Detalle acuerdos
PLENARI 26-06-2014
Orden del día
1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió plenària del dia 27 de maig de 2014. [+]
2. Informe del President del Consell Social.
3. Informe del rector.
4. Àmbit Societat-Universitat.
4.1. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació del pla d’actuacions del Programa Universitat- Societat del Consell Social corresponent a l’any 2014 i de l‘assignació de la dotació econòmica pendent. [+]
4.2. Aprovació, si escau, del candidat a rebre el Premi Universitat-Societat de l’any 2014 que concedeix el Consell Social en el marc de la Festa anual de l’Associació d’Amics de la UAB. [+]
5. Àmbit econòmic.
5.1. Informació sobre l’àmbit econòmic.
5.2. Estatus dels projectes específics que tenen com a contrapartida d’ingressos la partida addicional de la Generalitat de Catalunya. [+]
5.3. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’any 2014. [+]
5.4. Aprovació, si escau, del balanç, la memòria econòmica, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l’exercici 2013. [+]
5.5. Aprovació, si escau, de la proposta de liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2013. [+]
5.6. Aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’espais a la Fundació Hospital Clínic Veterinari. [+]
5.7. Aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’espais a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2). [+]
5.8. Aprovació, si escau, sobre la proposta de les despeses pluriennals de telecomunicacions que es contracten de forma consorciada (CSUC). [+]
6. Àmbit acadèmic.
6.1. Informe sobre l’àmbit acadèmic.
6.2. Aprovació, si escau, de la proposta de creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau propis. [+]
6.3. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació del concert hospitalari entre la UAB, el Consorci MAR Parc de Salut de Barcelona i la UPF. [+]
7. Torn obert de paraules.
AcordCS.TaulaAcords
1. Aprovar l’acta de la sessió plenària del dia 27 de maig de 2014
S'acorda (Acord 39/2014):
Aprovar l’acta de la reunió del Ple del Consell Social del dia 27 de maig de 2014.
4.1. Modificació del pla d’actuacions del Programa Universitat-Societat del Consell Social corresponent a l’any 2014 i assignació de la dotació econòmica pendent
Exposició de motius:
Atès l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.
Atès l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 3/2014 pres pel Ple del Consell Social reunit el 14 de febrer, pel qual s’aprova el pla anual d’actuacions del Programa Universitat-Societat del Consell Social corresponent a l’any 2014.
Vist que en el Pla anual d’actuacions del Programa Universitat-Societat del Consell Social corresponent a l’any 2014 aprovat pel Ple el 14 de febrer, s’acorda fer una dotació econòmica de 50.400 euros sota el concepte “Accions competitives de retorn a la UAB”; que la seva assignació concreta es durà a terme a partir de les propostes que els responsables corresponents presentin el dia 28 de febrer de 2014; i que un cop aquestes hagin estat valorades per la Comissió Societat-Universitat del mes de març de 2014, la comissió acordarà una proposta d’assignació concreta dels 50.400 euros entre els projectes, que competeixen per a l’assignació.
Vist l’acord 7/2014 pres pel Ple del Consell Social reunit el 14 de febrer, en virtut del qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’exercici 2014, el qual consigna una dotació de 50.400 euros en concepte d”altres accions competitives de retorn a la UAB.
Vist l’acord 5/2014 pres pel Ple de 27 de març, pel qual s’aproven les modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la UAB de l’exercici 2014, que comporten una assignació final d’import 30.070 euros per a la línia d’”accions competitives de retorn de la UAB”.
Vist que el Pla anual d’actuacions del Programa Universitat-Societat del Consell Social corresponent a l’any 2014 i el pressupost del Consell Social de la UAB de l’any 2014, aprovats pel Ple el 14 de febrer, contemplen la línia “Accions estratègiques”, amb una assignació pressupostària de 12.000 euros.
