Detall acord

PLENARI 02-06-2016

Ordre del dia

1.       Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió plenària del dia 30 de març de 2016. [+]
2.       Informe del president del Consell Social.
3.       Informe del rector.
4.       Àmbit econòmic
          4.1.       Informe sobre l’àmbit econòmic.
          4.2.       Aprovació, si escau, de la proposta de cessions d’espais i altres béns següents:
                       4.2.1.         Cessió de llicència de software i marca a l’empresa INEDIT [+]
                       4.2.2.         Cessió de llicència de patent a l’empresa Care Respite [+]
                       4.2.3.         Cessió de llicència de patent a l’empresa Kroms. [+]
                       4.2.4.         Cessió de la titularitat de la part de les obres d’ampliació i remodelació de les                                     instal·lacions de l’IR-HUVH de la UAB. [+]
                       4.2.5.         Cessió d’ús d’un equip científic al VHIO (Vall d’Hebron Institut d’Oncologia). [+]
                       4.2.6.         Cessió d’ús de béns a favor de la Fundació Hospital Clínic Veterinari. [+]
           4.3.       Aprovació, si escau, de la proposta de ratificació d’acords dels òrgans de govern de      diferents consorcis en relació a la modificació dels seus estatuts. [+]
           4.4.       Aprovació, si escau, de la proposta d’actuacions/inversions urgents a dur a terme per la UAB a compte de les anualitats 2015 i 2016 del PEP. [+]
           4.5.       Aprovació, si escau, de la proposta de baixes d‘immobilitzat de la UAB corresponents a l’exercici 2015. [+]
           4.6.       Aprovació, si escau, de la proposta de dissolució del Consorci Patronat d’Arqueologia de Guissona. [+]
           4.7.       Aprovació, si escau, de la proposta d’adhesió a la contractació conjunta del Serveis de Prevenció i Detecció de Plagi i de les despeses pluriennals. [+]
           4.8.       Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals per a la contractació conjunta del subministrament de gas. [+]
           4.9.       Aprovació, si escau, de la proposta relacionada amb les despeses de funcionament de la unitat docent de medicina de la UAB a l’Hospital de Sant Pau. [+]
           4.10.   Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’any 2016. [+]
5.       Àmbit acadèmic:
           5.1.  Informe sobre l’àmbit acadèmic.
           5.2.  Aprovació, si escau, de la proposta de candidatures de la UAB a la Distinció Jaume Vicens Vives per a la convocatòria 2016. [+]
           5.3.  Aprovació, si escau, de la proposta de modificació de títol de màster universitari. [+]
           5.4.  Aprovació, si escau, de la proposta de creació i modificació de títols de màsters propis i de diplomes de postgrau nous. [+]
6.       Àmbit de funcionament del Consell Social
           6.1.  Aprovació, si escau, de la proposta de nomenament de càrrecs del Consell Social. [+]   
           6.2.  Aprovació, si escau, de la proposta d’avocació d’assumptes de la Comissió Societat-Universitat al Ple del Consell Social. [+]

Relació dels acords

1. Acta de la sessió del 30 de març de 2016.

S'acorda (acord 18/2016):

Aprovar l’acta de la reunió del Ple del Consell Social reunida el dia 30 de març de 2016.


4.2.1. Cessió de llicència de software i marca a l’empresa INEDIT.
 

Exposició de motius

Vista la proposta del vicerector de Projectes Estratègics i de Planificació en relació amb la ratificació del contracte de llicència de software i marca, formalitzat el 27 de gener de 2016 entre la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA (UAB) i INÈDIT INNOVACIÓ, S.L. (INEDIT), empresa reconeguda com spin-offde la UAB, en virtut del qual la UAB va llicenciar a favor de INEDIT: (i) 68% d’un programa software –enregistrat a la Benelux Office for IntellectualPropertyamb i-depotnumber063475-, i (ii)l’ús de la marca comunitària mixta núm. 012733556 ‘edTOOLecodesigntool’, relatius a una ferramenta web per l’eco-dissenyde productes i serveis amb l’objecte de la seva sostenibilitat.

Atès que la llicència del software es va atorgar sense exclusivitat, pel termini de 10 anys, i la llicència de l’ús de la marca es va formalitzar pel desenvolupament de les activitats pròpies de l’objecte social d’INEDITa canvi del cànon consistent en el 6% de les vendes netes de tot producte o evolució del software (Document PLE 23/06-2016).

Vist l’informe d’idoneïtat econòmica lliurat pel cap de l’oficina de valoritzaciói patents de data 8 de febrer de 2016 (Document PLE 24/06-2016)

Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vistos els articles 204.1 i 206.2 c) dels Estatuts de la UAB, que qualifiquen els drets de la propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
 
Vist l’article 64.q) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 55.3.g) i h) de la Llei 2/2011, de 4 de març, d’economia sostenible que estableix que la transmissió de drets sobre patents, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan resulti procedent per la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, com els casos de les llicències de ple dret.
 
Vist l’article 28.2. apartat h, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l’acord 34/2016 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 10 de maig de 2016, el qual s’eleva al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
 
Vist l’acord CE 40/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 18 de maig, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Donar-se per assabentat i ratificar el contracte de llicència de software i marca, formalitzat el 27 de gener de 2016 entre la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA (UAB) i INÈDIT INNOVACIÓ, S.L. (INEDIT), empresa reconeguda com spin-off de la UAB, en virtut del qual la UAB va llicenciar a favor de INEDIT: (i) 68% d’un programa software –enregistrat a la Benelux Office for Intellectual Property amb i-depot number 063475-, i (ii) l’ús de la marca comunitària mixta núm. 012733556 ‘edTOOL ecodesign tool’, relatius a una ferramenta web per l’eco-disseny de productes i serveis amb l’objecte de la seva sostenibilitat; 2) Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i de Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord; 3) Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 
 
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,

S'acorda (Acord PLE 19/2016):
 
1)  Donar-se per assabentat i ratificar el contracte de llicència de software i marca, formalitzat el 27 de gener de 2016 entre la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA (UAB) i INÈDIT INNOVACIÓ, S.L. (INEDIT), empresa reconeguda com spin-off de la UAB, en virtut del qual la UAB va llicenciar a favor de INEDIT:
 
(i)    68% d’un programa software –enregistrat a la Benelux Office for Intellectual Property amb i-depot number 063475-, i
 
(ii)   l’ús de la marca comunitària mixta núm. 012733556 ‘edTOOL ecodesign tool’, relatius a una ferramenta web per l’eco-disseny de productes i serveis amb l’objecte de la seva sostenibilitat.
 
2)  Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i de Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


4.2.2. Cessió de llicència de patent a l’empresa Care Respite.
 

Exposició de motius

Vista la proposta del vicerector de Projectes Estratègics i de Planificació en relació amb l’autorització de la formalització d’un contracte de llicència.

Atès que la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA (UAB), la  UNIVERSITAT DE BARCELONA (UB), la UNIVERSITAT OBERTA DE CATALUNYA (UOC), el CONSORCI CENTRE DE VISIÓ PER COMPUTADOR (CVC) i ACCEPLAN Accesibilidad, S.L. (ACCESIBILIDAD) són co-titulars d’una tecnologia que ha motivat la sol·licitud de patent europea EP14382294 i la PCT amb codi PCT/EP2015/067324 ‘A COMPUTER IMPLEMENTED METHODS AND A SYSTEM FOR REMOTELY MONITORING A USER, AND A COMPUTER PROGRAM PRODUCT IMPLEMENTING THE METHOD’ amb els següents percentatges: UAB 11,5%; UB 11,5%; UOC 11,5%; CVC 34,50% i ACCESIBILIDAD 31%.

Atès que les patents fan referència a un sistema de monitorització visual remota format per una càmera i un programari basat en visió artificial adequat per a persones amb mobilitat reduïda.

Atès que els titulars de la tecnologia volen formalitzar un contracte de llicència de Patent amb l’empresa CARE RESPITE, S.L., en virtut del qual els llicenciants (titulars) atorguen una llicència a la llicenciatària (CARE RESPITE, S.L.) per l’ús de les patents de manera exclusiva durant tot el temps que duri la protecció de les patents. A més a més, s’atorga una llicència per 10 anys del know-how  d’ús a canvi d’un cànon consistent en una retribució fixa (10.000 euros) i una retribució variable (3% vendes netes del producte llicenciat i 1,5% vendes netes que no incorporin les patents però si el know-how) (Document PLE 25/06-2016).

