La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Òrgan i competències

1. Correspon a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació:

• Aprovar i resoldre les convocatòries d’ajuts de recerca, de transferència de coneixements i de tecnologia en el marc legal vigent.
  • Aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria de recerca, de transferència de coneixements, d’adscripció de la recerca corresponent al personal de la UAB en altres institucions externes de recerca i transferència, de propietat intel·lectual i industrial i de creació d’empreses tecnològiques, així com interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos a la normativa, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.

2. Correspon a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, per delegació del Consell de Govern:

• Aprovar la creació, la modificació i la supressió de grups de recerca.
  • Aprovar la creació, la modificació i la supressió de serveis universitaris de suport a la recerca i a la transferència de coneixements.
  • Aprovar i modificar els reglaments dels serveis universitaris de suport a la recerca i a la transferència de coneixements.
  • Qualsevol altre assumpte que el Consell de Govern li delegui.

3. Correspon a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació elaborar i aprovar propostes, que ha de ratificar el Consell de Govern, en matèria de:

• Reconeixement d’unitats de recerca associades a la UAB.
  • Qualsevol altra matèria que estableixi el Consell de Govern.

4. Correspon a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació emetre informes sobre les propostes que hagin de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en matèria de:

• Programació i línies generals de la política de recerca i de transferència de coneixements.
  • Creació, modificació i supressió d’instituts universitaris propis i centres d’estudis i de recerca.
  • Programació i definició dels projectes estratègics en el camp de la recerca i de la transferència de coneixements.
  • Disposicions normatives i establiment de criteris genèrics pel que fa a:
    • Recerca.
    • Transferència de coneixements.
    • Adscripció de la recerca corresponent al personal de la UAB en altres institucions de recerca i transferència externes.
    • Propietat intel·lectual i industrial.
    • Creació d’empreses de base tecnològica a la UAB i criteris sobre la participació de la UAB en aquestes.
    • Relacions de la UAB amb el Parc de Recerca UAB.
    • Marc legal de referència en les relacions entre la UAB i l’Esfera UAB.
  • Adscripció i desadscripció d’instituts universitaris amb personalitat jurídica pròpia.
  • Qualsevol altra matèria que la normativa vigent estableixi o per a la qual el Consell de Govern requereixi un informe de la Comissió.

Documents relacionats
Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern (pdf)

Composició de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Presidència