Detall acord
PLENARI 19-07-2012
Ordre del dia
1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió del dia 26 de juny de 2012
2. Informe de la Presidenta del Consell Social
3. Informe del rector
4. Àmbit econòmic
4.1. Informació sobre l’àmbit econòmic
4.2. Informar el Consell de Govern de la UAB sobre la proposta de creació de l’empresa de base tecnològica ASLOGIC
4.3. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’any 2012
4.4. Aprovació, si escau, de la proposta de balanç, memòria econòmica, compte de resultats i liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l’exercici 2011
4.5. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació de crèdit del Pressupost del Consell Social corresponent a l’any 2011
4.6. Aprovació, si escau, de la proposta de liquidació del Pressupost del Consell de la UAB corresponent a l’exercici 2011
4.7. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació o extinció del Consorci de l’Institut Universitari d’Estudis Europeus
5. Àmbit Acadèmic
5.1.Informació sobre l’àmbit acadèmic
5.2.Aprovació, si escau, de la proposta de creació de títols de màsters universitaris
6. Àmbit Societat-Universitat
6.1. Informació sobre l’àmbit Societat-Universitat
7. Àmbit de funcionament del Consell Social
7.1. Aprovació, si escau, de nomenament de càrrecs
8. Torn obert de paraules
Relació dels acords
Acta de la sessió del dia 26 de juny de 2012
S’ACORDA (Acord 41/2012)
Aprovar l’acta de la sessió plenària del dia 26 de juny de 2012.
Informar el Consell de Govern de la UAB sobre la proposta de creació de l’empresa de base tecnològica ASLOGIC
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
Atesa la proposta del vicerectorat de Projectes Estratègics i Planificació de la UAB en relació amb la creació de l’empresa de base tecnològica ASLOGIC, dedicada al disseny de productes personalitzats de molt alt valor afegit, basats en tecnologies frontera provinents de la UAB que permetran optimitzar els processos productius de les empreses.
Atès l’informe presentat pel vicerector de Projectes Estratègics i Planificació (document Ple 16/07-2012), en el qual s’especifiquen els objectius i la necessitat de creació de l’empresa ASLOGIC i l’objecte de transferència de coneixements, així com els beneficis que es preveuen per la UAB.
Vist l’article 41.2.g de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats (LOU), modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril (LOMLOU), en relació amb el foment de la transferència de coneixements de les Universitats en el sistema productiu i de les empreses.
Vist l’article 88.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 185 dels Estatuts de la UAB.
Vist el text refós de la normativa de la UAB en matèria d’investigació aprovat per Acord del Consell de Govern núm. 24/2011, de 2 de març, on es regula, entre d’altres, els requisits i el procediment per a la creació d’empreses de base tecnològica (EBT).
Vist l’acord d’informe favorable de la Comissió de Transferència del Coneixement i Projectes Estratègics del Consell de Govern reunida l’11 de maig de 2012, relatiu a la creació de ASLOGIC com empresa de base tecnològica i la participació de la UAB en l’empresa esmentada.
Vist que la Comissió de Transferència del Coneixement i Projectes Estratègics del Consell de Govern reunida l’11 de maig de 2012 acorda comunicar l’informe favorable al Consell Social perquè pugui emetre, si escau, l’informe escaient al Consell de Govern.
Vist que el Ple del Consell Social reunit el dia 26 de juny de 2012, en l’acord 32/2012 aprova informar favorablement la proposta de creació de l’empresa de base tecnològica ASLOGIC sobre uns extrems no idèntics als informats per la Comissió de Transferència del Coneixement i Projectes Estratègics, cosa que requereix un nou acord per part del Ple del Consell Social per ajustar l’informe als extrems en els que es presenta la proposta d’acord.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
S’ACORDA (Acord 42/2012)
1) Revocar l’acord 32/2012 pres pel Ple del Consell Social, reunit el 26 de juny, d’acord amb la part expositiva d’aquest acord.
2) Emetre un informe favorable al Consell de Govern de la UAB sobre:
a) La creació de l’empresa ASLOGIC com a empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona.
b) La participació de la UAB, a través de l’entitat instrumental UABFIRMS, SL, en el 10 % del capital social de l’empresa (que suposa una aportació de 300 euros) i d’acord amb les condicions i contraprestacions a favor de la Universitat que consten en el punt setè del document PLE 16/07-2012.
3) Comunicar aquest acord a la secretària general de la UAB.
Seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’any 2012
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
Vist l’acord 51/2011 pres pel Ple del Consell Social reunit el 22 de desembre en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2011.
Atesa la gravetat de la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, d’acord amb la informació de que disposa la Universitat, és del tot imprescindible que la UAB endegui un conjunt de mesures que permetin assolir l’equilibri del pressupost aprovat per l’exercici 2012, i que, com a mínim, pel que fa a la despesa corrent, aquestes mesures sumin la quantitat final de 20 milions d’euros.
Vist l’article 89.d de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 123.1 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3.g del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist que la Comissió Econòmica del Consell Social reunida l’11 de juliol pren l’acord 32/2012, el qual estableix: 1) La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de la informació sobre el seguiment del pressupost 2012 de la UAB, d’acord amb el que consta en el document CE 17/07-2012; 2) Presentar al Ple la informació sobre el seguiment del pressupost 2012 de la UAB, d’acord amb el que consta en el document CE 17/07-2012.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
S’ACORDA (Acord 43/2012)
El Ple del Consell Social es dóna per assabentat de la informació sobre el seguiment del pressupost 2012 de la UAB, d’acord amb el que consta en el document PLE 17/07-2012.
Balanç, memòria econòmica, compte de resultats i liquidació del pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponents a l’exercici 2011
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
Atesa la proposta de la vicerectora d’Economia i d’Organització en relació amb la memòria econòmica, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2011.
