Detalle acuerdos

COMISSIÓ ECONÒMICA 20-12-2017

Orden del día

  1. Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 15 de novembre de 2017. [+]
  2. Informe sobre l’àmbit econòmic.
  3. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació del document 2 aprovat en acord CE 57/2017, relatiu als preus dels estudis propis de la Universitat Autònoma de Barcelona i de l’adequació del decret de preus dels serveis acadèmics universitaris a determinats estudis de la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs acadèmic 2017-2018. [+]
  4. Aprovació, si escau, de la proposta de preus dels estudis de màster universitari del curs acadèmic 2018-2019, per a estudiants estrangers no residents que no siguin nacionals d’estats membres de la Unió Europea. [+]
  5. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació de les tarifes del Servei de Llengües de la UAB per al curs 2017-2018. [+]
  6. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’any 2017. [+]
  7. Informació sobre les condicions financeres de les operacions d’endeutament a curt termini contractades amb Caixa d’Enginyers. [+]
  8. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 30 de novembre de 2017. [+]
  9. Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de l’eina per a la gestió de la recerca universitària. [+]
  10. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2017. [+]
  11. Informar el Ple del Consell Social per a l‘aprovació, si escau, de la proposta de modificació de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals. [+]
  12. Informar el Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2018. [+]
  13. Informar el Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta d’autorització a LGAI Technological Center l’ús d’uns terrenys a la UAB. [+]
  14. Informar el Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de dissolució i liquidació de la Fundació Privada Gespa. [+]
  15. Informar el Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària, AIE. [+]
  16. Aprovació, si escau, de la proposta de participació de la UAB en l’Institut d’Economia de Barcelona. [+]
  17. Aprovació, si escau, de la proposta de tarifes corresponents a l’exercici 2018 dels serveis següents:
  18. 17.1.      Servei d’Activitat Física [+]
    17.2.      Serveis Científico-Tècnics [+]
    17.3.      Laboratoris de Prestació de Serveis [+]
    17.4.      Instituts i Centres de Recerca propis [+]
    17.5.      Laboratori de Preparació de Làmines Primes [+]
    17.6.      Nitrogen líquid [+]

  19. Informar el Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de ratificació de l’acord d’augment de capital social de Vila Universitària, SL. [+]
  20. Torn obert de paraules.

AcordCS.TaulaAcords

1. Acta de la sessió del dia 15 de novembre de 2017.

S'acorda (Acord CE 114/2017):

Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 15 de novembre de 2017.


3. Modificació del document 2 aprovat en acord CE 57/2017, relatiu als preus dels estudis propis de la Universitat Autònoma de Barcelona i de l’adequació del decret de preus dels serveis acadèmics universitaris a determinats estudis de la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs acadèmic 2017-2018.
 
Exposició de motius
 
Vista la proposta de la vicegerència d’Ordenació Acadèmica en relació a la necessitat d’incloure, en el document 2 aprovat en acord CE 57/2017, que els preus del màster en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga- especialitat Recerca en Musicologia i Educació Musical- són d’aplicació als estudiants que han accedit als estudis amb anterioritat al curs acadèmic 2017-2018.
 
Vist l’acord CE 57/2017 pres per la Comissió Econòmica de 7 de juliol en el qual s’acorda: 1) Aprovar els preus dels estudis propis de la Universitat Autònoma de Barcelona i de l’adequació del decret de preus dels serveis acadèmics universitaris a determinats estudis de la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs acadèmic 2017-2018, d’acord amb el que consta en el document 2. 2) Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i al Cap de l’Àrea d’Afers Acadèmics, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Vist l’article 89 apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 115/2017):
 
1)    Modificar el document 2 aprovat en acord CE 57/2017 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de data 7 de juliol, segons el que consta en el document 1 del present acord i en el sentit que:
 
a)   En el punt 2. Estudis de màsters universitaris oficials de l’annex I del document 2 aprovat en acord CE 57/2017 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de data 7 de juliol, s’incorpori, en l’apartat 2.1.1.4., el text “(aplicació exclusivament als i les estudiants que accedeixen als estudis el curs acadèmic 2017-2018)” i en l’apartat 2.1.4.42 s’incorpori el text “Aquests preus també són d'aplicació per a l'Especialitat Interpretació de la Música Antiga als i les estudiants que han accedit als estudis amb anterioritat al curs acadèmic 2017-2018”.
 
2)    Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i al cap de l’Àrea d’Afers Acadèmics, als efectes de les gestions que siguin oportunes.


4.  Preus dels estudis de màster universitari del curs acadèmic 2018/2019, per a estudiants estrangers no residents que no siguin nacionals d’estats membres de la Unió Europea.
 
Exposició de motius
 
Atesa la proposta presentada per la vicegerent d’Ordenació Acadèmica pel que fa als preus dels estudis de màster per a estudiants estrangers no residents que no siguin nacionals d’estats membres de la Unió Europea, corresponents al curs 2018-2019.

Atès que els consells socials de les universitats públiques poden diferenciar el preu dels crèdits en qualsevol nivell d’estudis per als estudiants estrangers no residents, que no siguin nacionals d’estats membres de la Unió Europea, sense que el preu corresponent pugui excedir quatre vegades els preus fixats per aquest Decret per a l’ensenyament de què es tracti i fins el 100% del seu cost, sens perjudici del que prevegin els acords i els convenis o tractats internacionals en aquesta matèria i la resta de la normativa vigent.

Atès que el Consell Social de la UAB, a l’empara del Decret de preus públics, ha establert, durant els darrers anys acadèmics, la diferenciació del preu dels crèdits per als estudiants estrangers no residents que no siguin membres de la Unió Europea.

Vist l’article 89.i) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.3.c) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 116/2017):
 
1)    Aprovar, per al curs 2018/2019, els preus dels estudis de màster per a estudiants estrangers no residents que no siguin nacionals d’estats membres de la Unió Europea, d’acord amb el que consta en el document 1, els quals estan condicionats al que disposi el Decret que regularà els preus dels serveis acadèmics de les universitats públiques de Catalunya per al curs 2018/2019.
 
