Detall acord

COMISSIÓ ECONÒMICA 22-10-2018

Ordre del dia

1. Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió del dia 9 de juliol de 2018. [+]
2. Informe sobre l’àmbit econòmic.
3. Informació sobre els resultats del programa UAB Barcelona Summer School. [+]
4. Informació sobre l’informe 11/2018 de la Sindicatura de Comptes en relació a les places vinculades docents i assistencials de les universitats públiques de Catalunya del curs 2015-2016. [+]
5. Anàlisi de l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponents a l’exercici 2017. [+]
6. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, del balanç, el compte de resultats i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de les entitats dependents de la UAB següents:

6.1. Fundació Parc de Recerca UAB [+]
6.2. UAB Firms, S.L. [+]
6.3. Fundació Universitat Autònoma de Barcelona [+]
6.4. Fundació Alumni UAB [+]
6.5. Fundació Hospital Clínic Veterinari [+]
6.6. Fundació Autònoma Solidària [+]
6.7. Fundació Wassu [+]
6.8. Fundació Salut i Envelliment [+]
7. Informació sobre les condicions financeres de les operacions d’endeutament a curt termini contractades amb La Caixa i Caixa d’Enginyers. [+]
8. Anàlisi de l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2017. [+]
9. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 30 de setembre de 2018. [+]
10. Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de:
10.1. Pròrroga dels Serveis d’assistència sanitària d’atenció primària, odontologia, psicologia, psiquiatria, ginecologia i de recepció central en el Servei Assistencial de Salut. [+]
10.2. Acord Marc pel subministrament de material fungible i petit equipament de laboratori. [+]
11. Informació sobre la relació de contractes i pròrrogues pluriennals del primer semestre de l’any 2018. [+]
12. Aprovacio, si escau, de la proposta de complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador (avaluació AQU 2018). [+]
13. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació del document 2 de l’acord CE 70/2018 modificat per acord PLE 44/2018, relatiu als preus dels estudis propis de la Universitat Autònoma de Barcelona i de l’adequació del decret de preus dels serveis acadèmics universitaris a determinats estudis de la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs acadèmic 2018-2019. [+]
14. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’exercici 2018. [+]
15. Torn obert de paraules.

Relació dels acords

1. Acta de la sessió del dia 9 de juliol de 2018 

S'acorda (Acord CE 76/2018):

1.Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 9 de juliol de 2018.



3.  Resultats del programa UAB Barcelona Summer School.
 
Exposició de motius
 
Atès que en la Comissió Econòmica de 18 de juny de 2018 es va proposar informar en una propera reunió sobre els resultats del programa d’estiu Summer School.
 
Atès l’informe presentat per la Vicegerència d’Ordenació Acadèmica.
 
Vist l’article 28.4.d) del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord  CE 77/2018):
 
La Comissió Econòmica del Consell Social es dóna per assabentada dels resultats del programa UAB Barcelona Summer School.


4.  Informació sobre l’informe 11/2018 de la Sindicatura de Comptes en relació a les places vinculades docents i assistencials de les universitats públiques de Catalunya del curs 2015-2016.
 
Exposició de motius
 
Atès que la Sindicatura de Comptes de Catalunya, en compliment del que preveuen l’article 44 de la Llei 18/2010, del 7 de juny, de la Sindicatura de Comptes, i l’article 42 del Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes, ha publicat l’informe 11/2018 relatiu a les places vinculades docents i assistencials de les universitats públiques de Catalunya del curs 2015-2016.
 
Atès que en data 13 de juliol de 2018 el Consell Social ha rebut l’informe de fiscalització de la Sindicatura de Comptes núm. 11/2018, relatiu a les universitats públiques de Catalunya per al curs acadèmic 2015-2016 (document 1).
 
Vist l’article 28.4.d) del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord  CE 78/2018):
 
La Comissió Econòmica del Consell Social es dóna per assabentada de l’informe 11/2018 de la Sindicatura de Comptes en relació a les places vinculades docents i assistencials de les universitats públiques de Catalunya del curs 2015-2016.

