Detalle acuerdos
COMISSIÓ ECONÒMICA 18-05-2017
Orden del día
- Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió del dia 30 de març de 2017. [+]
- Informe sobre l’àmbit econòmic.
- Aprovació, si escau, de la proposta de les tarifes del Servei de Llengües de la UAB corresponents al curs 2017-2018. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta de disminució excepcional del preu mínim del crèdit, pel curs acadèmic 2017-2018, dels màsters propis que s’imparteixen a l’EUI-Sant Pau, escola adscrita de la UAB, i del Màster en Direcció de Centres per a la Innovació Educativa. [+]
- Informe sobre les conclusions del pla d’auditories internes de la UAB corresponent a l’exercici 2016. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta de planificació d’auditories internes per a l’any 2017. [+]
- Informació econòmica i d’activitat del Programa d’Study Abroad. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús d’espais ubicats al Servei d’Activitat Física de la UAB a Format en Formació Professional. SL. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús d’una col·lecció d’herbari a la Universitat de Barcelona. [+]
- Acord, si escau, de la proposta de ratificació de la participació de la UAB en l’Associació RENEB [+] .
- Informació i acord, si escau, sobre la proposta de participació del Consell Social en el circuit previ al procés d’aprovació dels acords de transferència de la UAB. [+]
- Informació i debat sobre la proposta de contracte de llicència entre la UAB i Nanoligent, SL. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta d’incorporació de la UAB en l’Associació denominada ‘SIRIUS – Policy Network on Migrant Education (SIRIUS)’. [+]
- Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’any 2017. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 30 d’abril de 2017. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l‘aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost del consell Social de la UAB corresponent a l’any 2017. [+]
- Informació sobre les condicions financeres de les operacions d’endeutament a curt termini contractades amb el Banco Santander i el BBVA. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta d’informació a disposar per a l’acord de participació de la UAB en entitats. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de l’eina per a la gestió de la recerca universitària. [+]
- Informació sobre els expedients de contractació iniciats que comporten despesa pluriennal entre 100.000 i 200.000 euros. [+]
- Informació sobre la programació del Pla d’Inversions Universitàries de la UAB de l’exercici 2017. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de conveni entre l’Associació d’Ajut als centres Educatius i Estudiants (ACACEE) i la UAB i la cessió d’ús d’espais a l’ACACEE. [+]
- Informació sobre els contractes formalitzats per la UAB en el primer trimestre de l’exercici 2017. [+]
- Torn obert de paraules.
AcordCS.TaulaAcords
1. Acta de la sessió del dia 30 de març de 2017.
S'acorda (Acord CE 32/2017):
Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 30 de març de 2017.
3. Tarifes del Servei de Llengües de la UAB corresponents al curs 2017-2018.
Exposició de motius
Vista la proposta presentada per la vicegerència d’Ordenació Acadèmica de la UAB pel que fa als criteris aplicats en la revisió de tarifes del Servei de Llengües de la UAB per al curs 2016-2017 (document 1) i a la proposta de tarifes de l’esmentat Servei (document 2).
Atès l’article 89.i de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Atès l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
Atesos els articles 15.6 i 28.3.c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'Acorda (acord 33/2017):
1) Aprovar les tarifes del Servei de Llengües de la UAB per al curs 2017-2018, d’acord amb el que consta en el document 2.
2) Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
4. Disminució excepcional del preu mínim del crèdit, pel curs acadèmic 2017-2018, dels màsters propis que s’imparteixen a l’EUI-Sant Pau, escola adscrita de la UAB, i del Màster en Direcció de Centres per a la Innovació Educativa.
Exposició de motius
Vist l’acord CE 17/2017 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 30 de març, pel qual s’acorda modificar el document CE 92/07-2016 aprovat en acord CE 54/2016 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de data 7 de juliol, d’acord amb el que consta en el document CE 16/03-2017 i en el sentit que en el punt 4 “Altres estudis de postgrau” de la pàgina 4 del document CE 92/07-2016, s’afegeixi el redactat següent: “Excepcionalment, per a propostes del curs acadèmic 2017-2018, es podrà sol·licitar a la Direcció de l'Escola de Postgrau la disminució del preu mínim per a la formació pròpia (màster o diploma de postgrau), en el benentès que els preus sempre hauran de ser superiors als preus estàndard UAB dels màsters oficials, i que garantiran que l’estudi sigui autofinançable. La sol·licitud ha d'anar acompanyada d’una documentació que justifiqui la petició de forma exhaustiva, en torn a quatre eixos: acadèmic, estratègic, econòmic i de mercat. L’Escola de Postgrau elaborarà un informe sobre les propostes de disminució de preu mínim i el presentarà a la Comissió Econòmica del Consell Social per a la seva aprovació.”
Vista la sol·licitud de la vicegerència d’Ordenació Acadèmica en relació a la proposta de disminució excepcional del preu mínim del crèdit dels títols propis següents, pel curs acadèmic 2017-2018: Màster en Infermeria Perioperatòria, Màster en Infermeria Intensiva, Màster en Atenció d'Infermeria al Nen i a l'Adolescent, Màster en Infermeria Gerontològica i Geriàtrica, Màster en Infermeria Oncològica, Màster en Infermeria Psiquiàtrica i Salut Mental i Màster en Direcció de Centres per a la Innovació Educativa (els set primers màsters són impartits per l’EUI-Sant Pau, escola adscrita de la UAB, i el centre responsable del darrer màster és el Departament de pedagogia Aplicada).
Vist l’informe justificatiu de la directora de l’Escola de Doctorat sobre les sol·licituds de disminució del preu mínim per màsters propis pel curs 2017-2018 (document 1), l’informe emès per la directora de l’EUI-Sant Pau, escola adscrita a la UAB (document 2) i l’informe emès pel director d’Edo Serveis, vinculat a l’Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO) del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB (document 3).
