Detall acord
PLENARI 27-03-2014
Ordre del dia
1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió plenària del dia 14 de febrer de 2014. [+]
2. Informe de la Presidenta del Consell Social.
3. Informe del rector.
4. Àmbit acadèmic:
4.1. Informe sobre l’àmbit acadèmic:
4.2. Aprovació, si escau, de la proposta de creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau propis. [+]
4.3. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació de denominació de títols de doctorat. [+]
4.4. Presentació del model de dedicació acadèmica del professorat de la UAB. [+]
4.5. Informació sobre la programació de màsters universitaris de la UAB. [+]
5. Àmbit societat-universitat:
5.1. Aprovació, si escau, de la proposta d’assignació de la dotació econòmica per a les accions competitives de retorn a la UAB, i modificació del pla d’actuacions del Programa Universitat- Societat del Consell Social corresponent a l’any 2014.
6. Àmbit econòmic:
6.1. Informació sobre l’àmbit econòmic.
6.2. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’exercici 2013 i l’any 2014. [+]
6.3. Aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús d’una instal•lació de radiodiagnòstic veterinari a la Fundació Hospital Clínic Veterinari. [+]
6.4. Aprovació, si escau, de la proposta de les modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’exercici 2014. [+]
6.5. Aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús de maquinari a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2). [+]
7. Àmbit de funcionament del Consell Social:
7.1. Nomenament de càrrec de representació del Consell Social. [+]
8. Informe anual d’activitat de la Fundació Parc de Recerca UAB.
9. Torn obert de paraules.
Relació dels acords
1. Acta de la sessió de 14 de febrer de 2014
S'acorda (Acord 17/2014):
Aprovar l’acta de la reunió del Ple del Consell Social del dia 14 de febrer de 2014.
4.2. Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau propis
Exposició de motius:
Ateses les peticions de creació de títols de postgrau propi que han estat presentades a l’Escola de Postgrau, i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols (documents PLE 37/03-2014, PLE 38/03-2014, PLE 39/03-2014, PLE 40/03-2014, PLE 41/03-2014.)
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vistos els articles 64.e i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord 13/2014, pres en la reunió del Consell de Govern de 5 de març de 2014, referent a la creació de títols de màster propis i diplomes de postgrau propis.
Vist l’acord 08/2014 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social de 19 de març, pel qual s’acorda Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Aprovar la creació de nous títols de màster propi següents: a) Màster en Producció Audiovisual Transmèdia, d’acord amb el que consta en el document CA 09/03-2014; b) Màster en Medicines Development, d’acord amb el que consta en el document CA 10/03-2014; 2)Aprovar la creació de nous títols de diplomes de postgrau propis següents: a) Diploma de Postgrau en Counselling i Psicoteràpia en Càncer, d’acord amb el que consta en el document CA 11/03-2014; b) Diploma de Postgrau en Seguretat Privada Operativa (Especialitat en Instal•lacions Portuàries, Especialitat en Zones Comercials, Especialitat en Centres Sanitaris, Especialitat en Entitats Financeres, Especialitat en Mitjans de Transports Públics), d’acord amb el que consta en el document CA 12/03-2014; c) Diploma de Postgrau en Medicines Development, d’acord amb el que consta en el document CA 13/03-2014; 3) Encarregar la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l'execució i el seguiment del punt primer del present acord; 4) Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 18/2014):
1) Aprovar la creació de nous títols de màster propi següents:
a) Màster en Producció Audiovisual Transmèdia, d’acord amb el que consta en el document PLE 37/03-2014.
b) Màster en Medicines Development, d’acord amb el que consta en el document PLE 38/03-2014.
2) Aprovar la creació de nous títols de diplomes de postgrau propis següents:
a) Diploma de Postgrau en Counselling i Psicoteràpia en Càncer, d’acord amb el que consta en el document PLE 39/03-2014.
b) Diploma de Postgrau en Seguretat Privada Operativa (Especialitat en Instal•lacions Portuàries, Especialitat en Zones Comercials, Especialitat en Centres Sanitaris, Especialitat en Entitats Financeres, Especialitat en Mitjans de Transports Públics), d’acord amb el que consta en el document PLE 40/03-2014.
c) Diploma de Postgrau en Medicines Development, d’acord amb el que consta en el document PLE 41/03-2014.
3) Encarregar la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat l'execució i el seguiment dels punts primer i segon del present acord.
4) Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
4.3. Modificació de denominació de títols de doctorat
Exposició de motius:
Atesa la petició de modificació de denominació de títols de doctorat de conformitat amb el Reial Decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat, presentades a l’Escola de Postgrau.