5. Anàlisi de l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponents a l’exercici 2017.
 
Exposició de motius
 
Vist l’informe dels comptes anuals agregats de l’exercici 2017 elaborat per l’empresa d’auditoria externa Faura-Casas Auditors Consultors, S.L (document 1).
 
Atès l’article 28.4.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2017 per a la seva informació i anàlisi, 
 
S'acorda (Acord CE 79/2018):
 
1)    La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2017, d’acord amb el que consta en el document 1.
 
2)    Presentar al Ple del Consell Social l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2017 per a la seva informació.

 

6.1. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat de la UAB Fundació Parc de Recerca UAB.
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica de l’exercici 2017 de la Fundació Privada Parc de Recerca UAB han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 14 de juny de 2018 (document 1).
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 80/2018):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)    Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Parc de Recerca UAB, d’acord amb el que consta al document 1.
 
2)    Comunicar aquest acord al director general de la Fundació Parc de Recerca UAB, al vicerector d’Economia i de Campus, al gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB.
 

6.2. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB UAB-Firms, SL.
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2017 de la UAB-Firms, SL han estat aprovats per la Junta General d’Accionistes de l’entitat reunida el 29 de març de 2018 (document 1).
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 81/2018):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB UAB-Firms, SL, d’acord amb el que consta al document 1.

2)  Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia i de Campus, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a l’Adjunta a la Gerència per a la FUAB i la Formació Continuada.


 

6.3. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2017 de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 25 de juny de 2018 (document 1).
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 82/2018):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Universitat  Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta al document 1.

2)   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia i de Campus, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a l’Adjunta a la Gerència per a la FUAB i la Formació Continuada.
 


6.4. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Alumni UAB.
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2017 de la Fundació Alumni UAB han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 7 de maig de 2018 (document 1).
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 83/2018):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)    Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Alumni UAB, d’acord amb el que consta al document 1.
 
2)   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia i de Campus, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, a l’Adjunta a la Gerència per a la FUAB i la Formació Continuada i a la directora de la Fundació Alumni UAB.

6.5. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Hospital Clínic Veterinari. 
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 89. e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2017 de la Fundació Hospital Clínic Veterinari han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 28 de maig de 2018 (document 1).
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 84/2018):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Hospital Clínic Veterinari, d’acord amb el que consta al document 1.

2)   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia i de Campus, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a l’Adjunta a la Gerència per a la FUAB i la Formació Continuada.



6.6. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Autònoma Solidària.
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2017 de la Fundació Autònoma Solidària han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 17 de maig de 2018 (document 1).
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 85/2018):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)    Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Autònoma Solidària, d’acord amb el que consta al document 1.
 
2)   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia i de Campus, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a l’Adjunta a la Gerència per a la FUAB i la Formació Continuada.

6.7. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Wassu. 
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2017 de la Fundació Wassu han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 25 de juny de 2018 (document1).
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord CE 86/2018):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)    Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Wassu, d’acord amb el que consta al document 1.
 
2)   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia i de Campus, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a l’Adjunta a la Gerència per a la FUAB i la Formació Continuada.



6.8. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Salut i Envelliment. 
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2017 de la Fundació Salut i Envelliment han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 11 de juny de 2018 (document 1).
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord CE 87/2018):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2017 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Salut i Envelliment, d’acord amb el que consta al document 1.

2)   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia i de Campus, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a l’Adjunta a la Gerència per a la FUAB i la Formació Continuada.



7.  Condicions financeres de les operacions d’endeutament a curt termini contractades amb La Caixa i la Caixa d’Enginyers.  
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 89.f de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat f, del Reglament d’Organització i funcionament del
Consell Social.
 
Vist l’acord 05/2017 pres pel Ple del Consell Social, en data 21 de febrer, en el qual s’aprova: 1) Acordar, perquè sigui autoritzat pel Govern de la Generalitat de Catalunya, que la UAB formalitzi operacions d’endeutament a curt termini, amb la contractació d’una o vàries pòlisses de crèdit, fins a un import màxim de 30 milions d’euros, d’acord amb el termini i les característiques de cost màxim d’operació, incloent comissions i altres despeses, que acordi el Govern de la Generalitat de Catalunya; 2)Les condicions financeres i de venciment de les operacions d’endeutament a curt termini contractades s’informaran als òrgans corresponents  del Consell Social; 3)Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit d’Economia, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Vist l’informe tècnic de data 5 de juliol de 2018 elaborats per la Gerència de la UAB per la signatura de les pòlisses de crèdit amb la Caixa per import de 4 milions d’euros (document 1), en el que es fa constar que la pòlissa de crèdit compleix la normativa vigent d’acord amb el següent:
 
-       L’endeutament està aprovat pel Consell Executiu del Govern de la Generalitat de Catalunya amb data 26 de juny de 2018.
 