Vist l’informe d’idoneïtat econòmica lliurat pel cap de l’oficina de valorització i patents de data 21 d’abril de 2016 (Document PLE 26/06-2016).
Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vistos els articles 204.1 i 206.2 c) dels Estatuts de la UAB, que qualifiquen els drets de la propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
 
Vist l’article 64.q) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat h, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l’acord 35/2016 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 10 de maig de 2016, el qual s’eleva al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
 
Vist l’acord CE 41/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 18 de maig, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1)Autoritzar la formalització del contracte de llicència de Patent amb l’empresa CARE RESPITE, S.L., en virtut del qual els llicenciants (titulars) atorguen una llicència a la llicenciatària (CARE RESPITE, S.L.) per l’ús de les patents de manera exclusiva durant tot el temps que duri la protecció de les patents. A més a més, s’atorga una llicència per 10 anys del know-how d’ús a canvi d’un cànon consistent en una retribució fixa (10.000 euros) i una retribució variable (3% vendes netes del producte llicenciat i 1,5% vendes netes que no incorporin les patents però si el know-how), d’acord amb la minuta incorporada; 2)Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi el corresponent instrument jurídic per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura dels documents; 3)Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i de Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord; 4)Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
 
S'acorda (Acord PLE 20/2016):
 
1)  Autoritzar la formalització del contracte de llicència de Patent amb l’empresa CARE RESPITE, S.L., en virtut del qual els llicenciants (titulars) atorguen una llicència a la llicenciatària (CARE RESPITE, S.L.) per l’ús de les patents de manera exclusiva durant tot el temps que duri la protecció de les patents. A més a més, s’atorga una llicència per 10 anys del know-how  d’ús a canvi d’un cànon consistent en una retribució fixa (10.000 euros) i una retribució variable (3% vendes netes del producte llicenciat i 1,5% vendes netes que no incorporin les patents però si el know-how), d’acord amb la minuta incorporada.
 
2)  Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi el corresponent instrument jurídic per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura dels documents.
 
3)  Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i de Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
4)  Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


4.2.3. Cessió de llicència de patent a l’empresa Kroms.
 

Exposició de motius

Atès que la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA (UAB), l’AGENCIAESTATAL CONSEJO SUPERIOR DE INVESTIGACIONES CIENTÍFICAS (CSIC)  i KROMSCHROEDER, S.A. (KROMS) són co-titularsde la tecnologia que va motivar la sol·licitud internacional de patent PCT/EP2016/058934 ‘DEVICE FOR DETECTING FRAUD IN METERS AND RELATED METHOD’, d’acord amb els següents percentatges: UAB 25%, CSIC 25% i KROMS 50%.

Atès que el 30 de març de 2016 la UAB, el CSIC, com a llicenciants, i KROMS, com a llicenciatari, van signar un contracte en virtut del qual els llicenciantsvan atorgar la llicència exclusiva de l’esmentadatecnologia, pel període de protecció de les patents a canvi d’un cànon consistent en una retribució variable (2% vendes netes del producte llicenciat i el 50% del 2% vendes netes que no incorporin les patents però si el know-how) (Document PLE 27/06-2016).

Atès que les patents fan referència a una etiqueta de banda magnètica per detectar el frau en comptadors fluids i el seu desenvolupament.

Vist l’informe d’idoneïtat econòmica lliurat pel cap de l’oficina de valoritzaciói patents de data 21 d’abril de 2016 (Document PLE 28/06-2016).

Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vistos els articles 204.1 i 206.2 c) dels Estatuts de la UAB, que qualifiquen els drets de la propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
 
Vist l’article 64.q) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat h, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l’acord 36/2016 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 10 de maig de 2016, el qual s’eleva al Consell Social per a la seva aprovació, si escau..
 
Vist l’acord CE 42/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 18 de maig, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1)Donar-se per assabentat i ratificar el contracte de llicència de patent formalitzat el 30 de març de 2016 entre la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA (UAB), l’AGENCIA ESTATAL CONSEJO SUPERIOR DE INVESTIGACIONES CIENTÍFICAS (CSIC), com llicenciants, i KROMSCHROEDER, S.A. (KROMS), com a llicenciatari, en virtut del qual els llicenciants van atorgar la llicència exclusiva de la tecnologia -sol·licitud internacional de patent PCT/EP2016/058934 ‘DEVICE FOR DETECTING FRAUD IN METERS AND RELATED METHOD’- pel període de protecció de les patents, a canvi d’un cànon consistent en una retribució variable (2% vendes netes del producte llicenciat i el 50% del 2% vendes netes que no incorporin les patents però si el know-how); 2)Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i de Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord; 3)Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
 
S'acorda (Acord PLE 21/2016):
 
1)  Donar-se per assabentat i ratificar el contracte de llicència de patent formalitzat el 30 de març de 2016 entre la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA (UAB), l’AGENCIA ESTATAL CONSEJO SUPERIOR DE INVESTIGACIONES CIENTÍFICAS (CSIC), com llicenciants, i KROMSCHROEDER, S.A. (KROMS), com a llicenciatari, en virtut del qual els llicenciants van atorgar la llicència exclusiva de la tecnologia -sol·licitud internacional de patent PCT/EP2016/058934 ‘DEVICE FOR DETECTING FRAUD IN METERS AND RELATED METHOD’- pel període de protecció de les patents, a canvi d’un cànon consistent en una retribució variable (2% vendes netes del producte llicenciat i el 50% del 2% vendes netes que no incorporin les patents però si el know-how).
 
2)  Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i de Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)  Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


4.2.4.   Cessió de la titularitat de la part de les obres d’ampliació i remodelació de les instal·lacions de l’IR-HUVH de la UAB.
 
Exposició de motius

Atès que en virtut de conveni de 8 de juny de 2004 i addenda de 30 de setembre de 2004 formalitzats per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i per la Fundació Institut de Recerca Hospital Universitari Vall d’Hebron (IR-HUVH), la UAB va assumir el compromís de finançar el 50% del cost de les obres d’ampliació i remodelació de les instal·lacions de l’IR-HUVH, mitjançant l’aportació de 861.325 euros obtinguts dels fons FEDER (document PLE 29/06-2016).

Atès que les parts signatàries van acordar que, un cop lliurada l’obra per part del contractista a la propietat, la UAB formalitzaria amb l’IR-HUVH el corresponent conveni de cessió de titularitat de la part de l’obra de la Universitat Autònoma de Barcelona (clàusula vuitena de l’addenda de 30 de setembre de 2004).

Atès que la causa del negoci va ser gratuïta i que des del punt de vista econòmic va tenir un efecte neutre atès que no va implicar cap aportació dels recursos propis de la UAB, i que el dret que la UAB ostenta sobre la part de l’obra pot ser qualificat com a dret patrimonial.

Atès que des de l’execució de les obres (2004) els espais on es van portar a terme han estat gaudits per l’IR-HUVH, i que els drets sobre les obres estan donats d’alta a l’Inventari de Béns i Drets de la UAB.

Atès que es requereix l’atorgament d’un títol que habiliti donar de baixa aquest dret de l’Inventari de Béns i Drets de la UAB.

Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist els articles 64.q) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l’acord 38/2016 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 10 de maig de 2016, en virtut del qual s’aprova autoritzar la cessió gratuïta de la titularitat de la part de les obres d’ampliació i remodelació de les instal·lacions de l’IR-HUVH de la Universitat Autònoma de Barcelona a favor de la Fundació Institut de Recerca Hospital Universitari Vall d’Hebron (IR-HUVH) i elevar l’acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
 
Vist l’acord CE 44/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 18 de maig, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1)Autoritzar la cessió gratuïta de la titularitat de la part de les obres d’ampliació i remodelació de les instal·lacions de l’IR-HUVH de la Universitat Autònoma de Barcelona a favor de la Fundació Institut de Recerca Hospital Universitari Vall d’Hebron (IR-HUVH); 2)Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació dela Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi amb la Fundació Institut de Recerca Hospital Universitari Vall d’Hebron (IR-HUVH), el corresponent instrument jurídic per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura dels documents; 3)Encarregar la vicerectora d’economia i organització l'execució i el seguiment d’aquest acord; 4)Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
 
S'acorda(Acord PLE 22/2016):
 
1)  Autoritzar la cessió gratuïta de la titularitat de la part de les obres d’ampliació i remodelació de les instal·lacions de l’IR-HUVH de la Universitat Autònoma de Barcelona a favor de la Fundació Institut de Recerca Hospital Universitari Vall d’Hebron (IR-HUVH).
 
2)  Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació dela Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi amb la Fundació Institut de Recerca Hospital Universitari Vall d’Hebron (IR-HUVH), el corresponent instrument jurídic per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura dels documents.
 
