Detall acord

PLENARI 28-05-2015

Ordre del dia

1.       Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió plenària del dia 30 d’abril de 2015. [+]
2.       Informe del president del Consell Social
3.       Informe del rector
4.       Àmbit acadèmic
           4.1.    Informe sobre l’àmbit acadèmic.
           4.2.   Aprovació de la proposta de creació de títols de màsters universitaris. [+]
           4.3    Aprovació de la proposta de creació i modificació de títols de màster propi i diplomes de postgrau nous. [+]
           4.4    Aprovació de la proposta de desadscripció de l’Escola de Prevenció i Seguretat integral. [+]
           4.5    Aprovació de la proposta de desadscripció de l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents. [+]
           4.6    Aprovació de la proposta de desvinculació de l’Escola de Comerç i Distribució. [+]
           4.7    Aprovació de la proposta de Candidatura Jaume Vicens Vives de la UAB per a la convocatòria 2015. [+]
5.       Àmbit econòmic.
           5.1.  Informe sobre l’àmbit econòmic.
           5.2.  Informació i acord sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’any 2015. [+]
           5.3.  Aprovació de la proposta de cessió d’ús d’espais de la UAB a Draconispharma. [+]
           5.4.  Aprovació de la proposta de ratificació del conveni de col·laboració signat entre la UAB i SPM Promocions Municipals de Sant Cugat del Vallès. [+]
           5.5.  Aprovació de la proposta de ratificació de de la operació d’endeutament a curt termini i les seves condicions financeres amb les entitats següents:
                     5.5.1.    Catalunya Caixa [+]
                     5.5.2.    Banco Santander [+]
          5.6.  Aprovació de la proposta de realització d’un estudi sobre el projecte amb el CEPTA a Huambo-Angola i de la modificació del pressupost 2015 del Consell Social per a la   realització d’aquest estudi. [+]
6.       Àmbit Societat-Universitat
           6.1.  Informe sobre l’àmbit societat-universitat.
           6.2.  Aprovació, si escau, de la proposta de col·laboració en la conferència SpeakTacular.
7.       Àmbit de funcionament del Consell Social
           7.1.  Aprovació de l’encàrrec a la Secretaria Tècnica del Consell Social per a la preparació de la proposta de modificació del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social. [+]
8.       Informació sobre la relació universitat-empresa en els processos de transferència, els processos de valorització i patents a la UAB i el procés de creació d’empreses derivades de la UAB
9.       Torn obert de  paraules.



 

Relació dels acords

1.  Aprovació de l’acta de la sessió plenària del dia 30 d’abril de 2015.

S’ACORDA (Acord  PLE 21/2015)
 
Aprovar l’acta de la sessió plenària del dia 30 d’abril de 2015.
 

4.2. Creació de títols de màster universitari.
 
Exposició de motius
 
Atesa la petició de creació de títol de màster universitari i que la documentació justificativa corresponent acredita que la proposta reuneix els
requisits exigits per la UAB per a la creació d’aquest tipus de títols.
 
Vist l’article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i les seves posteriors modificacions, així com la resta de normes d’aplicació general.
 
Vist el que disposa l’article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
 
Vist l’article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació de títols de màster universitari.
 
Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
 
Atesa la proposta del vicerector de Professorat i Programació Acadèmica.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l’acord pres pel Consell de Govern reunit el 20 de maig de 2015 en relació a la creació d’un títol de màster universitari.
 
Vist l’acord  CA 12/2015 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social reunida el 25 de maig, en virtut del qual s’acorda: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1)Aprovar la creació del títol de màster universitari Erasmus Mundus en Mediació Intermediterrània: cap a la Inversió i la Integració/Erasmus Mundus in Crossing the Mediterranean: Towards Investment and Integration, d’acord amb el que consta en el document CA 18/05-2015. 2)Comunicar el punt primer d’aquest acord als òrgans de verificació corresponents i al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya, als efectes que siguin oportuns. 3)Encarregar al vicerector de Professorat i Programació Acadèmica l'execució i el seguiment del punt primer del present acord.4)Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S’acorda (Acord PLE  22/2015):
 
1)     Aprovar la creació del títol de màster universitari Erasmus Mundus en Mediació Intermediterrània: cap a la Inversió i la Integració/Erasmus Mundus in Crossing the Mediterranean: Towards Investment and Integration, d’acord amb el que consta en el document PLE  30/05-2015.
 
2)    Comunicar el punt primer d’aquest acord als òrgans de verificació corresponents i al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya, als efectes que siguin oportuns.
 
3)    Encarregar al vicerector de Professorat i Programació Acadèmica l'execució i el seguiment del punt primer del present acord.
 