Vist l’article 89 apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 34/2017):
1) Aprovar, pel curs acadèmic 2017-2018, ladisminució excepcional del preu mínim del crèdit dels títols propis següents, que queda fixat segons consta a continuació:
a) 55€/crèdit per als màsters propis en Infermeria Perioperatòria i en Infermeria Intensiva, els quals imparteix l’EUI-Sant Pau, escola adscrita a la UAB.
b) 52€/crèdit per als màsters propis en Atenció d'Infermeria al Nen i a l'Adolescent, en Infermeria Gerontològica i Geriàtrica, en Infermeria Oncològica i en Infermeria Psiquiàtrica i Salut Mental, els quals imparteix l’EUI-Sant Pau, escola adscrita a la UAB.
c) 47€/crèdit per als màster propi en Direcció de Centres per a la Innovació Educativa, el responsable del qual és el Departament de pedagogia Aplicada.
2) Comunicar aquest acord a la directora de l’Escola de Postgrau i a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
5. Conclusions del pla d’auditories internes de la UAB corresponent a l’exercici 2016.
Exposició de motius
Vista la recomanació de la Sindicatura de Comptes, en el seu informe 1/2006, sobre l’establiment d’un pla anual d’auditories que sigui aprovat pel Consell Social, i la proposta de la Gerència de la UAB d’actuar en aquest sentit.
Vist l’article 28.3.g del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord CE 14/2016 pres per la Comissió Econòmica de 17 de març en el qual s’acorda:
1) Aprovar que la UAB dugui a terme les auditories internes següents en l’any 2016:
- Auditoria del compte corrent de taxes.
- Auditoria de compliment de la Llei de contractes de l’Administració Pública.
- Auditoria ISO 9001 del Servei de Biblioteques.
- Auditoria de compliment de la instrucció per la incorporació de romanents al pressupost 2015, tant en la sol·licitud com en l’aplicació.
- Auditoria de la gestió econòmica de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambiental.
- Auditoria de la LOPD (externalitzada i subjecte a la disponibilitat pressupostària).
2) Comunicar aquest acord al gerent i a la cap de l’Àrea d’Organització i Planificació de la UAB als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Vist l’informe de conclusions del pla d’auditories internes de la UAB de l’exercici 2016 que presenta la Gerència (document 1).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 35/2017):
La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de l’informe sobre les conclusions del pla d’auditories internes de la UAB corresponent a l’exercici 2016, d’acord amb el que consta en el document 1.
6. Planificació d’auditories internes per a l’any 2017.
Exposició de motius
Vista la recomanació de la Sindicatura de Comptes, en el seu informe 1/2006, sobre l’establiment d’un pla anual d’auditories que sigui aprovat pel Consell Social, i la proposta de la Gerència de la UAB d’actuar en aquest sentit.
Vista la proposta de planificació d’auditories internes per l’any 2017 que presenta la Gerència (document 1).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 36/2017):
1) Aprovar que la UAB dugui a terme les auditories internes següents en l’any 2017:
- Auditoria ISO 9001 del Servei de Biblioteques.
- Auditoria de la gestió horària del PAS.
- Auditoria de l’encàrrec docent del professorat associat en relació amb el seu contracte.
2) Comunicar aquest acord al gerent i a la cap de l’Àrea d’Organització i Planificació de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
7. Informació econòmica i d’activitat del Programa d’Study Abroad.
Vista la petició d’informació realitzada per la Comissió Econòmica en la sessió de 30 de març en relació a l’anàlisi de costos i activitat del Programa d’Study Abroad.
Per tot això, a la reunió de la Comissió Econòmica de 18 de maig la Directora de Serveis Docents de la FUAB informarà sobre aquest punt i
S'acorda (acord CE 37/2017):
La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de la informació econòmica i d’activitat del Programa d’Study Abroad.
8. Cessió d’ús d’espais ubicats al SAF de la UAB a Format en Formació Professional, S.L.
Exposició de motius
Atès que en data 27 de juliol de 2015 la Universitat Autònoma de Barcelona i FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L. van formalitzar un conveni l’objecte del qual va ser l'establiment de les condicions que han de regir l’autorització de l'ús dels espais, ubicats al Servei d’Activitat Física de la UAB per gestionar mòduls d’ensenyament en activitats de caràcter esportiu, en grau superior i grau mitjà, el qual produeix efectes fins el 31 de juliol de 2018 (document 1).
Atès que en data 24 de març de 2017 FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L. va presentar carta (document 2) sol·licitant la resolució anticipada del conveni per poder formalitzar un de nou per quatre cursos acadèmics per poder gaudir l’ús dels següents espais:
- Superfície d’ús exclusiu de terreny de 220 m2 ubicada segons plànol de situació annex (document 3)per tal que FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L. d'acord amb les normatives urbanístiques vigents i els permisos d'usos necessaris i seguint les indicacions de l'Àrea tècnica de la Universitat, pugui instal·lar els mòduls indicats al document 4.
- Espais no esportius d’ús compartit amb la UAB i d’acord amb les disponibilitats de la UAB:
§ Banys i serveis higiènics en nombre adequat a la capacitat del centre, tant per a alumnes com per a professors, de conformitat amb la normativa que sigui aplicable.
§ Vestuaris i dutxes masculins femenins en nombre adequat a la capacitat del centre, tant per a alumnes com per a professors de conformitat amb la normativa que sigui aplicable
§ Espai a on instal·lar uns mòduls prefabricats com espais alternatius i complementaris als estrictament esportius. Adjuntem el plànol i les mides dels mòduls.
- Espais esportius d’ús compartit amb la UAB i d’acord amb les disponibilitats de la UAB:
§ Sales d’activitats dirigides, entrenament funcional, arts marcials, ciclisme en sala i altres usos polivalents
§ Camp de futbol 11 i dos camps de mides reduïdes de futbol 7
§ Pista o camp poliesportiva de 44mx22m
§ Piscina de 25m
§ Rocòdroms
§ Pistes de tennis, pàdel i esquaix
§ Frontó
§ Espai per taller de reparació bicicletes
Sota les següents condicions:
Preu: 9.500€/anual/grup o classe (IVA exclòs).
Termini: 4 cursos acadèmics, des de l’1 de setembre de 2017 fins el 31 d’agost de 2021.
Destinació: Activitats pròpies de l’objecte social de la companyia.