3)  Encarregar la vicerectora d’economia i organització l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


4.2.5. Cessió d’ús d’un equip científics al VHIO (Vall d’Hebron Institut d’Oncologia).
 
Exposició de motius
 
Atès que en virtut de conveni d’1 de setembre de 2004 formalitzat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i per la Fundació Institut de Recerca Hospital Universitari Vall d’Hebron (IR-HUVH), la UAB va assumir el compromís de finançar el 50% d’un espectròmetre de masses model Ultrflex tof/tof d’aportar a l’IR-HUVH, mitjançant l’aportació de 240.000 euros obtinguts dels fons FEDER (document PLE 30/06-2016).
 
Atès que les parts signatàries van acordar que, un cop lliurat l’aparell, la UAB cediria en ús l’aparell a l’IR-HUVH, de titularitat de la UAB, pel termini de 10 anys. 
 
Atès que el termini de 10 anys ha finalitzat, que l’aparell actualment està essent gaudit per la Fundació Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO) en virtut d’acords interns entre ambdues fundacions.
 
Atès que la causa del negoci va ser gratuïta i que des del punt de vista patrimonial va tenir un efecte neutre atès que no va implicar cap aportació dels recursos propis de la UAB, es proposa la cessió gratuïta del dret d’ús de l’espectròmetre de masses a la VHIO.
 
Atès que es requereix l’atorgament d’un títol per regularitzar patrimonialment aquest actiu que consta a l’Inventari de Béns i Drets de la UAB.
 
Vist allò que disposen els articles 92 i 137.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.
 
Vist allò que disposa l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.
Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat h, del reglament d’organització i funcionament del Consell Social.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l’acord 39/2016 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 10 de maig de 2016, en virtut del qual s’aprova autoritzar la cessió d’ús gratuïta a la Fundació Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO), de l’espectròmetre de masses model Ultrflex tof/tof, de titularitat de la Universitat Autònoma de Barcelona, pel termini de 10 anys, prorrogable automàticament per un altre període de 10 anys, i elevar l’acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau. 
 
Vist l’acord CE 45/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 18 de maig, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1) Autoritzar la cessió d’ús gratuïta a la Fundació Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO), de l’espectròmetre de masses model Ultrflex tof/tof, de titularitat de la Universitat Autònoma de Barcelona, pel termini de 10 anys, prorrogable automàticament per un altre període de 10 anys; 2) Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi amb la Fundació Institut de Recerca Hospital Universitari Vall d’Hebron (IR-HUVH) i amb la Fundació Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO), el corresponent instrument jurídic per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura dels documents; 3) Encarregar la vicerectora d’Economia i Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord; 4) Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (AcordPLE 23/2016):
 
1)  Autoritzar la cessió d’ús gratuïta a la Fundació Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO), de l’espectròmetre de masses model Ultrflex tof/tof, de titularitat de la Universitat Autònoma de Barcelona, pel termini de 10 anys, prorrogable automàticament per un altre període de 10 anys.
 
2)  Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi amb la Fundació Institut de Recerca Hospital Universitari Vall d’Hebron (IR-HUVH) i amb la Fundació Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO), el corresponent instrument jurídic per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura dels documents.
 
3)  Encarregar la vicerectora d’Economia i Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


4.2.6. Cessió de béns a favor de la Fundació Hospital Clínic Veterinari.
 

Exposició de motius
 
Vista la petició interessada per la directora general de la Fundació Hospital Clínic Veterinari.
 
Vista la proposta del Vicerectorat de Projectes Estratègics i de Planificació en relació amb la cessió d’ús de béns a la Fundació Hospital Clínic Veterinari.
 
Atès que en virtut del l’acord 25/2008 de la Comissió Econòmica del Consell Social de data 24 de juliol de 2008, en data 30 de juliol de 2008 la Universitat Autònoma de Barcelona va constituir la Fundació Hospital Clínic Veterinari amb la finalitat de que col·laborés amb la Facultat de Veterinària en activitats de docència, de recerca i de prestació de tot tipus de serveis relacionats amb l’àmbit veterinari, inclosos els assistencials i hospitalaris, atorgant-li la gestió de l’Hospital Clínic Veterinari.
 
Atès que l’activitat de l’Hospital Clínic Veterinari es desenvolupa, entre d’altres, als espais de la Facultat de Veterinària de la UAB, la qual està ubicada a la finca registral número 44.336 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès nº2.
 
Atès que  per acord del Ple del Consell Social número 45/2014, de 26 de juny, es va autoritzar la formalització amb la Fundació Hospital Clínic Veterinari d’un conveni de cessió d’ús gratuïta  dels 1.203 de l’edifici V a la FHCV, pel termini de 20 anys, prorrogables fins el límit establert per la legislació de patrimoni, per destinar-lo a les seves finalitats fundacionals i amb el deure d’assumir les despeses directes i indirectes dels espais.
 
Atès que  per acord del Ple del Consell Social número 84/2014, de 19 de novembre, es va autoritzar la cessió d’ús a la Fundació Hospital Clínic Veterinari, Fundació Privada dels béns mobles.
 
Atès que per regularitzar la situació de facto en la que actualment es trobava la Fundació Hospital Clínic Veterinari resta pendent que la UAB formalitzi al seu favor la cessió d’ús dels següents béns d’equip:
 

Equipament Cost Amortització acumulada
31/12/2015
Valor net comptable
31/12/2015
Laser Díode Diovet, Sondes de Glaucoma i Casc Binocular Iris 25.060,00 € 25.060,00 € 0,00 €
Monitor Artema 206CNI, Respirador automàtic electrònic EKU MAV3 22.035,00 € 22.035,00 € 0,00 €
Equip Keypoint estacionari 33.055,00 € 33.055,00 € 0,00 €
EcògrafASPEN 27.570,00 € 27.570,00 € 0,00 €
  107.720,00 € 107.720,00 € 0,00 €
 
 
Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist allò que disposen els articles 26 i ss. del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, els articles 65 i ss. del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya, els articles 90 i ss. de la llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.
 
Vist l’article 207 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat h, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l’acord 40/2016 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 10 de maig de 2016, en virtut del qual s’aprova autoritzar la cessió d’ús a la Fundació Hospital Clínic Veterinari, Fundació Privada, amb CIF núm. G-65012775, dels béns mobles següents: Laser Díode Diovet, Sondes de Glaucoma i Casc Binocular Iris; monitor Artema 206CNI, Respirador automàtic electrònic EKU MAV3, equip Keypoint estacionari i l’ecògraf ASPEN; i elevar l’acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
 
Atès que en l’acord 40/2016 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 10 de maig es va produir un error material manifest, donat que el valor net comptable de cadascun dels béns mobles objectes de cessió és d’import 0 € i no de 107.720 € la quantia total del valor net comptable dels béns a cedir, la qual cosa comportarà el corresponent acord del Consell de Govern d’esmena de l’acord 40/2016.
 
Vist l’acord CE 46/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 18 de maig, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Autoritzar la cessió d’ús a la Fundació Hospital Clínic Veterinari, Fundació Privada, amb CIFnúm. G-65012775, dels béns mobles identificats al document nº1, segons el que disposa la legislació vigent en matèria de patrimoni, d’acord amb les condicions següents: 
 
a)     Objecte: Cessió d’ús en exclusiva dels següents béns mobles:
 
 Equipament Cost Amortització acumulada
31/12/2015
Valor net comptable
31/12/2015
Laser Díode Diovet, Sondes de Glaucoma i Casc Binocular Iris 25.060,00 € 25.060,00 € 0,00 €
Monitor Artema206CNI, Respirador automàtic electrònic EKU MAV3 22.035,00 € 22.035,00 € 0,00 €
Equip Keypointestacionari 33.055,00 € 33.055,00 € 0,00 €
EcògrafASPEN 27.570,00 € 27.570,00 € 0,00 €
  107.720,00 € 107.720,00 € 0,00 €
 
b)     Cànon: La cessió d’ús és gratuïta però la cessionària assumeix el cost de les depeses directes i indirectes dels espais l’ús del qual es cedeix.
 
c)     Termini de duració: 20 anys, prorrogable per períodes iguals i successius de 20 anys fins el límit permès per la legislació patrimonial d’aplicació.
 
d)     Destinació: La Fundació Hospital Clínic Veterinari vindrà obligada a destinar aquests béns a l’activitat pròpia del Servei per ella oferta.
 
Suspendre els efectes d’aquest acord fins que el Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona esmeni l’error material de l’import del valor net comptable dels béns mobles objectes de cessió.
 
2) Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord; 3) Encarregar al Vicerectorat de Projectes Estratègics i de Planificació que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord; 4)Comunicar el present acord al Vicerectorat de Projectes Estratègics i de Planificació.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord PLE 24/2016):
 
1)  Autoritzar la cessió d’ús a la Fundació Hospital Clínic Veterinari, Fundació Privada, amb CIFnúm. G-65012775, dels béns mobles identificats al document nº1, segons el que disposa la legislació vigent en matèria de patrimoni, d’acord amb les condicions següents: 
 
a)   Objecte: Cessió d’ús en exclusiva dels següents béns mobles:
 
 Equipament Cost Amortització acumulada
31/12/2015
Valor net comptable
31/12/2015
Laser Díode Diovet, Sondes de Glaucoma i Casc Binocular Iris 25.060,00 € 25.060,00 € 0,00 €
Monitor Artema206CNI, Respirador automàtic electrònic EKU MAV3 22.035,00 € 22.035,00 € 0,00 €
Equip Keypointestacionari 33.055,00 € 33.055,00 € 0,00 €
EcògrafASPEN 27.570,00 € 27.570,00 € 0,00 €
  107.720,00 € 107.720,00 € 0,00 €
 
b)   Cànon: La cessió d’ús és gratuïta però la cessionària assumeix el cost de les depeses directes i indirectes dels espais l’ús del qual es cedeix.
 
c)   Termini de duració: 20 anys, prorrogable per períodes iguals i successius de 20 anys fins el límit permès per la legislació patrimonial d’aplicació.
 
d)   Destinació: La Fundació Hospital Clínic Veterinari vindrà obligada a destinar aquests béns a l’activitat pròpia del Servei per ella oferta.
 
Suspendre els efectes d’aquest acord fins que el Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona esmeni l’error material de l’import del valor net comptable dels béns mobles objectes de cessió.
 
2)  Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
 
3)  Encarregar al Vicerectorat de Projectes Estratègics i de Planificació que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.
 
Comunicar el present acord al Vicerectorat de Projectes Estratègics i de Planificació.


4.3. Ratificació d’acords dels òrgans de govern de diferents consorcis en relació a la modificació dels seus estatuts.
 
Exposició de motius
 
Atesa la Disposició final segona de la llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local en virtut de la qual es va aprovar la Disposició addicional vintena de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú que establí l’obligació d'adscripció de tots els consorcis a una Administració pública, a efectes pressupostaris, comptable i de control de l'esmentada entitat.
 
Atès que la referida disposició addicional estableix que els estatuts de cada consorci han de determinar l’Administració pública d’adscripció de l’ens, d’acord amb uns criteris de prioritat que es recullen en el seu apartat segon; establint, així mateix, que el règim pressupostari, de comptabilitat i de control i el règim jurídic del personal al servei del consorci seran els de l’Administració pública d’adscripció.
 
Atesos els articles 12 a 15 de la llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa que estableix el règim jurídic aplicable als consorcis en matèria d'efectes i procediment de separació dels membres de consorcis i liquidació dels consorcis i que la disposició addicional única matisa el contingut de la disposició addicional vintena de la llei 30/1992 pel que fa als consorcis sanitaris.
 
Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona participa en diferents consorcis i que des de desembre de 2014 s’han pres els següents acords del Consell de Govern d’aquesta universitat relatius a la ratificació dels acords dels òrgans de govern de cada consorci pel qual es modificaren els respectius estatuts a l’empara de l’anterior normativa:
 
 
Consorci Acord Consell de Govern     UAB Acord    Consorci Document Estatuts
Data Núm.
Consorci Hospitalari del Parc Taulí de Sabadell 10/12/2014 79/2014 19/11/2014 Document PLE 31/06-2016
Consorci Institut d’Infància i Món Urbà 19/03/2015 36/2015 30/09/2014 Document PLE 32/06-2016
Consell de Govern del Consorci Institut de Ciències Polítiques i Socials 20/05/2015 51/2015 20/03/2015 Document PLE 33/06-2016
Consorci Agència Local d’Energia de Barcelona 20/05/2015 52/2015 29/09/2014 Document PLE 34/06-2016
Consorci Centre de Recerca Matemàtica 16/07/2015 72/2015 29/05/2015 Document PLE 35/06-2016
Consorci Institut de Física d’Altes Energies 16/07/2015 73/2015 17/06/2015 Document PLE 36/06-2016
Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya1 30/09/2015 79/2015 2/06/2015 Document PLE 37/06-2016
12/11/2015 97/2015 1/10/2015 Document PLE 38/06-2016
Consorci Centre d’Estudis Demogràfics 30/09/2015 80/2015 20/05/2015 Document PLE 39/06-2016
Consorci Institut Català de Ciències Cardiovasculars 30/09/2015 81/2015 19/05/2015 Document PLE 40/06-2016
Consorci del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals 30/09/2015 82/2015 9/07/2015 Document PLE 41/06-2016
Consorci Centre Tecnològic Forestal de Catalunya 3/02/2016 08/2016 21/12/2015 Document PLE 42/06-2016
 
1L’acord del Consell de Govern de la UAB de 12/11/2015 ratificà la modificació dels articles 4, 10 i 15 dels estatuts del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya per a incorporar a la Biblioteca de Catalunya com a membre de ple dret del Consorci.
 
Atès el contingut de l’article 88.e) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya que estableix com a competència del Consell Social aprovar la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i el desenvolupament de les finalitats de la universitat, i atès que al no implicar, cap de les modificacions d’estatuts abans relacionades, l’adscripció administrativa del Consorci a la UAB, no es van elevar les propostes de ratificació al Consell Social en base al criteri de la UAB en considerar que no es tractava d’una modificació d’entitat.
 
Atès que el criteri de la Generalitat de Catalunya és diferent del mantingut per la Universitat Autònoma de Barcelona i per inscriure la modificacions dels estatuts de determinats consorcis ens requereix el corresponent acord del Consell Social.
 
Vist l’acord CE 29/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 2 de maig, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1) Ratificar els acords dels òrgans de govern dels consorcis que es relacionen, pels quals es modificaren els respectius estatuts a l’empara de la normativa en la part dispositiva del present acord:
 
CONSORCI ACORD    CONSORCI DOCUMENT ESTATUTS  
 
Consorci Hospitalari del Parc Taulí de Sabadell 19/11/2014 Document CE 49/05-2016  
Consorci Institut d’Infància i Món Urbà 30/09/2014 Document CE 50/05-2016  
Consell de Govern del Consorci Institut de Ciències Polítiques i Socials 20/03/2015 Document CE 51/05-2016  
Consorci Agència Local d’Energia de Barcelona 29/09/2014 Document CE 52/06-2016  
Consorci Centre de Recerca Matemàtica 29/05/2015 Document CE 53/05-2016  
Consorci Institut de Física d’Altes Energies 17/06/2015 Document CE 54/05-2016  
Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya1 2/06/2015 Document CE 55/05-2016  
1/10/2015 Document CE 56/05-2016  
Consorci Centre d’Estudis Demogràfics 20/05/2015 Document CE 57/06-2016  
Consorci Institut Català de Ciències Cardiovasculars 19/05/2015 Document CE 58/05-2016  
Consorci del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals 9/07/2015 Document CE 59/05-2016  
Consorci Centre Tecnològic Forestal de Catalunya 21/12/2015 Document CE 60/05-2016  
 
2) Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord; 3) Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord PLE 25/2016):
 
1)    Ratificar els acords dels òrgans de govern dels consorcis que es relacionen, pels quals es modificaren els respectius estatuts a l’empara de la normativa en la part dispositiva del present acord:
 
CONSORCI ACORD    CONSORCI DOCUMENT ESTATUTS  
 
Consorci Hospitalari del Parc Taulí de Sabadell 19/11/2014 Document PLE 31/06-2016  
Consorci Institut d’Infància i Món Urbà 30/09/2014 Document PLE 32/06-2016  
Consell de Govern del Consorci Institut de Ciències Polítiques i Socials 20/03/2015 Document PLE 33/06-2016  
Consorci Agència Local d’Energia de Barcelona 29/09/2014 Document PLE 34/06-2016  
Consorci Centre de Recerca Matemàtica 29/05/2015 Document PLE 35/06-2016  
Consorci Institut de Física d’Altes Energies 17/06/2015 Document PLE 36/06-2016  
Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya1 2/06/2015 Document PLE 37/06-2016  
1/10/2015 Document PLE 38/06-2016  
Consorci Centre d’Estudis Demogràfics 20/05/2015 Document PLE 39/06-2016  
Consorci Institut Català de Ciències Cardiovasculars 19/05/2015 Document PLE 40/06-2016  
Consorci del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals 9/07/2015 Document PLE 41/06-2016  
Consorci Centre Tecnològic Forestal de Catalunya 21/12/2015 Document PLE 42/06-2016  
 
2)    Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)    Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.



