Detalle acuerdos
COMISSIÓ ECONÒMICA 18-06-2018
Orden del día
- Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió del dia 10 de maig de 2018. [+]
- Informe sobre l’àmbit econòmic.
- Aprovació, si escau, de l’informe al Consell de Govern sobre la proposta de participació en l’empresa AWEC, SL com empresa de base tecnològica de la UAB. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la memòria econòmica, el balanç de situació, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2017. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2017. [+]
- Informació sobre el seguiment del Pla d’Inversions Universitàries de la UAB corresponent a l’any 2017. [+]
- Informació i acord, si escau, sobre el protocol de la UAB per la gestió de les compres menors segons la Llei 9/2017 de Contractes del Sector Públic [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de la pròrroga dels serveis esportius de la UAB. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals per a la tercera pròrroga de l’Acord Marc de subministrament de publicacions monogràfiques per a les biblioteques. [+]
- Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’exercici 2018. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta de participació de la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Associació “Conferència Nacional de Degans de Teràpia Ocupacional”. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de ratificació de la modificació dels Estatuts del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC). [+]
- Informació sobre els contractes formalitzats per la UAB en el primer trimestre de 2018. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta de tarifes del Servei de Llengües de la UAB corresponents al curs acadèmic 2018-2019. [+]
- Aprovació, si escau, dels preus de les assignatures incloses al programa UAB Barcelona Summer School per al curs acadèmic 2017-2018. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 de maig de 2018. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2018. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta de disminució excepcional del preu mínim del crèdit, pel curs acadèmic 2018-2019, del màster propi en Mediació: Especialitat en Mediació Familiar i en Mediació en els Àmbits del Dret Privat, i el màster propi en Direcció de Centres per a la Innovació Educativa.
- Torn obert de paraules. [+]
AcordCS.TaulaAcords
1. Acta de la sessió del dia 10 de maig de 2018
S'acorda (Acord CE 51/2018):
1.Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 10 de maig de 2018.
Exposició de motius
Vista la sol·licitud presentada pel doctor Pol Llonch Obiols dirigida al Vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics de la UAB en relació amb la participació de la UAB en l’empresa “AWEC, S.L.” dedicada a l’assessorament i la innovació en l’àmbit del benestar animal als sectors ramaders i animals de companyia, a la industria de la biotecnologia i a les institucions zoològiques.
Atès l’informe de l’Oficina de Valorització i Patents sobre l’objecte a transferir i la seva protecció, així com l’adequació per a ser transferit a “AWEC, S.L.” (document 1 –document confidencial disponible a la Secretaria Tècnica del Consell Social-).
Atesa la declaració d’intencions elaborada pel Parc de Recerca UAB derivat de l’anàlisi del projecte empresarial que fonamentà la sol·licitud dels promotors (document 2 – document confidencial disponible a la Secretaria Tècnica del Consell Social -).
Vist l’informe preliminar del comitè ad hoc reunit en sessió de 8 de maig de 2018 pel qual s’emet informe preliminar en què valora la proposta presentada (document 3- document confidencial disponible a la Secretaria Tècnica del Consell Social -) on es proposa la participació en el capital social de AWEC mitjançant l’aportació de 1.000 euros representatius del 10 per 100 del capital social de la companyia.
Vistos els articles 78 i següents del text refós de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació aprovada per Acords del Consell de Govern 2 de març de 2011, per l’Acord de 5 de juny de 2013, per l’Acord de 22 de juliol de 2014 i per l’Acord de 19 de març de 2015.
Vist l’acord 9/2018 pres per la Comissió de Transferència de Coneixements i Projectes Estratègics del Consell de Govern reunida el 18 de maig, que estableix el següent: PRIMER.- Emetre proposta favorable per aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “AWEC, S.L.”, a través de la subscripció de participacions socials de 300 euros, equivalent al 10 % del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), en els termes establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa per la comissió ad-hoc, reconeixent-ne a “AWEC, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona, respectant els condicionaments establerts pel comitè ad-hoc en sessió de 8 de maig de 2018. SEGON.- Comunicar l’anterior acord al Consell Social i elevar les actuacions a aquest òrgan perquè pugui emetre, si escau, l’informe escaient.