4)    Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 


4.3. Creació i modificació de títols de màster propi i diplomes de postgrau nous.
 

Exposició de motius
 
Ateses les peticions de creació i modificació de títols de màster propi i de diplomes de postgrau que han estat presentades a l’Escola de Postgrau, i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vistos els articles 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
 
Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord pres pel Consell de Govern reunit el 20 de maig de 2015, en relació a la creació de títols de màster i diplomes de postgrau propis.
 
Vist l’acord  CA 13/2015 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social reunida el 25 de maig, en virtut del qual s’acorda: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1) Aprovar la creació dels nous títols de màsters propis i diplomes de postgrau següents, per al curs 2015/2016: a)Màster en Diagnòstic i Tractament del Peu Diabètic, d’acord amb el que consta en document CA 19/05-2015. b)Diploma de Postgrau en Teràpies Fascials. Normalització Esquelètica i Visceral., d’acord amb el que consta en document CA 20/05-2015. 2)Aprovar la modificació de la denominació dels màsters propis i diplomes de postgraus següents: a)Màster Europeu en Cirurgia Oncològica, Reconstructiva i Estètica de Mama, que passa a denominar-se European Master Degree in Surgical Oncology; Recostructive and Aesthetic Breast Surgery. b)Màster en Tradumàtica (Traducció i Noves Tecnologies): Traducció i Localització, que passa a denominar-se Màster en Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció. 3)Encarregar a la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l'execució i el seguiment d’aquest acord. 4)Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S’acorda (Acord PLE 23/2015):
 
1)    Aprovar la creació dels nous títols de màsters propis i diplomes de postgrau següents, per al curs 2015/2016:
 
a)Màster en Diagnòstic i Tractament del Peu Diabètic, d’acord amb el que consta en document PLE 31/05-2015.
 
b)Diploma de Postgrau en Teràpies Fascials. Normalització Esquelètica i Visceral, d’acord amb el que consta en document PLE 32/05-2015.

2)    Aprovar la modificació de la denominació dels màsters propis i diplomes de postgraus següents:

a)Màster Europeu en Cirurgia Oncològica, Reconstructiva i Estètica de Mama, que passa a denominar-se European Master Degree in Surgical Oncology; Recostructive and Aesthetic Breast Surgery.

b)Màster en Tradumàtica (Traducció i Noves Tecnologies): Traducció i Localització, que passa a denominar-se Màster en Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció.

3)    Encarregar a la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l'execució i el seguiment d’aquest acord.

4)    Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


4.4  Desadscripció  de l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral.
 

Exposició de motius
 
Vista la necessitat d‘unificar esforços per tal de respondre millor a les necessitats actuals, consistents, entre d’altres, en agrupar sota una única entitat les activitats de formació no subvencionada que ofereix la UAB, i vist que en data 20 de juny de 2014, el Patronat de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona va acordar la creació de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf), que té per finalitat organitzar, gestionar i impartir la formació no subvencionada, en tots els seus àmbits de coneixement.
 
Vist que en data 9 de setembre de 2014 els Patronats de la Fundació Escola de Prevenció i Seguretat Integral (FEPSI) i la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona (FUAB) van acordar la fusió de les dues entitats mitjançant l’absorció de la FEPSI per part de la FUAB.
 
Vist que l’adscripció de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf) a la UAB comportarà que tots els drets i obligacions assignats a l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral (EPSI), en virtut del conveni d’adscripció signat, en data 21 de novembre de 2011, entre la UAB i la FEPSI, seran assumits per l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf), a partir de la data de la seva adscripció a la UAB.
 
Vist que la desadscripció de l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral (EPSI) està condicionada a l’adscripció de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf) a la UAB, i que aquesta desadscripció es produirà quan, un cop finalitzat el procés d’adscripció de la fUABf, així ho aprovi el departament competent en matèria d’Universitats de la Generalitat de Catalunya de conformitat amb el què preveu el Decret 390/1996, de 2 de desembre.
 
Vistos els termes de la proposta de conveni de col·laboració acadèmica. (Document PLE 33/05-2015)
 
Vist l’article 11 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist l'article 10 del Decret 390/1996, de 2 de desembre, de regulació del règim d’adscripció a les universitats públiques de centres docents d’ensenyament superior.
 
Vist el què disposa l’article 105 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya que regula l’adscripció i desadscripció de centres a les universitats públiques de Catalunya.
 
Vist l’article 88, apartat b, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 37 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB, que estableix que correspon a la Comissió Acadèmica informar el Ple del Consell Social sobre la proposta de desadscripció dels centres docents universitaris.
 