-       Les condicions financeres respecten el Principi de Prudència Financera (BOE Resolució de 31/07/2015 i posteriors), tal i com ha informat la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.
                              
Vist l’informe tècnic de data 5 de juliol de 2018 elaborat per la Gerència de la UAB per la signatura de la pòlissa de crèdit amb la Caixa d’Enginyers per import d’1 milió d’euros (document 2), en el que es fa constar que la pòlissa de crèdit compleix la normativa vigent d’acord amb el següent:
 
-       L’endeutament està aprovat pel Consell  Executiu del Govern de la Generalitat de Catalunya amb data 26 de juny de 2018.
 
-       Les condicions financeres respecten el Principi de Prudència Financera (BOE Resolució de 31/07/2015 i posteriors), tal i com ha informat la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (acord CE 88/2018):
 
La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de les condicions financeres i de venciment de les operacions d’endeutament a curt termini contractades per la UAB en data 5 de juliol amb la Caixa, d’import 4 milions d’euros, i el 5 de juliol de 2018 amb la Caixa d’Enginyers, d’import 1 milió d’euros.


8. Anàlisi de l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2017.
 
Exposició de motius
 
Atès que l’empresa d’auditoria externa, amb caràcter anual i com a part de l’auditoria dels comptes anuals de la UAB, realitza un Informe de Suggeriments en la que es recullen recomanacions fruït d’aspectes identificats en el decurs de la tasca d’auditoria, que poden fer referència a diferents àmbits de la UAB i respecte els quals la Universitat emet els seus comentaris o al·legacions, a efectes que siguin incorporats en la versió final de l’Informe de Suggeriments.
 
Atès que l’empresa d’auditoria externa ha fet arribar al Consell Social de la UAB l’Informe de Suggeriments de l’exercici 2017 (document 1).
 
Atès que han estat recollits els comentaris i/o al·legacions per part de la UAB en l’Informe de Suggeriments de l’exercici 2017.
 
Vist l’article 28.4.c del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta l’Informe de Suggeriments de l’exercici 2017 per a la seva informació i anàlisi,
 
S'acorda (CE 89/2018):
 
1)   La Comissió Econòmica del Consell Social es dóna per assabentada de l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2017, d’acord amb el que consta en el document 1.

2)   Posar a disposició del gerent i la vicegerent d’Organització de la UAB l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2017, als efectes de les gestions que siguin oportunes.



9. Modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 21 de setembre de 2018.
 
Exposició de motius
 
Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 21 de setembre de 2018 (document 1 i document 2).
 
Vist l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 90/2018):
 
1)   Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 21 de setembre de 2018, d’acord amb el que consta en el document 1.

2)   Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.



10.1. Despeses pluriennals per a la contractació de la pròrroga dels Serveis d’assistència sanitària d’atenció primària, odontologia, psicologia, psiquiatria, ginecologia i de recepció central en el Servei Assistencial de Salut.
 
Exposició de motius

Vist el Certificat emès en data 23 de juliol de 2018 pel vicerector d’Economia i Campus   d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació número  67/2015 de serveis d’assistència sanitària d’atenció primària, odontologia, psicologia, psiquiatria, ginecologia i de recepció central en el Servei Assistencial de Salut de la UAB (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2018, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 13/2018, de 23 de maig de 2018.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 19 de setembre de 2018, que estableix el següent: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent al  contracte número contractació número 67/2015 de serveis d’assistència sanitària d’atenció primària, odontologia, psicologia, psiquiatria, ginecologia i de recepció central en el Servei Assistencial de Salut de la UAB i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, segons document  que s’annexa; SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències;  TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions es presenta la següent
 
Proposta d’acord (acord CE 91/2018):
 
1)   Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponents al contracte número 67/2015 de serveis d’assistència sanitària d’atenció primària, odontologia, psicologia, psiquiatria, ginecologia i de recepció central en el Servei Assistencial de Salut de la UAB i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, d’acord amb el que consta en el document 1. 