2)    Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i al Cap de l’Àrea d’Afers Acadèmics, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


5. Modificació de les tarifes del Servei de Llengües de la UAB corresponents al curs 2017-2018.
 
Exposició de motius
 
Vista la proposta presentada per la vicegerència d’Ordenació Acadèmica de la UAB pel que fa a la modificació de les tarifes del Servei de Llengües de la UAB per al curs 2017-2018 (documents 1 i 2).
 
Atès l’article 89.i de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Atès l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
 
Atesos els articles 15.6 i 28.3.c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord CE 33/2017 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social en data 18 de maig de 2017 pel qual s’acorda aprovar les tarifes del Servei de Llengües de la UAB per al curs 2017-2018, d’acord amb el que consta en el document 2.
 
Atesa la proposta de modificació de tarifes presentada per la vicegerència d’Ordenació Acadèmica.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 117/2017):
 
1)    Aprovar la modificació de les tarifes del Servei de Llengües de la UAB corresponents al curs 2017-2018, que s’actualitza en relació a l’import corresponent als costos de gestió de matrícula en funció de la tipologia de curs, d’acord amb el que consta en el document 2.
 
2)    Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
 

6. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2017.
 
Exposició de motius
 
Vist l’acord 79/2016 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2017, el qual és públic, únic, equilibrat i sostenible financerament en el marc de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
 
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost aprovat per a l’exercici 2017.
 
Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2017 presentat per la Gerència (document 1).
 
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
 
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S’acorda (Acord CE 118/2017):
 
1)     La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB a 30 de novembre de 2017.
 
2)     Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2017 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.

 

7.  Condicions financeres de les operacions d’endeutament a curt termini contractades amb la Caixa d’Enginyers. 
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 89.f de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat f, del Reglament d’Organització i funcionament del
Consell Social.
 
Vist l’acord 05/2017 pres pel Ple del Consell Social, en data 21 de febrer, en el qual s’aprova: 1) Acordar, perquè sigui autoritzat pel Govern de la Generalitat de Catalunya, que la UAB formalitzi operacions d’endeutament a curt termini, amb la contractació d’una o vàries pòlisses de crèdit, fins a un import màxim de 30 milions d’euros, d’acord amb el termini i les característiques de cost màxim d’operació, incloent comissions i altres despeses, que acordi el Govern de la Generalitat de Catalunya; 2)Les condicions financeres i de venciment de les operacions d’endeutament a curt termini contractades s’informaran als òrgans corresponents  del Consell Social; 3)Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit d’Economia, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Vist l’informe tècnic de data 12 de desembre de 2017 elaborat per la Gerència de la UAB per la signatura de les pòlissa de crèdit amb la Caixa d’Enginyers per import d’1 milió d’euros (document 1), en els que es fa constar que la pòlissa de crèdit compleix la normativa vigent d’acord amb el següent:
 
-       L’endeutament està aprovat pel Consejo de Ministros amb data 17 de novembre de 2017.
 
-       Les condicions financeres respecten el Principi de Prudència Financera (BOE Resolució de 31/07/2015 i posteriors), tal i com ha informat la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.
                              
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (acord CE 119/2017):
 
La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de les condicions financeres i de venciment de les operacions d’endeutament a curt termini contractades per la UAB en data 12 de desembre de 2017 amb la Caixa d’Enginyers, d’import 1 milió d’euros..

8. Modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 30 de novembre de 2017.
 
Exposició de motius
 
Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 d’octubre de 2017 (documents 1 i 2).
 
Vist l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 120/2017):
 
1)    Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 30 de novembre de 2017, d’acord amb el que consta en el document 2.
 
2)   Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

9.   Despeses pluriennals per a la contractació de l’eina per a la gestió de la recerca universitària.
 
Exposició de motius
 
Vista la tramitació de la despesa per a la contractació de subministrament d’una aplicació informàtica per a l’Àrea de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona, segons expedient de contractació 48/2017.

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2017 pel que fa a les despeses pluriennals.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’acord PLE 07/2017 pres en reunió plenària de 21 de febrer, en virtut del qual s’aprova: 1) Acordar que el Consell Social, abans de l’inici del procediment de tramitació dels expedients de contractació administrativa, aprovi les despeses pluriennals pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs).; 2) Autoritzar al gerent de la UAB a l’aprovació de la  despesa pluriennal pel procediment d’adjudicació que sigui procedent fins a un import màxim de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs), amb l’obligació d’informar al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.; 3) Aplicar el procediment previst al punt segon d’aquest acord a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal sigui quin sigui el seu import.; 4) Acordar que els punts anteriors del present acord no siguin d’aplicació als expedients de contractació administrativa pel procediment d’adjudicació que sigui procedent que impliquin  un compromís de  despesa pluriennal tramitats a través del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC).; 5) Encarregar al  vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquest acord.
 
Vist l’acord PLE 02/2017 pres en reunió plenària de 21 de febrer, en virtut del qual es modifica el Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el sentit que la Comissió Econòmica del Consell Social tingui la competència d’aprovar, per delegació del Ple, la programació i la despesa pluriennal de la Universitat, a proposta del Consell de Govern.
 
Vist l’acord 08/2017 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 26 de gener de 2017, en virtut del qual, entre d’altres, s’acorda delegar en la Comissió d’Economia i d’Organització la competència relativa a la proposta d’aprovació  de les despeses pluriennals  pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior a 200.000€,  perquè l’elevi directament al Consell Social tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer efectiu el present acord.

Vist el Certificat emès en data 23 de novembre de 2017 pel vicerector d’Economia i de Campus  d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació de subministrament d’una aplicació informàtica per a l’Àrea de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona d’acord amb els imports i anualitats que s’inclouen al mateix.

Vista la proposta d’acord de la Comissió d’Economia i d’Organització realitzada el 27 de novembre de 2017 que estableix: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de l’eina per a la gestió de la recerca universitària i l’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació de subministrament d’una aplicació informàtica per a l’Àrea de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona, segon document  que s’annexa; SEGON. Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions 
 
S'acorda (acord CE 121/2017):
 
1)  Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de l’eina per a la gestió de la recerca universitària, amb existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació de subministrament d’una aplicació informàtica per a l’Àrea de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1. 
 
2)  Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.


10. Modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’any 2017.
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 98 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 86/2016 pres pel Ple del Consell Social de la UAB reunit el dia 21 de desembre, pel qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’any 2017, d’acord amb el que consta en el document PLE 131/12-2016.
 