Vist l’acord pres pel Consell de Govern reunit el 20 de maig de 2015, en relació a la desadscripció  de l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral.
 
Vist l’acord  CA 14/2015 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social reunida el 25 de maig, en virtut del qual s’acorda: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Aprovar la proposta de desadscripció de la UAB de l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral, condicionada a l’efectiva adscripció de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf) a la UAB pel departament competent en matèria d’Universitats de la Generalitat de Catalunya.  2) Comunicar el punt primer d’aquest acord al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya, als efectes que siguin oportuns. 3) Encarregar la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l’execució i el seguiment del punt primer i segon d’aquest acord. 4) Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Atesa la proposta de l’Equip de Govern de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord PLE 24/2015):
 
1)   Aprovar  la proposta de desadscripció de la UAB de l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral, condicionada a l’efectiva adscripció de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf) a la UAB pel departament competent en matèria d’Universitats de la Generalitat de Catalunya.
 
2)   Comunicar el punt primer d’aquest acord al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya, als efectes que siguin oportuns.
 
3)   Encarregar la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l’execució i el seguiment del punt primer i segon d’aquest acord.
 
4)   Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


4.5  Desadscripció  de l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents.
 
Exposició de motius
 
Atesa la necessitat d‘unificar esforços per tal de respondre millor a les necessitats actuals, consistents, entre d’altres, en agrupar sota una única entitat les activitats de formació no subvencionada que ofereix la UAB, i vist que en data 20 de juny de 2014, el Patronat de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona va acordar la creació de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf), que té per finalitat organitzar, gestionar i impartir la formació no subvencionada, en tots els seus àmbits de coneixement.
 
Atès que l’adscripció de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf) a la UAB comportarà que tots els drets i obligacions assignats a l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents, en virtut del conveni d’adscripció signat, en data 21 de novembre de 2011, entre la UAB i la FUAB, seran assumits per l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf), a partir de la data de la seva adscripció a la UAB.
 
Atès que la desadscripció de l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents (ESAGED) està condicionada a l’adscripció de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf) a la UAB, i que aquesta desadscripció es produirà quan, un cop finalitzat el procés d’adscripció de la fUABf, així ho aprovi el departament competent en matèria d’Universitats de la Generalitat de Catalunya de conformitat amb el què preveu el Decret 390/1996, de 2 de desembre.
 
Vistos els termes de la proposta de conveni de col·laboració acadèmica.  (Document PLE 34/05-2015)
 
Vist l’article 11 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist l'article 10 del Decret 390/1996, de 2 de desembre, de regulació del règim d’adscripció a les universitats públiques de centres docents d’ensenyament superior.
 
Vist el què disposa l’article 105 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya que regula l’adscripció i desadscripció de centres a les universitats públiques de Catalunya.
 
Vist l’article 88, apartat b, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 37 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB, que estableix que correspon a la Comissió Acadèmica informar el Ple del Consell Social sobre la proposta de desadscripció dels centres docents universitaris.
 
Vist l’acord pres pel Consell de Govern reunit el 20 de maig de 2015, en relació a la desadscripció  de l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents.
 
Vist l’acord  CA 15/2015 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social reunida el 25 de maig, en virtut del qual s’acorda: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent 1) Aprovar la proposta de desadscripció de la UAB de l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents, condicionada a l’efectiva adscripció de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf) a la UAB pel departament competent en matèria d’Universitats de la Generalitat de Catalunya. 2) Comunicar el punt primer d’aquest acord al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya, als efectes que siguin oportuns. 3) Encarregar a la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l’execució i el seguiment del punt primer i segon d’aquest acord. 4)Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Atesa la proposta de l’Equip de Govern de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord PLE 25/2015):
 
1)   Aprovar la proposta de desadscripció de la UAB de l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents, condicionada a l’efectiva adscripció de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf) a la UAB pel departament competent en matèria d’Universitats de la Generalitat de Catalunya.
 
2)   Comunicar el punt primer d’aquest acord al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya, als efectes que siguin oportuns.
 
3)   Encarregar a la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l’execució i el seguiment del punt primer i segon d’aquest acord.
 
4)   Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

4.6  Desvinculació de l’Escola de Comerç i Distribució.
 
Exposició de motius
 
De conformitat amb la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya i amb els Estatuts de la UAB, la UAB ha mantingut una política d’adscripció i de vinculació de centres externs  en funció de si els estudis impartits tenen caràcter oficial o propi.
 
A partir de l’adequació a l’espai europeu d’educació superior dels estudis ofertats per la UAB, moltes de les titulacions impartides per escoles vinculades han derivat en titulacions de caràcter oficial, la qual cosa ha comportat un procés d’adscripció d’aquests centres.
 