Vist el punt segon de l’acord 5/2014 pres per la Comissió Societat-Universitat reunida el 17 de març, en virtut del qual s’aprova elevar al Ple del Consell Social la proposta d’acord següent: 1) Aprovar l’assignació de la dotació econòmica de la línia “Altres accions de retorn a la UAB” consignada en el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’any 2014, d’acord amb el següent: a) Comunitat campus (pressupost assignat de 8.170 euros): i) Participació en la Jornada organitzada pel Consell d’Estudiants de la UAB i col•laboració en el seu finançament. El pressupost assignat és de 5.170 euros; ii) Finançar, dins de l’acció “Comunitat coworkers (Treballem junts)”, la realització en l’any 2014 de 6 tallers d’emprenedoria, en el marc del pla de dinamització del coworking de la UAB. El pressupost assignat és de 3.000 euros; b) Comunitat Alumni (pressupost assignat de 2.000 euros): Assignar 2.000 euros que l’Associació d’Amics de la UAB pot destinar per al finançament total o parcial d’una o vàries les accions següents: Grup Claris, jornades La Universitat Opina i la Festa Anual de l’Associació d’Amics de la UAB. En qualsevol cas, es farà constar en els diferents mitjans de difusió la col•laboració del Consell Social en totes les actuacions del Programa Alumni i les del Grup Claris, les jornades La Universitat Opina i la Festa Anual de l’Associació d’Amics de la UAB. L’assignació es realitza d’acord amb les premisses següents: - Per a les trobades Grup Claris, es treballarà per comptar amb la participació d’Alumni de la UAB; - Per a les jornades La Universitat Opina, es treballarà per comptar amb l’assistència i/o participació del col•lectiu d’estudiants; - Per a la Festa Anual de l’Associació d’Amics de la UAB, es garantirà que l’assignació cobreix les despeses associades al Premi Universitat-Societat; c) UAB, universitat innovadora i emprenedora (pressupost assignat de 19.900 euros: i) Finançar la participació de la UAB en el Bizbarcelona 2014. El pressupost assignat és de 3.500 euros; ii) Participació d’un representant del Consell Social de la UAB (president de la Societat-Universitat del Consell Social) en les dues reunions/Workshop que realitza el Comitè de Direcció de l’European Consortium of Innovative Universities (ECIU) amb caràcter anual. El pressupost assignat és de 3.000 euros; iii) Assignar 13.400 euros per al finançament de l’acció “Observatori Work of Future; 2) Modificar el Pla anual d’actuacions del Programa Universitat-Societat del Consell Social corresponent a l’any 2014, que queda redactat d’acord amb el que consta en el document CSU 02/03-2014; 3) Comunicar al representant dels estudiants en el Consell Social i a la vicerectora d’Estudiants i Cooperació l’apartat a.i) del punt primer d’aquest acord; 4) Comunicar a la vicerectora d’Ocupabilitat, Qualitat i Docència els apartats a.ii) i c.i) del punt primer d’aquest acord; 5) Comunicar al vicerector de Relacions Institucionals i Territori i al president de l’Associació d’Amics de la UAB l’apartat b) del punt primer d’aquest acord; 6) Comunicar al vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l’apartat c.ii) del punt primer d’aquest acord.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 40/2014):
1) Aprovar l’assignació de la dotació econòmica de les línies “Altres accions de retorn a la UAB” consignades en el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’any 2014, d’acord amb el següent:
a) Comunitat campus (pressupost assignat de 18.170 euros).
i) Col•laboració, juntament amb la Fundació Autònoma Solidària (FAS), en el finançament de la convocatòria de l’any 2014 de les Beques Impuls del Programa PIUNE de la FAS, per a estudiants amb discapacitat de la UAB. El pressupost assignat és de 10.000 euros.
ii) Participació en la Jornada organitzada pel Consell d’Estudiants de la UAB i col•laboració en el seu finançament. El pressupost assignat és de 5.170 euros.
iii) Finançar, dins de l’acció “Comunitat coworkers (Treballem junts)”, la realització en l’any 2014 de 6 tallers d’emprenedoria, en el marc del pla de dinamització del coworking de la UAB. El pressupost assignat és de 3.000 euros.
b) Comunitat Alumni (pressupost assignat de 2.000 euros).
Assignar 2.000 euros que l’Associació d’Amics de la UAB pot destinar per al finançament total o parcial d’una o vàries les accions següents: Grup Claris, jornades La Universitat Opina i la Festa Anual de l’Associació d’Amics de la UAB. En qualsevol cas, es farà constar en els diferents mitjans de difusió la col•laboració del Consell Social en totes les actuacions del Programa Alumni i les del Grup Claris, les jornades La Universitat Opina i la Festa Anual de l’Associació d’Amics de la UAB. L’assignació es realitza d’acord amb les premisses següents:
- Per a les trobades Grup Claris, es treballarà per comptar amb la participació d’Alumni de la UAB.
- Per a les jornades La Universitat Opina, es treballarà per comptar amb l’assistència i/o participació del col•lectiu d’estudiants.