4.4. Inversions a dur a terme per la UAB a compte de les anualitats 2015 i 2016 del PEP.
 
Exposició de motius
 
Vist l’acord PLE 03/2016 pres pel Ple del Consell Social reunit el 22 de febrer de 2016, pel qual s’aprova el següent: 1) Destinar la partida d´1 milió d’euros consignada a la provisió per al Pla d’Estabilització Pressupostària de la UAB en els pressupostos de 2015 i 2016 a inversions i manteniment d’infraestructures de la universitat, prioritzant aquelles que siguin necessàries per evitar afectacions en la seguretat i la salut de les persones, les que comportin una millora en l’estalvi energètic o les que s’hagin de dur a terme per adequació a normatives.; 2) Acordar que el Consell Social aprovi la proposta d’inversions a dur a terme per part de la UAB en el marc de l’exposat en el punt primer d’aquest acord.; 3) Presentar al Departament de la Generalitat competent en matèria d’universitats un Pla d’Estabilització Pressupostària en els termes que es determinen en el document PLE 04/02-2016, que inclou una proposta de nou calendari i anualitats de l’esmentat Pla per cobrir el total de 19.248.046 euros, quantitat que correspon al romanent de tresoreria genèric negatiu amb què es va liquidar el pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2011.; 4) Encarregar el seguiment d’aquest acord a la vicerectora d’Economia i Organització de la UAB. ;5) Comunicar aquest acord al gerent i la vicegerent d’Economia de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
 
Vist que en virtut del que disposen els punts primer i segon de l’esmentat acord, la gerència presenta la proposta d’actuacions/inversions urgents a dur a terme per part de la UAB a compte de les anualitats 2015 i 2016 del Pla d’Estabilització Pressupostària (document PLE 43/06-2016) en el marc de l’exposat en el punt primer de l’acord PLE 03/2016 i d’acord amb el document de relació d’actuacions urgents a la UAB inassumibles per insuficiència pressupostària del PIU (document PLE 44/06-2016).
 
Vist l’acord CE 32/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 2 de maig, pel qual s’acorda: 1)Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’actuacions/inversions urgents a dur a terme per la UAB en el marc del punt primer de l’acord PLE 03/2016, de 22 febrer, d’acord amb el que consta en el document CE 63/05-2016; 2) Sol·licitar a la gerència que informi a la Comissió Econòmica i al Ple del Consell Social sobre el seguiment de l’execució de les actuacions/inversions acordades en el punt primer d’aquest acord; 3) Encarregar al vicerectorat d’Economia i Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord; 4) Comunicar a la Gerència i a la Direcció de l’Àrea d’Arquitectura i Logística de la UAB el present acord, als efectes que siguin oportuns.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord PLE 26/2016):
 
1)    Aprovar les actuacions/inversions urgents a dur a terme per la UAB en el marc del punt primer de l’acord PLE 03/2016, de 22 febrer, d’acord amb el que consta en el document PLE 43/06-2016.
 
2)    Sol·licitar a la gerència que informi a la Comissió Econòmica i al Ple del Consell Social sobre el seguiment de l’execució de les actuacions/inversions acordades en el punt primer d’aquest acord.
 
3)    Encarregar al vicerectorat d’Economia i Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
4)    Comunicar a la Gerència i a la Direcció de l’Àrea d’Arquitectura i Logística de la UAB el present acord, als efectes que siguin oportuns.



4.5. Baixes d’immobilitzat de la UAB corresponents a l’exercici 2015.
 

Exposició de motius
 
Vista la proposta del rector de la UAB de data 26 d’abril de 2016 pel que fa a les  baixes de l’inventari general de drets i béns de la UAB, en relació als béns mobles per valor inferior als 1.500€ en casos de robatoris, deterioraments/deixalleria, vendes o donacions a terceres persones.
 
Vista la proposta del rector de la UAB de data 26 d’abril de 2016 pel que fa a les  baixes de l’inventari general de drets i béns de la UAB amb valor superior a 1.500€
 
Vistos els articles 204 i 208 dels Estatuts de la UAB pel que fa al patrimoni i  a l’inventari de béns i drets de la UAB.
 
Vist l’acord PLE 18/2015 pres pel Ple del Consell Social de 30 d’abril de 2015 pels quals es va autoritzar al Rector a donar de baixa de l’inventari general de drets i béns de la UAB béns mobles per valor inferior als 1.500 euros en casos de robatoris, deteriorament/deixalleria, vendes o donacions a terceres persones, a proposta de la Vicegerència d’Economia i amb l’obligació d’informar anualment al Consell Social de totes les operacions portades a terme en el transcurs de l’exercici econòmic.
 
Vista la proposta de baixa de l’inventari general de la UAB del bé moble amb valor superior a 1.500€ i la baixa de l’inventari general de la UAB dels béns mobles amb valor inferior a 1.500€.
 
Vist l’article 89 apartat k de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 64.q) del Estatuts de la UAB en relació al procediment d’afectació i desafectació al domini públic dels béns universitaris, així com l’adquisició i el procediment d’alienació de béns patrimonials’.
 
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Vist l’acord 24/2016 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 10 de maig de 2016, en virtut del qual s’aprova proposar al Consell Social la baixa de l’inventari general de la UAB del bé moble amb valor superior a 1.500€ i proposar al Consell Social la baixa de l’inventari general de la UAB del béns mobles amb valor inferior a 1.500€.

Vist l’acord CE 49/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 18 de maig, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1)Autoritzar el rector de la UAB a adoptar els acords de baixa, en l’exercici 2015, de l’inventari general de la UAB dels béns mobles amb valor superior a 1.500 euros, d’acord amb el que consta en el document CE 85/05-2016; 2) Donar-se per assabentats de la baixa, en l’exercici 2015, de l’inventari general de la UAB dels béns mobles amb valor inferior a 1.500 euros, d’acord amb el que consta en el document CE 86/05-2016; 3) Encarregar a la Vicerectora d’Economia i Organització l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord; 4) Comunicar a la vicegerent d’Economia el present acord, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (AcordPLE 27/2016):
 
1)     Autoritzar el rector de la UAB a adoptar els acords de baixa, en l’exercici 2015, de l’inventari general de la UAB dels béns mobles amb valor superior a 1.500 euros, d’acord amb el que consta en el document PLE 45/06-2016.
 
2)     Donar-se per assabentats de la baixa, en l’exercici 2015, de l’inventari general de la UAB dels béns mobles amb valor inferior a 1.500 euros, d’acord amb el que consta en el document PLE 46/06-2016.
 
3)     Encarregar a la Vicerectora d’Economia i Organització l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
 
Comunicar a la vicegerent d’Economia el present acord, als efectes de les gestions que siguin oportunes.




4.6. Dissolució del Consorci Patronat d’Arqueologia de Guissona.
 
Exposició de motius
 
Atès que en data 14 de desembre de 1995 es va formalitzar l’Acta fundacional del Consorci Patronat d’Arqueologia de Guissona en el qual hi participen com a entitats consorciades l’Ajuntament de Guissona, l’Institut d’Estudis Catalans, el Consell Comarcal del Segarra,  la Universitat Autònoma de Barcelona, l’Institut d’Estudis Ilerdencs i l’Associació d’Amics de Iesso amb l’objecte de gestionar el patrimoni arqueològic de Guissona a fi de vetllar per la seva protecció, conservació i revalorització, tot impulsant la investigació i la difusió i promovent l’aprofitament socioeconòmic dels seus valor culturals.
 
Atès que el Ple de l’Ajuntament de Guissona, en sessió de 4 de febrer de 2016, va acordar aprovar la dissolució i liquidació del Consorci i la seva absorció per l’esmentat Ajuntament en els termes del document PLE 47/06-2016. 
 
Vist l’article 88.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist que l'article 64.t dels Estatuts de la UAB estableix que és competència del Consell de Govern proposar al Consell Social, entre d’altres, la modificació i/ò extinció d’entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat.
 