Règim d’ús: L’atorgament del present conveni faculta a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, SL a instal·lar els mòduls indicats al document 3 i a usar les instal·lacions objecte de la cessió d’ús. Detalls dels usos que el SAF podrà fer amb la instal·lació dels nous mòduls prefabricats durant els períodes no lectius:
§ Menjador dels Campus Esportius.
§ Espai lúdic dels Campus Esportius.
§ Espai alternatiu i complementari pels Campus Esportius.
§ Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament de les Escoles Esportives (per motius d’inclemències meteorològiques: pluja, fred, calor, vent….)
§ Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament nacionals i internacionals.
§ Magatzem de material esportiu fungible.
§ Arees de briffing i meeting point de tornejos i activitats competitives pròpies i d'operadors externs (pe. Fundació Valldor 7).
Vist l’informe elaborat pel director del Servei d’Activitat Física de la UAB (document 5).
Vist allò que disposa l’article 92 la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.
Vist l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.
Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.
Vist l’article 89.j) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vistos els articles 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord 49/2017 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 4 de maig de 2017, en virtut del qual s’aprova el següent: 1)Autoritzar la resolució de mutu acord del conveni formalitzat en data 27 de juliol de 2015 per la Universitat Autònoma de Barcelona i FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L.(document 1; 2)Autoritzar l’ús dels espais que es passen a relacionar ubicats al Servei d’Activitats Físiques de la Universitat Autònoma de Barcelona a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L.:
- Superfície d’ús exclusiu de terreny de 220 m2 ubicada segons plànol de situació annex (document 3) per tal que FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L. d'acord amb les normatives urbanístiques vigents i els permisos d'usos necessaris i seguint les indicacions de l'Àrea tècnica de la Universitat, pugui instal·lar els mòduls indicats al document 4.
- Espaisno esportius d’ús compartit amb la UAB i d’acord amb les disponibilitats de la UAB:
§ Banys i serveis higiènics en nombre adequat a la capacitat del centre, tant per a alumnes com per a professors, de conformitat amb la normativa que sigui aplicable.
§ Vestuaris i dutxes masculins femenins en nombre adequat a la capacitat del centre, tant per a alumnes com per a professors de conformitat amb la normativa que sigui aplicable.
§ Espai a on instal·lar uns mòduls prefabricats com espais alternatius i complementaris als estrictament esportius. Adjuntem el plànol i les mides dels mòduls.
- Espais esportius d’ús compartit amb la UAB i d’acord amb les disponibilitats de la UAB:
§ Sales d’activitats dirigides, entrenament funcional, arts marcials, ciclisme en sala i altres usos polivalents
§ Camp de futbol 11 i dos camps de mides reduïdes de futbol 7
§ Pista o camp poliesportiva de 44mx22m
§ Piscina de 25m
§ Rocòdroms
§ Pistes de tennis, pàdel i esquaix
§ Frontó
§ Espai per taller de reparació bicicletes
Sota les següents condicions:
Preu: 9.500€/anual/grup o classe (IVA exclòs).
Termini: 4 cursos acadèmics, des de l’1 de setembre de 2017 fins el 31 d’agost de 2021.
Destinació: Activitats pròpies de l’objecte social de la companyia.
Règim d’ús: L’atorgament del present conveni faculta a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, SL a instal·lar els mòduls indicats al document 3 i a usar les instal·lacions objecte de la cessió d’ús. Detalls dels usos que el SAF podrà fer amb la instal·lació dels nous mòduls prefabricats durant els períodes no lectius:
§ Menjador dels Campus Esportius.
§ Espai lúdic dels Campus Esportius.
§ Espai alternatiu i complementari pels Campus Esportius.
§ Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament de les Escoles Esportives (per motius d’inclemències meteorològiques: pluja, fred, calor, vent….)
§ Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament nacionals i internacionals.
§ Magatzem de material esportiu fungible.
§ Àrees de briffing i meeting point de tornejos i activitats competitives pròpies i d'operadors externs (pe. Fundació Valldor 7).
3)Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord; 4) Encarregar al Vicerector de Relacions Institucional i de Cultura que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord; 5) Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències; 6)Comunicar el present acord al director del Servei del SAF.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S'acorda (acord CE 38/2017):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Autoritzar la resolució de mutu acord del conveni formalitzat en data 27 de juliol de 2015 per la Universitat Autònoma de Barcelona i FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L., d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Autoritzar l’ús dels espais que es passen a relacionar ubicats al Servei d’Activitats Físiques de la Universitat Autònoma de Barcelona a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L.:
a) Superfície d’ús exclusiu de terreny de 220 m2 ubicada segons plànol de situació annex (document 3) per tal que FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L. d'acord amb les normatives urbanístiques vigents i els permisos d'usos necessaris i seguint les indicacions de l'Àrea tècnica de la Universitat, pugui instal·lar els mòduls indicats al document 4.
b) Espaisno esportius d’ús compartit amb la UAB i d’acord amb les disponibilitats de la UAB:
b.1) Banys i serveis higiènics en nombre adequat a la capacitat del centre, tant per a alumnes com per a professors, de conformitat amb la normativa que sigui aplicable.
b.2) Vestuaris i dutxes masculins femenins en nombre adequat a la capacitat del centre, tant per a alumnes com per a professors de conformitat amb la normativa que sigui aplicable.
b.3) Espai a on instal·lar uns mòduls prefabricats com espais alternatius i complementaris als estrictament esportius. Adjuntem el plànol i les mides dels mòduls.
c) Espais esportius d’ús compartit amb la UAB i d’acord amb les disponibilitats de la UAB:
c.1) Sales d’activitats dirigides, entrenament funcional, arts marcials, ciclisme en sala i altres usos polivalents
c.2) Camp de futbol 11 i dos camps de mides reduïdes de futbol 7
c.3) Pista o camp poliesportiva de 44mx22m
c.4) Piscina de 25m
c.5) Rocòdroms
c.6) Pistes de tennis, pàdel i esquaix
c.7) Frontó
c.8) Espai per taller de reparació bicicletes
Sota les següents condicions:
i) Preu: 9.500€/anual/grup o classe (IVA exclòs).
ii) Termini: 4 cursos acadèmics, des de l’1 de setembre de 2017 fins el 31 d’agost de 2021.
iii)Destinació: Activitats pròpies de l’objecte social de la companyia.
iv)Règim d’ús: L’atorgament del present conveni faculta a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, SL a instal·lar els mòduls indicats al document 3 i a usar les instal·lacions objecte de la cessió d’ús. Detalls dels usos que el SAF podrà fer amb la instal·lació dels nous mòduls prefabricats durant els períodes no lectius:
§ Menjador dels Campus Esportius.