Vist l’article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i posteriors modificacions, així com la resta de normes d’aplicació general.
Vist el Reial Decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat.
Vist el que disposen els articles 64.e i 175.1 dels Estatuts de la UAB sobre ensenyaments de doctorat.
Vist l’article 88.b de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord 14/2014 pres en la reunió del Consell de Govern de 5 de març, en relació a la modificació de denominació de programes de doctorat.
Vist l’acord 09/2014 pres per la Comissió Acadèmica de 19 de març, pel qual s’acorda elevar al Ple del Consell Social la proposta d’acord següent: 1) Informar favorablement la proposta de modificació de la denominació dels programes de doctorat següents: - Programa de doctorat en Immunologia, que passa a denominar-se programa de doctorat en Immunologia Avançada; -Programa de doctorat en Psicologia de la Salut i Psicologia de l’Esport, que passa a denominar-se programa de doctorat en Psicologia de la Salut i de l’Esport; 2)Comunicar el punt primer d’aquest acord a l’òrgan de verificació corresponent i al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya als efectes que siguin oportuns; 3) Encarregar la vicerectora d’Investigació l’execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord; 4)Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 19/2014):
1) Informar favorablement la proposta de modificació de la denominació dels programes de doctorat següents:
a) Programa de doctorat en Immunologia, que passa a denominar-se programa de doctorat en Immunologia Avançada.
b) Programa de doctorat en Psicologia de la Salut i Psicologia de l’Esport, que passa a denominar-se programa de doctorat en Psicologia de la Salut i de l’Esport.
2) Comunicar el punt primer d’aquest acord a l’òrgan de verificació corresponent i al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya als efectes que siguin oportuns.
3) Encarregar la vicerectora d’Investigació l’execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
4) Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
4.4. Presentació del model de dedicació acadèmica del professorat de la UAB
Exposició de motius:
Vist l’acord 9/2014 pres pel Consell de Govern de la UAB en data 23 de gener de 2014, el qual estableix: PRIMER.- Aprovar el model de dedicació acadèmica del professorat de la UAB. SEGON.- Derogar i deixar sense contingut els articles 82 a 87, la disposició transitòria 3a i la 4a, i l’annex I del Reglament del Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern en data 26 de gener de 2011 i modificat per diversos acords, el darrer de data 5 de juny de 2013, fins que el procés de revisió del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB estigui finalitzat i el present model de dedicació acadèmica del professorat de la UAB hi passi a formar part. TERCER.- Encarregar al vicerector de Professorat i Programació Acadèmica l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Vist que el model de dedicació acadèmica del professorat de la UAB ha estat informat en les reunions de la Comissió Acadèmica del Consell Social i que en la sessió de la Comissió de 28 de gener de 2014 es sol•licita que s’informi en sessió plenària del Consell Social sobre l’esmentat model.
S’acorda (Acord 20/2014):
El Ple del Consell Social es dóna per assabentat del model de dedicació acadèmica del professorat de la UAB aprovat en la reunió del Consell de Govern de 23 de gener de 2014.
4.5. Informació sobre la programació de màsters universitaris de la UAB
Exposició de motius:
Vist que en la Comissió Acadèmica del Consell Social reunida el 28 de gener de 2014 s’informa sobre la programació de màsters universitaris de la UAB i es sol•licita que aquesta informació es presenti en el Ple del Consell Social.
S’acorda (Acord 21/2014):
El Ple del Consell Social es dóna per assabentat de la programació d’estudis de màsters universitaris de la UAB, d’acord amb el que consta en el document PLE 42/03-2014.
6.2. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB per a l’any 2013 i l’any 2014
Exposició de motius:
Vist l’acord 87/2012 pres pel Ple del Consell Social reunit el 19 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2013, el qual és públic, únic, equilibrat i sostenible financerament en el marc de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
Vist l’acord 06/2014 pres pel Ple del Consell Social reunit el 14 de febrer, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2014, el qual és públic, únic, equilibrat i sostenible financerament en el marc de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
Atesa la gravetat de la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost aprovat per a l’exercici 2013 i per a l’exercici 2014.
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist que en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 24 de març de 2014 es pren l’acord CE 16/2014 que estableix el següent: 1) La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment del pressupost de la UAB per a l’any 2013 i 2014, d’acord amb el que consta en el document CE 30/03-2014; 2) Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2013 i 2014 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 22/2014):
El Ple del Consell Social es dóna per assabentat de la informació sobre el seguiment del pressupost de la UAB per a l’any 2013 i l’any 2014, d’acord amb el que consta en el document PLE 43/03-2014.