Actualment només resta com a escola vinculada l’Escola Superior de Comerç i Distribució (ESCODI) la qual ofereix els estudis propis de Direcció de Comerç i Distribució. Atès que aquesta titulació no podrà tenir caràcter oficial, l’Equip de Govern proposa la desvinculació d’aquest centre.
 
Vist l’acord 82/2013, de 9 d’octubre, del Consell de Govern de la UAB, pel qual es dóna per assabentat de l’inici del procés de desvinculació de l’Escola Superior de Comerç i Distribució (ESCODI) de la Universitat Autònoma de Barcelona.
  
Vistos els termes de la proposta de conveni de col·laboració acadèmica. (Document PLE 35/05-2015)

Vist l’article 37 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord pres pel Consell de Govern reunit el 20 de maig de 2015, en relació a la desvinculació de l’Escola Superior de Comerç i Distribució.
 
Vist l’acord  CA 16/2015 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social reunida el 25 de maig, en virtut del qual s’acorda: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent 1) Aprovar la desvinculació de la UAB de l’Escola Superior de Comerç i Distribució (ESCODI). 2)Encarregar la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l’execució i el seguiment d’aquest acord. 3)Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i a l’Escola Superior de Comerç i Distribució per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Atesa la proposta de l’Equip de Govern de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord PLE 26/2015):
 
1)   Aprovar la desvinculació de la UAB de l’Escola Superior de Comerç i Distribució (ESCODI).
 
2)   Encarregar la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l’execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)   Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i a l’Escola Superior de Comerç i Distribució per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 
 


4.7. Candidatura Jaume Vicens Vives de la UAB per a la convocatòria 2015
 
Exposició de motius
 
Vist que la Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària es creà des del departament competent en matèria d’universitats amb la finalitat d’honorar el professorat universitari i els departaments universitaris que sobresurten per la seva contribució en la millora de la qualitat de la docència, especialment per la tasca de renovació de la docència, la formació de professorat i l’elaboració de manuals i materials docents al servei de les universitats. D’entre totes les candidatures presentades per cadascuna de les universitats catalanes, tant públiques com privades, les distincions a les candidatures guanyadores s’atorguen per Decret del Govern de la Generalitat de Catalunya, a proposta de la persona titular del departament competent en matèria universitària. Les Distincions Jaume Vicens Vives poden atorgar-se com a premi individual als professors i professores de les universitats catalanes i com a premi col·lectiu a un equip de professors i/o professores, o a centres o departaments universitaris que hagin contribuït de manera destacada a la millora de la qualitat de la docència universitària a Catalunya. En ambdós casos, la distinció inclou una compensació econòmica que es distribueix entre els guardonats i guardonades i que s’ha de destinar a projectes d’innovació o de millora docent, a decisió de les persones guardonades. L’import dels guardons es fixa al Decret d’atorgament i s’ingressa als pressupostos de les universitats corresponents.
 
Atès l’escrit del Secretari d’Universitats i Recerca, adreçat al president del Consell Social de la UAB, en el que sol·licita que el Consell li trameti la proposta de candidats de la Universitat Autònoma de Barcelona per a la distinció Jaume Vicens Vives de l’any 2015.
 
Vist l’acord CA 04/2014, pres per la Comissió Acadèmica de 4 de febrer i segons el qual per a la selecció de les candidatures individuals i col·lectives de la UAB a la Distinció Jaume Vicens Vives de l’any 2015 a elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca, es valorarà que la tasca o projecte objecte de la candidatura posi de manifest alguna o vàries de les contribucions següents:
 
-          Millora de la qualitat en la docència.
-          Elaboració de materials docents innovadors.
-          Renovació metodològica/ capacitat innovadora dels mètodes docents presentats.
-          Creació d’escola o de model docent.
-          Visibilitat del projecte dins la UAB i/o en la societat.
-          Activitat i experiència docent en altres institucions docents i investigadores universitàries, tant nacionals com internacionals.
-          Durada de l’activitat docent desenvolupada a la UAB.
-          Bona coordinació i treball en equip entre el professorat, en el marc d’una metodologia innovadora i/o de qualitat.
 
Vista la candidatura a títol col·lectiu tramesa pel Vicerectorat de Qualitat, Docència i Ocupabilitat al Consell Social de la UAB (document PLE 36/05-2015).
 
Vist l’acord  CA 17/2015 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social reunida el 25 de maig, en virtut del qual s’acorda:  Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca la candidatura a la Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària presentada a títol col·lectiu per la Facultat de Ciències de la UAB, d’acord amb el que consta en el document CA 24/05-2015.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S’acorda (Acord PLE 27/2015):
 
Elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca la candidatura a la Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària presentada a títol col·lectiu per la Facultat de Ciències de la UAB, d’acord amb el que consta en el document PLE 36/05-2015.