§ Espai lúdic dels Campus Esportius.
§ Espai alternatiu i complementari pels Campus Esportius.
§ Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament de les Escoles Esportives (per motius d’inclemències meteorològiques: pluja, fred, calor, vent….)
§ Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament nacionals i internacionals.
§ Magatzem de material esportiu fungible.
§ Àrees de briffing i meeting point de tornejos i activitats competitives pròpies i d'operadors externs (pe. Fundació Valldor 7).
3) Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
4) Encarregar al Vicerector de Relacions Institucional i de Cultura que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.
5) Comunicar el present acord al director del Servei del SAF, als efectes que siguin oportuns.
9. Cessió d’ús d’una col·lecció d’herbari a la Universitat de Barcelona.
Exposició de motius
Atès que la unitat de Botànica del Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d’Ecologia té un herbari de briòfits, integrat a l'herbari BCB de la UAB, constituït per uns 60.000 plecs de molses i hepàtiques el qual, tenint un gran valor científic, no se li atorga cap valor patrimonial (Fons) i que, succintament, consisteixen en:
§ 533 capses de molses i 148 capses d'hepàtiques i Antocerotes, que fan un total de 54.617 mostres.
§ 20 capses de mostres de l'exsiccata Bryotheca Hispanica, amb 2299 mostres.
Aquest material anirà acompanyat de la base de dades que inclou la informació de cadascuna de les mostres.
Atès que tant la Universitat Autònoma de Barcelona com la Universitat de Barcelona (UB) valoren l’interès públic col·lectiu que té aquest Fons i consideren convenient de fer-ne cessió d’ús al Centre de Documentació de Biodiversitat VegetalCeDocBiV (CeDocBiV) de la Universitat de Barcelona, per tal de garantir-ne la conservació i facilitar-ne la consulta.
Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat de Barcelona volen formalitzar un conveni que implica la cessió d’ús en exclusiva d’un bé moble en els següents termes:
- Objecte: Herbari de briòfits inclòs en BCB.
- Cànon: La cessió d’ús no comporta el pagament de cap cànon.
- Obligacions de manteniment: (i) Integrar l'herbari de briòfits del BCB en els seus fons (UB) com a col·lecció no disgregable, indicant-ne la procedència (manteniment etiquetatge original) i posar-lo a l’abast dels seus usuaris; i, (ii) fer-se càrrec de les despeses de conservació del material, així com també de les millores que es puguin realitzar en aquest.
- Termini de duració: 15 anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma automàtica el conveni per un període de 15 anys més.
- Destinació: Adscripció al CeDocBiV de la UB per a la seva conservació, manteniment i demés activitats que li són pròpies.
Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vistos els articles 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat de la Gerència i del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord 48/2017 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 4 de maig de 2017, en virtut del qual s’aprova el següent: 1) Autoritzar la cessió d’ús en exclusiva d’un bé moble a la Universitat de Barcelona en els següents termes:
- Objecte: Herbari de briòfits inclòs en BCB.
- Cànon: La cessió d’ús no comporta el pagament de cap cànon.
- Obligacions de manteniment: (i) Integrar l'herbari de briòfits del BCB en els seus fons (UB) com a col·lecció no disgregable, indicant-ne la procedència (manteniment etiquetatge original) i posar-lo a l’abast dels seus usuaris; i, (ii) fer-se càrrec de les despeses de conservació del material, així com també de les millores que es puguin realitzar en aquest.
- Termini de duració: 15 anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma automàtica el conveni per un període de 15 anys més.
- Destinació: Adscripció al CeDocBiV de la UB per a la seva conservació, manteniment i demés activitats que li són pròpies.
2) Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar el conveni inclús a fer les modificacions de caràcter tècnic necessàries per portar a terme els anteriors acords (document). 3) Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; 4) Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l'acord primer; 5) Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius; 6)Notificar els presents acords a la Universitat de Barcelona.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S'acorda (acord CE 39/2017):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Autoritzar la cessió d’ús en exclusiva d’un bé moble a la Universitat de Barcelona en els següents termes:
a) Objecte: Herbari de briòfits inclòs en BCB.
b) Cànon: La cessió d’ús no comporta el pagament de cap cànon.
c) Obligacions de manteniment: (i) Integrar l'herbari de briòfits del BCB en els seus fons (UB) com a col·lecció no disgregable, indicant-ne la procedència (manteniment etiquetatge original) i posar-lo a l’abast dels seus usuaris; i, (ii) fer-se càrrec de les despeses de conservació del material, així com també de les millores que es puguin realitzar en aquest.
d) Termini de duració: 15 anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma automàtica el conveni per un període de 15 anys més.
e) Destinació: Adscripció al CeDocBiV de la UB per a la seva conservació, manteniment i demés activitats que li són pròpies.
2) Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar el conveni inclús a fer les modificacions de caràcter tècnic necessàries per portar a terme l’anterior acord, d’acord amb el que consta en el document 1.
3) Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
4) Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
5) Notificar el present acord a la Universitat de Barcelona
10. Ratificació de la proposta de participació de la UAB en l’Associació RENEB.
Exposició de motius
Vista la sol·licitud presentada pel vicerctor de Recerca i de Transferència perquè la Universitat Autònoma de Barcelona participi en l’Associació denominada ‘European Net-work of biological dosimetry and retrospective physical dosimetry (RENEB)’.
Vistos els estatuts de l’Associació (document 1).
Atès que la tarifa ordinària anual dels membres de l’associació és aproximadament de 1.000 euros.
Atès que l’acte de constitució de l’Associació està previst pel 8 de maig de 2017.