6.3. Cessió d’ús d’una instal•lació de radiodiagnòstic veterinari a la Fundació Hospital Clínic Veterinari
Exposició de motius:
Atès que per acord 25/2008 de la Comissió Econòmica del Consell Social de data 24 de juliol de 2008, en data 30 de juliol de 2008 la UAB va atorgar la carta fundacional, com a fundador únic, davant la Notari de Barcelona, Sra. Isabel Gabarró Miquel, amb el número de protocol 2.153, de la ‘FUNDACIÓ HOSPITAL CLÍNIC VETERINARI, FUNDACIÓ PRIVADA’ (FHCV), amb una dotació inicial de 30.000 €, tenint com a finalitat fundacional la col•laboració amb la UAB, en particular amb la Facultat de Veterinària, en activitats de docència, de recerca i de prestació de tot tipus de serveis relacionats amb l’àmbit veterinari, inclosos els assistencials i hospitalaris.
Atès que la FHCV ha assumit, entre d’altres compromisos, l’explotació de la instal•lació de radiodiagnòstic veterinari RX-B/2543.
Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona és titular d’un equipament de tomografia computeritzada de 16 talls (TAC), el qual està donat d’alta a l’Inventari General de Béns i Drets de la UAB amb les següents dades: Valor adquisició: 184.800€ (168.000€ + 10% IVA); Valor net comptable: 168.000€; Marca: BRIVO CT385 GENERAL ELECTRIC; Núm. inventari 018448566.
Atesa la proposta de la FHCV de formalitzar una cessió del dret d'ús amb opció de compra de l’esmentat equipament científic de la UAB a favor de FHCV per a destinar-lo a la instal•lació de radiodiagnòstic veterinari RX-B/2543.
Vist l’article 207.1 dels Estatuts de la UAB que estableix que els actes de disposició sobre els béns de la universitat han d’ajustar-se a la normativa general en la matèria de patrimoni de les administracions públiques i dels Estatuts.
Vist l’article 64.q) dels Estatuts de la UAB que estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social l’afectació i la desafectació al domini públic dels béns universitaris, així com l’adquisició i el procediment d’alienació de béns patrimonials.
Vist que l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al consell social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.
Vist l’article 28.2. apartat h, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Vist l’acord 18/2014 pres pel Consell de Govern de 23 de gener, en virtut del qual s’acorda autoritzar la cessió del dret d'ús amb opció de compra a la FUNDACIÓ HOSPITAL CLÍNIC VETERINARI, FUNDACIÓ PRIVADA de l’equipament de tomografiacomputeritzada de 16 talls (TAC).
Vist l’acord 19/2014 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 24 de març de 2014, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1) Autoritzar la cessió del dret d'ús amb opció de compra a la Fundació Hospital Clínic Veterinari, Fundació Privada de l’equipament de tomografiacomputeritzada de 16 talls (TAC) en els següents termes:
- Objecte: equipament de tomografia computeritzada de 16 talls (TAC), el qual està donat d’alta a l’Inventari General de Béns i Drets de la UAB amb les següents dades: Valor adquisició 184.800€ (168.000€ + 10% IVA); Valor net comptable: 168.000€ ; Marca: BRIVO CT385 GENERAL ELECTRIC; Núm. inventari: 018448566.
- Cànon: 1.540€ mensuals, establint-se un període de carència d’un (1) any.
- Termini de duració: 10 anys.
- Destinació: FHCV haurà de destinar l’equipament a l’activitat desenvolupada a la instal•lació de radiodiagnòstic veterinari RX-B/2543.
- Dret d’opció de compra: A favor de la FHCV pel valor residual del bé en aquell moment d’UN (1) EURO.
2) Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord; 3)Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; 4) Encarregar la vicerectora d’Economia i Organització l'execució i el seguiment de l'acord primer; 5) Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 23/2014):
1) Autoritzar la cessió del dret d'ús amb opció de compra a la Fundació Hospital Clínic Veterinari, Fundació Privada de l’equipament de tomografia computeritzada de 16 talls (TAC) en els següents termes:
a) Objecte: equipament de tomografia computeritzada de 16 talls (TAC), el qual està donat d’alta a l’Inventari General de Béns i Drets de la UAB amb les següents dades: Valor adquisició 184.800€ (168.000€ + 10% IVA); Valor net comptable: 168.000€ ; Marca: BRIVO CT385 GENERAL ELECTRIC; Núm. inventari: 018448566.
b) Cànon: 1.540€ mensuals, establint-se un període de carència d’un (1) any.
c) Termini de duració: 10 anys.
d) Destinació: FHCV haurà de destinar l’equipament a l’activitat desenvolupada a la instal•lació de radiodiagnòstic veterinari RX-B/2543.
e) Dret d’opció de compra: A favor de la FHCV pel valor residual del bé en aquell moment d’UN (1) EURO.
2) Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
3) Encarregar la vicerectora d’Economia i Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord.
4) Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
6.4. Modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2014
Exposició de motius:
Atès l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
Atès l’article 98 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
Atès l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.
Atès l’article 28.2.j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 07/2014 pres pel Ple del Consell Social de la UAB reunit el dia 14 de febrer, pel qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’any 2014, d’acord amb el que consta en el document PLE 06/02-2014.
Vist que en el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’any 2014
s’incorporen 24.000 euros, que són part del romanent d’exercicis anteriors del Consell Social, per al finançament d’actuacions incloses en la línia “Accions competitives de retorn a la UAB”, i que es fa constar que la resolució d’assignació d’aquest romanent al pressupost del Consell Social de l’any 2014 resta a l’espera de l'aprovació corresponent de la Comissió d’Economia i Organització del Consell de Govern, en virtut de la instrucció per a la incorporació de romanents de crèdit de l'exercici 2013 al pressupost de la UAB 2014 aprovada per l’esmentada Comissió.
Atesa la sol•licitud del Consell Social realitzada a la Comissió d’Economia i d’Organització d’incorporació de romanents per un import de 24.000 euros.
Vista la comunicació de la vicerectora d’Economia i Organització, presidenta de la Comissió d’Economia i Organització delegada del Consell de Govern, en la que es fa constar que l’aplicació estricta de la instrucció per a la incorporació de romanents de crèdit de l'exercici 2013 al pressupost de la UAB 2014 no permet incorporar el romanent sol•licitat de l’exercici 2013 del pressupost del Consell Social en el pressupost de l’any 2014, atès que un dels criteris més estrictes per a la no incorporació de romanents en l’any 2014 és la dotació de nou pressupost per a realitzar accions en l’any en curs.
Vist que en la Comissió Societat-Universitat del Consell Social reunida el 17 de març de 2014 es pren l’acord 5/2014, el punt primer del qual estableix el següent: “Elevar a la Comissió Econòmica del Consell Social la proposta de modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’exercici 2014, aprovat en acord 07/2014 pel Ple de 14 de febrer, en el sentit que l’assignació pressupostària de la línia “Accions Esfera UABCEI” del capítol 4 del pressupost es redueixi en 3.670 euros, i que la línia “Accions competitives de retorn a la UAB” del capítol 4 del pressupost s’incrementi en 3.670 euros.”
Vist l’acord 20/2014 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 24 de març de 2014, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2014, d’acord amb el que consta en el document CE 34/03-2014.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i a proposta de la presidenta del Consell Social,
S’acorda (Acord 24/2014):
Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2014, d’acord amb el que consta en el document PLE 44/03-2014.
6.5. Cessió d’ús de maquinari a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2)
Exposició de motius:
Vista la proposta d’autoritzar la signatura d’un conveni per la cessió d’ús de maquinari a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2).
Ates que la UAB és titular del següent maquinari:
Taula òptica: Nº inventari: 009311096.
Càmera CCD LaVision Imager QE: Nº inventari: 009310671.
Detector InGaAs Id Quantique 20: Nº inventari: 013313017.
Laser Newport LQC785-45E 45 mW: Nº inventari: 013313328.
Laser Picoquant: Nº inventari: 13314375.
Oscil•loscopi Agilent: Nº inventari: 13313639.
Atès que la UAB considera convenient la cessió d’ús gratuït de l’anterior maquinari a favor de la Fundació Institut Català de Nanotecnologia pel termini de 5 anys perquè es destini a la seva finalitat fundacional docent i de recerca.
D’acord amb allò que disposen l’article 80 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, en relació amb els articles 89.k de la la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, els articles 107 i 109 del Decret 323/1983, de 14 de juliol, pel qual es va aprovar el Reglament de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 143.3 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques
Vistos els articles 64.q), 204.1 i 203 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat i, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord 93/2013, pres pel Consell de Govern de 9 d’octubre, en virtut del qual s’aprova l’autorització de la signatura d’un conveni per la cessió d’ús gratuïta de maquinari a la Fundació Institut Català de Nanotecnologia.
