Detalle acuerdos

PLENARI 18-12-2014

Orden del día

1.       Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió plenària del dia 19 de novembre de 2014. [+]
2.       Informe del President del Consell Social. 
3.       Informe del rector. 
4.       Àmbit Societat-Universitat
          4.1.    Informe sobre l’àmbit societat-universitat.
          4.2.    Aprovació, si escau, de la proposta d’accions a desenvolupar en l’any 2015 en l’àmbit societat-universitat. [+]
5.       Àmbit econòmic
          5.1.       Informe sobre l’àmbit econòmic. 
          5.2.       Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’any 2014. [+]
          5.3.      Aprovació, si escau, de la programació del Pla d’Inversions Universitàries de la UAB de l’exercici 2014. [+]  
          5.4.  Aprovació, si escau, de la proposta de pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2015. [+]  
          5.5.  Aprovació, si escau, de la proposta de pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2015. [+]  
          5.6.  Aprovació, si escau, de la proposta de cessió de la titularitat d’una patent. [+]  
          5.7.  Aprovació, si escau, de la proposta de dissolució del Consorci Markets, Organizations and Votes in Economics (MOVE). [+]  
          5.8.  Aprovació, si escau, de la proposta de complement de l’acord plenari 08/2014 referent a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès. [+]  
6.       Àmbit acadèmic
          6.1.  Informe sobre l’àmbit acadèmic.
           6.2.  Aprovació, si escau, de la proposta de creació de títols de màsters universitaris. [+]  
           6.3.  Aprovació, si escau, de la proposta de creació de títols de diplomes de postgrau nous. [+]  
7.       Àmbit de funcionament del Consell Social
          7.1    Aprovació, si escau, de la proposta de nomenaments de càrrecs del Consell Social. [+]  
8.       Torn obert de paraules.

AcordCS.TaulaAcords

1. Aprovar l’acta de la sessió plenària del dia 19 de novembre  de 2014

S'acorda (Acord 88/2014):

Aprovar l’acta de la reunió del Ple del Consell Social del dia 19 de novembre  de 2014.

 


4.2.Accions a desenvolupar en l’any 2015 en l’àmbit societat-universitat.

 

Exposició de motius
 
Atès l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.
 
Atès l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 7/2014 pres per la Comissió Societat-Universitat del Consell Social reunida el 9 de desembre, que estableix: Elevar al Ple del Consell Social la proposta d’acord següent: 1) Aprovar donar continuïtat en l’any 2015 a la col·laboració en els programes següents: a) Programa ítaca: Beques salari Ítaca-Consell Social i Banco Santander per a màsters, amb un pressupost de 21.000 € (es manté la participació en el Programa i es reenfoca la col·laboració en la nova actuació de Beques); b) Programa Argó, amb un pressupost de 9.000€; c) Beques Impuls per a estudiants de la UAB amb necessitats especials, amb un pressupost de 20.000 €. 2) Aprovar incorporar com a nova actuació de l’any 2015 el patrocini del programa Imagine Express 2015, amb un pressupost de 3.000€. 3) Aprovar que l’assignació de la quantitat disponible addicional del pressupost del Consell Social per a l’any 2015 per al Programa Universitat-Societat del Consell Social, d’import 24.300 euros (accions estratègiques de retorn a la UAB), es concreti una vegada finalitzat el debat sobre les accions de l’àmbit societat-universitat del Consell Social de l’any 2015 que, entre d’altres, són les següents: Premis en el camp de l’emprenedoria, Premis en el camp del periodisme i la comunicació, Premis per a projectes d’integració social en el campus de la UAB, i Projecte Alumni-Associació d’Amics, a l’espera de disposar del pla de desenvolupament. La Comissió Societat-Universitat acordarà una proposta d’assignació concreta de la línia accions estratègiques de retorn a la UAB per elevar-la al Ple per a la seva aprovació. 4) Posar en coneixement de la Comissió Econòmica del Consell Social els punts primer, segon i tercer d’aquest acord als efectes que corresponguin pel que fa al pressupost del Consell Social de l’any 2015. 5) Comunicar a la vicerectora d’Estudiants i Cooperació els apartats a), b) i c) del punt primer d’aquest acord. 6) Comunicar a la vicerectora d’Ocupabilitat, Qualitat i Docència el punt segon d’aquest acord.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
 