Vist l’article 88 apartat f, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 64, apartat t, dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2 apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord 51/2017 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 4 de maig de 2017, en virtut del qual s’aprova el següent: 1)Aprovar ò ratificar la proposta de creació de l’Associació denominada ‘European Net-work of biological dosimetry and retrospective physical dosimetry (RENEB)’ i la participació de la UAB en l’esmentada Associació. ; 2) Designar el doctor Lleonard Barrios Sanromà per representar la UAB en el si dels òrgans corresponents de la ‘European Net-work of biological dosimetry and retrospective physical dosimetry (RENEB)’, facultant-lo perquè signi els documents necessaris per formalitzar aquesta incorporació, l’aprovació dels seus estatuts i la acceptació dels càrrecs estatutaris pels que sigui designada la seva representada; 3) Imputar al Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d’Immunologia -centre de cost GE260832 (D045601)- la despesa que es generi com a conseqüència de la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona a aquesta Associació, supeditant els acords que impliquin aportacions econòmiques superiors per part de la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Associació, a la prèvia aprovació dels òrgans competents de la universitat, 4) Elevar aquesta al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; 5) Encarregar al Vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords; 6) Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 40/2017):
1) Ratificar la proposta de creació de l’Associació denominada ‘European Net-work of biological dosimetry and retrospective physical dosimetry (RENEB)’ i la participació de la UAB en l’esmentada Associació, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Designar el doctor Lleonard Barrios Sanromà per representar la UAB en el si dels òrgans corresponents de la ‘European Net-work of biological dosimetry and retrospective physical dosimetry (RENEB)’, facultant-lo perquè signi els documents necessaris per formalitzar aquesta incorporació, l’aprovació dels seus estatuts i la acceptació dels càrrecs estatutaris pels que sigui designada la seva representada.
3) Imputar al Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d’Immunologia -centre de cost GE260832 (D045601)- la despesa que es generi com a conseqüència de la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona a aquesta Associació, supeditant els acords que impliquin aportacions econòmiques superiors per part de la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Associació, a la prèvia aprovació dels òrgans competents de la universitat.
4) Encarregar al Vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
5) Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu
11. Participació del Consell Social en el circuit previ al procés d’aprovació dels acords de transferència de la UAB
Exposició de motius
Vist que en la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 30 de març de 2017 es sol·licita al vicegerent de Recerca la presentació d’una proposta de participació del Consell Social en el circuit d’aprovació dels acords de transferència de la UAB, als efectes que, en l’inici del procés per actuar de manera proactiva, es pugui comptar amb les aportacions del Consell Social respecte la proposta d’acord de transferència (llicències de patent, creació d’EBT’s i spin-off) perquè siguin tingudes en compte com a pas previ a la ratificació de l’esmentada proposta d’acord per part dels òrgans competents.
Vista la proposta del vicegerent de Recerca pel que fa a la participació del Consell Social en el circuit d’aprovació dels acords del transferència de la UAB (document 1).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 41/2017):
1) Aprovar que el Consell Social, mitjançant la seva Comissió Econòmica o les persones en les que aquesta delegui, participi en el circuit previ al procés d’aprovació dels acords de transferència de la UAB, d’acord amb el que consta en les fases 4 i 7 del document 1.
2) Designar el/la president/a de la Comissió Econòmica i el/la vicerector/a de l’àmbit econòmic com a delegats de la Comissió Econòmica per actuar en el marc del punt primer d’aquest acord en el cas que concorrin raons d’urgència en el procés de negociació de la UAB amb els co-titulars del coneixement protegit.
3) Comunicar aquest acord al vicerector de Recerca i Transferència, el vicerector d’Innovació i Projectes Estratègics i el vicegerent de Recerca, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
12. Contracte de llicència entre la UAB i Nanoligent, S.L.
En el marc de la proposta d’acord del punt 11 de l’ordre del dia de la Comissió Econòmica del Consell Social de 18 de maig de 2017, el vicegerent de recerca informarà sobre la proposta de contracte de llicència entre la UAB i Nanoligent, S.L (document 1 i document 2).
13. Incorporació de la UAB en l’Associació denominada ‘SIRIUS- Policy Network on Migrant Education (SIRIUS).
Exposició de motius
Vista la sol·licitud presentada pel Vicerector de Relacions Internacionals perquè la Universitat Autònoma de Barcelona participi en l’Associació denominada ‘SIRIUS – Policy Network on Migrant Education (SIRIUS)’.
Vistos els estatuts de l’Associació (document 1).
Atès que la tarifa ordinària anual dels membres de l’associació és de 1.000 euros.
Vist l’article 88 apartat f, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 64, apartat t, dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2 apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord 52/2017 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 4 de maig de 2017, en virtut del qual s’aprova el següent: 1)Aprovar la proposta de participació de la Universitat Autònoma de Barcelona com a soci (full member) de l’Associació denominada ‘SIRIUS – Policy Network on Migrant Education (SIRIUS)’; 2) Designar el doctor Miquel Àngel Essomba i Gelabert per representar la UAB en el si dels òrgans corresponents de la ‘SIRIUS – Policy Network on Migrant Education (SIRIUS)’, facultant-lo perquè signi els documents necessaris per formalitzar aquesta incorporació, l’aprovació dels seus estatuts i la acceptació dels càrrecs estatutaris pels que sigui designada la seva representada; 3) Imputar al Projecte GE260655 la despesa que es generi com a conseqüència de la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona a aquesta Associació, supeditant els acords que impliquin aportacions econòmiques superiors per part de la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Associació, a la prèvia aprovació dels òrgans competents de la universitat; 4) Elevar aquesta al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; 5) Encarregar al Vicerector de Relacions Internacionals l'execució i el seguiment d’aquests acords; 6) Comunicar els presents acords a la cap de l’Àrea de Relacions Internacionals, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 42/2017):
1) Aprovar la proposta de participació de la Universitat Autònoma de Barcelona com a soci (full member) de l’Associació denominada ‘SIRIUS – Policy Network on Migrant Education (SIRIUS)’
2) Designar el doctor Miquel Àngel Essomba i Gelabert per representar la UAB en el si dels òrgans corresponents de la ‘SIRIUS – Policy Network on Migrant Education (SIRIUS)’, facultant-lo perquè signi els documents necessaris per formalitzar aquesta incorporació, l’aprovació dels seus estatuts i la acceptació dels càrrecs estatutaris pels que sigui designada la seva representada.