- Per a la Festa Anual de l’Associació d’Amics de la UAB, es garantirà que l’assignació cobreix les despeses associades al Premi Universitat-Societat.
c) UAB, universitat innovadora i emprenedora (pressupost assignat de 3.000 euros)
i) Participació d’un representant del Consell Social de la UAB (president de la Societat-Universitat del Consell Social) en les dues reunions/Workshop que realitza el Comitè de Direcció de l’European Conseortium of Innovative Universities (ECIU) amb caràcter anual. El pressupost assignat és de 3.000 euros.
d) Altres accions de retorn a la UAB pendents d’assignar
L’import restant de la dotació econòmica de la línia “Altres accions de retorn a la UAB” (6.900 euros) s’assigna a la línia “Accions estratègiques”, que es concretarà una vegada finalitzat el debat sobre les accions de l’àmbit societat-universitat del Consell Social de l’any 2014.
2) Modificar el Pla anual d’actuacions del Programa Universitat-Societat del Consell Social corresponent a l’any 2014, que queda redactat d’acord amb el que consta en el document PLE 58/06-2014.
3) Comunicar a la vicerectora d’Estudiants i Cooperació els apartats a.i) i a.ii) del punt primer d’aquest acord.
4) Comunicar al representant dels estudiants en el Consell Social i a la vicerectora d’Estudiants i Cooperació l’apartat a.ii) del punt primer d’aquest acord.
5) Comunicar a la vicerectora d’Ocupabilitat, Qualitat i Docència l’apartat a.iii) del punt primer d’aquest acord.
6) Comunicar al vicerector de Relacions Institucionals i Territori i al president de l’Associació d’Amics de la UAB l’apartat b) del punt primer d’aquest acord.
7) Comunicar al vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l’apartat c.i) del punt primer d’aquest acord.
4.2. Candidat a rebre el Premi Universitat Societat de l’any 2014 que concedeix el Consell Social en el marc de la Festa anual de l’Associació d’Amics de la UAB
Exposició de motius:
Vist que en la reunió del Plenari del Consell Social de 26 de juny de 2014 s’ha acordat l’assignació de la dotació econòmica per a les accions competitives de retorn a la UAB, i de modificació del pla d’actuacions del Programa Universitat-Societat del Consell Social corresponent a l’any 2014.
Vist que el Programa Universitat-Societat del Consell Social corresponent a l’any 2014 aprovat en acord plenari 40/2014 inclou la col•laboració del Consell Social amb el projecte Premi Universitat-Societat de l’Associació d’Amics de la UAB, que s'atorga en el marc de la Festa anual de l'Associació.
Vist que l’aprovació del candidat a ser guardonat amb el Premi Universitat-Societat es realitzarà en base a les propostes de candidats que puguin presentar-se en la reunió del Ple i a la proposta de candidats que ha tramès l’Associació d’Amics de la UAB.
Vista la relació de candidats que proposa l’Associació d’Amics de la UAB de cara al Premi de l’any 2014 segons l’acord pres per la seva Junta Executiva, que es fa constar en la documentació d’aquest punt de l’ordre del dia.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 41/2014):
a) Aprovar com candidat a ser guardonat amb el Premi Universitat-Societat de l’any 2014 que concedeix el Consell Social en el marc de la Festa anual de ‘Associació d’Amics de la UAB, al senyor Pere Mir.
b) Comunicar al president de l’Associació d’Amics de la UAB el present acord, als efectes de les gestions que corresponguin.
5.2. Estatus dels projectes específics que tenen com a contrapartida d’ingressos la partida addicional de la Generalitat de Catalunya
Exposició de motius:
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
Vist l’article 89.c de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 212 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2 apartat b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 06/2014 pres pel Ple Consell Social reunit el 14 de febrer, pel qual s’acorda: 1)Aprovar el pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2014, d’acord amb el que consta en el document PLE 05/02-2014; 2)Acordar, com a principi de precaució, que la partida addicional dels ingressos de la Generalitat de Catalunya per a projectes específics que consta en l’escrit del Secretari d’Universitats i Recerca de 18 de desembre de 2013 (subarticle 45008 del pressupost 2014 de la UAB), resta condicionada a l’aprovació corresponent, per part de la Secretaria d’Universitats i Recerca, dels projectes i el seu contingut; 3)Informar a la Comissió Econòmica del Consell Social del mes d’abril de 2014 sobre l’estat del procés d’aprovació referit en el punt segon del present acord; 4)Comunicar aquest acord a la vicerectora d’Economia i Organització i al gerent per tal que portin a terme les mesures necessàries al respecte.
Vist que en la Comissió Econòmica del proppassat 29 d’abril i en el Ple de 27 de maig de 2014 es va informar sobre l’estat del procés per acordar els projectes específics que tenen com a contrapartida d’ingressos la partida addicional de la Generalitat de Catalunya.