TERCER.- Encarregar el vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquests acords. QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 52/2018):
1. Informar favorablement al Consell de Govern de la UAB sobre la proposta de participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “AWEC, S.L.”, a través de la subscripció de participacions socials de 300 euros, equivalent al 10 % del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), en els termes establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa per la comissió ad-hoc (document 3), reconeixent-ne a “AWEC, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona, respectant els condicionaments establerts pel comitè ad-hoc en sessió de 8 de maig de 2018.
2. Comunicar el punt 1 d’aquest acord al Consell de Govern de la UAB i elevar les actuacions a aquest òrgan per tal que exerceixi les seves competències.
3. Encarregar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquest acord.
4. Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Exposició de motius
Atesa la proposta del vicerector d’Economia i de Campus en relació amb la memòria econòmica, el balanç de situació, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2017 (document 1).
Vist l’article 216.2 dels Estatuts de la UAB, que estableix que l’elaboració de la memòria econòmica, el balanç i el compte de resultats correspon a la Gerència, d’acord amb l’Equip de Govern, i que la seva aprovació correspon al Consell Social, a proposta del Consell de Govern.
Vist el que disposa l’article 14, apartat 2 de la Llei Orgànica d’Universitats, segons redacció donada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, on s’estableix que correspon al Consell social, a proposta del Consell de Govern, l’aprovació del pressupost així com els comptes anuals.
Vistos els articles 89.e, 97 i 161 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l'article 216.2 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Vist el que disposa l’article 28. 2 lletra e) i 13 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social pel que fa a les competències per aprovar la memòria econòmica, el balanç, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l'acord 51/2018 pres pel Consell de Govern de la UAB de 13 de juny que estableix: PRIMER. Donar la conformitat a la memòria econòmica, el balanç de situació, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l’exercici anual de 31 de desembre de 2017, que s’annexa ;SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent l'execució i el seguiment d'aquests acords; QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S'acorda (Acord CE 53/2018):
Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Aprovar la memòria econòmica, el balanç de situació, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponents a l’exercici anual de 31 de desembre de 2017, i donar-se per assabentats de l’informe d’opinió d’auditoria i l’informe de gestió de la UAB, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent l'execució i el seguiment d'aquest acord.
Comunicar el present acord a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu..
5. Liquidació del pressupost del Consell Social del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2017.
Exposició de motius
Vist l’article 98 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 124 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 34 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’article 28.2.e del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB que estableix que li correspon a la Comissió Econòmica, informar al Ple del Consell Social, sobre la liquidació del pressupost del Consell Social.
Vist l’article 33, apartat 2, del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB, que estableix que el pressupost del Consell Social, les possibles modificacions d’aquest pressupost i la posterior liquidació els aprova el Ple del Consell Social, a proposta del president i amb l’informe previ de la Comissió Econòmica.
Vista la proposta del president del Consell Social en relació a la liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2017 (document 1).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 54/2018):
Exposició de motius
Vista la proposta de la Gerència en relació amb la informació sobre el seguiment del Pla d’Inversions Universitàries per a l’exercici de 2017 presentada a la Comissió d’Economia i Organització de 4 de juny de 2018 (document 1).
Vist l’article 28.4 apartat d del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 55/2018):
Exposició de motius
Atesa la promulgació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (LCSP), la qual comença a desenvolupar efectes a partir del 9 de març de 2018.
Vist el que disposa l’article 118 apartat 3 de l’esmentada Llei pel que fa al règim jurídic dels contractes menors.
Atès que l’esmentat precepte requereix justificar a l’expedient de contractació propi dels contractes menors dos circumstàncies: (i) que no es fraccioni l’objecte del contracte per eludir les normes de contractació pertinents; i (ii) que el contractista amb el qual es pretén contractar no hagi formalitzat contractes menors que individual o conjuntament superin el llindar establert.