S’acorda (Acord 89/2014):
 
1)    Aprovar donar continuïtat en l’any 2015 a la col·laboració en els programes següents:
 
a)   Programa Ítaca: Beques salari Ítaca-Consell Social i Banco Santander per a màsters, amb un pressupost de 21.000 € (es manté la participació en el Programa i es reenfoca la col·laboració en la nova actuació de Beques).
b)   Programa Argó, amb un pressupost de 9.000€.
c)   Beques Impuls per a estudiants de la UAB amb necessitats especials, amb un pressupost de 20.000 €.
 
2)    Aprovar incorporar com a nova actuació de l’any 2015 el patrocini del programa Imagine Express 2015, amb un pressupost de 3.000€.
 
3)    Aprovar que l’assignació de la quantitat disponible addicional del pressupost del Consell Social per a l’any 2015 per al Programa Universitat-Societat del Consell Social, d’import 24.300 euros (accions estratègiques de retorn a la UAB), es concreti una vegada finalitzat el debat sobre les accions de l’àmbit societat-universitat del Consell Social de l’any 2015 que, entre d’altres, són les següents:
 
-          Premis en el camp de l’emprenedoria.
-          Premis en el camp del periodisme i la comunicació.
-          Premis per a projectes d’integració social en el campus de la UAB.
-          Projecte Alumni-Associació d’Amics, a l’espera de disposar del pla de desenvolupament.
 
La Comissió Societat-Universitat acordarà una proposta d’assignació concreta de la línia accions estratègiques de retorn a la UAB per elevar-la al Ple per a la seva aprovació.
 
4)    Comunicar a la vicerectora d’Estudiants i Cooperació els apartats a), b) i c) del punt primer d’aquest acord.
 
5)    Comunicar a la vicerectora d’Ocupabilitat, Qualitat i Docència el punt segon d’aquest acord.


5.2.      Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB per a l’any 2014.

 
Exposició de motius
 
Vist l’acord 06/2014 pres pel Ple del Consell Social reunit el 14 de febrer, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2014, el qual és públic, únic, equilibrat i sostenible financerament en el marc de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
 
Atesa la gravetat de la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost aprovat per a l’exercici 2014.
 
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
 
Vist l’article 64.1) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.b) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 81/2014 pres per la Comissió Econòmica de 18 de desembre, que estableix: 1) La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment del pressupost de la UAB per a l’any 2014, d’acord amb el que consta en el document CE 96/12-2014; 2) Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2014 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
  
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
 
S’acorda (Acord 90/2014):
 
El Ple del Consell Social es dóna per assabentat de la informació sobre el seguiment del pressupost de la UAB per a l’any 2014, d’acord amb el que consta en el document PLE 120/12-2014. 

5.3. Programació del Pla d’Inversions Universitàries de la UAB de l’exercici 2014.

 
Exposició de motius
 
Atesa la proposta de la Gerència en relació amb la informació sobre la programació del  PIU 2014.
 
Atès que el document presentat conté informació relativa a les quantitats programades durant el 2014.
 
Vist l'article 120 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que preveu que el pla d'inversions universitàries és l'instrument específic per a finançar les infraestructures i els equipaments de les universitats públiques que es requereixen per a l'execució de la programació universitària a Catalunya.
 
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
 
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.d) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 68/2014 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 10 de desembre, en virtut del qual s’aprova la programació del Pla d’Inversions Universitàries  2014 de la UAB.
 