Vist l’acord PLE 85/2017 pres pel Ple del Consell Social de 30 de novembre, que acorda modificar el punt quart de l’acord PLE 82/2016  pres pel Ple del Consell Social de data 21 de desembre, substituint el seu redactat pel següent text literal: Aprovar destinar, en l’any 2017, 1.000 euros al Servei d’Activitat Física de la UAB pel finançament d’equipament esportiu dels equips de la UAB que competeixen en representació d’aquesta en la xarxa YERUN (Young European Research Universities Network).
 
Vista la proposta que es presenta en el document 1 corresponent a l’acord CE 122/2017.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i a proposta del  president del Consell Social  
 
S'acorda (Acord CE 122/2017):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta de modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2017, d’acord amb el que consta en el document 1.


11. Modificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.
 
Exposició de motius
 
Atesa la proposta del vicerector d’Economia i de Campus de modificar la normativa d’aprovació de despeses en el  marc de la tramitació dels expedients de contractació administrativa que impliquin compromisos de despesa de caràcter pluriennal per a la UAB. 
 
Vist el que disposa l’article 89, lletra d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer,  d’Universitats de Catalunya, pel que fa  a les competències del Consell Social en matèria de despesa pluriennal.
 
Atès el que disposen els articles 109  i 110  del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic pel que fa a la fiscalització prèvia dels òrgan de govern competents en matèria de contractació administrativa que impliquin un compromís de despesa pluriennal.
 
Vist l’article 64, lletra l) dels Estatuts de la UAB  el qual estableix que correspon al Consell de Govern elevar al Consell Social la proposta de programació econòmica pluriennal.
 
Vist el que disposen els articles 13, apartat 2 i  l’article 28, apartat 2, lletra d) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social pel que fa a les competències del Consell Social en matèria d’aprovació de la programació i despesa pluriennal de la universitat.
 
Vista  la Resolució  de  la UAB de 29 de març de 2006, de delegació de competències  del rector, en matèria de contractació  administrativa, en determinats òrgans de la universitat.
 
Vist l’acord de PLE 07/2017 del Ple del Consell Social, de 21 de febrer,  que estableix el següent: 1) Acordar que el Consell Social, abans de l’inici del procediment de tramitació dels expedients de contractació administrativa, aprovi les despeses pluriennals pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs). 2) Autoritzar al gerent de la UAB a l’aprovació de la  despesa pluriennal pel procediment d’adjudicació que sigui procedent fins a un import màxim de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs), amb l’obligació d’informar al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs. 3) Aplicar el procediment previst al punt segon d’aquest acord a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal sigui quin sigui el seu import. 4) Acordar que els punts anteriors del present acord no siguin d’aplicació als expedients de contractació administrativa pel procediment d’adjudicació que sigui procedent que impliquin  un compromís de  despesa pluriennal tramitats a través del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC). 5) Encarregar al  vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d'aquest acord. 6) Comunicar el present acord al Gerent, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Atesa la implementació de la normativa durant el període de vigència de la reforma la qual ha posat de manifest la necessitat d’introduir modificacions per tal adaptar-la millor a la realitat del procediment de contractació administrativa.

Vist l’acord 120/2017 pres en la reunió del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 que estableix:

PRIMER. Aprovar la proposta de modificació de l’Acord pres pel Consell de Govern de data 26 de gener de 2017 en matèria de simplificació del procediment d’aprovació de les despeses pluriennals, el qual quedarà redactat en els termes següents: 

PRIMER. Delegar a la Comissió d’Economia i d’Organització la competència relativa a la proposta d’aprovació de les despeses pluriennals del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent amb un pressupost base de licitació superior a 200.000€ perquè l’elevi al Consell Social.

SEGON. Proposar al Consell Social que autoritzi al gerent l’aprovació de la despesa pluriennal del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent fins a un pressupost base de licitació màxim de 200.000€ i amb l’obligació d’informar semestralment al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.

TERCER. Aplicar el procediment previst als acords primer i segon a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal del pressupost genèric.

QUART. Proposar al Consell Social que autoritzi al gerent l’autorització de les despeses de qualsevol import, de caràcter anual o pluriennal, provinents de contractacions centralitzades en el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), sempre que la despesa estigui prevista en el Pla General d’Activitats (PGA) anual que aprova el Consell de Govern del CSUC. Amb aquesta finalitat, la  Comissió d’Economia i d’Organització, delegada de Consell de Govern, i la Comissió Econòmica del Consell Social seran informades anualment del PGA del CSUC.

Si la Comissió Executiva del CSUC aprovés una licitació no contemplada en el PGA anual, li serà aplicable el procediment previst als acords primer,  segon i tercer.

SEGON. Elevar aquest acord  al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar al  vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquests acords.

QUART. Comunicar els anteriors acords al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectiu.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 123/2017):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

1)    Aprovar la modificació de l’acord PLE 07/2017 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de febrer de 2017, en matèria de simplificació del procediment d’aprovació de les despeses pluriennals, el qual queda redactat en els termes següents:
a)   Acordar que el Consell Social, abans de l’inici del procediment de tramitació dels expedients de contractació administrativa, aprovi les despeses pluriennals del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs).
 
b)   Autoritzar al gerent de la UAB a l’aprovació de la  despesa pluriennal pel procediment d’adjudicació del pressupost genèric que sigui procedent fins a un import màxim de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs), amb l’obligació d’informar al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.
 
c)   Aplicar el procediment previst als punts primer i segon d’aquest acord a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal del pressupost genèric.
 
d)   Autoritzar al gerent l’autorització de les despeses de qualsevol import, de caràcter anual o pluriennal, provinents de contractacions centralitzades en el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), sempre que la despesa estigui prevista en el Pla General d’Activitats (PGA) anual que aprova el Consell de Govern del CSUC. Amb aquesta finalitat, la  Comissió d’Economia i d’Organització, delegada de Consell de Govern, i  la Comissió Econòmica del Consell Social seran informades anualment del PGA del CSUC.
 
Si la Comissió Executiva del CSUC aprovés una licitació no contemplada en el PGA anual, li serà aplicable el procediment previst ens els punts primer, segon i tercer d’aquest acord.
 
e)   Informar, amb caràcter anual, a la Comissió Econòmica del Consell Social sobre les despeses pluriennals del pressupost específic pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs).
 