 

5.2.    Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2015.
 
Exposició de motius
 
Vist l’acord 92/2014 pres pel Ple del Consell Social reunit el 18 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2015, el qual és públic, únic, equilibrat i sostenible financerament en el marc de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
 
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost aprovat per a l’exercici 2015.
 
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
 
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord  CE 27/2015 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 27 de maig, en virtut del qual s’acorda: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2015, d’acord amb el que consta en el document CE 29/05-2015; 2)Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2015 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S’acord (Acord PLE 28/2015):
 
El Ple del Consell Social es dóna per assabentat de la informació sobre el seguiment del pressupost de la UAB de l’exercici 2015, d’acord amb el que consta en el document PLE 37/05-2015.




5.3. Cessió d’ús d’espais Draconispharma, S.L.
 

Exposició de motius
 
Atès que s’està tramitant amb data d’efectes 27 d’abril de 2015 un conveni entre la Universitat Autònoma de Barcelona amb Draconispharma, S.L. l’objecte del qual és prestar el servei, per part la Universitat Autònoma de Barcelona, de neteja de material, rebuda i manteniment d’animals en les dependències del Servei d’Estabulari UAB a favor de Draconispharma, S.L. a canvi de preu i per un període de dotze (12) mesos(Document PLE 38/05-2015 –Confidencial-).
 
Atès que l’execució de l’objecte del contracte implica la cessió d’ús en exclusiva a l’Empresa del laboratori equipat de 13,31 m2 i 5,62 m2 ubicats a Servei Estabulari M1Bb/008 i M1b/031, respectivament, pel període de duració del present conveni.
 
Atès que l’esmentat conveni es va sotmetre a l’aprovació/ratificació dels òrgans de govern.
 
Vist l’article 80 de la Llei Orgànica 6/2011, de 21 de desembre, d’Universitats.
 
Vist l’article 89 apartat j de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 28 del Decret Legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.
 
Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament de Patrimoni de Catalunya.
 
Vistos els articles 92 i 137.4 de la llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.
 
Vist l'article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Vist l’acord 49/2015 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 20 de maigde 2015, en virtut del qual s’aprova l’autorització de la cessió d’ús a Draconispharma S.L. d’uns espais.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord  CE 25/2015 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 27 de maig, en virtut del qual s’acorda: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Autoritzar la cessió d’ús a Draconispharma S.L. del laboratori equipat de 13,31 m2 i 5,62 m2 ubicats a Servei Estabulari M1Bb/008 i M1b/031, respectivament, pel període de duració del present conveni (12 mesos) i d’acord amb el que consta en el document CE 24/05-2015; 2)Encarregar la vicerectora d’Economia i Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord; 3)Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (AcordPLE 29/2015):
 
1)    Autoritzar la cessió d’ús a Draconispharma S.L. del laboratori equipat de 13,31 m2 i 5,62 m2 ubicats a Servei Estabulari M1Bb/008 i M1b/031, respectivament, pel període de duració del present conveni (12 mesos) i d’acord amb el que consta en el document PLE 38/05-2015.
 
2)    Encarregar la vicerectora d’Economia i Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)    Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 



5.4. Conveni de col·laboració signat entre la UAB i SPM Promocions Municipals de Sant Cugat del Vallès.
 

Exposició de motius
 
Atès que el grup de recerca BEG de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) està liderant el projecte “Development and implementation of decentralised solar-energy-related innovative technologies for public buildings, in the Mediterranean Basin countries”(Projecte DIDSOLIT-PB), número de referència: 94/4316, amb altres sis institucions, ‘Institute for Innovation & Sustainable development (AEIPLOUS)’ de Grècia, ’Egyptian Association for Energy and Environment (EAEE)’ d’Egipte, ‘Al-Balqa' Applied University (BAU)’ de Jordània, ‘Alexandria University (AU)’ d’Egipte, ‘Ciheam-Mediterranean Agronomic Institute of Chania (MAICH) de Grècia i ‘Eco-System Europa, SL (EsE)’ d’Espanya.
 
Atès que aquest Projecte DIDSOLIT-PB està finançat per fons europeus (programa ENPI-CBCMED) el principal objectiu del qual es la promoció i implementació d’innovacions tecnològiques i de transferència del coneixement en el camp de l’energia solar, inclosos l’arrelament en el sector privat i especialment de les petites i mitjanes empreses, la qual cosa es pot implementar concretament pels processos de contractació del sector públic i, per tant, és un Projecte que es centra en energies renovables.
 