Vist l’acord 82/2014 pres per  la Comissió Econòmica de 18 de desembre, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Aprovar la programació del Pla d’Inversions Universitàries  2014, d’acord amb el que consta en el document CE 97/12-2014; 2)Comunicar aquest acord al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
  
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
 
S’acorda (Acord 91/2014):
 
1)        Aprovar la programació del Pla d’Inversions Universitàries  2014, d’acord amb el que consta en el document PLE 121/12-2014
 
2)        Comunicar aquest acord al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

5.4.Pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2015.

 
Exposició de motius
 
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 89 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
 
Vistos els articles 64.l) i 212 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.b) del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 73/2014 pres pel Ple del Consell Social reunit el dia 19 de novembre de 2014, en virtut del qual s’acorda: 1) Aprovar els Criteris bàsics per a la elaboració del pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2015, d’acord amb el que consta en el document PLE 102/11-2014; 2) Encarregar la Gerència que elabori la proposta d’avantprojecte de pressupost de la UAB per al 2015, d’acord amb els criteris esmentats; 3) Comunicar aquest acord a la vicerectora d’Economia i Organització i al gerent de la UAB.
 
Vist l’acord 67/2014 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 10 de desembre, en virtut del qual s’aprova el projecte de Pressupost de la UAB pel  2015 i s’acorda elevar-lo al Consell Social per a que exerceixi les seves competències.
 
Vist l’acord 83/2014 pres per la Comissió Econòmica de 18 de desembre, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Aprovar el pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2015, d’acord amb el que consta en el document CE 98/12-2014; 2)Comunicar aquest acord al Gerent de la UAB per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer efectiu el present acord.
  
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
 
S’acorda (Acord 92/2014):
 
1)        Aprovar el pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2015, d’acord amb el que consta en el document PLE 122/12-2014.
 
2)        Comunicar aquest acord al Gerent de la UAB per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer efectiu el present acord.
 

5.5.    Pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2015.

 
Exposició de motius
 
Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 98 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 7/2014 pres per la Comissió Societat-Universitat de 9 de desembre, en virtut del qual s’aprova: Elevar al Ple del Consell Social la proposta d’acord següent: 1) Aprovar donar continuïtat en l’any 2015 a la col·laboració en els programes següents: a) Programa ítaca: Beques salari Ítaca-Consell Social i Banco Santander per a màsters, amb un pressupost de 21.000 € (es manté la participació en el Programa i es reenfoca la col·laboració en la nova actuació de Beques); b) Programa Argó, amb un pressupost de 9.000€; c) Beques Impuls per a estudiants de la UAB amb necessitats especials, amb un pressupost de 20.000 €. 2) Aprovar incorporar com a nova actuació de l’any 2015 el patrocini del programa Imagine Express 2015, amb un pressupost de 3.000€. 3) Aprovar que l’assignació de la quantitat disponible addicional del pressupost del Consell Social per a l’any 2015 per al Programa Universitat-Societat del Consell Social, d’import 24.300 euros (accions estratègiques de retorn a la UAB), es concreti una vegada finalitzat el debat sobre les accions de l’àmbit societat-universitat del Consell Social de l’any 2015 que, entre d’altres, són les següents: Premis en el camp de l’emprenedoria, Premis en el camp del periodisme i la comunicació, Premis per a projectes d’integració social en el campus de la UAB, i Projecte Alumni-Associació d’Amics, a l’espera de disposar del pla de desenvolupament. La Comissió Societat-Universitat acordarà una proposta d’assignació concreta de la línia accions estratègiques de retorn a la UAB per elevar-la al Ple per a la seva aprovació. 4) Posar en coneixement de la Comissió Econòmica del Consell Social els punts primer, segon i tercer d’aquest acord als efectes que corresponguin pel que fa al pressupost del Consell Social de l’any 2015. 5) Comunicar a la vicerectora d’Estudiants i Cooperació els apartats a), b) i c) del punt primer d’aquest acord. 6) Comunicar a la vicerectora d’Ocupabilitat, Qualitat i Docència el punt segon d’aquest acord.
 