2)    Encarregar al  vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquest acord.
 
3)    Comunicar el present acord al Gerent, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


12. Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2018.
 
Exposició de motius
 
Vist el que disposa l’article 38 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa a la pròrroga dels pressupostos generals de l’Estat.
 
Vist l’article 33 del Decret-Legislatiu 3/2002, text refós de Finances Públiques de la Generalitat de Catalunya, pel que fa a la pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya.
 
Atès el que disposen  les Bases d’execució del Pressupost 2017 de la UAB aprovat pel Consell Social el 21 de desembre de 2016 i d’acord amb la seva disposició final única que diu: “La vigència d'aquestes bases és la mateixa que la del Pressupost de 2017, prorrogable fins a l'aprovació dels pressupostos següents”.
 
Vist que el Ple del Consell Social va aprovar en sessió celebrada el dia 30 de novembre de 2017 els Criteris Bàsics per a l’elaboració del pressupost de l’exercici de 2018 (Acord PLE 78/2017).
 
Vist l’acord 112/2017 pres en la reunió del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 que estableix:

PRIMER.- Aprovar la proposta de document “Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2018”,  que s’annexa; SEGON.- Elevar al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixi les seves competències;
TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
 
S'acorda (Acord CE 124/2017):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)    Aprovar el document “Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2018”, d’acord amb el que consta en el document 1.
 
2)    Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
3)    Comunicar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent de la UAB el present acord.


13. Autorització a LGAI Technological Center l’ús d’uns terrenys a la UAB
 
Exposició de motius

Vista la proposta del Vicerectorat d’Economia i de Campus en relació amb la sol·licitud de LGAI TechnologicaL Center, SA pel que fa a l’autorització d’ús de terreny.

Atès que mitjançant escrit de data 15 de gener de 1990 la UAB va autoritzar el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions a construir part de la carretera que voreja el Laboratori i l’aparcament associat i va autoritzar l’ús de l’aparcament esmentat als usuaris del Laboratori.

Atès que per acord núm. 40/2010 del Ple del Consell Social de data 28 d’octubre de 2010, la UAB va cedir l’ús a LGAI TechnologicaL Center, SA  d’una porció del terreny annex a l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) amb la superfície disponible necessària per donar ús a 450 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de tres anys, la qual es va formalitzar en data 29 d’octubre de 2010 i, per tant,  finalitzarà el 29 d’octubre de 2013.

Atès que per acord núm. 72/2013 del Ple del Consell Social de data 28 de novembre de 2013, la UAB va cedir l’ús a LGAI TechnologicaL Center, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de tres anys i, per tant,  finalitzà el 3 de desembre de 2016.

Atès que per acord núm. 08/2017 del Ple del Consell Social de data 21 de febrer de 2017, la UAB va cedir l’ús a LGAI TechnologicaL Center, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini d’un any i, per tant, finalitzarà el 3 de desembre de 2017.

Atès que és voluntat de LGAI TechnologicaL Center, SA de tornar a gaudir l’ús d’una superfície de terreny de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrking, aproximadament, ubicats davant l’entrada principal de l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya –identificat segons plànol annex- per un període de 3 anys. (Document 1)

Atesa la necessitat de concretar l’espai objecte d’autorització i d’establir alhora una contraprestació al respecte.

Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat h, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atès l’informe de necessitats o conveniència del procediment per un procediment que respecti les regles de la competència i la publicitat.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord 125/2017 pres en la reunió del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 que estableix: Primer.- Autoritzar l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA:
-       Objecte: porció del terreny situat davant l’entrada principal de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya, amb la superfície de 2.700 m2 per donar ús a 132 places de pàrquing, aproximadament (identificada en el plànol annex).
-       Preu: 33.000,00 € anuals (IVA exclòs) i subjecte a revisió anual d’acord amb l’IPC estatal.
-       Termini de duració: 3 anys, des del 3 de desembre de 2017 i amb la possibilitat de prorrogar-ho per un període d’un any.
-       Destinació: El destí del dret d’ús objecte d’autorització serà l’aparcament de vehicles al voltant de l’edifici on està radicat el LGAI per als seus usuaris (132 places aproximadament).
Segon.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord; Tercer.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord; Quart.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències; Cinquè.- Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,  
 
S'acorda ( Acord CE 125/2017):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)  Autoritzar l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a LGAI Technological Center, SA d’acord amb el següent:
 
-       Objecte: porció del terreny situat davant l’entrada principal de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya, amb la superfície de 2.700 m2 per donar ús a 132 places de pàrquing, aproximadament (identificada en el plànol del document 1).
 
-       Preu: 33.000,00 € anuals (IVA exclòs) i subjecte a revisió anual d’acord amb l’IPC estatal.
 
-       Termini de duració: 3 anys, des del 3 de desembre de 2017 i amb la possibilitat de prorrogar-ho per un període d’un any.
 
-       Destinació: El destí del dret d’ús objecte d’autorització serà l’aparcament de vehicles al voltant de l’edifici on està radicat el LGAI per als seus usuaris (132 places aproximadament).
 
2)  Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
 
3)  Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.
 
4)  Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia de la UAB als efectes de les gestions que siguin oportunes per fer efectiu el present acord.


14. Dissolució i liquidació de la Fundació Privada Gespa.
 
Exposició de motius
 
Atès que la Fundació Gespa va ser constituïda per la UAB en data 14 de maig de 1998 mitjançant l’atorgament de carta fundacional davant el notari de Cerdanyola del Vallès, Sr. Teodoro López Cuesta, sota el núm. 2.002 del seu protocol, amb la finalitat fundacional de donar servei educatiu a la primera infància.
 
Ates que es va posar de manifest la impossibilitat d’assolir les finalitats fundacionals degut al fort deteriorament de l’edifici, on estaven ubicats els espais i instal·lacions de l’Escola Bressol Gespa, que implicava unes inversions quantioses. La Fundació Gespa no disposava dels recursos necessaris per fer front a les inversions que requereix l’edifici; i la UAB tampoc disposava d’una partida pressupostària extraordinària per fer front a aquesta inversió. En aquest context, per acord núm. 39/2015, de 13 d’abril de 2015, el Consell de Govern de la UAB va acordar donar la seva conformitat a la prestació del servei d'escola bressol per al personal de la UAB mitjançant un conveni amb l'Escola Bressol La Llar d'en Pitus i a no realitzar obres a l'edifici de la Gespa.
 
