+]
- Torn obert de paraules. [+]
AcordCS.TaulaAcords
1. Acta de la sessió plenària del dia 21 de maig de 2025.
S'acorda (Acord PLE 34/2025)
Aprovar l'acta de la sessió plenària del dia 21 de maig de 2025.
4. Informació i debat sobre la proposta de pla triennal del Consell Social de la UAB.
Exposició de motius
Vist l’article 47.2.a de la LOSU, que estableix el següent: “Correspon al Consell Social elaborar, aprovar i avaluar un pla triennal d'actuacions dirigit prioritàriament a fomentar les interrelacions i la cooperació entre la universitat, els seus antics alumnes i el seu entorn cultural, professional, científic, empresarial, social i territorial, així com el seu desenvolupament institucional. Es realitzarà, amb la periodicitat que determinin els Estatuts, una sessió conjunta del Consell Social i del Consell de Govern de cada universitat per tal de fer el seguiment del pla i, si escau, establir les modificacions necessàries”.
Vist que el procés d’elaboració d’un pla triennal d’actuacions del Consell Social s’està duent a terme, des de l’any 2024, amb una empresa externa de consultoria, tal com ha estat informat en les sessions plenàries corresponents.
Vist que en el Ple del Consell Social de la UAB de 8 d’abril de 2025 es presenta la proposta d’elements clau de la proposta, en aquella data, del pla triennal 2025-2028 del Consell Social per gestionar el procés d’elaboració en un context de consens.
Vist que es recullen les aportacions realitzades, fruit de les quals s’elabora una versió actualitzada del Pla, que es tracta en la reunió del Grup Impulsor del Pla de 6 de maig de 2025 i que, posteriorment, s’obre un termini intern perquè les persones que composen el Pla Triennal pugui fer arribar les aportacions i matisos que corresponguin.
Vist que fruit del procés descrit en els paràgrafs anteriors hi ha l’interès de presentar al Ple del Consell Social de 25 de maig de 2025 la proposta definitiva del Pla Triennal 2025-2028 del Consell Social per continuar en la gestió del procés d’elaboració en un context de consens.
Vist que amb data 11 de juny es facilita als membres el document de proposta del Pla Triennal 2025-2028 del Consell Social perquè, tan aviat aquesta ha estat tancat, ja es trobi a disposició de tots els membres del Consell Social per comptar amb el màxim termini disponible per a la seva lectura.
Vist que el document tramès l’11 de juny és exactament igual en forma i contingut que el que s’adjunta en aquest punt de l’ordre del dia (document 1).
Vist que també es facilita un resum executiu del Pla triennal del Consell Social 2025-2028 (document 2).
Per tot això, en la reunió del Ple del Consell Social de 8 d’abril de 2025 es presentaran els elements clau de la proposta actual de pla triennal del Consell Social de la UAB, d’acord amb el que consta en el document 1.
5.2. Informe al Consell de Govern sobre la creació d’un títol de màster de formació permanent.
Exposició de motius
Atesa la petició de creació d’un títol de màster de formació permanent que ha estat presentat a l’Escola de Postgrau i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta de creació reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títol (document 1).
Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vist l’article 52.d dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.
Vist l’article 29.1.a del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist que en la reunió de la Comissió d’Afers acadèmics del Consell de Govern de la UAB reunida el 28 de maig de 2025 s’ha pres l’acord 22/2025 en relació a la creació de títols de màster de formació permanent i diplomes i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Vist l’acord CA 24/2025 pres en la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social del dia 13 de juny, que estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Informar favorablement al Consell de Govern de la UAB sobre la creació del títol de Màster de Formació Permanent en Disfuncions del Sòl Pelvià. Segon. Elevar aquest informe al Consell de Govern de la UAB per a l’acord que correspongui. Tercer. Comunicar el present acord a la Secretària General i a la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S'acorda (Acord PLE 35/2025):
Primer. Informar favorablement al Consell de Govern de la UAB sobre la creació del títol de Màster de Formació Permanent en Disfuncions del Sòl Pelvià.
Segon. Elevar aquest informe al Consell de Govern de la UAB per a l’acord que correspongui.
Tercer. Comunicar el present acord a la Secretària General i a la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
5.3. Informe al Consell de Govern de la UAB sobre la modificació de la Normativa acadèmica de la Universitat Autònoma de Barcelona relativa al Règim de Permanència dels estudiants de la UAB
Exposició de motius
Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat de modificació de la Normativa acadèmica de la UAB.
Vist l’article 47 de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, el qual estableix que li correspon al Consell Social informar sobre les normes que regulin el progrés i la permanència del estudiantat a la universitat.
Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica de 29 d’abril s’informa sobre la proposta de modificació de la normativa acadèmica que fa referència al Règim de Permanència als estudis oficials de la UAB de cara a les aportacions i comentaris pertinents.
Vist que en la reunió de la Comissió d’Afers acadèmics de la UAB de 28 de maig de 2025 s’ha pres un l’acord en referència a la modificació de la normativa acadèmica que inclou la modificació del règim de permanència i que s’acorda elevar la proposta al Consell Social per al tràmit corresponent.
Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social de 13 de juny de 2025 s’ha pres l’acord CA 25/2025 que estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Informar favorablement al Consell de Govern de la UAB sobre la modificació de la Normativa acadèmica de la UAB relativa al Règim de Permanència dels estudiants de la UAB, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Elevar aquest informe al Consell de Govern de la UAB per a l’acord que correspongui. Tercer. Comunicar el present acord a la Secretària General i a la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Atesa la proposta del vicerector d’Estudis i Qualitat.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S'acorda (Acord PLE 36/2025):
Primer. Informar favorablement al Consell de Govern de la UAB sobre la modificació de la Normativa acadèmica de la UAB relativa al Règim de Permanència dels estudiants de la UAB, d’acord amb el que consta en el document 1.
Segon. Elevar aquest informe al Consell de Govern de la UAB per a l’acord que correspongui.
Tercer. Comunicar el present acord a la Secretària General i a la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
6.2. Aprovació, si escau de la proposta de modificació del document de línies estratègiques i criteris de selecció dels projectes en els quals hi col·labora el Consell Social.
Exposició de motius
Vist que en les reunions de la Comissió Universitat, Societat i Empresa de 27 de novembre de 2024 i de 12 de febrer de 2025 es realitza un debat sobre l’enfocament de captació de projectes estratègics en l’àmbit Universitat, Societat i Empresa del Consell Social de la UAB.
Vist que fruit de les aportacions realitzades en el si de la Comissió es conclou sobre la idoneïtat d’identificar una temàtica d’interès estratègic per a la UAB, que tingui caràcter transversal global, amb la capacitat d’aglutinar iniciatives des dels diferents àmbits de coneixement.
Vist que es considera estratègic apostar per la potenciació i consolidació de l’Smart Campus, enfocament que és validat pel rector de la UAB, la presidenta del Consell Social i la pròpia Comissió Universitat, Societat i Empresa.
Vist que en el marc de l’anteriorment exposat, en la reunió de la Comissió Universitat, Societat i Empresa de 26 de març de 2025 es realitza una primera aproximació al concept deck del projecte Smart Campus amb l’objectiu d’iniciar la definició dels seus elements estratègics i que en la reunió d’11 de juny de la Comissió Universitat, Societat i Empresa es presenta el document de Campus Participatiu d’Experimentació i Demostració, UAB-ExD, el qual conté els criteris i línies de l’estratègia Campus UAB-ExD.
Vist l’acord PLE 59/2022 pres en la reunió del Ple de 21 de desembre, en virtut del qual s’aproven les línies estratègiques, criteris i durada per a la col·laboració econòmica del Consell Social en actuacions dels àmbits Universitat-Empresa i Societat Universitat en l’any 2022.
Vist l’acord PLE 43/2023 pres en la sessió plenària de 19 de juliol, en virtut del qual s’aprova la modificació del document de criteris per determinar la col·laboració econòmica del consell social en un projecte, de línies estratègiques a impulsar i de durada de la col·laboració econòmica en el projecte, aprovat en acord PLE 59/2022 de 21 de desembre, en el sentit d’incorporar el criteri 9 en la relació dels criteris per determinar la col·laboració econòmica del Consell Social.
Vist que en la reunió de la Comissió Universitat, Societat i Empresa d’11 de juny de 2025 es tracta el document aprovat en acord PLE 42/2023 per valorar si procedeix la seva actualització en el nou marc de treball de la Comissió Universitat, Societat i Empresa orientat a impulsar la línia estratègica de Campus Participatiu d’Experimentació i Demostració, UAB-ExD.
Vist que en la reunió de la Comissió Universitat, Societat i Empresa d’11 de juny de 2025 es valora que el document aprovat en acord PLE 43/2023 continua donant resposta a projectes que es presentin a la Comissió Universitat, Societat i Empresa en el marc de l’estratègia Campus Participatiu d’Experimentació i Demostració, UAB-ExD i que convé reforçar el caràcter transversal dels projectes, motiu pel qual s’acorda proposar al Ple del Consell Social actualitzar el document aprovat en acord PLE 43/2023 introduint un nou criteri per a la selecció de projectes que és el següent: “1) La transversalitat del projecte, perquè impliqui els diferents àmbits de responsabilitat política i d'execució, la qual cosa ha de quedar palesa en el formulari amb les indicacions pertinents i les signatures requerides. Aquest criteri es considera prioritari.”
Vist l’Acord CUSE 06/2025 pres en la sessió d’11 de juny de 2025, en virtut del qual s’estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Aprovar modificar el document 1 aprovat en acord PLE 43/2023, en el sentit que en l’apartat “Criteris per determinar la col·laboració econòmica del Consell Social en un projecte” es faci constar “1) La transversalitat del projecte, perquè impliqui els diferents àmbits de responsabilitat política i d'execució, la qual cosa ha de quedar palesa en el formulari amb les indicacions pertinents i les signatures requerides. Aquest criteri es considera prioritari.”, i que la redacció final de document sigui la que consta en el document 1.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord PLE 37/2025):
Aprovar modificar el document 1 aprovat en acord PLE 43/2023, en el sentit que en l’apartat “Criteris per determinar la col·laboració econòmica del Consell Social en un projecte” es faci constar el criteri addicional “1) La transversalitat del projecte, perquè impliqui els diferents àmbits de responsabilitat política i d'execució, la qual cosa ha de quedar palesa en el formulari amb les indicacions pertinents i les signatures requerides. Aquest criteri es considera prioritari.”, i que la redacció final de document sigui la que consta en el document 1.