Vist que l’acord 36bis/2014 pres per la Comissió Econòmica de 20 de juny, en virtut del qual s’acorda: 1) La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de l’estat de situació dels projectes específics que tenen com a contrapartida d’ingressos la partida addicional de la Generalitat de Catalunya. 2) Informar al Ple del Consell Social sobre l’estat de situació dels projectes específics que tenen com a contrapartida d’ingressos la partida addicional de la Generalitat de Catalunya.
Per tot això, i a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 41 bis/2014):
El Ple del Consell Social es dóna per assabentat de l’estat de situació dels projectes específics que tenen com a contrapartida d’ingressos la partida addicional de la Generalitat de Catalunya.
5.3. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB per a l’any 2014
Exposició de motius:
Vist l’acord 06/2014 pres pel Ple del Consell Social reunit el 14 de febrer, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2014, el qual és públic, únic, equilibrat i sostenible financerament en el marc de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
Atesa la gravetat de la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost aprovat per a l’exercici 2014.
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist que l’acord 37/2014 pres per la Comissió Econòmica de 20 de juny, en virtut del qual s’acorda: 1) La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment del pressupost de la UAB per a l’any 2014, d’acord amb el que consta en el document CE 49/06-2014. 2) Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2014 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 42/2014):
El Ple del Consell Social es dóna per assabentat de la informació sobre el seguiment del pressupost de la UAB per a l’any 2014, d’acord amb el que consta en el document PLE 59/05-2014.
5.4. Aprovació del balanç, la memòria econòmica, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l’exercici 2013
Exposició de motius:
Vista la proposta de la vicerectora d’Economia i d’Organització en relació amb el balanç, la memòria econòmica, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2013.
Vist l’article 216.2 dels Estatuts de la UAB, que estableix que l’elaboració de la memòria econòmica, el balanç i el compte de resultats correspon a la Gerència, d’acord amb l’Equip de Govern, i que la seva aprovació correspon al Consell Social, a proposta del Consell de Govern.
Vist el que disposa l’article 14, apartat 2 de la Llei Orgànica d’Universitats, segons redacció donada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, on s’estableix que correspon al Consell social, a proposta del Consell de Govern, l’aprovació del pressupost així com els comptes anuals.
Vistos els articles 89.e i 97 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’acord 32/2014 pres pel Consell de Govern reunit el 12 de juny, en relació als Comptes Anuals de la UAB de l’exercici 2014.
Vist que l’acord 40/2014 pres per la Comissió Econòmica de 20 de juny, en virtut del qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Aprovar el balanç, la memòria econòmica, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponents a l’exercici de 2013, i donar-se per assabentats de l’informe d’opinió d’auditoria i l’informe de gestió de la UAB, d’acord amb el que consta en el document CE 52/06-2014. 2)Encarregar a la vicerectora d’Economia i d’Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord. 3) Comunicar aquest acord a la vicegerent de l’àmbit econòmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectius.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 43/2014):
1) Aprovar el balanç, la memòria econòmica, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponents a l’exercici de 2013, i donar-se per assabentats de l’informe d’opinió d’auditoria i l’informe de gestió de la UAB, d’acord amb el que consta en el document PLE 60/06-2014.
2) Encarregar a la vicerectora d’Economia i d’Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord.
3) Comunicar aquest acord a la vicegerent de l’àmbit econòmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectius.
5.5. Liquidació del pressupost del Consell Social del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2013
Exposició de motius:
Vist l’article 98 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 124 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’article 28.2.e del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB que estableix que li correspon a la Comissió Econòmica, informar al Ple del Consell Social, sobre la liquidació del pressupost del Consell Social.
Vist que l’acord 41/2014 pres per la Comissió Econòmica de 20 de juny, en virtut del qual s’acorda informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta de liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici de 2013, d’acord amb el que consta en el document CE 53/06-2014.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 44/2014):
Aprovar la liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici de 2013, d’acord amb el que consta en el document PLE 61/06-2014.
5.6. Cessió d’espais a la Fundació Hospital Clínic Veterinari
Exposició de motius:
Atesa la petició interessada per la directora general de la Fundació Hospital Clínic Veterinari.
Atesa la proposta del Vicerectorat d’Economia i Organització en relació amb la cessió d’ús d’espais a la Fundació Hospital Clínic Veterinari.
Atès que en virtut de l’acord 25/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, en data 30 de juliol de 2008, la Universitat Autònoma de Barcelona va constituir la Fundació Hospital Clínic Veterinari amb la finalitat que col•laborés amb la Facultat de Veterinària en activitats de docència, de recerca i de prestació de tot tipus de serveis relacionats amb l’àmbit veterinari, inclosos els assistencials i hospitalaris, atorgant-li la gestió de l’Hospital Clínic Veterinari.