Vist l’article 28.2.a del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 43/2016 pres pel Consell de Govern de 10 de maig de 2016, pel qual s’aprova la dissolució i liquidació del Consorci i la seva absorció per l’Ajuntament de Guissona i elevar l’acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
 
Vist l’acord CE 47/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 18 de maig, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)

Aprovar la dissolució i liquidació del Consorci Patronat d’Arqueologia de Guissona i la seva absorció per l’Ajuntament de Guissona en els termes del document CE 83/05-2016; 2) Encarregar al vicerector de Projecte Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord; 3) Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord PLE 28/2016):
 
1)    Aprovar la dissolució i liquidació del Consorci Patronat d’Arqueologia de Guissona i la seva absorció per l’Ajuntament de Guissona en els termes del document PLE 47/06-2016.
 
2)    Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.



4.7. Adhesió a la contractació conjunta dels Serveis de Prevenció i Detecció de Plagi, i despeses pluriennals.
 
Exposició de motius

Vista l’Adhesió a la Contractació conjunta del servei de detecció i prevenció de plagi pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) de data 19 d’abril de 2016 (document PLE 48/06-2016).

Vist  el que estableix la disposició addicional segona de la Llei 2/2014, del 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic, mitjançat la qual es regula que els ens, els organismes i les entitats del sector públic de Catalunya poden adjudicar contractes, concloure acords marc i articular sistemes dinàmics de contractació de manera conjunta en el marc de la normativa de contractació pública, amb l’acord previ corresponent, sempre que el recurs a aquests instruments no s’efectuï de manera que la competència es vegi obstaculitzada, restringida o falsejada.

Vist que la UAB manifesta el seu interès en contractar conjuntament el  serveis de detecció i prevenció del plagi mitjançant la tramitació de l’acord marc que permeti seleccionar les empreses que prestin el servei, procediment que tramitarà i adjudicarà el CSUC (Exp 16/06).

Vist el que disposa l’article 110.2 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic, el qual disposa que “Els expedients de contractació es poden ultimar fins i tot amb l’adjudicació i formalització del contracte corresponent, encara que la seva execució, tant si s’efectua en una com en diverses anualitats, s’hagi d’iniciar en l’exercici següent. A aquests efectes es poden comprometre crèdits amb les limitacions que es determinin en les normes pressupostàries de les diferents administracions públiques subjectes a aquesta Llei.”

Vist l’acord 45/2016 pres pel Consell de Govern de 10 de maig de 2016, en virtut del qual s’aprova  la proposta d’adhesió a la contractació conjunta  del servei de detecció i prevenció del plagi  que tramitarà i adjudicarà el CSUC d’acord amb els plecs que regulen la licitació i la legislació vigent; i elevar l’acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

Vist l’acord CE 37/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 18 de maig, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

1)Aprovar  la proposta d’adhesió a la contractació conjunta  del servei de detecció i prevenció del plagi  que tramitarà i adjudicarà el CSUC d’acord amb els plecs que regulen la licitació i la legislació vigent, d’acord amb el que consta en el document 69/05-2016 i document CE 70/05-2016; 2) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord; 3) Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Vist l’article 89 apartat d, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, que estableix que li correspon al Consell Social aprovar, a proposta del consell de govern, la programació i la despesa pluriennal de la universitat.
 
Vist l'article 64 apartat p, dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat d, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord PLE 29/2016):
 
1)    Aprovar la proposta d’adhesió a la contractació conjunta del servei de detecció i prevenció del plagi  que tramitarà i adjudicarà el CSUC d’acord amb els plecs que regulen la licitació i la legislació vigent, d’acord amb el que consta en el document PLE 48/06-2016 i document PLE 49/06-2016.
 
2)    Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)    Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.



4.8. Despeses pluriennals per a la contractació conjunta del subministrament de gas.
 

Exposició de motius

Vist el Certificat emès en data 14 d’abril de 2016 per la Vicerectora d’Economia i Organització d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la segona contractació derivada del subministrament de gas natural (expedient 16/14) de l’Acord Marc (expedient 15/06) pel període de l’1 de  gener de 2017 al 31 de desembre de 2017.

Vist l’Acord de la Comissió d’Economia i Organització de data 26 de juny de 2015 pel qual es va informar favorablement pel que fa a l’Adhesió a la Contractació conjunta de gas natural mitjançant la tramitació pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) de l’Acord Marc per seleccionar les empreses que, a través dels corresponents contractes derivats, podran comercialitzar gas natural a les entitats adherides, signat per la UAB en data 9 de juny de 2015.

Vist que el Consell de Govern en data 16 de juliol de 2015 i que el Consell Social en data 23 de juliol de 2015 varen acordar l’aprovació de l’esmentada Adhesió a l’Acord Marc.

Vist el que estableix la disposició addicional segona de la Llei 2/2014, del 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic mitjançat el qual es regula que els ens, els organismes i les entitats del sector públic de Catalunya poden adjudicar contractes, concloure acords marc i articular sistemes dinàmics de contractació de manera conjunta en el marc de la normativa de contractació pública, amb l’acord previ corresponent, sempre que el recurs a aquests instruments no s’efectuï de manera que la competència es vegi obstaculitzada, restringida o falsejada.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’acord 46/2016 pres pel Consell de Govern de 10 de maig de 2016, en virtut del qual s’aprova l’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la segona contractació derivada del subministrament de gas natural (expedient 16/14) pel període de l’1 de gener de 2017 al 31 de desembre de 2017: i elevar l’acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
Vist l’acord CE 38/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 18 de maig, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social la proposta d’acord següent: 1) Aprovar l’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la segona contractació derivada del subministrament de gas natural (expedient 16/14) pel període de l’1 de gener de 2017 al 31 de desembre de 2017, d’acord amb el que consta en el document CE 71/05-2016; 2) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord; 3) Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Vist l’article 89 apartat d, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, que estableix que li correspon al Consell Social aprovar, a proposta del consell de govern, la programació i la despesa pluriennal de la universitat.

Vist l'article 64 apartat p, dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat d, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord PLE 30/2016):
 
1)    Aprovar l’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la segona contractació derivada del subministrament de gas natural (expedient 16/14) pel període de l’1 de gener de 2017 al 31 de desembre de 2017, d’acord amb el que consta en el document PLE 50/06-2016.
 
2)    Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)    Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.




4.9. Despeses de funcionament de la unitat docent de medicina de la UAB a l’Hospital de Sant Pau.
 

Exposició de motius

Atès que en data 1 de febrer de 2010 la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona (Fundació de Gestió) van formalitzar un conveni de col·laboració pel qual es va establir el concert sanitari (Concert sanitari) a l’empara del que estableix la base segona de l’article 4 del reial decret 1558/1986, de 28 de juny, pel qual s’establiren les bases generals del règim de concerts entre les universitats i les institucions sanitàries en virtut del qual es regula el règim jurídic de la unitat docent de medicina de la UAB a l’Hospital de Sant Pau (Unitat Docent).
Atès que aquest Concert sanitari té una durada de 12 anys des de la seva formalització i que estableix com a òrgan de govern propi la comissió mixta, òrgan col·legiat mixt paritari, integrat per set representants de la UAB i set representants de la Fundació de Gestió, amb funcions, entre d’altres, de ‘vetllar per l’aplicació del conveni i assegurar en tot moment la qualitat de l’ensenyament i la relació adequada amb les comissions de la Universitat i de la Facultat de Medicina en allò que els concerneix’.
Atès que l’estipulació sèptima del Concert sanitari regula el sosteniment econòmic de la Unitat Docent, destacant al respecte el següent:
             7. PRESSUPOSTOS  
El pressupost de les activitats docents universitàries que es desenvolupin a l’hospital universitari i els centres associats que siguin cobertes per la UAB comprendrà les partides següents: (...)
 
7.2. Dotació del capítol II
 
a. La Comissió Mixta determinarà el percentatge que correspongui a la UAB en relació amb el pressupost de funcionament de la unitat docent i que haurà d’incloure les assignacions següents: conservació dels espais físics, manteniment dels equips docents i del mobiliari, comunicacions, material docent i administratiu, neteja i despeses d’aigua i de consums energètics.
 
b Així mateix, es consignaran els percentatges de les partides destinades a la biblioteca i que hauran d’incloure les assignacions següents: manteniment dels espais físics, del mobiliari i dels equips informàtics, comunicació, neteja i despeses energètiques, així com una dotació anual adequada per a llibres i revistes.
 
c. La quantia anual d’aquest pressupost es fixarà a partir d’un model sobre les bases de mòduls objectius adequats a les especificats de la unitat docent’.
Atès que al llarg dels cursos acadèmics 2014-2015 i 2015-2016 els espais on estava ubicada la Unitat Docent –edifici pavelló de l’antiga farmàcia de 2.977 m2 construïts- han estat sotmesos a obres integrals de reforma i millora de les instal·lacions, la qual cosa ha comportat que l’activitat docent de la UAB es desenvolupés al recinte de la Casa de Convalescència.