Atès el susdit acord núm. 39/2015, de 13 d’abril de 2015, del Consell de Govern de la UAB, en data 30 d’abril de 2015, el Patronat de la Fundació Gespa va acordar sol·licitar al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya l’autorització de cessament d’activitats de l’Escola Bressol Gespa, amb efectes de 31 de juliol de 2015, que va ser autoritzat mitjançant Resolució ENS/1542/2015, de 19 de juny, del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, publicada al DOGC núm 6910 de 10 de juliol de 2015.
 
Atès que en data 13 de juliol de 2015, la Fundació Gespa i la representant de les treballadores van arribar a un acord d’extinció dels contractes de totes les treballadores de la Fundació. Per tant, en el moment de la dissolució no hi ha treballadors afectats, atès que tots els contractes de treball es van extingir amb efectes del dia 31 de juliol de 2015.
 
Atès que en data 11 de maig de 2016 (document 1) el Patronat de la Fundació Gespa va acordar (i) la dissolució i liquidació de la Fundació Gespa per impossibilitat d’assolir les seves finalitats, de conformitat amb l’article 335-4-b) i següents de la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del Llibre Tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques; (ii) el cessament dels seus patrons i la transformació dels patrons en liquidadors; (iii) i l’aprovació del balanç de dissolució i liquidació a 0 euros, la qual cosa determinà la impossibilitat de cedir els actius i passius global a favor de la Universitat Autònoma de Barcelona segons el que determina l’article 32 dels Estatuts de la Fundació.

Vist l’article 88.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist que l'article 64.t dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.a del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 127/2017 pres en la reunió del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 que estableix: PRIMER.- Ratificar l’acord del patronat de la Fundació Gespa de data 11 de maig de 2016 pel qual es va acordar la seva dissolució i liquidació per impossibilitat d’assolir les seves finalitats en els termes del document 1, aprovant el balanç de dissolució i liquidació a 0 euros; SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment de l'acord primer; QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i als liquidadors de la Fundació Gespa.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 126/2017):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)    Ratificar l’acord del patronat de la Fundació Gespa de data 11 de maig de 2016 pel qual es va acordar la seva dissolució i liquidació per impossibilitat d’assolir les seves finalitats en els termes del document 1, aprovant el balanç de dissolució i liquidació a 0 euros.
 
2)    Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu, i als liquidadors de la Fundació Gespa.


15. Ampliació de capital de SIGMA Gestió Universitària, AIE.
 
Exposició de motius

Atès que en data 15 de juny de 1995 la Junta de Govern de la UAB va autoritzar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en la constitució d’una agrupació d’interès econòmic d’acord amb la Llei 12/1991, de 29 d’abril, d’agrupacions d’interès econòmic, amb l’objecte principal de facilitar el desenvolupament i millorar el resultat de l’activitat dels seus membres, sense ànim de lucre, en l’àmbit específic de la gestió acadèmica i en el marc del projecte de disseny i de desenvolupament, com també de l’explotació comercial, del sistema integrat de gestió acadèmica SIGMA.

Atès que en data 18 de setembre de 1996 la Universidad Autónoma de Madrid, la UAB, la Universitat Pompeu Fabra, la Universidad Carlos III, la Universidad de Castilla La Mancha, la Universidad de Valladolid, la Univesidad de Zaragoza i la Universidad Pública de Navarra van constituir davant la Notaria de Barcelona senyora Isabel Gabarró, amb el número 3074 del seu protocol, una agrupació d’interès econòmic anomenada SIGMA GESTIÓN UNIVERSITARIA, AIE. D’acord amb els seus Estatuts l’objecte d’aquesta entitat és facilitar el desenvolupament i millorar el resultat de l’activitat dels seus membres, sense ànim de lucre, en l’àmbit específic de la gestió acadèmica i en el marc del projecte de disseny i de desenvolupament, com també de l’explotació comercial, del sistema integrat de gestió acadèmica SIGMA.

Actualment la relació de socis i del capital de l’esmentada agrupació és el següent:

 Soci Capital Percentatge
Universitat Autònoma de Barcelona 250.662,04 13,62%
Universitat Autónoma de Madrid 241.606,87 13,13%
Universidad Carlos III 207.349,18 11,26%
Universitat Pompeu Fabra 196.530,96 10,68%
Universidad Pública de Navarra 200.137,03 10,87%
Universidad de Valladolid 238.000,79 12,93%
Universidad de Zaragoza 259.637,23 14,11%
Universidad de Córdoba 209.152,21 11,36%
Fundació Universitària Balmes 18.782,00 1,02%
Universidad de Burgos 18.782,00 1,02%
Total 1.840.600,31 100%

Atès que SIGMA GESTIÓN UNIVERSITARIA, AIE actualment té el reconeixement de mitjà propi i servei tècnic dels poders adjudicadors (entitats) que són sòcies a l’empara del que estableix l’article 24.6 del text refós de la llei de contractes del sector públic, aprovat per reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.

Atès que l’article 32 de la nova llei de contractes del sector públic, aprovat per llei 9/2017, de 8 de novembre, exigeix per ser considerat mitjà propi respecte un o varis poders adjudicadors, que més del 80% de les activitats es portin a terme per encàrrec de les entitats respecte les quals siguin mitjà propi, la qual cosa implica ampliar el nombre de socis.

Atès que el Consell d’Administració de SIGMA GESTIÓN UNIVERSITARIA, AIE té previst augmentar el capital en un 4,2%, per incorporar 4 nous socis, la qual cosa suposarà aportacions dineràries per un total de 82.640 euros, resultant la distribució del capital d’acord amb el que estableix el document 1.

Atès que la primera ampliació de capital es té previst executar-la properament i es té previst que acudeixi la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED) mitjançant l’ampliació del capital social de l’AIE en la xifra de 18.782 euros, deixant-lo en 1.859.382,31 euros, en els termes del  document 1.