Atès que l’activitat de l’Hospital Clínic Veterinari es desenvolupa, entre d’altres, als espais de la Facultat de Veterinària de la UAB, la qual està ubicada a la finca registral número 44.336 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès número 2.
Vist que en data 31 d’octubre de 2012 el Ple del Consell Social va prendre l’acord 58/2012, en virtut del qual en data 27 de juny de 2013 la Universitat Autònoma de Barcelona va autoritzar a la Fundació Hospital Clínic Veterinari l’ús gratuït dels espais (81,38 m2) on està ubicada la instal•lació radioactiva de 3ª categoria IR-B/451 – IRA-2515 a l’edifici ‘V’ de la Facultat de Veterinària, pel termini de 4 anys prorrogables per períodes iguals i successius de 4 anys fins el màxim permès per la legislació patrimonial i amb l’obligació de destinar-ho a les mateixes finalitats de la instal•lació radioactiva (document PLE 62/06-2014).
Vist que en data 28 de novembre de 2013 el Ple del Consell Social va prendre l’acord 71/2013, en virtut dels qual en data 17 de gener de 2014 la Universitat Autònoma de Barcelona va autoritzar a la Fundació Hospital Clínic Veterinari l’ús gratuït dels espais on està ubicada la instal•lació de radiodiagnòstic veterinari RX-B/2543 a l’edifici ‘V’ de la Facultat de Veterinària, pel termini de 4 anys i amb l’obligació de destinar-ho a les mateixes finalitats de la instal•lació de radiodiagnòstic (document PLE 63/06-2014).
Atès que és interès tant de la Universitat Autònoma de Barcelona, com de la Fundació Hospital Clínic Veterinari ordenar, regularitzar i legalitzar la situació de facto en la que actualment es troba la Fundació Hospital Clínic Veterinari en relació a l’ús dels espais on desenvolupa la seva activitat en el sentit següent:
Cedir a la Fundació Hospital Clínic Veterinari l’ús de 1.203 m2 dels espais que es passen a identificar de l’edifici ‘V’ ubicat a la finca registral núm. 44.336 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès nº2, d’acord amb el document PLE 64/06-2014.
Vistos els articles 93 i 137.4.1 de la llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.
Vist l’article 80 de la Llei Orgànica 6/2011, de 21 de desembre, d’Universitats.
Vist l’article 89 apartat k de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vistos els articles 72 a 81 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament de Patrimoni de Catalunya.
Vist l'article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Vist l’acord 40/2014 pres pel Consell de Govern de 12 de juny en relació a la cessió d’espais a la Fundació Hospital Clínic Veterinari.
Vist que l’acord 46/2014 pres per la Comissió Econòmica de 20 de juny, en virtut del qual s’acorda informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Autoritzar la cessió d’ús d’espais a la ‘Fundació Hospital Clínic Veterinari, Fundació Privada’ amb CIF núm. G-65012775, segons el que disposa la legislació vigent en matèria de patrimoni, d’acord amb les condicions següents:
- Objecte: Cessió d’ús en exclusiva de 1.203 m2 dels espais que es passen a identificar de l’edifici ‘V’ ubicat a la finca registral núm. 44.336 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès nº2, d’acord amb el que consta en el document CE 60/06-2014:
Espai | M2 construïts |
Boxes per cavalls a l’edifici annex i aïllat respecte l’edifici V | 262 |
Mòdul del final de l’edifici V destinat, entre d’altres, a quiròfan de grans animals i TAC | 554 |
Vestíbul, Planta 3ª | 120 |
Resta darrer mòdul Planta 3ª | 267 |
Total | 1.203 |
- Cànon: La cessió d’ús és gratuïta però la cessionària assumeix el cost de les depeses directes i indirectes dels espais l’ús del qual es cedeix.
- Termini de duració: 20 anys, prorrogable per períodes iguals i successius de 20 anys fins el límit permès per la legislació patrimonial d’aplicació.
- Destinació: La Fundació Hospital Clínic Veterinari vindrà obligada a destinar aquests espais a l’activitat pròpia del Servei que ofereix.