Atès que abans de realitzar les esmentades obres de reforma les despeses de funcionament de la Unitat Docent, consistents en serveis de manteniment integral, neteja, funcionament i consums energètics, han suposat un cost mitjà anual per la UAB de 121.000 euros (impostos inclosos).

Atès que des de la Fundació de Gestió s’ofereix a la UAB un model de gestió de les despeses de funcionament de l’edifici on s’ubica la Unitat Docent ‘claus en mà’ en virtut del qual la UAB aboni a l’entitat del grup Sant Pau que ells determinin un preu anual, a canvi de que la propietat es faci càrrec de totes les despeses de gestió, manteniment integral –correctiu i preventiu-, consums energètics, reposició de les instal·lacions, neteja, seguretat, jardineria i residus, en relació tant a l’edifici on està ubicada la Unitat Docent, com a la part proporcional que aquest edifici representa respecte al complex edificatori del recinte històric de l’Hospital Sant Pau.

Atès que el preu del servei es formularà a tant alçat integrat per una quantitat fixa de 139.500 euros –IVA inclòs-, més una quantitat variable que cobreixi tots els consums energètics i subministraments d’aigua que per la primera anualitat es quantifica en 42.350 euros –IVA inclòs-.  

Vist l’acord 47/2016 pres pel Consell de Govern de 10 de maig de 2016, el qual s’eleva al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

Vist l’acord CE 39/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 18 de maig, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social la proposta d’acord següent: 1) Autoritzar als membres representants de la Universitat Autònoma de Barcelona a la comissió mixta del Conveni de col·laboració d’1 de febrer de 2010 formalitzat entre la Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona  pel qual es va establir el concert sanitari regulador del règim jurídic de la unitat docent de medicina de la UAB a l’Hospital de Sant Pau perquè, en el sí de la pròpia comissió mixta, acordin amb els representants de la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona la gestió de les despeses de funcionament, en atribució de l’estipulació 7.2.a) del Conveni, la gestió de les despeses de funcionament de l’edifici on s’ubica la Unitat Docent ‘claus en mà’, en virtut de la qual aquesta universitat aboni a l’entitat del grup Sant Pau que la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona determini, un preu anual a tant alçat, integrat per una quantitat fixa de 139.500 euros anual –IVA inclòs-, més una quantitat variable que cobreixi tots els consums energètics i subministraments d’aigua que per la primera anualitat es quantifica en 42.350 euros –IVA inclòs-, a canvi de que la propietat es faci càrrec de totes les despeses de manteniment integral –correctiu i preventiu-, consums energètics, reposició instal·lacions, neteja, seguretat, jardineria i residus, en relació tant a l’edifici on està ubicada la Unitat Docent, com a la part proporcional que aquest edifici representa respecte al complex edificatori del recinte històric de l’Hospital Sant Pau; 2) Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona i, un cop pres l’acord de la comissió mixta del Concert sanitari corresponent, formalitzi amb el representant de la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i el de l’entitat del grup Sant Pau que aquesta Fundació determini, el corresponent instrument jurídic per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura dels documents; 3) Encarregar la vicerectora d’Economia i d’Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord; 4) Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Vist l’article 89 apartat d) i l) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.2.d i k del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Atesa la conformitat de la Direcció d’Arquitectura i Logística i del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord PLE 31/2016):
 
1)    Autoritzar als membres representants de la Universitat Autònoma de Barcelona a la comissió mixta del Conveni de col·laboració d’1 de febrer de 2010 formalitzat entre la Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona  pel qual es va establir el concert sanitari regulador del règim jurídic de la unitat docent de medicina de la UAB a l’Hospital de Sant Pau perquè, en el sí de la pròpia comissió mixta, acordin amb els representants de la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona la gestió de les despeses de funcionament, en atribució de l’estipulació 7.2.a) del Conveni, la gestió de les despeses de funcionament de l’edifici on s’ubica la Unitat Docent ‘claus en mà’, en virtut de la qual aquesta universitat aboni a l’entitat del grup Sant Pau que la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona determini, un preu anual a tant alçat, integrat per una quantitat fixa de 139.500 euros anual –IVA inclòs-, més una quantitat variable que cobreixi tots els consums energètics i subministraments d’aigua que per la primera anualitat es quantifica en 42.350 euros –IVA inclòs-, a canvi de que la propietat es faci càrrec de totes les despeses de manteniment integral –correctiu i preventiu-, consums energètics, reposició instal·lacions, neteja, seguretat, jardineria i residus, en relació tant a l’edifici on està ubicada la Unitat Docent, com a la part proporcional que aquest edifici representa respecte al complex edificatori del recinte històric de l’Hospital Sant Pau.
 
2)    Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona i, un cop pres l’acord de la comissió mixta del Concert sanitari corresponent, formalitzi amb el representant de la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i el de l’entitat del grup Sant Pau que aquesta Fundació determini, el corresponent instrument jurídic per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura dels documents.
 
3)    Encarregar la vicerectora d’Economia i d’Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
4)    Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.




4.10. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2016.
 
Exposició de motius
 
Vist l’acord 72/2015 pres pel Ple del Consell Social reunit el 16 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2016, el qual és públic, únic, equilibrat i sostenible financerament en el marc de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
 
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost aprovat per a l’exercici 2016.
 
Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2016 presentat per la Gerència (document PLE 51/06-2016).
 
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
 
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord CE 51/2016 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, reunida el 18 de maig, pel qual s’acorda:1) La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2016 a 30 d’abril de 2016; 2) Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2016 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
 
 
S'acorda (Acord PLE 32/2016):
 
El Ple del Consell Social es dóna per assabentat de la informació sobre el seguiment del pressupost de la UAB de l’exercici 2016 a 30 d’abril de 2016.
 


5.2. Candidatures de la UAB a la Distinció Jaume Vicens Vives per a la convocatòria 2016.
 

Exposició de motius
 
Vist que la Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària es creà des del departament competent en matèria d’universitats amb la finalitat d’honorar el professorat universitari i els departaments universitaris que sobresurten per la seva contribució en la millora de la qualitat de la docència, especialment per la tasca de renovació de la docència, la formació de professorat i l’elaboració de manuals i materials docents al servei de les universitats. D’entre totes les candidatures presentades per cadascuna de les universitats catalanes, tant públiques com privades, les distincions a les candidatures guanyadores s’atorguen per Decret del Govern de la Generalitat de Catalunya, a proposta de la persona titular del departament competent en matèria universitària. Les Distincions Jaume Vicens Vives poden atorgar-se com a premi individual als professors i professores de les universitats catalanes i com a premi col·lectiu a un equip de professors i/o professores, o a centres o departaments universitaris que hagin contribuït de manera destacada a la millora de la qualitat de la docència universitària a Catalunya. En ambdós casos, la distinció inclou una compensació econòmica que es distribueix entre els guardonats i guardonades i que s’ha de destinar a projectes d’innovació o de millora docent, a decisió de les persones guardonades. L’import dels guardons es fixa al Decret d’atorgament i s’ingressa als pressupostos de les universitats corresponents.
 
Atès l’escrit del Secretari d’Universitats i Recerca, adreçat al president del Consell Social de la UAB, en el que sol·licita que el Consell Social li trameti la proposta de candidats de la Universitat Autònoma de Barcelona per a la distinció Jaume Vicens Vives de l’any 2016.
 
Vist l’acord CA 07/2016, pres per la Comissió Acadèmica de 16 de març i segons el qual per a la selecció de les candidatures individuals i col·lectives de la UAB a la Distinció Jaume Vicens Vives de l’any 2016 a elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca, es valorarà que la tasca o projecte objecte de la candidatura posi de manifest alguna o vàries de les contribucions següents:
 
-          Millora de la qualitat en la docència.
-          Elaboració de materials docents innovadors.
-          Renovació metodològica/ capacitat innovadora dels mètodes docents presentats.
-          Creació d’escola o de model docent.
-          Visibilitat del projecte dins la UAB i/o en la societat.
-          Activitat i experiència docent en altres institucions docents i investigadores universitàries, tant nacionals com internacionals.
-          Durada de l’activitat docent desenvolupada a la UAB.
-          Bona coordinació i treball en equip entre el professorat, en el marc d’una metodologia innovadora i/o de qualitat.
 