Atès que, en virtut de l’esmentat projecte finançat, la UAB està portant a terme vàries instal·lacions d’energies solars innovadores en edificis de propietat pública la titularitat de les quals haurà de ser cedida al propietari de naturalesa pública titular de l’edifici. (Document PLE 39/05-2015 i Document PLE 40/05-2015).
 
Atès que en dates a 10 de febrer de 2014, la UAB en qualitat d’entitat coordinadora, va publicar al DOGC la licitació núm. 3/2014 del contracte de subministrament i instal·lació d’un sistema pilot de tecnologia DISH STIRLING i PARABOLIC TROUGH, el qual es va dividir en dos lots:
 
-          Lot 1: Fabricació, instal·lació i posada en funcionament del sistema pilot DISH STIRLING i del sistema solar PARABOLIC TROUGH, adjudicat a SOLTERM INSTAL·LACIONS, SCP en data 11 d’abril de 2014 perquè s’executés en el termini de 14 setmanes des de la seva formalització.
 
-          Lot 2: Servei de consultoria, supervisió d’instal·lació, anàlisi de funcionament dels sistemes pilots referits i formació en relació a les anteriors instal·lacions pilots, adjudicat a la Universitat Politècnica de Catalunya.
 
Atès que en virtut dels acords 27/2015, de 19 de març, del Consell de Govern i 17/2015, de 30 d’abril, del Ple Consell Social, entre d’altres es va aprovar ratificar el conveni de col·laboració signat entre la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya en data 2 de desembre de 2014 per ubicar un sistema pilot de tecnologia DISH STIRLING i PARABOLIC TROUGHa edificis de titularitat de la Universitat Politècnica de Catalunya i per la seva posterior cessió.
 
4.Atès que en data 12 de novembre de 2014 la UAB va formalitzar amb SPM Promocions Municipals de Sant Cugat del Vallès SA la cessió d’ús d’espais per la instal·lació del sistema PARABOLIC TROUGH (Document PLE 41/05-2015 i Document PLE 42/05-2015).
 
Vist allò que disposen els articles 92 i 137.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques; l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya; l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya; l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB; i  l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
 
Vist l’acord 53/2015 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 20 de maigde 2015, en virtut del qual s’aprova ratificar el conveni de col·laboració signat entre la Universitat Autònoma de Barcelona i SPM Promocions Municipals de Sant Cugat del Vallès SA en data 12 de novembre de 2014.
 
Vist l’acord  CE 26/2015 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 27 de maig, en virtut del qual s’acorda): Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1)Ratificar el conveni de col·laboració signat entre la Universitat Autònoma de Barcelona i SPM Promocions Municipals de Sant Cugat del Vallès SA en data 12 de novembre de 2014, d’acord amb el que consta en els documents CE 27/05-2015 i CE 28/05-2015, per ubicar sistema pilot de tecnologia PARABOLIC TROUGH a edificis de titularitat de SPM Promocions Municipals de Sant Cugat del Vallès SA i per la seva posterior cessió; 2) Encarregar la vicerectora d’economia i organització l'execució i el seguiment d’aquest acord; 3) Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord PLE 30/2015):
 
1)  Ratificar el conveni de col·laboració signat entre la Universitat Autònoma de Barcelona i SPM Promocions Municipals de Sant Cugat del Vallès SA en data 12 de novembre de 2014, d’acord amb el que consta en els documents PLE 41/05-2015 i PLE 42/05-2015, per ubicar sistema pilot de tecnologia PARABOLIC TROUGH a edificis de titularitat de SPM Promocions Municipals de Sant Cugat del Vallès SA i per la seva posterior cessió.
 
2)  Encarregar la vicerectora d’economia i organització l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)  Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.



5.5.1. Operació d’endeutament a curt termini i  les seves condicions financeres amb Catalunya Caixa 
 

Exposició de motius
 
Vist l’article 89.f de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat f, del Reglament d’Organització i funcionament del
Consell Social.
 
Vist l’informe favorable de la Direcció General d’Universitats de data 9 de febrer de 2015, en relació a la formalització de pòlisses de crèdit amb diferents entitats financeres, de la Universitat Autònoma de Barcelona, per un import límit de 35 milions d’euros.
 
Vist que el Govern de la Generalitat de Catalunya en la sessió de 10 de març acorda autoritzar a la UAB a formalitzar una operació d’endeutament a curt termini per import màxim d’1.400.000 euros, atès que la UAB necessita renovar una operació d’endeutament a curt termini per import d’1.400.000 euros, per fer front a les necessitats de tresoreria.
 