Vist l’acord 84/2014 pres per la Comissió Econòmica de 18 de desembre, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta depressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2015, d’acord amb el que consta en el document CE 99/12-2014.
  
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i a proposta del president del Consell Social es presenta, per a l’informe previ de la Comissió Econòmica
 
S’acorda (Acord 93/2014):
 
Aprovar el pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2015, d’acord amb el que consta en el document PLE 123/12-2014. 6.4. Criteris del Pressupost de l’any 2015 de la  UAB.

5.6. Cessió de la titularitat d’una patent.
 
Exposició de motius
 
Vista la patent europea EP13174325.4 “SYNERGISTIC COMBINATION OF AN ANTI-IgE ANTIBODY AND AN EP2 RECEPTOR AGONIST” i la seva extensió internacional PCT/EP2014/062678;   (en endavant, ‘Patent’) de la qual la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ostenta el 75% de la seva titularitat.
 
Atès que el doctor Fernando de Mora Pérez i la senyora Rosa Torres Blanch van tenir una participació com autor/inventor de l’esmentada Patent.
 
Atès que, segons consta a l’expedient administratiu, havent transcorregut més de dotze (12) mesos des de la data de prioritat de la patent europea cap empresa o persona ha manifestat el seu interès per adquirir aquest dret i obtenir-ne la llicència d'ús (document PLE 124/12-2014).
 
Atès que la cessió de drets de propietat industrial sobre la titularitat de l’esmentada patent, en el seu cas, es projecta realitzar sota les premisses de la bona fe, i que per tant els cessionaris no tenen la intenció de crear una empresa per a explotar els resultats en un futur, així com no ha negociat amb terceres empreses la llicència o subseqüent transmissió dels drets. Així mateix, els cessionaris estan d’acord que futures llicències o transmissions del dret es realitzaran en condicions de mercat (document PLE 125/12-2014).
D’acord amb l’article 15, als apartats 2n i 5è de l’article 20 de la Llei 11/1986 de 20 de març, de Patents i amb els articles 97 i 102 del text refós de la normativa de la UAB en matèria d’investigació, segons redacció donada per Acord del Consell de Govern núm. 34/2013, de 5 de juny, segons els quals la universitat podrà cedir la titularitat de les patents de la seva propietat als professors autors de la mateixa si la UAB no estigués interessada en ostentar la seva voluntat.
Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vistos els articles 204.1 i 206.2 c) dels Estatuts de la UAB, que qualifiquen els drets de la propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
 
Vist l’article 64.q) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat h, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l’acord 75/2014 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 10 de desembre, en virtut del qual s’aprova autoritzar la cessió de la titularitat que d’una patent.
 
Vist l’acord 85/2014 pres per la Comissió Econòmica de 18 de desembre, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Autoritzar la cessió del 75% de la titularitat que sobre la patent europea EP13174325.4 “SYNERGISTIC COMBINATION OF AN ANTI-IgE ANTIBODY AND AN EP2 RECEPTOR AGONIST” i la seva extensió internacional PCT/EP2014/062678; ostenta la Universitat Autònoma de Barcelona a favor del doctor Fernando de Mora Pérez i la senyora Rosa Torres Blanch que l’adquireix, pel preu i condicions que es relacionen: a) Preu de la cessió: 21 % dels guanys que els cessionaris obtinguin per la comercialització de la Patent; b) La UAB es reserva una llicència no exclusiva, intransferible i gratuïta d’explotació sobre la Patent objecte de cessió; c) En cas que els cessionaris decideixin crear una empresa que exploti els resultats protegits a la patent, en cas d’ulterior cessió o llicència dels drets a aquesta empresa, si és l’empresa qui ho explota, la UAB percebrà un royalty del 5 % sobre la facturació directa. Si es sub-llicencia a una altra empresa, la UAB percebrà un retorn equivalent al cànon que percep dels convenis de recerca. 2) Encarregar el vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord. 3) Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
  