2)   Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

3)   Comunicar aquest acord a la cap de la Unitat de Contractació de la UAB.



10.2. Despeses pluriennals per a la contractació de l’Acord marc pel subministrament de material fungible i petit equipament de laboratori.
 
Exposició de motius

Vist el document acreditatiu de l’aprovació de la despesa per a la contractació de l’Acord Marc nº  CONSU-33/2018 de subministrament  de material  fungible i petit equipament per a laboratori  de data 12 de setembre de 2018. (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2018, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 13/2018, de 23 de maig de 2018.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 19 de setembre de 2018, que estableix el següent: PRIMER.  Aprovar la despesa pluriennal per a la contractació de l’acord Marc Num CONSU-33/2018 de subministrament de material fungible i petit equipament de laboratori, segons document  que s’annexa;  SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions es presenta la següent
 
Proposta d’acord (acord CE 92/2018):
 
1)  Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de l’acord Marc Num. CONSU-33/2018 de subministrament de material fungible i petit equipament de laboratori, d’acord amb el que consta en el document 1. 
 
2)  Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)  Comunicar aquest acord a la cap de la Unitat de Contractació de la UAB.


11. Relació de contractes i pròrrogues pluriennals del primer semestre de l’any 2018.
 
Vist els acords del Ple del Consell Social de 21 de febrer de 2017 (acord PLE 07/2017) i de 20 de desembre de 2017 (acord PLE 89/2017) mitjançant els quals es va aprovar la simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals pel que fa a l’adjudicació  de contractes administratius  fins a un import màxim de 200.000€.
 
Vista la relació de de les licitacions amb despesa pluriennal amb un pressupost base de licitació fins a 200.000€ (IVA exclòs) corresponents al primer semestre de 2018 (document 1).
 
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 19 de setembre de 2018, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Informar favorablement  la relació de licitacions amb despesa pluriennal amb un pressupost base de licitació  fins a un import màxim de  200.000€  corresponents al primer semestre de 2018, que s’annexa;  SEGON. Elevar aquest a acords al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 93/2018):
 
La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de la relació de contractes i pròrrogues pluriennals corresponents al primer semestre de 2018 que comporten despesa pluriennal fins a 200.000 euros, d’acord amb el que consta en el document 1.



12. Complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari i contractat (avaluació AQU 2018). 
 
Exposició de motius
 
Vist els articles 72 i 90 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 64. m dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.3.d del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vista la Resolució EMC/2977/2017, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2017.
 
Vist el Decret 405/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, que en el seu article 7 estableix que un cop certificada l'avaluació per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d'assignació al Consell Social.
 
Atès que l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) és competent per a l'avaluació dels mèrits de recerca del professorat universitari, a través de les seves comissions avaluadores de la Comissió d'Avaluació de la Recerca, i que també s’encarrega de notificar el resultat de l’avaluació a les persones interessades d’acord amb el procediment establert i comunica a cada universitat les avaluacions favorables obtingudes pel professorat respectiu, per tal que el Consell de Govern pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.
 
Ateses les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat de la UAB (document 1), algunes de les quals han estat aconseguides després de l’estimació del recurs presentat pel professorat interessat i que es relacionen en el document 2.
 
Vist l’acord 91/2018 pres pel Consell de Govern de 27 de setembre de 2018, en virtut del qual s’acorda: PRIMER.- Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat docent i investigador que han obtingut avaluació positiva, en els termes de l’annex; SEGON.- Comunicar els presents acords a l’Àrea de Personal Acadèmic i de Nòmines, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu; TERCER.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 94/2018):
 
1)    Aprovar els complements retributius autonòmics per mèrits de recerca corresponents a l’avaluació del 2018 d’AQU Catalunya, del personal docent i investigador contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva, d’acord amb el que consta al document 1 i document 2.
 
2)    Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic i de Nòmines, per tal que portin a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
3)    Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d'aquest acord.
 