Vist l’informe tècnic de data 19 de març de 2015 elaborat per la Gerència de la UAB per la signatura de la pòlissa de crèdit amb Catalunya Caixa per import d’1,4 milions d’euros (document PLE 43/05-2015), en el que es fa constar que la pòlissa de crèdit compleix la normativa vigent d’acord amb el següent:
 
-          L’endeutament està aprovat pel Consell Executiu del govern de la Generalitat de Catalunya amb data 10 de març de 2015.
 
-          Les condicions financeres respecten el Principi de Prudència Financera (BOE Resolució de 05/02/2015 i posteriors), tal i com ha informat la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor de la Generalitat de Catalunya el dia 19 de març de 2015.
 
Vist que en l’esmentat informe tècnic elaborat per la Gerència es fa constar que la tramitació de la pòlissa de crèdit (document PLE 43/05-2015) ha seguit el procés marcat en les Instruccions per la tramitació dels expedients d’endeutament de la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor del Departament d’Economia i Coneixement.
 
Vistes les condicions econòmiques i financeres per contractar una pòlissa de crèdit amb Catalunya Caixa (document PLE 43/05-2015), una vegada vençuda la pòlissa contractada amb la mateixa entitat el 19 de març de 2015.
 
Vist l’acord  CE 30/2015 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 27 de maig, en virtut del qual s’acorda: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Ratificar la operació d’endeutament a curt termini i les seves condicions financeres amb Catalunya Caixa d’import 1,4 milions d’euros, d’acord amb el que consta en el document CE 32/05-2015; 2)Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit d’Economia, als efectes que siguin oportuns.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S’acorda (Acord PLE 31/2015):
 
1)    Ratificar la operació d’endeutament a curt termini i les seves condicions financeres amb Catalunya Caixa d’import 1,4 milions d’euros, d’acord amb el que consta en el document PLE 43/05-2015.
 
2)    Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit d’Economia, als efectes que siguin oportuns.





5.5.2. Operació d’endeutament a curt termini i  les seves condicions financeres amb Banco Santander.
 

Exposició de motius
 
Vist l’article 89.f de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat f, del Reglament d’Organització i funcionament del
Consell Social.
 
Vist l’informe favorable de la Direcció General d’Universitats de data 9 de febrer de 2015, en relació a la formalització de pòlisses de crèdit amb diferents entitats financeres, de la Universitat Autònoma de Barcelona, per un import límit de 35 milions d’euros.
 
Vist que el Govern de la Generalitat de Catalunya en la sessió de 24 de març acorda autoritzar a la UAB a formalitzar una operació d’endeutament a curt termini per import màxim de 22.500.000 euros, atès que la UAB necessita renovar una operació d’endeutament a curt termini per import de 22.500.000 euros, per fer front a les necessitats transitòries de tresoreria. Aquesta operació suposa un augment transitori del volum d’endeutament a curt termini de la Universitat, en un import de 6 milions d’euros.
 
Vist l’informe tècnic de data 27 de març de 2015 elaborat per la Gerència de la UAB per la signatura de la pòlissa de crèdit amb Banco Santander per import de 22,5 milions d’euros (document PLE 44/05-2015), en el que es fa constar que la pòlissa de crèdit compleix la normativa vigent d’acord amb el següent:
 
-          L’endeutament està aprovat pel Consell Executiu del govern de la Generalitat de Catalunya amb data 24 de març de 2015.
 
-          Les condicions financeres respecten el Principi de Prudència Financera (BOE Resolució de 05/02/2015 i posteriors), tal i com ha informat la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor de la Generalitat de Catalunya el dia 25 de març de 2015.
 
Vist que en l’esmentat informe tècnic elaborat per la Gerència es fa constar que la tramitació de la pòlissa de crèdit (document PLE 44/05-2014) ha seguit el procés marcat en les Instruccions per la tramitació dels expedients d’endeutament de la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor del Departament d’Economia i Coneixement.
 
Vistes les condicions econòmiques i financeres per contractar una pòlissa de crèdit amb Banco Santander (document PLE 44/05-2015), una vegada vençuda la pòlissa contractada amb la mateixa entitat el 27 de març de 2015.
 
Vist l’acord  CE 31/2015 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 27 de maig, en virtut del qual s’acorda: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1)Ratificar la operació d’endeutament  a curt termini i les seves condicions financeres amb Banco Santander d’import 22,5 milions, d’acord amb el que consta en el document CE 33/05-2015; 2) Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit d’Economia, als efectes que siguin oportuns.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S’acorda (Acord PLE 32/2015):
 
1)    Ratificar la operació d’endeutament  a curt termini i les seves condicions financeres amb Banco Santander d’import 22,5 milions, d’acord amb el que consta en el document PLE 44/05-2015.
 