Vista la candidatura a títol individual i les dues candidatures a títol col·lectiu de la UAB trameses el dia 27 d’abril de 2016 pel Vicerectorat de Qualitat, Docència i Ocupabilitat al Consell Social de la UAB (documents PLE 52/06-2016, PLE 53/06-2016, PLE 54/06-2016).
 
Vist l’acord CA 09/2016 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social, reunida el 18 de maig, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)      Elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca la candidatura a la Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària, a títol individual, de la doctora Maria Jesús Espuny Tomás, Professora Titular d’Història del Dret i de les Institucions de la Facultat de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona.
2)      Elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca la candidatura a la Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària presentada a títol col·lectiu per la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
3)      Elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca la candidatura a la Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària, a títol col·lectiu, del Campus d’Arqueologia i Paleontologia de la UAB presentada per la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
 
S'acorda (Acord PLE 33/2016):
 
1)    Elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca la candidatura a la Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària, a títol individual, de la doctora Maria Jesús Espuny Tomás, Professora Titular d’Història del Dret i de les Institucions de la Facultat de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
2)    Elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca la candidatura a la Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària presentada a títol col·lectiu per la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
3)    Elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca la candidatura a la Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària, a títol col·lectiu, del Campus d’Arqueologia i Paleontologia de la UAB presentada per la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona.




5.3. Modificació de títol de màster universitari.
 

Exposició de motius
 
Atesa la petició de modificació de títol de màster universitari i que la documentació justificativa corresponent acredita que la proposta reuneix els
requisits exigits per la UAB per a la modificació d’aquest tipus de títols (document PLE 55/06-2016)
 
Vist l’article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i les seves posteriors modificacions, així com la resta de normes d’aplicació general.
 
Vist el que disposa l’article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
 
Vist l’article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació de títols de màster universitari.
 
Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
 
Atesa la proposta de la vicerectora d’Economia i Organització.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l’acord 25/2016 pres pel Consell de Govern de la UAB de 10 de maig de 2016, el qual s’eleva al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
Vist d’acord CA 09/2016 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social de la UAB de 18 de maig de 2016, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1)Aprovar la modificació del títol de màster universitari següent: -       Màster universitari en Desenvolupa-ment Internacional, que passa a denominar-se Máster universitario en Desarrollo Internacional / International Development.
2)Comunicar el punt primer d’aquest acord als òrgans de verificació corresponents i al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya, als efectes que siguin oportuns.
3)Encarregar la vicerectora d’Economia i Organització de la UAB l'execució i el seguiment del punt primer del present acord.
4)Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord PLE 34/2016):
 
1)    Aprovar la modificació del títol de màster universitari següent:
 
-          Màster universitari en Desenvolupament Internacional, que passa a denominar-se Máster universitario en Desarrollo Internacional / International Development.
 
2)    Comunicar el punt primer d’aquest acord als òrgans de verificació corresponents i al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya, als efectes que siguin oportuns.
 
3)    Encarregar la vicerectora d’Economia i Organització de la UAB l'execució i el seguiment del punt primer del present acord.
 
4)  Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.




5.4. Creació i modificació de títols de màsters propis i de diplomes de postgrau nous.
 

Exposició de motius
 
Ateses les peticions de creació i modificació de títols de màster i de diplomes de postgrau que han estat presentades a l’Escola de Postgrau, i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació i modificació d'aquest tipus de títols (document PLE 56/06-2016 i document PLE 57/06-2016).
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vistos els articles 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
 
Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 26/2016 pres pel Consell de Govern en la seva reunió de 10 de maig de 2016, el qual s’eleva al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
Vist l’acord CA 11/2016 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social de la UAB de 18 de maig, que estableix:
 
Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)      Aprovar la creació dels títols de màster i de diploma de postgrau següents:
 
a)     Màster en Neuromàrqueting.
b)     Diploma de postgrau en Cardiopaties Congènites: Insuficiència Cardíaca i Transplantament.
 
2)      Aprovar la modificació de la denominació dels títols de màster i de diploma de postgrau següents:
 
a)     Màster en Comunicació, Periodisme i Humanitats, que passa a denominar-se Màster en Periodisme Literari, Comunicació i Humanitats.
b)     Màster en Comunicació i Màrqueting Online, que passa a denominar-se Màster en Comunicació i Màrqueting Digital.
c)     Diplomatura de postgrau en Cardiopaties Congènites: Cures Intensives Cardiològiques, que passa a denominar-se Diplomatura de Postgrau en Cardiopaties Congènites: Cures Intensives Neonatals Cardiològiques.
 
3)      Encarregar al vicerector de Relacions Internacionals de la UAB l'execució i el seguiment del punt primer del present acord.
 
4)      Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu
 
Atesa la proposta del vicerector de Relacions Internacionals.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord PLE 35/2016):
 
1)    Aprovar la creació dels títols de màster i de diploma de postgrau següents:
 
a)   Màster en Neuromàrqueting.
b)   Diploma de postgrau en Cardiopaties Congènites: Insuficiència Cardíaca i Transplantament.
 
2)    Aprovar la modificació de la denominació dels títols de màster i de diploma de postgrau següents:
 
a)   Màster en Comunicació, Periodisme i Humanitats, que passa a denominar-se Màster en Periodisme Literari, Comunicació i Humanitats.
b)   Màster en Comunicació i Màrqueting Online, que passa a denominar-se Màster en Comunicació i Màrqueting Digital.
c)   Diplomatura de postgrau en Cardiopaties Congènites: Cures Intensives Cardiològiques, que passa a denominar-se Diplomatura de Postgrau en Cardiopaties Congènites: Cures Intensives Neonatals Cardiològiques.
 
3)    Encarregar al vicerector de Relacions Internacionals de la UAB l'execució i el seguiment del punt primer del present acord.
 
Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu




6.1. Nomenament de càrrecs del Consell Social.
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 82.f de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 31.2 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Vists l’article 24.1 del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Atès que la senyora Emmanuela Carmenati va renunciar a la seva condició de membre del Consell Social en representació dels antics alumnes de la UAB, sent nomenada la senyora Mariona Serra com a representant dels antics alumnes en el Consell Social, pel president d’aquest òrgan (cessament i nomenament de càrrecs publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya en data 18 de maig de 2016).
 
Atès que el president del Consell Social de la UAB, d’acord amb el senyor Mario García Sánchez-Puerta i la senyora Mariona Serra Pagès, proposa la senyora Mariona Serra pagès com a presidenta de la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social i com a representant del Consell Social en el Consell de Govern de la UAB, en substitució del senyor Mario García Sánchez-Puerta, i el senyor Mario García Sánchez-Puerta com a membre vocal de la Comissió Universitat-Empresa.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del president del Consell Social,
 
S'acorda (Acord PLE 36/2016):
 
1)    Nomenar la senyora Mariona Serra Pagès presidenta de la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social de la UAB, en substitució del senyor Mario García Sánchez-Puerta.
 
2)    Nomenar el senyor Mario García Sánchez-Puerta membre vocal de la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social de la UAB.
 
3)    Nomenar la senyora Mariona Serra Pagès com a representant del Consell Social en el Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona, en substitució del senyor Mario García Sánchez-Puerta.



6.2. Avocació d’assumptes de la Comissió Societat-Universitat del Consell Social.
 
Exposició de motius
 
Vist que la senyora Emmanuela Carmenati va ser nomenada presidenta de la Comissió Societat-Universitat per acord PLE 49/2015, de 23 de juliol.
 
Atès que la senyora Emmanuela Carmenati va renunciar a la seva condició de membre del Consell social en representació dels antics alumnes de la UAB (publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya en data 18 de maig de 2016), i conseqüentment a la presidència de la Comissió Societat-Universitat.
 
Atès l’exposat en els paràgrafs anteriors i que per tal de no endarrerir la presa de decisions de caràcter urgent relatives a l’àmbit de l’esmentada comissió, en el marc de l’article 14 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, es considera convenient avocar al Ple del Consell Social el coneixement, deliberació i acord dels assumptes següents: a) Candidats al Premi Universitat-Societat per a l’any 2016; i b) Acords de col·laboració i participació en accions/projectes de l’àmbit de la Comissió Societat-Universitat.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a instàncies del president del Consell Social,
 
S'acorda (Acord PLE 37/2016):
 
Avocar al Ple del Consell Social fins el nomenament de la nova presidència de la Comissió Societat-Universitat del Consell Social, en els termes de l’article 14 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu, el coneixement, deliberació i acord dels assumptes següents: a) Candidats al Premi Universitat-Societat per a l’any 2016; i b) Acords de col·laboració i participació en accions/projectes de l’àmbit de la Comissió Societat-Universitat.