Atès que diferents Juntes Consultives de Contractació Administrativa han emès informes en els quals interpreten el precepte transcrit de forma diferent.
Atesa la voluntat d’aquesta universitat de canalitzar la pràctica totalitat de les compres inferiors a 40.000 € en contractes d’obres i a 15.000 € en contractes de serveis i de subministrament, per sistemes alternatius als contractes menors (ie. acords marc, sistemes dinàmics d’adquisició, contractes oberts simplificats sumaris i compres centralitzades).
Atesa la dificultat immediata de tenir preparats aquests sistemes alternatius d’adjudicació de contractes degut al termini reduït de vacatio legis de la LCSP i a la falta de disponibilitat pressupostària per dedicar els recursos imprescindibles destinats a obtenir els mitjans tècnics electrònics adients per a la substanciació de la contractació administrativa electrònica.
Atès el gran volum de compres menors que en l’actualitat realitza la Universitat, les quals es gestionen i aproven de forma descentralitzada per vicegerents i director d’arquitectura i logística, director de tecnologies de la informació i comunicació; administradors de centres; caps d’àrea; caps d’oficina i directors de serveis; prèvia autorització del responsable del centre de cost, la qual cosa posa de manifest la necessitat d’aprovar un protocol de gestió de les compres menors en el període transitori comprés entre l’entrada en vigor de la LCSP i el moment en que la universitat hagi pogut endegar tots els sistemes d’adjudicació de contractes alternatius als contractes menors.
Vist l’article 28.4 apartat d del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 57/2018 pres en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 13 de juny que estableix: Primer.- Aprovar el Procediment per a la gestió de compres menors a proveïdors que han superat el llindar en aplicació de la nova Llei 9/2017, de 8 de novembre, en els termes del document annex.(Document); Segon.- Elevar aquest acord al Consell Social perquè exerceixi les seves funcions; Tercer.- Comunicar a tots els vicegerents, el director d’Arquitectura i Logística, el director de Tecnologies de la Informació i Comunicació; administradors de centres; caps d’àrea; caps d’oficina i directors de serveis la present resolució.
Vista la conformitat de la vicegerent d’Economia i la proposta del vicerector d’Economia i de Campus.
Vist l’informe favorable del gabinet jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 56/2018):
Exposició de motius
Vist el Certificat emès en data 14 de febrer de 2018 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la primera pròrroga de la contractació número CONSU-1/2016- SERVEIS ESPORTIUS de la UAB(document 1 i document 2).
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2018, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 13/2018, de 23 de maig de 2018.
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist el que disposa l’article 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic el qual estableix: ”3. Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1.”
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 4 de juny de 2018, que estableix el següent: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la primera pròrroga dels serveis esportius de la UAB, contracte número CONSU-1/2016- SERVEIS ESPORTIUS de la UAB i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, segon document que s’annexa.(Document 1 i document 2) ;SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions
S'acorda (acord CE 57/2018):
1. Aprovar les despeses pluriennals per a la primera pròrroga dels serveis esportius de la UAB, contracte número CONSU-1/2016-SERVEIS ESPORTIUS de la UAB i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, d’acord amb el que consta en el documents 1 i document 2.
2. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
9. Despeses pluriennals per a la contractació de la tercera pròrroga de l’Acord Marc de subministrament de publicacions monogràfiques per a les biblioteques.
Exposició de motius
Vist el Certificat emès en data 7 de febrer de 2018 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la tercera pròrroga de l’Acord Marc núm. CONSU-8/2015-SUBMINISTRAMENT DE PUBLICACIONS MONOGRÀFIQUES PER A LES BIBLIOTEQUES (document 1 i document 2).
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2018, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 13/2018, de 23 de maig de 2018.
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist el que disposa l’article 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic el qual estableix: ”3. Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1.”