Atès que després d’aquestes quatre ampliacions de capital, la UAB passarà d’ostentar un 13,62% del capital social a un 13,03%.

D’acord amb l’article 64.t) dels Estatuts de la UAB, correspon al Consell de Govern la constitució, modificació i extinció d'entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i proposar la participació de la Universitat en altres entitats.
Vist l’article 88.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist que l'article 64.t dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.a del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.

Vist l'acord 130/2017 pres la reunió del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 que estableix: PRIMER.- Donar conformitat a la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE en un 4,2%, per incorporar 4 nous socis, la qual cosa suposarà aportacions dineràries per un total de 82.640 euros, resultant la distribució del capital d’acord amb el que estableix el document annex. L’execució cadascuna d’aquestes quatre (4) ampliacions de capital hauran de ser objectes d’un acord del Consell d’Administració de SIGMA, Gestió Universitària AIE i hauran de ser notificades al Consell Social; SEGON.- Donar conformitat a l’execució de la primera ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE projectades, per incorporar a la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), en els termes establerts al punt 5è del document annex; 
TERCER.- Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; QUART.-. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l’execució i el seguiment de l'acord primer; CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 127/2017):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)    Donar conformitat a la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE en un 4,2%, per incorporar 4 nous socis, la qual cosa suposarà aportacions dineràries per un total de 82.640 euros, resultant la distribució del capital d’acord amb el que estableix el document 1.
 
L’execució de cadascuna d’aquestes quatre (4) ampliacions de capital hauran de ser objectes d’un acord del Consell d’Administració de SIGMA, Gestió Universitària AIE i hauran de ser notificades al Consell Social.
 
2)    Donar conformitat a l’execució de la primera ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE, per incorporar la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), en els termes establerts al punt 5è del document 1.
 
3)    Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l’execució i el seguiment d’aquest acord.
 
4)    Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


16. Proposta de participació de la UAB en l’Institut d’Economia de Barcelona.
 
Exposició de motius

Vista la proposta del vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics per tal que la Universitat Autònoma de Barcelona participi en el patronat de la ‘Fundació Privada Institut d’Economia de Barcelona’ (Fundació) amb CIF G-64842446. 

Atès que la Fundació és una entitat sense ànim de lucre, subjecte al llibre tercer del codi civil de Catalunya i als seus estatuts, que té per objecte: ‘a) La promoción y realización de estudios de economía aplicada. B) Como consecuencia de lo anterior, elaborar informes y dictámenes sobre federalismo fiscal y políticas de regulación, entre otros. C) La creación de un cuerpo de científicos de élite referenciado por la Fundación‘ (art.7.1) –document 1-.

Atesa la valoració estratègica realitzada pel responsable polític de la proposta perquè la Universitat participi en aquesta Fundació (document 2).

Atesa la valoració econòmica lliurada per l’Àrea d’Economia (documents 3 i document 4).

Atesa la valoració jurídica lliurada pel gabinet jurídic (document 5).

Vist l’article 88 apartat f, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 64, apartat t, dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 129/2017 pres en la reunió del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 que estableix:

PRIMER.- Aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el patronat de la ‘Fundació Privada Institut d’Economia de Barcelona’ amb CIF G-64842446; SEGON.- Elevar al Consell Social els presents acords, per tal que exerceixi les seves competències; TERCER.- Encarregar el vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquests acords; QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic. 
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 128/2017):
 
1)    Aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el patronat de la ‘Fundació Privada Institut d’Economia de Barcelona’ amb CIF G-64842446.
 
2)    Encarregar el vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)    Comunicar el presents acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu


17. 1. Tarifes del servei d’Activitat Física de la UAB corresponents a l’exercici 2018.
 
Exposició de motius
 
Vista la sol·licitud de la Vicegerent d’Economia en relació a la proposta de tarifes del Servei d’Activitat Física de la UAB per a l’exercici 2018.
 
Vist l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 129/2017):
 
1)    Aprovar les tarifes del Servei d’Activitat Física de la UAB corresponents a l’exercici 2018, d’acord amb el que consta en el document 1.
 
2)    Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia i al director del Servei d’Activitat Física, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


17.2. Tarifes dels serveis Científico-Tècnics per a l’any 2018.
 
Exposició de motius
 
Vista la proposta presentada per la Vicegerència de Recerca, en relació a l’aprovació, si escau, de les tarifes dels serveis científico-tècnics següents: Laboratori d’Informació Geogràfica i de Teledetecció; Servei d’Anàlisi Química; Servei d’Estabulari; Servei d’Estadística Aplicada; Servei de Cultius Cel·lulars, Producció d’Anticossos i Citometria; Servei de Difracció de Raigs X; Servei de Genòmica i Bioinformàtica; Servei de Granges i Camps Experimentals; Servei de Microscòpia; Servei Planta de Tecnologia dels Aliments; Servei d'Informació Bibliogràfica i de Documentació d'Història, Llengua, Literatura i Art de Catalunya; Unitat de Garantia de Qualitat; Unitat Tècnica de Protecció Radiològica; Laboratori de Luminiscència i Espectroscòpia de Biomolècules; Servei de Proteòmica i de Biologia Estructural i  Servei de Ressonància Magnètica Nuclear.
 
Vist l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord núm.16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 19 de juny.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 130/2017):
 
1)    Aprovar les tarifes per a l’any 2018 dels següents serveis científico-tècnics següents:
 
a)    Laboratori d’Informació Geogràfica i de Teledetecció, d’acord amb el que consta en el document 1.
b)    Servei d’Anàlisi Química, d’acord amb el que consta en el document 2.
c)    Servei d’Estabulari, d’acord amb el que consta en el document 3.
d)    Servei d’Estadística Aplicada, d’acord amb el que consta en el document 4.
e)    Servei de Cultius Cel·lulars, Producció d’Anticossos i Citometria, d’acord amb el que consta en el document 5.
f)      Servei de Difracció de Raigs X, d’acord amb el que consta en el document 6.
g)    Servei de Genòmica i Bioinformàtica, d’acord amb el que consta en el                               document 7.
h)     Servei de Granges i Camps Experimentals, d’acord amb el que consta en el document 8.
i)      Servei de Microscòpia, d’acord amb el que consta en el document 9.
j)      Servei de Planta de Tecnologia dels Aliments, d’acord amb el que consta en el document 10.
k)     Servei d'Informació Bibliogràfica i de Documentació d'Història, Llengua, Literatura i Art de Catalunya, d’acord amb el que consta en el document 11.
l)      Unitat de Garantia de la Qualitat, d’acord amb el que consta en el document 12.
m)   Unitat Tècnica de Protecció Radiològica, d’acord amb el que consta en el document 13.
n)     Laboratori de Luminiscència I Espectroscòpia de Biomolècules, d’acord amb el que consta en el document 14.
o)    Servei de Proteòmica i de Biologia Estructural, d’acord amb el que consta en el document 15.
p)    Servei de Ressonància Magnètica Nuclear, d’acord amb el que consta en el document 16.
 