2) Modificar els acords 58/2012, de 31 d’octubre, i 71/2013, de 28 de novembre, presos pel Ple del Consell Social, i els actes jurídics que d’aquests se’n derivin en el sentit d’adequar-los al règim jurídic del present acord. 3)Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord. 4) Encarregar al Vicerectorat d’Economia i Organització que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord. 5) Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’ acorda (Acord 45/2014):
1) Autoritzar la cessió d’ús d’espais a la ‘Fundació Hospital Clínic Veterinari, Fundació Privada’ amb CIF núm. G-65012775, segons el que disposa la legislació vigent en matèria de patrimoni, d’acord amb les condicions següents:
- Objecte: Cessió d’ús en exclusiva de 1.203 m2 dels espais que es passen a identificar de l’edifici ‘V’ ubicat a la finca registral núm. 44.336 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès nº2, d’acord amb el que consta en el document PLE 64/06-2014:
Espai | M2 construïts |
Boxes per cavalls a l’edifici annex i aïllat respecte l’edifici V | 262 |
Mòdul del final de l’edifici V destinat, entre d’altres, a quiròfan de grans animals i TAC | 554 |
Vestíbul, Planta 3ª | 120 |
Resta darrer mòdul Planta 3ª | 267 |
Total | 1.203 |
- Cànon: La cessió d’ús és gratuïta però la cessionària assumeix el cost de les depeses directes i indirectes dels espais l’ús del qual es cedeix.
- Termini de duració: 20 anys, prorrogable per períodes iguals i successius de 20 anys fins el límit permès per la legislació patrimonial d’aplicació.
- Destinació: La Fundació Hospital Clínic Veterinari vindrà obligada a destinar aquests espais a l’activitat pròpia del Servei que ofereix.
2) Modificar els acords 58/2012, de 31 d’octubre, i 71/2013, de 28 de novembre, presos pel Ple del Consell Social, i els actes jurídics que d’aquests se’n derivin en el sentit d’adequar-los al règim jurídic del present acord.
3) Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
4) Encarregar al Vicerectorat d’Economia i Organització que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.
5) Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
5.7. Cessió d’espais a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2)
Exposició de motius:
Atesa la proposta presentada pel vicerector de Projectes Estratègics i Planificació per a la pròrroga del conveni de cessió d’ús d’espais a favor de la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2).
Vist que per acord 10/2008, de 28 de febrer del Ple del Consell Social, la UAB i la Fundació Privada Institut Català de Nanotecnologia (ICN) van formalitzar en data 29 de febrer de 2008 un conveni, modificat per addenda de 22 d’octubre de 2008, en virtut dels quals la UAB va cedir l’ús a l’ICN d’una porció de terreny de 300 m2 de la finca de titularitat de la UAB inscrita en el Registre de la Propietat nº2 de Cerdanyola del Vallès amb núm. de finca 45.279, situada entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (Mòdul C) perquè la cessionària d’ús pogués instal•lar un mòdul prefabricat de dues plantes de 286 m2 per planta, amb una superfície total de 572 m2 per destinar-les a laboratoris –planta baixa- i oficines –planta primera- i pel termini de 5 anys des de la data de la seva formalització identificats com a ‘CM3’. (documents PLE 65/06-2014 i PLE 66/06-2014).
Vist l’acord 45/2011, de 9 de novembre del Ple del Consell Social, pel qual s’insta a la universitat per tal que, en relació amb les entitats amb personalitat jurídica pròpia que estan ubicades al campus, es repercuteixi les despeses induïdes generades per les entitats esmentades -fluids i manteniment i despeses de campus-, així com les corresponents a la utilització dels espais ocupats.
Atès que pel conveni de col•laboració signat en data 30 de desembre de 2011 pel Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), la Generalitat de Catalunya i la UAB es va acordar, entre d’altres, la incorporació del CSIC en el patronat de la Fundació Privada Institut Català de Nanotecnologia (ICN) i el canvi de nom d’aquesta pel de Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2).
Atès que persisteix la voluntat de la Universitat en seguir cedint l’ús dels espais esmentats a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), en concepte d’aportació en espècie que fa la UAB com a aportació del patró de la Fundació, en les següents condicions:
- Objecte: Porció de terreny de 300 m2 situats entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (Mòdul C) ubicats a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès núm. 2, segons fotografia i plànol d’ubicació de la porció de terreny.
- Cànon: 16.600 € anuals que la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) no els haurà de pagar ja que correspon a l’aportació en espècie –cessió d’ús d’espais- que fa la UAB a aquesta Fundació en qualitat de patró de l’esmentada Fundació.
- Despeses de ciutat: Les assumeix la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) per valor de 8.850 € anuals, a raó de 15 €/m2/any per 572 m2 de superfície útil efectivament utilitzada.
- Despeses de fluids (aigua i electricitat): Les assumeixi la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2).
- Termini de duració: 5 anys, renovable expressament per anualitats fins un total de 10 anys.
- Destinació: Ús d’un mòdul prefabricat de dues plantes de 286 m2 per planta i amb una superfície total de 572 m2 destinada a laboratoris (planta baixa) i oficines (planta primera).