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
 
S’acorda (Acord 94/2014):
 
1)  Autoritzar la cessió del 75% de la titularitat que sobre la patent europea EP13174325.4 “SYNERGISTIC COMBINATION OF AN ANTI-IgE ANTIBODY AND AN EP2 RECEPTOR AGONIST” i la seva extensió internacional PCT/EP2014/062678; ostenta la Universitat Autònoma de Barcelona a favor del doctor Fernando de Mora Pérez i la senyora Rosa Torres Blanch que l’adquireix, pel preu i condicions que es relacionen:
 



5.7. Dissolució del Consorci Markets, Organizations and Votes in Economics (MOVE).

 
Exposició de motius
 
Atès que per acord de data 28 de febrer de 2008 el Ple del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona, va aprovar la participació de la UAB en el Consorci ‘Markets, Organitzacions and Votes in Economics’ (MOVE) la constitució del qual va ser aprovada per Acord del Govern de la Generalitat de Catalunya núm. GOV/210/2008, de 16 de desembre, i integrat per la Generalitat de Catalunya, a través del Departament competent en matèria de recerca i per la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Atès que en data 18 de juliol de 2013 la Generalitat de Catalunya va comunicar la seva voluntat de desvincular-se del consorci i que en data 17 de setembre de 2013 el Govern de la Generalitat va acordar promoure les actuacions necessàries per fer efectiva la desvinculació de l’Administració de la Generalitat del Consorci MOVE.
 
Atès que en data 4 de febrer de 2014 es va constituir la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics promoguda únicament per la Fundación Urrutia Elejalde com a entitat promotora, amb la finalitat d’impulsar la investigació en economia; ajudar a consolidar un model de recerca basat en la competitivitat internacional i l’excel·lència científica i de gestió; i col·laborar amb altres institucions de recerca de l’àrea de Barcelona per aconseguir que Barcelona sigui la capital sud-europea de la investigació en economia, i pol mundial d’atracció d’estudiants i d’investigadors avançats.
 
Atès que la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics té un patronat integrat per nou (9) patrons, dos (2) dels quals són designats per la Fundació Parc de Recerca de la UAB.
 
Vist l’article 14.5 de la Llei 15/2014, de 16 de setembre , de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa, segons el qual les entitats consorciades podran acordar amb la majoria que estableixin els seus estatuts o a falta de previsió estatutària per unanimitat, la cessió global d’actius i passius a una altra entitat jurídicament adequada amb la finalitat de mantenir la continuïtat de l’activitat i assolir els objectius del consorci que es liquida.
 
Atès que en sessió de data 5 de novembre de 2014 el Consell Rector del Consorci ‘Markets, Organitzacions and Votes in Economics’ (MOVE) (document PLE 126/12-2013) va aprovar, per unanimitat, el projecte de dissolució i extinció del Consorci MOVE mitjançant la cessió global d’actius i passius a la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics, juntament amb la memòria sobre la viabilitat de l’operació (document PLE 127/12-2014 i document PLE 128/12-2014).
 
Vist l’article 88.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist que l'article 64.t dels Estatuts de la UAB estableix que és competència del Consell de Govern proposar al Consell Social, entre d’altres, la modificació i/ò extinció d’entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat.
 
Vist l’article 28.2.a del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 78/2014 pres pel Consell de Govern de 10 de desembre de 2014, pel qual s’acorda aprovar la dissolució del Consorci ‘Markets, Organitzacions and Votes in Economics’ (MOVE).
 
Vist l’acord 86/2014 pres per la Comissió Econòmica de 18 de desembre, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Aprovar la dissolució del Consorci ‘Markets, Organitzacions and Votes in Economics’ (MOVE) mitjançant la cessió global d’actius i passius a la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics en els termes del projecte de dissolució per cessió global d’actius i passius (document CE 103/12-2014) i de la memòria sobre la viabilitat de l’operació (document CE 104/12-2014); 2)Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord; 3)Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
  
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
 
S’acorda (Acord 95/2014):
 
1)    Aprovar la dissolució del Consorci ‘Markets, Organitzacions and Votes in Economics’ (MOVE) mitjançant la cessió global d’actius i passius a la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics en els termes del projecte de dissolució per cessió global d’actius i passius (document PLE 127/12-2014) i de la memòria sobre la viabilitat de l’operació (docuement PLE 128/12-2014).
 