Atès que en la Comissió Econòmica de 6 de novembre de 2013 en el punt previst sobre l’autorització de la signatura d’un conveni per la cessió d’ús gratuïta de maquinari que es relaciona a la Fundació Institut Català de Nanotecnologia, es va debatre sobre la importància d’introduir, en les cessions d’ús de béns a entitats externes a la Universitat, la cultura del retorn i la contraprestació a la UAB, especialment en l’actual context pressupostari i la conseqüent necessitat d’optimització de fonts de recursos.
Atès que des de la Comissió Econòmica es va traslladar aquesta reflexió al Ple del Consell Social i que aquest, en data 28 de novembre de 2014 va resoldre sol•licitar a la UAB l’estudi del retorn econòmic a percebre per la Universitat per a la cessió d’ús de maquinari a la Fundació Institut Català de Nanotecnologia, i restar a l’espera de rebre aquesta informació per a l’acord corresponent.
Vist l’acord 22/2014 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 24 de març de 2014, pel qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Autoritzar la signatura d’un conveni per la cessió d’ús gratuïta a la Fundació Institut Català de Nanotecnologia del maquinari que es relaciona i per al qual la Fundació assumeix el cost del seu manteniment, perquè es destini a la seva finalitat fundacional docent i de recerca pel termini de cinc (5) anys:
Taula òptica: Nº inventari: 009311096.
Càmera CCD LaVision Imager QE: Nº inventari: 009310671.
Detector InGaAs Id Quantique 20: Nº inventari: 013313017.
Laser Newport LQC785-45E 45 mW: Nº inventari: 013313328.
Laser Picoquant: Nº inventari: 13314375.
Oscil•loscopi Agilent: Nº inventari: 13313639.
2) Encarregar el vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord; 3) Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Vista la proposta presentada pel Vicerectorat de Projectes Estratègics i de Planificació.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 25/2014):
1) Autoritzar la signatura d’un conveni per la cessió d’ús gratuïta a la Fundació Institut Català de Nanotecnologia del maquinari que es relaciona i per al qual la Fundació assumeix el cost del seu manteniment, perquè es destini a la seva finalitat fundacional docent i de recerca pel termini de cinc (5) anys:
a) Taula òptica: Nº inventari: 009311096
b) Càmera CCD LaVision Imager QE: Nº inventari: 009310671
c) Detector InGaAs Id Quantique 20: Nº inventari: 013313017
d) Laser Newport LQC785-45E 45 mW: Nº inventari: 013313328
e) Laser Picoquant: Nº inventari: 13314375
f) Oscil•loscopi Agilent: Nº inventari: 13313639
2) Encarregar el vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord.
3) Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
7.1. Nomenament de càrrec de representació del Consell Social
Exposició de motius:
Vist l’article 7.4) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 115/2011 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 15 de desembre, en virtut del qual s’aprova la creació del Comitè de Responsabilitat Social (RSC) de la UAB i el seu Reglament; i vist l’acord 25/2013 pres pel Consell de Govern reunit el 14 de març, pel qual s’aprova la modificació de la composició del Comitè de Responsabilitat Social de la UAB.
Vist que l’article 4 del Reglament del Comitè de Responsabilitat Social de la UAB estableix la composició del Comitè que, entre d’altres, estarà integrat per dos representants del Consell Social, els quals seran elegits d’entre els membres d’aquest òrgan.
Vist l’acord 6/2012 pres pel Ple del Consell Social reunit el 8 de març, en virtut del qual es nomena el senyor Xavier Verge Mestre com un dels representants del Consell Social en el Comitè de Responsabilitat Social (CRS) de la UAB.
Vist que el senyor Xavier Verge Mestre cessa com a membre del Consell Social en data 4 de juny de 2013, pel que cal procedir al nomenament de la persona que, en representació del Consell Social, el substitueixi en el Comitè de Responsabilitat Social (CRS) de la UAB.
Vist que la presidenta del Consell Social, d’acord amb el president de la Comissió Societat-Universitat, proposa el senyor Juan Manuel Tapia com a representant del Consell Social en el Comitè de Responsabilitat Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 26/2014):
1) Nomenar el senyor Juan Manuel Tapia com a representant del Consell Social en el Comitè de Responsabilitat Social (CRS) de la UAB, en substitució del senyor Xavier Verge Mestre.
2) Comunicar aquest acord al vicerector de Relacions Institucionals i Territori i al Cap de l’Oficina de Medi Ambient, per a les gestions que siguin oportunes.