Vistos els articles 92 i 137.4.1 de la llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.
Vist l’article 28 del Decret Legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.
Vist l’article 80 de la Llei Orgànica 6/2011, de 21 de desembre, d’Universitats.
Vist l’article 89 apartat k de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vistos l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament de Patrimoni de Catalunya.
Vist l'article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Vist l’acord 41/2014 pres pel Consell de Govern de 12 de juny de 2014 en relació a la cessió d’espais a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia.
Vist que l’acord 47/2014 pres per la Comissió Econòmica de 20 de juny, en virtut del qual s’acorda informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Autoritzar la cessió d’ús a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) d’una porció de terreny que es passa a identificar en els següents termes:
- Objecte: Porció de terreny de 300 m2 situats entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (Mòdul C) ubicats a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès núm. 2, segons fotografia i plànol d’ubicació de la porció de terreny, d’acord amb el que consta en el document CE 63/06-2014.
- Cànon: 16.600 € anuals que la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) no els haurà de pagar ja que correspon a l’aportació en espècie –cessió d’ús d’espais- que fa la UAB a aquesta Fundació en qualitat de patró de l’esmentada Fundació.
- Despeses de ciutat: Les assumeix la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) per valor de 8.850 € anuals, a raó de 15 €/m2/any per 572 m2 de superfície útil efectivament utilitzada.
- Despeses de fluids (aigua i electricitat): Les assumeixi la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2).
- Termini de duració: 5 anys, renovable expressament per anualitats fins un total de 10 anys.
- Destinació: Ús d’un mòdul prefabricat de dues plantes de 286 m2 per planta i amb una superfície total de 572 m2 destinada a laboratoris (planta baixa) i oficines (planta primera).
2)Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord. 3) Encarregar el vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord. 4) Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 46/2014):
1) Autoritzar la cessió d’ús a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) d’una porció de terreny que es passa a identificar en els següents termes:
- Objecte: Porció de terreny de 300 m2 situats entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (Mòdul C) ubicats a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès núm. 2, segons fotografia i plànol d’ubicació de la porció de terreny, d’acord amb el que consta en el document PLE 67/06-2014.
- Cànon: 16.600 € anuals que la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) no els haurà de pagar ja que correspon a l’aportació en espècie –cessió d’ús d’espais- que fa la UAB a aquesta Fundació en qualitat de patró de l’esmentada Fundació.
- Despeses de ciutat: Les assumeix la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) per valor de 8.850 € anuals, a raó de 15 €/m2/any per 572 m2 de superfície útil efectivament utilitzada.
- Despeses de fluids (aigua i electricitat): Les assumeixi la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2).
- Termini de duració: 5 anys, renovable expressament per anualitats fins un total de 10 anys.
- Destinació: Ús d’un mòdul prefabricat de dues plantes de 286 m2 per planta i amb una superfície total de 572 m2 destinada a laboratoris (planta baixa) i oficines (planta primera).
2) Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
3) Encarregar el vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord.
4) Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
5.8. Despeses pluriennals del servei de telecomunicacions de la UAB
Exposició de motius:
Vista la proposta de la vicegerència d’Economia i d’Organització en relació amb les despeses pluriennals de telecomunicacions que es contracten de forma consorciada des del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC).
Vist l’article 89 apartat d, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l'article 64 apartat p, dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat d, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Vist que aquest punt està pendent de ser tractat en el consell de govern de la UAB.
Vist que l’acord 45/2014 pres per la Comissió Econòmica de 20 de juny, en virtut del qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Aprovar les despeses pluriennals del servei de telecomunicacions de la UAB, d’acord amb el que consta en el document CE 57/06-2014. 2) Aquest acord no tindrà efectes en cas que el Consell de Govern no aprovi la proposta de despesa, de conformitat amb el que disposa l'article 89.d) de la Llei d'universitats de Catalunya. 3) Comunicar aquest acord al gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic, per tal que duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 47/2014):
1) Aprovar les despeses pluriennals del servei de telecomunicacions de la UAB, d’acord amb el que consta en el document PLE 68/06-2014.
2) Aquest acord no tindrà efectes en cas que el Consell de Govern no aprovi la proposta de despesa, de conformitat amb el que disposa l'article 89.d) de la Llei d'universitats de Catalunya.
3) Comunicar aquest acord al gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic, per tal que duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
6.2. Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau propis
Exposició de motius:
Ateses les peticions de creació de títols de màsters propis i de diplomes de postgrau propi que han estat presentades a l’Escola de Postgrau, i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols (documents PLE 69/06-2014, PLE 70/06-2014, PLE 71/06-2014, PLE 72/06-2014, PLE 73/06-2014.)