6.3. Nous projectes a realitzar en el 2025 en l’àmbit Universitat, Societat i Empresa.
Exposició de motius
Atès que la LOSU estableix que el Consell Social aprova un pla d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.
Atès l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vista la disponibilitat de recursos del pressupost del Consell Social de l’any 2025 en la línia “Altres projectes del Consell Social” de l’àmbit d’accions Universitat, Societat i Empresa.
Vist l’acord PLE 59/2022 pres en la reunió del Ple de 21 de desembre, en virtut del qual s’aproven les línies estratègiques, criteris i durada per a la col·laboració econòmica del Consell Social en actuacions dels àmbits Universitat-Empresa i Societat Universitat en l’any 2025.
Vist l’acord PLE 43/2023 pres en la sessió plenària de 19 de juliol, en virtut del qual s’aprova la modificació del document de criteris per determinar la col·laboració econòmica del consell social en un projecte, de línies estratègiques a impulsar i de durada de la col·laboració econòmica en el projecte, aprovat en acord PLE 59/2022 de 21 de desembre, en el sentit d’incorporar el criteri 9 en la relació dels criteris per determinar la col·laboració econòmica del Consell Social (document A).
Vist que en el mes de maig de 2025 es comunica a tots els membres de l’equip de govern de la UAB l’interès que facin arribar al Consell Social les seves propostes de nous projectes a realitzar en l’any 2025 que es puguin executar i finalitzar aquest mateix any (atesa la disponibilitat de recursos prevista), perquè, en el marc dels criteris continguts en el document A, es tractin en la reunió de la Comissió Universitat, Societat i Empresa d’11 de juny de 2025 i es pugui acordar l’informe corresponent al Ple del Consell Social de 25 de juny de 2025.
Vist l’acord CUSE 05/2025 pres en la reunió de la Comissió Universitat, Societat i Empresa d’11 de juny, en virtut del qual s’aprova el següent: Informar favorablement al Pla del Consell Social de la UAB sobre la proposta d’acord següent: Primer. Col·laborar, en l'any 2025, en el projecte "Eines d'explotació de la informació dels espais" per un import de 12.500 euros en concepte de la despesa per la compra de sensors i a compte de part de la despesa de contractació externa de personal i assessoria d’acord amb el que consta en el document 2 i, mitjançant un grup de treball mixt de Consell Social i responsables del projecte, participar en la fase de conceptualització i de seguiment de projecte. Segon. Col·laborar, en l'any 2025, en el projecte "Ver Urbà" per un import de 6.500 euros a compte de la despesa de contractació externa de personal d’acord amb el que consta en el document 3 i, mitjançant un grup de treball mixt de Consell Social i responsables del projecte, participat en la fase de conceptualització i de seguiment de projecte. Tercer. Comunicar el punt primer d’aquest acord al vicerector de Campus i Sostenibilitat i al Director d'Arquitectura i de Logística de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Quart. Comunicar el punt segon d’aquest acord al vicerector de Campus i Sostenibilitat i al cap del Gabinet de Projectes Institucionals de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Vist el document B de resum informatiu dels projectes, des del qual s’accedeix al document 1 i al document 2.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord PLE 38/2025):
Primer. Col·laborar, en l'any 2025, en el projecte "Eines d'explotació de la informació dels espais" per un import de 12.500 euros en concepte de la despesa per la compra de sensors i a compte de part de la despesa de contractació externa de personal i assessoria d’acord amb el que consta en el document 1 i, mitjançant un grup de treball mixt de Consell Social i responsables del projecte, participar en la fase de conceptualització i de seguiment de projecte.
Segon. Col·laborar, en l'any 2025, en el projecte "Ver Urbà" per un import de 6.500 euros a compte de la despesa de contractació externa de personal d’acord amb el que consta en el document 2 i, mitjançant un grup de treball mixt de Consell Social i responsables del projecte, participat en la fase de conceptualització i de seguiment de projecte.
Tercer. Comunicar el punt primer d’aquest acord al vicerector de Campus i Sostenibilitat i al Director d'Arquitectura i de Logística de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Quart. Comunicar el punt segon d’aquest acord al vicerector de Campus i Sostenibilitat i al cap del Gabinet de Projectes Institucionals de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
7.2. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2025.
Exposició de motius
Vist l’acord PLE 28/2025 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de maig, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB per a l’exercici 2025.
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost.
Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2025 presentat per la Gerència (document 1).
Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 109.1. dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3 apartat g, del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord CE 57/2025 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 17 de juny, en virtut del qual s’acorda el següent: Primer. La Comissió Econòmica es dona per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2025, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2025 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord PLE 39/2025):
El Ple del Consell Social es dona per assabentat del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2025, d’acord amb el que consta en el document 1.