2)    Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)    Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

5.8. Complement de l’acord plenari 08/2014 referent a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

Exposició de motius

Vist l’acord 08/2014 del Ple del Consell Social, de 14 de febrer, pel qual, entre d’altres, s’autoritzava al rector a formalitzar un acord amb l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès per transmetre la titularitat d’una porció de terreny (ref. Cad. 5049614DF2954G0001YK) mitjançant un conveni de transmissió onerosa de la mateixa.
Atès que en el procés de transmissió i inscripció de la titularitat de la finca a favor de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès intervenen diferents organismes públics que poden motivar l’elecció d’un negoci jurídic diferent (transmissió forçosa) a l’inicialment plantejat als acords abans esmentats (transmissió onerosa) per l’assoliment de la finalitat de l’operació.
D’acord amb allò que disposen l’article 80 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, els articles 64.q), 204, 205, 206 i 207.2 dels Estatuts la UAB, en relació amb els articles 89.j), 89.k), 155, 156 i 157 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, l’article 7 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre i l’article 69 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques; l’article 206.3.a) del decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, per la qual s’aprova el text refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya, en relació amb l’article 169 de la llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària i amb l’article 107.1.c) del reial decret 939/2005, de 29 de juliol, reglament general de recaptació.
Vist l’acord pres 80/2014 pel Consell de Govern de la UAB reunit el 10 de desembre, en virtut del qual s’aprova complementar l’acord del Consell de Govern núm. 4/2014, de 23 de gener referent a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.
 
Vist l’acord 87/2014 pres per la Comissió Econòmica de 18 de desembre, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Complementar l’acord 08/2014, del Ple del Consell Social de 14 de febrer, en el sentit d’ampliar les facultats del rector per l’atorgament de qualsevol document, ja sigui públic o privat, per tal de transmetre la porció de terreny identificada amb la referència cadastral 5049614DF2954G0001YK a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès per la finalitat descrita a l’esmentat acord; 2)Encarregar el vicerector de Relacions Institucionals i Territori l'execució i el seguiment del present acord; 3)Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
 
S’acorda (Acord 96/2014):
 
1)  Complementar l’acord del Ple del Consell Social núm. 08/2014, de 14 de febrer, en el sentit d’ampliar les facultats del rector per l’atorgament de qualsevol document, ja sigui públic o privat, per tal de transmetre la porció de terreny identificada amb la referència cadastral 5049614DF2954G0001YK a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès per la finalitat descrita a l’esmentat acord.
 
2)  Encarregar el vicerector de Relacions Institucionals i Territori l'execució i el seguiment del present acord.
 
3)  Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

6.2. Creació de títols de màsters universitaris.

 
Exposició de motius
 
Ateses les peticions de creació de títols de màsters universitaris que han estat presentades pels centres.
 
Atès que la documentació justificativa corresponent acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d’aquest tipus de títols.
 
Vist l’article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i les seves posteriors modificacions, així com la resta de normes d’aplicació general.
 
Vist el que disposa l’article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
 
Vist l’article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació de títols de màster universitari.
 
Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de 10 de desembre en relació a la creació de títols de màster universitari.
 