2)    Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

17.3. Tarifes dels laboratoris de prestació de serveis per a l’any 2018. 
 
Exposició de motius
 
Vista la proposta presentada per la Vicegerència de Recerca, en relació a l’aprovació, si escau, de les tarifes dels laboratoris de prestació de serveis següents: Laboratori d’Anàlisi d’Isòtops Estables; Laboratori d’Anàlisi Palinològiques, Laboratori de Bioseguretat Alimentària; Laboratori de Muntatge de Prototips Electrònics per a Sistemes Embedded; Laboratori de Referència d’Enzimologia Clínica; Laboratori de Simulació de Dinàmiques Socio-Històriques; Laboratori de Tecnologies per a la Traducció Audiovisual; Servei d’Anàlisi de Fàrmacs; Servei d’Anàlisi de Fragilitat Cromosòmica; Servei d’Anàlisi i d’Aplicacions Microbiològiques; Servei de Bioquímica Clínica Veterinària; Servei de Datació per Triti i Carboni 14; Servei de Diagnòstic de Patologia Veterinària; Servei de Dosimetria Biològica; Servei de Nutrició i Benestar Animal; Servei d’Ecopatologia de Fauna Salvatge; Servei d’Endocrinologia i Radioimmunoanàlisi; Servei d’Estudis i Dictàmens Jurídics; ; Servei d’Hematologia Clínica Veterinària; Servei d’Investigacions Neurobiològiques; Servei Forènsic Ambiental; Servei Veterinari de Bacteriologia i Micologia; Serveis i Projectes Estratègics en Psicologia; Serveis Integrats d’Animals de Laboratori; Servei of Inorganic Geochemistry for Paleoclimatology and Paleoceanography; Unitat de Patologia Murina i Comparada; Unitat de Producció de Vectors Virals i Planta Pilot de Fermentació.
 
Atès l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Atès l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Atès l’acord núm.16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 19 de juny.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,  

S'acorda (Acord  CE 131/2016):
 
1)  Aprovar les tarifes per a l’any 2018 dels laboratoris de prestació de serveis següents:
 
a)    Laboratori d’Anàlisi d’Isòtops Estables, d’acord amb el que consta en el document 1.
b)    Laboratori d’Anàlisis Palinològiques, d’acord amb el que consta en el document 2.
c)    Laboratori de Bioseguretat Alimentària, d’acord amb el que consta en el document 3.
d)    Laboratori de Muntatge de Prototips Electrònics per a sistemes Embdded, d’acord amb el que consta en el document 4.
e)    Laboratori de Referència d’Enzimologia Clínica, d’acord amb el que consta en el document 5.
f)      Laboratori de Simulació de Dinàmiques Socio-històriques, d’acord amb el que consta en el document 6.
g)    Laboratori de Tecnologies per a la Traducció Audiovisual, d’acord amb el que consta en el document 7.
h)     Servei d’Anàlisi de Fàrmacs, d’acord amb el que consta en el document 8.
i)      Servei d’Anàlisi de Fragilitat Cromosòmica, d’acord amb el que consta en el document 9.
j)      Servei d’Anàlisis i Aplicacions Microbiològiques, d’acord amb el que consta en el document 10.
k)     Servei de Bioquímica Clínica Veterinària, d’acord amb el que consta en el document 11.
l)      Servei de Datació per Triti i Carboni 14, d’acord amb el que consta en el document 12.
m)   Servei de Diagnòstic de Patologia Veterinària, d’acord amb el que consta en el document 13.
n)     Servei de Dosimetria Biològica, d’acord amb el que consta en el document 14.
o)    Serveis de Nutrició i Benestar Animal, d’acord amb el que consta en el document 15.
p)    Servei d’Ecopatologia de Fauna Salvatge, d’acord amb el que consta en el document 16.
q)    Servei d’Endocrinologia i de Radioimmunoanàlisi, d’acord amb el que consta en el document 17.
r)      Servei d’Estudis i Dictàmens Jurídics, d’acord amb el que consta en el document 18.
s)     Servei d’Hematologia Clínica Veterinària, d’acord amb el que consta en el document 19.
t)      Serveis d’Investigacions Neurobiològiques BRAINSTAIN, d’acord amb el que consta en el document 20.
u)     Servei Forènsic Ambiental d’acord amb el que consta en el document CE 21.
v)     Servei Veterinari de Bacteriologia i Micologia, d’acord amb el que consta en el document 22.
w)    Serveis i Projectes Estratègics en Psicologia, d’acord amb el que consta en el document 23.
x)     Serveis Integrats d’Animals de Laboratori, d’acord amb el que consta en el document 24.
y)     Service of Inorganic Geochemistry for Paleoclimatology and Paleoceonography, d’acord amb el que consta en el document 25.
z)     Unitat de Patologia Murina i Comparada, d’acord amb el que consta en el document 26.
aa) Unitat de Producció de Vectors Virals, d’acord amb el que consta en el document 27.
bb) Planta Pilot de Fermentació: Unitat de desenvolupament de bioprocessos, d’acord amb el que consta en el document 28.
 
2)     Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


17.4. Tarifes dels Instituts i Centres de Recerca propis per a l’any 2018. 
 
Exposició de motius
 
Vista la proposta presentada per la Vicegerència de Recerca, en relació a l’aprovació, si escau, de les tarifes dels Instituts i Centres de Recerca propis per a l’any 2018 següents: Institut de Neurociències i Servei d’Estabulari de Ratolins -CBATEG.
 