3) Imputar al Projecte GE260655 la despesa que es generi com a conseqüència de la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona a aquesta Associació, supeditant els acords que impliquin aportacions econòmiques superiors per part de la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Associació, a la prèvia aprovació dels òrgans competents de la universitat
4) Encarregar al Vicerector de Relacions Internacionals l'execució i el seguiment d’aquest acord.
5) Comunicar el present acord a la cap de l’Àrea de Relacions Internacionals, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu
14. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2017.
Exposició de motius
Vist l’acord 79/2016 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2017, el qual és públic, únic, equilibrat i sostenible financerament en el marc de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost aprovat per a l’exercici 2017.
Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2017 presentat per la Gerència (document 1).
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 43/2017):
1) La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2017a30 d’abril de 2017.
2) Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2017 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
Exposició de motius
Vist l’acord 79/2016 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2017, el qual és públic, únic, equilibrat i sostenible financerament en el marc de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost aprovat per a l’exercici 2017.
Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2017 presentat per la Gerència (document 1).
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 43/2017):
1) La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2017a30 d’abril de 2017.
2) Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2017 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
15. Modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 30 d’abril de 2017.
Exposició de motius
Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 30 d’abril de 2017 (documents 1 i 2).
Vist l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 44/2017):
1) Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 30 d’abril de 2017, d’acord amb el que consta en el document 2.
16. Modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’any 2017.
Exposició de motius
Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
Vist l’article 98 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2.j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vista la proposta rebuda del Vicerectorat d’Alumnat i d’Ocupabilitat.
Vist que en data 31 de maig de 2017 està previst que es reuneixi la Comissió d’Economia i Organització del Consell de Govern i que aquesta resolgui al·legacions de sol·licituds d’incorporació de romanent al pressupost de l’any 2017, entre les quals s’inclou la realitzada pel Consell Social d’import 15.730 euros en concepte de romanent de crèdit de l’exercici 2016, per al suport metodològic en l’elaboració del Pla “Estratègia Alumni UAB 2020”, en el context que l’Equip de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona, en el marc de les prioritats del vicerectorat d’Alumnat i Ocupabilitat, té per objectiu potenciar les grans possibilitats que l’àmplia i diversa xarxa d’alumni pot aportar, tant als seus membres com a la mateixa comunitat UAB.
Vist que la data de realització de la Comissió d’Economia i Organització del Consell de Govern és posterior a la data de reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 18 de maig i del Ple de 30 de maig i que les properes reunions del Consell Social estan previstes pel mes de juliol.
Vista la proposta que es presenta en el document 1.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i a proposta del president del Consell Social
S'acorda (acord CE 45/2017):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Aprovar la modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2017, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Supeditar el punt primer d’aquest acord a la confirmació d’una resolució favorable sobre l’al·legació de la sol·licitud presentada pel Consell Social per a la incorporació de romanent d’import 15.730 euros en el seu pressupost de l’any 2017.
Exposició de motius
Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
Vist l’article 98 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2.j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vista la proposta rebuda del Vicerectorat d’Alumnat i d’Ocupabilitat.
Vist que en data 31 de maig de 2017 està previst que es reuneixi la Comissió d’Economia i Organització del Consell de Govern i que aquesta resolgui al·legacions de sol·licituds d’incorporació de romanent al pressupost de l’any 2017, entre les quals s’inclou la realitzada pel Consell Social d’import 15.730 euros en concepte de romanent de crèdit de l’exercici 2016, per al suport metodològic en l’elaboració del Pla “Estratègia Alumni UAB 2020”, en el context que l’Equip de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona, en el marc de les prioritats del vicerectorat d’Alumnat i Ocupabilitat, té per objectiu potenciar les grans possibilitats que l’àmplia i diversa xarxa d’alumni pot aportar, tant als seus membres com a la mateixa comunitat UAB.
Vist que la data de realització de la Comissió d’Economia i Organització del Consell de Govern és posterior a la data de reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 18 de maig i del Ple de 30 de maig i que les properes reunions del Consell Social estan previstes pel mes de juliol.
Vista la proposta que es presenta en el document 1.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i a proposta del president del Consell Social
S'acorda (acord CE 45/2017):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Aprovar la modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2017, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Supeditar el punt primer d’aquest acord a la confirmació d’una resolució favorable sobre l’al·legació de la sol·licitud presentada pel Consell Social per a la incorporació de romanent d’import 15.730 euros en el seu pressupost de l’any 2017.
17. Condicions financeres de les operacions d’endeutament a curt termini contractades amb el Banco Santander i el BBVA.
Exposició de motius
Vist l’article 89.f de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat f, del Reglament d’Organització i funcionament del
Consell Social.
Vist l’acord 05/2017 pres pel Ple del Consell Social, en data 21 de febrer, en el qual s’aprova: 1) Acordar, perquè sigui autoritzat pel Govern de la Generalitat de Catalunya, que la UAB formalitzi operacions d’endeutament a curt termini, amb la contractació d’una o vàries pòlisses de crèdit, fins a un import màxim de 30 milions d’euros, d’acord amb el termini i les característiques de cost màxim d’operació, incloent comissions i altres despeses, que acordi el Govern de la Generalitat de Catalunya; 2)Les condicions financeres i de venciment de les operacions d’endeutament a curt termini contractades s’informaran als òrgans corresponents del Consell Social; 3)Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit d’Economia, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Vistos els informes tècnics de data 31 de març de 2017 elaborats per la Gerència de la UAB per la signatura de les pòlisses de crèdit amb Banco Santander per import de 16,5 milions d’euros (document 1) i 3 milions d’euros (document 2), en els que es fa constar que les pòlisses de crèdit compleixen la normativa vigent d’acord amb el següent:
- L’endeutament està aprovat pel Consell Executiu del govern de la Generalitat de Catalunya amb data 28 de març de 2017.
- Les condicions financeres respecten el Principi de Prudència Financera (BOE Resolució de 31/07/2015 i posteriors), tal i com ha informat la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.