13.   Modificació del document 2  acordat per acord CE 70/2018 modificat per acord PLE 44/2018, relatiu als preus dels estudis propis de la Universitat Autònoma de Barcelona i de l’adequació del decret de preus dels serveis acadèmics universitaris a determinats estudis de la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs acadèmic 2018-2019.
 
Exposició de motius
 
Vist el Decret 131/2018, de 26 de juny pel qual es fixen els preus dels serveis acadèmics a les universitats públiques de Catalunya i a la Universitat Oberta de Catalunya, per al curs 2018-2019, aprovat en sessió de 7 de juny de 2018 de la Junta Plenària del Consell Interuniversitari de Catalunya (document 4) acordat per part del Govern de la Generalitat i publicat  al DOGC en data 28 de juny, i vistes les línies generals d’aquest Decret (document 3).
 
Vist l’acord CE 116/2017, de 20 de desembre, pres per la Comissió econòmica en relació als preus dels estudis de màster per a estudiants estrangers no residents que no siguin nacionals d’estats membres de la Unió Europea corresponents al curs 2018-2019.
 
Vist l’acord CE 70/2018, pres per la Comissió Econòmica de 9 de juliol en virtut del qual s’acorda: 1) Aprovar els preus dels estudis propis de la Universitat Autònoma de Barcelona i de l’adequació del decret de preus dels serveis acadèmics universitaris a determinats estudis de la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs acadèmic 2018-2019, d’acord amb el que consta en el document 2; 2) Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i al Cap de l’Àrea d’Afers Acadèmics, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Vista la proposta de la Vicegerència d’Ordenació Acadèmica d’incorporar un descompte per a les persones titulades de la UAB que formen part de la xarxa Alumni UAB Premium en els preus dels estudis de màster i de diploma de postgrau (veure document 2 per a la justificació de la modificació).
 
 
Vist l’acord PLE 44/2018 en el qual s’acorda modificar el document 2 aprovat en acord CE 70/2018 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de data 9 de juliol en el sentit d’incorporar un descompte aplicable a les persones titulades de la UAB que formen part de la xarxa Alumni UAB Premium.
 
Vist l’article 89 apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB que estableix que li correspon a la Comissió Econòmica, per delegació del Ple del Consell Social, acordar els preus dels ensenyaments propis de la Universitat, els dels cursos d’especialització, amb les seves possibles exempcions i bonificacions, i els dels serveis de la Universitat.
 
Vista la proposta de  la Vicegerència d’Ordenació Acadèmica d’incorporar una taxa per a l’expedició del certificat de superació “Ciència de l’animal de laboratori” (FELASA) de 77,27 euros.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord PLE 95/2018):
 
 
1)    Aprovar la modificació del document 2 acordat per acord CE 70/2018 modificat per acord PLE 44/2018, relatiu als preus dels estudis propis de la Universitat Autònoma de Barcelona i de l’adequació del decret de preus dels serveis acadèmics universitaris a determinats estudis de la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs acadèmic 2018-2019, en el sentit que s’exposa a continuació i d’acord com queda reflectit en el document 1:
 
En el punt 8 “Títols i certificats de titulacions pròpies i altres conceptes associats a títols oficials i propis” del document 2 aprovat en acord CE 70/2018 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de data 9 de juliol modificat per acord PLE 44/2018 del Ple del Consell Social de 19 de juliol, es fa constar el text següent:
 
 
“8.16. Certificat de superació Ciència de l’animal de laboratori” (FELASA)”, amb un preu per al curs acadèmic 2018-2019 de 77,27 euros.
 
 
2)   Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i al Cap de l’Àrea d’Afers Acadèmics, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu



14. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2018.
 
Exposició de motius
 
Vist l’acord PLE 13/2018 pres pel Ple del Consell Social reunit el 23 de maig, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB per a l’exercici 2018.
 
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost que està previst aprovar per a l’exercici 2018 en la sessió plenària de 30 de setembre de 2018.
 
Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2018 presentat per la Gerència (document 1).
 
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
 
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord CE 96/2018):
 
1)     La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB a 30 de setembre de 2018.
 
2)     Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2018 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.