Atès l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Atès l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Atès l’acord núm.16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 19 de juny.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord  CE 132/2017):
 
1)  Aprovar les tarifes per a l’any 2018 dels Instituts i Centres de Recerca Propis següents:
                                            
a)    Institut de Neurociències, d’acord amb el que consta en el document 1.
 
b)    Servei d’Estabulari de Ratolins - CBATEG, d’acord amb el que consta en el document 2.
 
2)     Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

17.5. Tarifes del Laboratori de Preparació de Làmines Primes per a l’any 2018. 
 
Exposició de motius
 
Vista la proposta presentada per la Vicegerència de Recerca, en relació a l’aprovació, si escau, de les tarifes del Laboratori de Làmines Primes de l’any 2018.
 
Atès l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Atès l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Atès l’acord núm.16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 19 de juny.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord  CE 133/2017):
 
1)     Aprovar les tarifes per a l’any 2018 del Laboratori de Preparació de Làmines Primes, d’acord amb el que consta en el document 1.
 
2)    Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 

17.6. Tarifes de Nitrogen líquid.

Aquest punt de l'ordre del dia no es va tractar, finalment, a la reunió de la Comissió Econòmica.

18. Ratificació augment de capital de Vila Universitària, S.L.
 
Exposició de motius

Atès que en data 29 de novembre de 2017 la Junta General de socis de Vila Universitària, S.L. va acordar l’augment de capital mitjançant la compensació de crèdits en virtut de la qual la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona capitalitza crèdits per valor de 1.740.509,92 € (document 1).

Atès que l’esmentat acord implica la modificació dels estatuts en el sentit d’augmentar el capital social de l’esmentada societat deixant-lo en 5.997.078,50€, dividit en 19.957 participacions socials de 300,50€, cadascuna d’elles de valor nominal.

D’acord amb l’article 64.t) dels Estatuts de la UAB, correspon al Consell de Govern la constitució, modificació i extinció d'entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i proposar la participació de la Universitat en altres entitats.

Vist l’article 88.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist que l'article 64.t dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.a del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 132/2017 pres en la reunió del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 en relació a ratificar l’acord de la Junta General de socis de Vila Universitària, S.L. de 29 de novembre de 2017 pel qual la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona capitalitza crèdits per valor de 1.740.509,92 €, modificant els estatuts socials de la companyia augmentant el capital social de l’esmentada societat.

Vista la proposta d’acord CE 135/2017 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de 20 de desembre, que estableix:

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1)Ratificar l’acord de la Junta General de socis de Vila Universitària, S.L. de 29 de novembre de 2017 pel qual la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona capitalitza crèdits per valor de 1.740.509,92 €, modificant els estatuts socials de la companyia augmentant el capital social de l’esmentada societat deixant-lo en 5.997.078,50€, dividit en 19.957 participacions socials de 300,50€, cadascuna d’elles de valor nominal, d’acord amb el que consta en el document 1; 2)Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquest acord; 3) Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu i al consell d’administració de Vila Universitària, S.L.

Prenent en consideració que la reunió de la Comissió Econòmica està pendent de dur-se a terme, i que per tant, l’acord PLE 94/2017 que es proposa per al Ple de 20 de desembre de 2017 resta subjecte a l’acord favorable de la Comissió Econòmica.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 134/2017):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)    Ratificar l’acord de la Junta General de socis de Vila Universitària, S.L. de 29 de novembre de 2017 pel qual la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona capitalitza crèdits per valor de 1.740.509,92 €, modificant els estatuts socials de la companyia augmentant el capital social de l’esmentada societat deixant-lo en 5.997.078,50€, dividit en 19.957 participacions socials de 300,50€, cadascuna d’elles de valor nominal, d’acord amb el que consta en el document 1 i que estableix el següent:
 
a)   S’autoritza augmentar el capital social de Vila Universitària en la xifra de 1.704.436,00 euros, mitjançant l’emissió i posada en circulació de 5.672 noves participacions socials, de classe i sèrie única, nominatives, d’igual valor nominal i contingut de drets, i numerades correlativament de la 14.286 a la 19.957, ambdues incloses.
 
b)   Les noves participacions socials s’emeten pel seu valor nominal de 300,50 euros cadascuna d’elles, i amb una prima d’emissió de 6,36€ por participació social, és a dir, una prima total de 36.073,92€.
 
c)   Les esmentades noves participacions socials hauran de ser íntegrament desemborsades en el moment de la subscripció mitjançant:
 
i)   FUNDACIÓ UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, A, NIF G-61612925, amb domicili en l'edifici A, seu de la Universitat Autònoma de Barcelona, Campus Universitari de Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, Barcelona, constituïda mitjançant escriptura autoritzada per la Notària de Barcelona, senyora. Mª Isabel Gabarró Miquel, el 24 de febrer de 1998, amb el núm. 556 de Protocol, i inscrita i classificada amb el núm. 1192 del Registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya, és titular d’un crèdit de data 3 de desembre de 2.010 per import d’ 1.144.902,55€ i amb venciment el dia 20 de novembre de 2.017, i d’un altre crèdit  de data 25 de juny de 2.014 per import 595.607,32€, amb venciment el dia 20 de novembre de 2.017. FUNDACIÓ UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA procedeix a la compensació dels esmentats crèdits a càrrec de la societat, que són líquids, vençuts i exigibles.
 
ii)  FUNDACIÓ UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, aporta el primer crèdit per import d’1.144.902,55€, i aporta el segon crèdit, per import de 595.607,32€,  per una quantia total d’1.740.509,92€, dels quals 1.704.436,00€ corresponen al capital subscrit i 36.073,92€ a la prima d’emissió. Subscriu, en conseqüència, 5.672 noves participacions socials, números 14.286 a 19.957 ambdós inclosos, de 300,50€ de valor nominal cadascuna d’elles. Als efectes de l’article 160.f de la Llei de Societats de Capital, manifesta que l’aportació realitzada no suposa un actiu essencial per a la societat aportant.
 
iii)El desemborsament corresponent a les participacions socials subscrites, s’efectua mitjançant la compensació dels esmentats crèdits. Queden, en conseqüència, les noves participacions socials totalment subscrites i desemborsades.
 
2)    Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)   Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu i al consell d’administració de Vila Universitària, S.L.