Vist l’informe tècnic de data 31 de març de 2017 elaborat per la Gerència de la UAB per la signatura de la pòlissa de crèdit amb el BBVA per import d’1,4 milions d’euros (document 3), en el que es fa constar que la pòlissa de crèdit compleix la normativa vigent d’acord amb el següent:
- L’endeutament està aprovat pel Consell Executiu del govern de la Generalitat de Catalunya amb data 28 de març de 2017.
- Les condicions financeres respecten el Principi de Prudència Financera (BOE Resolució de 31/07/2015 i posteriors), tal i com ha informat la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 46/2017):
La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de les condicions financeres i de venciment de les operacions d’endeutament a curt termini contractades per la UAB en data 31 de març amb el Banco Santander, d’import 16,5 i 3 milions d’euros, i el BBVA, d’import 1,4 milions d’euros.
18. Informació per a l’acord de participació de la UAB en entitats.
Vista la petició realitzada per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida en data 30 de març 2017, en relació a tractar una proposta de la informació que es considera necessària per a l’aprovació, per part del Consell Social, de les propostes de participació de la UAB en altres entitats.
Vista la proposta elaborada per la Secretaria Tècnica del Consell Social (document 1).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 47/2017):
1) Aprovar la informació a disposar pel Consell Social per a l’acord de participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en entitats, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Encarregar a la Gerència el seguiment d’aquest acord als efectes de les gestions que siguin oportunes per tal d’alinear el procés d’acord de participació de la UAB en entitats entre els diferents òrgans competents de la Universitat en aquesta matèria.
3) Comunicar el present acord a la Secretària General, el Gerent, la vicegerent d’Economia i la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional.Vista la petició realitzada per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida en data 30 de març 2017, en relació a tractar una proposta de la informació que es considera necessària per a l’aprovació, per part del Consell Social, de les propostes de participació de la UAB en altres entitats.
Vista la proposta elaborada per la Secretaria Tècnica del Consell Social (document 1).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 47/2017):
1) Aprovar la informació a disposar pel Consell Social per a l’acord de participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en entitats, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Encarregar a la Gerència el seguiment d’aquest acord als efectes de les gestions que siguin oportunes per tal d’alinear el procés d’acord de participació de la UAB en entitats entre els diferents òrgans competents de la Universitat en aquesta matèria.
19. Despeses pluriennals per a la contractació de l’eina per a la gestió de la recerca universitària.
Exposició de motius
Vista la tramitació de la despesa per a la contractació del subministrament d’una aplicació informàtica per a l’Àrea de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona amb una durada de dos anys i amb un pressupost base de licitació (IVA exclòs) de 300.000,00 euros, segons expedient de contractació 13/2017.
Atesa la proposta del gerent de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Vist l’acord PLE 07/2017 pres en reunió plenària de 21 de febrer, en virtut del qual s’aprova: 1) Acordar que el Consell Social, abans de l’inici del procediment de tramitació dels expedients de contractació administrativa, aprovi les despeses pluriennals pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs).; 2) Autoritzar al gerent de la UAB a l’aprovació de la despesa pluriennal pel procediment d’adjudicació que sigui procedent fins a un import màxim de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs), amb l’obligació d’informar al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.; 3) Aplicar el procediment previst al punt segon d’aquest acord a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal sigui quin sigui el seu import.; 4) Acordar que els punts anteriors del present acord no siguin d’aplicació als expedients de contractació administrativa pel procediment d’adjudicació que sigui procedent que impliquin un compromís de despesa pluriennal tramitats a través del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC).; 5) Encarregar al vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquest acord.
Vist l’acord PLE 02/2017 pres en reunió plenària de 21 de febrer, en virtut del qual es modifica el Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el sentit que la Comissió Econòmica del Consell Social tingui la competència d’aprovar, per delegació del Ple, la programació i la despesa pluriennal de la Universitat, a proposta del Consell de Govern.
Vist l’acord 08/2017 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 26 de gener de 2017, en virtut del qual, entre d’altres, s’acorda delegar en la Comissió d’Economia i d’Organització la competència relativa a la proposta d’aprovació de les despeses pluriennals pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior a 200.000€, perquè l’elevi directament al Consell Social tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer efectiu el present acord.
Vist el Certificat emès en data 5 d’abril de 2017 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació número 13/2017 de subministrament d’una aplicació informàtica per a l’Àrea de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona d’acord amb els imports i anualitats que s’inclouen al mateix.
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia d’Organització del Consell de Govern reunida el 21 d’abril de 2017, en virtut del qual s’acorda el següent: 1)Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de l’eina per a la gestió de la recerca universitària i l’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació número 13/2017, segon document que s’annexa; 2) Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; 3) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions
S'acorda (acord CE 48/2017):
1) Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de l’eina per a la gestió de la recerca universitària i l’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació número 13/2017, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
20. Expedients de contractació iniciats que comporten despesa pluriennal entre 100.000 i 200.000 euros.
Atesa la sol·licitud del gerent de la Universitat Autònoma de Barcelona per informar sobre els expedients de contractació iniciats que comporten despesa pluriennal entre 100.000 i 200.000 euros
Vist l’acord PLE 07/2017 pres en reunió plenària de 21 de febrer, en virtut del qual s’aprova: 1) Acordar que el Consell Social, abans de l’inici del procediment de tramitació dels expedients de contractació administrativa, aprovi les despeses pluriennals pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs).; 2) Autoritzar al gerent de la UAB a l’aprovació de la despesa pluriennal pel procediment d’adjudicació que sigui procedent fins a un import màxim de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs), amb l’obligació d’informar al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.; 3) Aplicar el procediment previst al punt segon d’aquest acord a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal sigui quin sigui el seu import.; 4) Acordar que els punts anteriors del present acord no siguin d’aplicació als expedients de contractació administrativa pel procediment d’adjudicació que sigui procedent que impliquin un compromís de despesa pluriennal tramitats a través del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC).; 5) Encarregar al vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquest acord.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 49/2017):
21. Programació del Pla d’Inversions Universitàries de la UAB de l’exercici 2017.
Exposició de motius
Atesa la proposta de la Gerència en relació amb informació sobre la programació del Pla d’Inversions Universitàries (PIU) 2017.