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 4 de juny de 2018, que estableix el següent: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la tercera pròrroga de l’Acord Marc núm. CONSU-8/2015-SUBMINISTRAMENT DE PUBLICACIONS MONOGRÀFIQUES PER A LES BIBLIOTEQUES i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, segon document que s’annexa. (Document 1, document 2) ;SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions
S'acorda (acord CE 58/2018):
1. Aprovar les despeses pluriennals per a la tercera pròrroga de l’Acord Marc núm.CONSU-8/2015-SUBMINISTRAMENT DE PUBLICACIONS MONOGRÀFIQUES PER A LES BIBLIOTEQUES i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, d’acord amb el que consta en el document 1 i document 2.
2. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
Exposició de motius
Vist l’acord PLE 13/2018 pres pel Ple del Consell Social reunit el 23 de maig, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB per a l’exercici 2018.
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost que està previst aprovar per a l’exercici 2018 en la sessió plenària de 23 de maig de 2018.
Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2018 presentat per la Gerència (document 1).
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 59/2018):
1. La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB a 31 de maig de 2018.
2. Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2018 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
Exposició de motius
Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i Qualitat per tal que la Universitat Autònoma de Barcelona participi en l’Associació “Conferencia Nacional de Decanos de Terapia Ocupacional” (Associació) amb CIF G-87265187.
Atès que l’Associació és una entitat sense ànim de lucre, subjecte a la llei orgànica 1/2002, de 22 de març, de dret d’associació i als seus estatuts, que té per objecte: a) L'anàlisi i la reflexió dels principis, mètodes, programes i línies de desenvolupament dels processos d'ensenyament i aprenentatge en Teràpia Ocupacional en els nivells de grau, postgrau i de formació contínua; b) La participació i discussió, tant en l'esfera nacional com internacional, al voltant dels criteris d'organització, recursos formatius, admissió d'estudiants, elaboració de plans d'estudis, relacions amb el sistema sanitari, programes d’intercanvi, investigació i en general, en totes les qüestions que es considerin rellevants per a la formació dels terapeutes ocupacionals. C) La formulació de propostes i recomanacions generals davant els organismes competents de l'Administració de l'Estat; d) La difusió de coneixements, idees i punts de vista relacionats amb la funció docent i investigadora dels centres universitaris entre professionals de la salut, membres dels cossos docents de l'Estat, claustres de professors, estudiants i opinió pública en general; e) L'establiment de vincles o relacions normals amb Associacions Nacionals o Internacionals de similar naturalesa i finalitat; f) L'establiment de vincles o relacions normals amb Associacions i Col·legis Professionals de Terapeutes Ocupacionals (art. 6)- (document 1).
Atesa la valoració estratègica realitzada pel responsable polític de la proposta perquè la Universitat participi en aquesta Fundació (document 2).
Atesa la valoració econòmica lliurada per la Vicegerència d’Economia (document 3, document 4).
Atesa la valoració jurídica lliurada pel gabinet jurídic (document 5).
Vist l’article 88 apartat f, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 64, apartat t, dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2 apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 62/2018 pres en la reunió del Consell de Govern de 13 de juny de 2018 que estableix: PRIMER.- Aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en l’Associcació “Conferencia Nacional de Decanos de Terapia Ocupacional” amb CIF G-87265187; SEGON.- Elevar al Consell Social els presents acords, per tal que exerceixi les seves competències; TERCER.- Encarregar el vicerector de Programació Acadèmica i Qualitat l'execució i el seguiment d’aquests acords; QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerenta d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i la documentació justificativa de la part expositiva de l’acord,
S'acorda (acord CE 60/2018):
1. Aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en l’Associcació “Conferencia Nacional de Decanos de Terapia Ocupacional” amb CIF G-87265187.
2. Encarregar el vicerector de Programació Acadèmica i Qualitat l'execució i el seguiment d’aquest acord
3. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu
Exposició de motius
Atès que per Acord del Govern de la Generalitat núm.173/2013, de 10 de desembre, es ratificà la dissolució del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CBUC) per absorció per part del Consorci Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya (CESCA), i es va aprovar la modificació dels Estatuts d'aquest, que passa a denominar-se Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) amb objecte institucional la compartició o mancomunació de serveis acadèmics, científics, bibliotecaris, de transferència de coneixement i de gestió de les entitats consorciades, per tal de, potenciant les sinergies i les economies d’escala, aconseguir millorar-ne l’eficàcia i l’eficiència i integrada per la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat de Lleida (UdL), la Universitat de Girona (UdG), la Universitat Rovira i Virgili (URV), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat Ramon Llull (URL) i la Universitat de Vic (UVic).