Vist l’acord 29/2014 pres en la Comissió Acadèmica de 12 de desembre de 2014, que estableix: Elevar al Ple del Consell Social la proposta d’acord següent: 1) Aprovar la creació dels títols de màster universitari següents: a) Fisioteràpia de l’Esport i Readaptació a l’Activitat Física, d’acord amb el que consta en el document CA 36/12-2014; b) Gestió Documental, Transparència i Accés a la Informació, d’acord amb el que consta en el document CA 37/12-2014; c) Erasmus Mundus en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global/Erasmus Mundus in Education Policies for Global Developement, d’acord amb el que consta en el document CA 38/12-2014; d) Microcirurgia Reconstructiva/Reconstructive Microsurgery, d’acord amb el que consta en el document CA 39/12-2014; e) Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge, d’acord amb el que consta en el document CA 40/12-2014. 2) Comunicar el punt primer d’aquest acord als òrgans de verificació corresponents i al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya, als efectes que siguin oportuns. 3) Encarregar al vicerector de Professorat i Programació Acadèmica l'execució i el seguiment del punt primer del present acord. 4) Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
  
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
 
S’acorda (Acord 97/2014):
 
1)     Aprovar la creació dels títols de màster universitari següents:
 
a)   Fisioteràpia de l’Esport i Readaptació a l’Activitat Física, d’acord amb el que consta en el document PLE 129/12-2014.
b)   Gestió Documental, Transparència i Accés a la Informació, d’acord amb el que consta en el document PLE 130/12-2014.
c)   Erasmus Mundus en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global/Erasmus Mundus in Education Policies for Global Developement, d’acord amb el que consta en el document PLE 131/12-2014.
d)   Microcirurgia Reconstructiva/Reconstructive Microsurgery, d’acord amb el que consta en el document PLE 132/12-2014.
e)   Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge, d’acord amb el que consta en el document PLE 133/12-2014.
 
2)    Comunicar el punt primer d’aquest acord als òrgans de verificació corresponents i al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya, als efectes que siguin oportuns.
 
3)    Encarregar al vicerector de Professorat i Programació Acadèmica l'execució i el seguiment del punt primer del present acord.
 

4)    Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.6.6.3.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2013 de l’entitat Fundació Universitat Autònoma de Barcelona. 


6.3. Creació de títols de diplomes de postgrau propis.

 
Exposició de motius
 
Ateses les peticions de creació de diplomes de postgrau propis que han estat presentades a l’Escola de Postgrau, i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vistos els articles 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
 
Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de 10 de desembre en relació a la creació de títols de diplomes de postgrau propis.
 
Vist l’acord 30/2014 per per la Comissió Acadèmica de 12 de desembre de 2014, que estableix: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Aprovar la creació de nous diplomes de postgrau propis següents: a) Diploma de Postgrau en Educació de Persones Adultes, d’acord amb el que consta en el document CA 41/12-2014.; b) Diploma de Postgrau en Litigació Pública en l’Àmbit Competencial Local, d’acord amb el que consta en el document CA 42/12-2014. 2) Encarregar la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l'execució i el seguiment d’aquest acord. 3) Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
  
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
 
S’acorda (Acord 98/2014):
 
1)    Aprovar la creació de nous diplomes de postgrau propis següents:
 
a)   Diploma de Postgrau en Educació de Persones Adultes, d’acord amb el que consta en el document PLE 134/12-2014.
b)   Diploma de Postgrau en Litigació Pública en l’Àmbit Competencial Local, d’acord amb el que consta en el document PLE 135/12-2014.
 
2)    Encarregar la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l'execució i el seguiment d’aquest acord.
3)    Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

7.1. Nomenament de càrrecs del Consell Social.

 
Exposició de motius
 
Vist l’article 83 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vistos els articles 24.1 i 28.1 del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Atès que el president del Consell Social de la UAB, d’acord amb el senyor Mario García Sánchez-Puerta, president de la Comissió Societat-Universitat del Consell Social i la senyora Emanuela Carmenati, proposa la senyora Emanuela Carmenati com a membre vocal de la Comissió Societat-Universitat del Consell Social
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
 
S’acorda (Acord 99/2014):
 
Nomenar la senyora Emanuela Carmenati membre vocal de la Comissió Societat-Universitat del Consell Social de la UAB.