Atès que el document presentat conté informació relativa a les quantitats programades i executades per a l’exercici de 2017 (document 1).
Vist l'article 120 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que preveu que el pla d'inversions universitàries és l'instrument específic per a finançar les infraestructures i els equipaments de les universitats públiques que es requereixen per a l'execució de la programació universitària a Catalunya.
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 3, lletra p) del Reglament de Consell de Govern segons redacció donada per Acord de Consell de Govern de 10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan, precepte que determina que li correspon aprovar la programació econòmica plurianual de la Universitat per al seu tràmit al Consell Social.
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i Organització del Consell de Govern de 21 d’abril de 2017, en virtut del qual s’acorda el següent: 1) Aprovar de la proposta de programació del PIU 2017, que s’annexa; 2) Encarregar al vicerector d’Economia i Campus l’execució i el seguiment d’aquests acords.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta la següent
Proposta d’acord (acord CE 50/2017):
22. Conveni entre l’Associació d’Ajut als centres Educatius i Estudiants (ACACEE) i la UAB i la cessió d’ús d’espais a l’ACACEE.
Exposició de motius
Atès que l'Associació d'Ajut als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE) és una associació sense ànim de lucre que té per objecte principal l’obtenció de fons per abonar al programa d’ajuts a l’estudi per a situacions sobrevingudes.
Atès que la UAB promociona la possibilitat de becar a estudiants amb situacions sobrevingudes mitjançant el Programa d’ajuts a l’estudi per situacions sobrevingudes.
Atès que en data 23 d’octubre de 2015 la UAB i ACACEE van signar un conveni de col·laboració per a l’establiment del règim de col·laboració entre ambdues entitats per tal de regular l’aportació econòmica que faria ACACEE a favor de la UAB de part dels rendiments que prèviament obtingui de l’explotació del futbolí ubicat al Bar de la Plaça Cívica.
Atès que aquesta col·laboració ha estat valorada positivament per ambdues parts.
Atès tant que la UAB com ACACEE estan interessades en formalitzar un conveni pel qual ACACEE aporti part dels rendiments obtinguts de l’explotació d’un futbolí al costat del bar de Ciències i Biociències (document 1), perquè la UAB els destini a beques d’estudiants, en els termes del document 2.
Atès que la formalització de l’esmentat conveni implica l’autorització d’ús en exclusiva a favor d’ACACEE dels espais indicats al document 1 per instal·lar el futbolí, en els següents termes:
- Objecte: Espai situat al costat del bar de Ciències i Biociències indicat a l’Annex 1.
- Cànon: La cessió d’ús d’espais no comporta el pagament de cap cànon, tot i que el conveni implica una aportació econòmica lucrativa modal a favor de la UAB.
- Termini de duració: El de la durada del conveni (2 anys, prorrogable automàticament, per dos períodes iguals i successius anuals, fins a una durada màxima -pròrrogues incloses- de quatre anys).
- Destinació: Activitat lúdica de futbolí.
Vist allò que disposa l’article 92 la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.
Vist l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.
Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.
Vist l’article 89.j) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vistos els articles 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord 47/2017 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 4 de maig de 2017, en virtut del qual s’aprova el següent: 1)Autoritzar la formalització del conveni amb l'Associació d'Ajut als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE) l’objecte del qual sigui l'establiment del règim de col·laboració entre les entitats signatàries per tal de regular l’aportació econòmica que farà l’ACACEE a favor de la UAB de part dels rendiments que prèviament obtingui de l’explotació del futbolí ubicat al costat del Bar de Ciències i Biociències, en els termes de la minuta incorporada com a document 2; 2) Autoritzar la cessió a l'Associació d'Ajut als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE) l’ús dels espais que es passen a identificar, en els següents termes:
- Objecte: Espai situat al costat del bar de Ciències i Biociències indicat a l’Annex 1.
- Cànon: La cessió d’ús d’espais no comporta el pagament de cap cànon, tot i que el conveni implica una aportació econòmica lucrativa modal a favor de la UAB.
- Termini de duració: El de la durada del conveni (2 anys, prorrogable automàticament, per dos períodes iguals i successius anuals, fins a una durada màxima -pròrrogues incloses- de quatre anys).
- Destinació: Activitat lúdica de futbolí.
3) Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar el conveni inclús a fer les modificacions de caràcter tècnic necessàries per portar a terme els anteriors acords; 4) Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; 5) Encarregar el vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment de l'acord primer; 6) Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius; 7)Notificar els presents acords a l'Associació d'Ajut als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE).
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S'acorda (acord CE 51/2017):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Autoritzar la formalització del conveni amb l'Associació d'Ajut als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE) l’objecte del qual sigui l'establiment del règim de col·laboració entre les entitats signatàries per tal de regular l’aportació econòmica que farà l’ACACEE a favor de la UAB de part dels rendiments que prèviament obtingui de l’explotació del futbolí ubicat al costat del Bar de Ciències i Biociències, en els termes de la minuta incorporada com a document 2.
2) Autoritzar la cessió a l'Associació d'Ajut als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE) l’ús dels espais que es passen a identificar, en els següents termes:
a) Objecte: Espai situat al costat del bar de Ciències i Biociències indicat al document 1.
b) Cànon: La cessió d’ús d’espais no comporta el pagament de cap cànon, tot i que el conveni implica una aportació econòmica lucrativa modal a favor de la UAB.
c) Termini de duració: El de la durada del conveni (2 anys, prorrogable automàticament, per dos períodes iguals i successius anuals, fins a una durada màxima -pròrrogues incloses- de quatre anys).
d) Destinació: Activitat lúdica de futbolí.
3) Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar el conveni inclús a fer les modificacions de caràcter tècnic necessàries per portar a terme l’anterior acord.
4) Encarregar el vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
5) Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
6) Notificar el present acord a l'Associació d'Ajut als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE).
23. Contractes formalitzats en el primer trimestre de l’exercici 2017.
Exposició de motius
Vist l’article 89. l) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 184 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3. j) del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Atesa la relació de contractes formalitzats en el primer trimestre de l’exercici 2017, la qual ha estat facilitada per la Unitat de Contractació Administrativa de la UAB (document 1).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 52/2017):