Atès que en data 2 de juny de 2015 el Consell de Govern del CSUC va modificar els articles 1,27,28 i 29 dels seus estatus, en aplicació de l'obligació establerta per les lleis 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització del Sector Públic i altres mesures de reforma administrativa. Aquesta modificació d'estatus va ser aprovada per la UAB a través d'acord del Ple del Consell Social núm. PLE 25/2016, de 2 de juny.
Atès que en data 1 d'octubre de 2015 el Consell de Govern del CSUC va modificar els articles 4.1, 10.1, i 15 dels seus estatus. Aquesta modificació d'estatuts va ser aprovada per la UAB a través d'acord del Ple del Consell Social núm. PLE 25/2016, de 2 de juny.
Atès que en data 16 de maig de 2018 el Consell de Govern del CSUC ha pres l’acord de modificar els articles 4, 5.2, 6.1, 7, 14, 15, 18 (document 1), en virtut dels quals:
- Article 4: Es preveu la baixa de la URL i de la UOC depenent de la seva naturalesa jurídica. També es preveu que la incorporació de nous membres del sector públic la qual cosa implicarà la seva obligació de contribuir amb les despeses del consorci.
- Article 5.2: S’incorporen com a entitats agregades la URL i la UOC.
- Article 6.1: Es millora la redacció dels objectius del CSUC.
- Article 7: Regula la ‘Gestió compartida de serveis comuns de les universitats de Catalunya’ ampliant l’anterior article 8 titulat ‘Contractacions conjuntes’. Els anteriors articles 8.1 i 8.3 coincidien amb la proposta dels articles 7.2 i 7.4. Els principals canvis són: (i) que a la proposta de l’article 7.1 s’encomana una nova atribució al CSUC el qual passarà a gestionar els serveis universitaris i les infraestructures universitàries que prevegi (determini) en el marc de l’objectiu i de les finalitats dels propis estatuts; (ii) que es preveu (art. 7.4) l’adhesió a la central de compres de la Generalitat qui establirà les prestacions que siguin objecte de provisió centralitzada (art. 12.1.h de la proposta).
- Article 14: Estableix un nou sistema de ponderació de vots en virtut del qual la Generalitat ostenta el 50 % dels vots i l’altra 50% correspondrà a la resta d’universitats, a parts iguals.
- Article 15: La modificació del règim de prendre acords del Consell de Govern afecta al de la Comissió Executiva per la remissió que fa l’article 15.5.
- Article 18: Es preveu un major control per part de la presidència del Consorci de les comissions que es creïn per gestionar les àrees temàtiques.
Vist l’article 64, apartat t, dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2 apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vista l’acord 63/2018 pres en la reunió del Consell de Govern de 13 de juny de 2018 que estableix: PRIMER.- Ratificar l’acord del Consell de Govern del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) pel qual es modificà els seus estatuts d’acord amb el text del document 1; SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; TERCER.- Encarregar el gerent l'execució i el seguiment de l'acord primer; QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 61/2018):
Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1. Ratificar l’acord del Consell de Govern del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) pel qual es modificà els seus estatuts d’acord amb el text del document 1.
2. Encarregar el gerent l'execució i el seguiment d’aquest acord.
3. Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Exposició de motius
Vist l’article 89. l) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 184 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3. j) del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Atesa la relació de contractes formalitzats en el primer trimestre de l’exercici 2018, la qual ha estat facilitada per la Unitat de Contractació Administrativa de la UAB (document 1).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 62/2018):
Exposició de motius
Vista la proposta presentada per la vicegerència d’Ordenació Acadèmica de la UAB pel que fa als criteris aplicats en la revisió de tarifes del Servei de Llengües de la UAB per al curs 2018-2019 (document 1) i a la proposta de tarifes de l’esmentat Servei (document 2).