2)    Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit d’Economia, als efectes que siguin oportuns.

2)    Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit d’Economia, als efectes que siguin oportuns.




5.6. Realització d’un estudi sobre el projecte amb el CEPTA a Huambo-Angola i la modificació del pressupost 2015 del Consell Social per a la realització d’aquest estudi.
 
Exposició de motius
 
Vist el projecte en el “Centro de Ensino e Pesquisa em Tecnologia Alimentar” (CEPTA), a Huambo-Angola, per a l’enfortiment institucional de la Facultat de Ciències Agràries (FCA) i la Facultat de Medicina Veterinària (FMV) de la Universitat José Eduardo dos Santos en el sector agroindustrial, a través del foment de la cooperació interuniversitària. Projecte relacionat amb la construcció i equipament del Centre de I+D Planta de Tecnologia dels Aliments de Huambo, a la FMV de la Universitat José Eduardo Dos Santos, per a, entre d’altres, el desenvolupament de l’ensenyament i la investigació en el sector agroindustrial. La Universitat Autònoma de Barcelona participa en el projecte.
 
Vista la necessitat d’identificar les accions actuals i potencials de valor del projecte per a la UAB amb l’objectiu de garantir i potenciar el retorn econòmic per a la Universitat.
 
Vist que el cost màxim de la realització de l’estudi és de 6.050 euros.
 
Vist que en el capítol 2 de despeses corrents de béns i serveis del pressupost 2015 del Consell Social aprovat en acord núm. 93/2014 en el Ple de 18 de desembre:
 
-          En la partida corresponent a despeses per estudis tècnics hi ha pressupostats 5.500 euros en concepte del cost de contractació externa per a la programació del web del Consell Social, despesa que finalment no s’ha produït.
-          La partida en concepte de l’Auditoria econòmica UAB i informe CCAA agregats UAB, d’acord amb les disponibilitats actuals,permet absorbir part de la despesa prevista per a la realització de l’estudi.
 
Vist l’article 28.2, apartats c ij, del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.  
 
Vist l’acord  CE 34/2015 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 27 de maig, en virtut del qual s’acorda: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Aprovar la realització d’un estudi sobre el projecte de cooperació amb el “Centro de Ensino e Pesquisa em Tecnologia Alimentar” (CEPTA) a Huambo-Angola, mitjançant encàrrec a Eminpack, SA, per un cost màxim de 6.050 euros a càrrec del pressupost del Consell Social, i d’acord amb el que consta en el document CE 36/05-2015; 2)Aprovar la modificació del pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’any 2015, d’acord amb el que consta en el document CE 37/05-2015.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S’acorda (Acord PLE 33/2015):
 
1)    Aprovar la realització d’un estudi sobre el projecte de cooperació amb el “Centro de Ensino e Pesquisa em Tecnologia Alimentar” (CEPTA) a Huambo-Angola, mitjançant encàrrec a Eminpack, SA, per un cost màxim de 6.050 euros a càrrec del pressupost del Consell Social, i d’acord amb el que consta en el document PLE 45/05-2015.
 
2)    Aprovar la modificació del pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’any 2015, d’acord amb el que consta en el document PLE 46/05-2015.




7.1. Encàrrec a la Secretaria Tècnica del Consell Social per a la preparació de la proposta de modificació del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social.
 
Exposició de motius
 
Atès que en el plenari del Consell Social de 30 d’abril de 2015 es va encetar el debat sobre la necessitat de cercar fórmules per agilitar la presa de decisions en l’àmbit universitat societat-empresa i la conveniència de reformular l’organització actual de comissions del Consell Social en l’esmentat àmbit.
 
Atès que en la Comissió Societat-Universitat reunida el 19 de maig de 2015 es va debatre sobre el reenfocament de l’àmbit societat-universitat i la Comissió Societat-Universitat.
 
Atès que a l’esmentada reunió de la Comissió es va concloure sobre la conveniència de comptar amb dues comissions per a l’àmbit de treball universitat-societat del Consell Social, mantenint l’actual Comissió Societat-Universitat, amb una redefinició de les seves funcions i creant-ne una de nova per les relacions universitat-empresa;  i traslladar al Ple les conclusions assolides als efectes que siguin oportuns .
 
Atès que l’exposat comporta una modificació de l’actual Reglament d’organització i funcionament del Consell Social, per adaptar-lo a la nova organització de comissions en l’àmbit Societat-Universitat.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S’acorda (Acord PLE 34/2015):
 
Encarregar a la Secretaria Tècnica del Consell Social la preparació de la proposta de modificació del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social, per adaptar-lo a la nova organització de comissions en l’àmbit Societat-Universitat.