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vistos els articles 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord 33/2014, pres en la reunió del Consell de Govern de 12 de juny de 2014, referent a la creació de títols de màster propis i diplomes de postgrau propis.
Vist l’acord 15/2014 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social de 30 d’abril, en virtut del qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Aprovar la creació de nous títols de màster propi següents: a)Màster en Dret Tributari i Duaner, d’acord amb el que consta en el document CA 19/06-2014. b)Màster en Traducció Jurídica i Interpretació Judicial, d’acord amb el que consta en el document CA 20/06-2014. c) Màster en Infermeria Quirúrgica, d’acord amb el que consta en el document CA 21/06-2014. 2) Aprovar la creació de nous diplomes de postgrau propis següents: a) Diploma de Postgrau en Direcció Executiva de Serveis de Gestió de Documents i Arxius, d’acord amb el que consta en el document CA 22/06-2014. b) Diploma de Postgrau en Arts Aplicades Contemporànies, d’acord amb el que consta en el document CA 23/06-2014. 3) Encarregar la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l'execució i el seguiment d’aquest acord. 4) Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 48/2014):
1) Aprovar la creació de nous títols de màster propi següents:
a) Màster en Dret Tributari i Duaner, d’acord amb el que consta en el document PLE 69/06-2014.
b) Màster en Traducció Jurídica i Interpretació Judicial, d’acord amb el que consta en el document PLE 70/06-2014.
c) Màster en Infermeria Quirúrgica, d’acord amb el que consta en el document PLE 71/06-2014.
2) Aprovar la creació de nous diplomes de postgrau propis següents:
a) Diploma de Postgrau en Direcció Executiva de Serveis de Gestió de Documents i Arxius, d’acord amb el que consta en el document PLE 72/06-2014
b) Diploma de Postgrau en Arts Aplicades Contemporànies, d’acord amb el que consta en el document PLE 73/06-2014.
3) Encarregar la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l'execució i el seguiment d’aquest acord.
4) Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
6.3. Modificació del concert hospitalari entre la UAB, el Consorci MAR Parc de Salut i la Universitat Pompeu Fabra
Exposició de motius:
Vist els acords del Consell de Govern i del Consell Social de dates 17 i 19 de juliol de 2013, respectivament, en virtut dels quals s’aprova el concert entre les universitats Autònoma de Barcelona i Pompeu Fabra, per una banda, i el Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona, de l’altra, per la realització conjunta dels estudis de medicina, de conformitat amb el que s’estableix al Reial decret 1558/1986, de 28 de juny, pel qual s’estableixen les bases generals per l’establiment de concerts entre les Universitats i les Institucions Sanitàries.
Atès el conveni signat en data 30 d’abril de 2013 entre la UAB, el Consorci MAR Parc de Salut de Barcelona (PSMAR) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF), en compliment dels acords abans esmentats.
Atès que d’acord amb el que disposa l’article 4, base sisena, de l’abans esmentat Reial decret, els concerts han de determinar els serveis de la Institució Sanitària que es concerten i els departaments universitaris amb els quals es relacionen.
Atès que el Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona disposa d’un Servei de Salut Laboral amb professionals amb experiència en el camp de la docència i la recerca en l’àmbit de la Medicina del Treball.
Atès que la proposta esmentada s’ajusta al Reial decret 1558/1986, de 28 de juny, abans esmentat i a la resta de normativa vigent.
Vist l’article 29 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Vist l’acord 43/2014, pres en la reunió del Consell de Govern de 12 de juny de 2014, referent a la modificació del concert hospitalari entre la UAB, el Consorci MAR Parc de Salut i la Universitat Pompeu Fabra.
Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social de 18 de juny de 2014, es pren l’acord 16/2014, que estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Aprovar la incorporació del Servei de Salut Laboral del Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona al concert de 30 d’abril de 2013 signat entre aquesta institució sanitària, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra, per la realització conjunta dels estudis de Grau de Medicina, en els termes que consten al document CA 24/06-2014. 2)Encarregar el vicerector de Professorat i Programació Acadèmica l’execució i el seguiment d’aquest acord.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 49/2014):
1) Aprovar la incorporació del Servei de Salut Laboral del Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona al concert de 30 d’abril de 2013 signat entre aquesta institució sanitària, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra, per la realització conjunta dels estudis de Grau de Medicina, en els termes que consten al document PLE 74/06-2014.
2) Encarregar el vicerector de Professorat i Programació Acadèmica l’execució i el seguiment d’aquest acord.