Atès l’article 89.i de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Atès l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
Atesos els articles 15.6 i 28.3.c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 63/2018):
1. Aprovar les tarifes del Servei de Llengües de la UAB per al curs 2018-2019, d’acord amb el que consta en el document 2.
Exposició de motius
Vista la proposta presentada per la Vicegerència d’Ordenació Acadèmica en relació a l’aprovació, si escau, dels preus de les assignatures incloses a la UAB Barcelona Summer School per al curs acadèmic 2017-2018 (document 1).
Atès l’article 89 apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Atès l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 64/2018):
1. Aprovar els preus de les assignatures incloses al programa UAB Barcelona Summer School per al curs acadèmic 2017-2018 per a l’alumnat de la UAB de qualsevol nivell d’estudis, d’acord amb el que consta en el document 1.
Exposició de motius
Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 de maig de 2018 (document 1 i document 2).
Vist l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 65/2018):
1. Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 de maig de 2018, d’acord amb el que consta en el document 2.
Exposició de motius
Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
Vist l’article 98 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2.j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 18/2018 pres pel Ple del Consell Social de la UAB reunit el dia 23 de maig, pel qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’any 2018, d’acord amb el que consta en el document 1.
Vist l’acord PLE 17/2018 pres pel Ple del Consell Social de 23 de maig, pel qual s’acorda que el Consell Social de la UAB col·labori, en el marc de les activitats a dur a terme durant la celebració del 50è aniversari de la Universitat Autònoma de Barcelona, en la realització d’actes sobre la pau mitjançant una aportació, en l’any 2018, de 2.000 euros al vicerectorat de Relacions Institucionals i de Cultura, a compte de les despeses d’honoraris, desplaçament i allotjament del senyor Ramin Jahanblegoo.
Vist que un dels actes a realitzar en el marc del 50è aniversari de la UAB l’organitza el Consell Social de la UAB i que les despeses de realització de l’acte s’estimen en 3.000 euros.
Vista la disponibilitat pressupostària.
Vista la proposta que es presenta en el document 1 corresponent a l’acord CE 122/2017.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i a proposta del president del Consell Social
S'acorda (Acord CE 66/2018):
Exposició de motius
Vist l’acord CE 57/2017 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 7 de juliol, pel qual s’acorda aprovar els Preus del estudis propis de la UAB i l’Adequació de determinats preus regulats pel Decret que fixa els preus per a la prestació de serveis acadèmics a les universitats públiques catalanes i preus per altres serveis per al curs acadèmic 2017-2018.
Vist que a l’apartat 4 d’aquest document, sobre Altres estudis de postgrau, s’estableix que:
- Excepcionalment, per a propostes del curs acadèmic 2018-2019, es podrà sol·licitar a la Direcció de l'Escola de Postgrau la disminució del preu mínim per a la formació pròpia (màster o diploma de postgrau) del curs acadèmic 2018-2019, en el benentès que els preus sempre hauran de ser superiors als preus estàndard UAB dels màsters oficials, i que garantiran que l’estudi sigui autofinançable.
- La sol·licitud ha d'anar acompanyada d’una documentació que justifiqui la petició de forma exhaustiva, en torn a quatre eixos: acadèmic, estratègic, econòmic i de mercat. L’Escola de Postgrau elaborarà un informe sobre les propostes de disminució de preu mínim i el presentarà a la Comissió Econòmica del Consell Social per a la seva aprovació.”
Vista la sol·licitud de la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua en relació a la proposta de disminució excepcional del preu mínim del crèdit dels títols propis següents, pel curs acadèmic 2018-2019: Màster en Mediació: Especialitat en Mediació Familiar i en Mediació en els Àmbits del Dret Privat, i Màster en Direcció de Centres per a la Innovació Educativa
Vist l’informe justificatiu de la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua sobre les sol·licituds de disminució del preu mínim per màsters propis pel curs 2018-2019 (document 1), i els informes emesos per la direcció d’ambdós estudis (document 2 i document 3).
Vist l’article 89 apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 67/2018)