Vist l’article 216.2 dels Estatuts de la UAB, que estableix que l’elaboració de la memòria econòmica, el balanç i el compte de resultats correspon a la Gerència, d’acord amb l’Equip de Govern, i que la seva aprovació correspon al Consell Social, a proposta del Consell de Govern.
Vist l’acord 73/2012 pres pel Consell de Govern de 17 de juliol de 2012 estableix el següent: 1) Aprovar la memòria econòmica, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2011; 2) Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; 3) Encarregar a la vicerectora d’Economia i d’Organització l'execució i el seguiment de l'acord primer; 4) Comunicar els presents acords a la vicegerenta d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Vist l’article 28.2.e del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
Vist que, en el marc del que estableix l’article 22.1 del Reglament d'organització i funcionament del Consell Social, per raó d’urgència, es tracta directament en el Ple de 19 de juliol de 2012 l’aprovació, si escau, del balanç, la memòria econòmica, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l’exercici 2011, atès que no es pot reunir la Comissió Econòmica amb posterioritat al 17 de juliol, que és quan es pren l’acord corresponent del Consell de Govern.
Vist que en la Comissió Econòmica del Consell Social reunida l’11 de juliol de 2012 s’ha informat sobre l’informe d’opinió d’auditoria, el balanç, la memòria econòmica, el compte de resultats, la liquidació del pressupost i l’informe de gestió de la UAB corresponents a l’exercici 2011.
Vist l'article 81 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, i pel Reial Decret Llei 14/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l’àmbit educatiu, que estableix que les Universitats remetran còpia de la liquidació del pressupost i la resta de documents que constitueixin els seus comptes anuals a la Comunitat Autònoma dins del termini establert per les normes aplicables de la Comunitat Autònoma.
Vistos els articles 89.e i 97 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’informe del Gabinet Jurídic de la UAB, de data 9 de juliol de 2012, pel qual es conclou que la reforma de la LOU (d’acord amb la redacció donada pel Reial decret llei 14/2012) pel que fa a l’apartat 5 de l’article 81, no és d’aplicació a la liquidació del pressupost de 2011, sinó, en tot cas, a la liquidació del pressupost del 2012 que s’haurà de dur a terme abans de l’1 de març de 2013 i que, si com a conseqüència de la mateixa resultés un romanent de tresoreria negatiu, el Consell Social estarà facultat per procedir a efectuar les reduccions de despesa del nou pressupost per quantia igual al dèficit produït. Vist, així mateix, que l’esmentat informe del Gabinet Jurídic estableix que en cas que la universitat liquidi el seu pressupost de 2011 amb un romanent de tresoreria genèric negatiu, haurà d’elaborar un pla d’estabilització pressupostària en els termes que preveu tant l’article 16 de la Llei 1/2012, de 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012, com l’article 16 de la Llei de Pressupostos de la Generalitat per al 2011.
Atès el resultat negatiu de l’exercici 2011 de la UAB, d’acord amb les indicacions de la Secretaria d’Universitats i Recerca, l’article 16 de la Llei 1/2012, del 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012 i l’article 16 de la Llei de Pressupostos de la Generalitat per al 2011.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
S’ACORDA (Acord 44/2012)
1) Aprovar el balanç, la memòria econòmica, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponents a l’exercici de 2011, i considerar-se assabentats de l’informe d’opinió d’auditoria i l’informe de gestió de la UAB, d’acord amb el que consta en el document PLE 18/07-2012.
2) Sol·licitar al rector de la UAB l’elaboració d’un pla d’estabilització pressupostària que determini les polítiques d’ingressos i despeses que aplicarà la Universitat, amb la finalitat de corregir la situació d’incompliment d’equilibri pressupostari, en el termini que estableixi el departament competent en matèria d’universitats.
Aquest pla d’estabilització pressupostària es presentarà al departament competent en matèria d’universitats en el termini de dos mesos efectius a comptar des de l’aprovació de la liquidació del pressupost 2011 de la UAB, previ acord del Consell Social de la Universitat.
3) Encarregar a la vicerectora d’Economia i d’Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord.
4) Comunicar aquest acord a la vicegerenta d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Modificació de crèdit del Pressupost del Consell Social corresponent a l’any 2011
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
Atès que l’ingrés confirmat per la UAB pel que fa al pressupost corresponent a l’exercici 2011 del Consell Social és de 471.465,20 euros.
Vist l’acord plenari 10/2011, de 24 de març, pel qual s’aprova el pressupost del Consell Social per a l’exercici 2011, en el que a la partida d’ingressos pressupostats en el capítol 4 hi figuren 469.833,29 euros per a l’exercici 2011.
Atès que, amb motiu de l’exposat, existeix una diferència entre l’ingrés pressupostat a l’exercici 2011 i l’ingrés liquidat, que és d’import 1.631,91 euros, es presenta la modificació de crèdit del pressupost 2011 d’import 1.631,91 euros, per tal que es reflecteixi la quantia d’ingrès realment assignada al pressupost del Consell Social.
Vist l’acord 37/2012 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida l’11 de juliol, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta de modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2011, d’acord amb el que consta en el document CE 20/07-2012.
Vist l’article 98 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 124 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2 apartat j, i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
S’ACORDA (Acord 45/2012)
Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2011, d’acord amb el que consta en el document PLE 19/07-2012.
Liquidació del Pressupost del Consell de la UAB corresponent a l’exercici 2011
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
Vist l’article 98 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 124 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2 apartat j, i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 38/2012 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida l’11 de juliol, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta de liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici de 2011, d’acord amb el que consta en el document CE 21/07-2012.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
S’ACORDA (Acord 46/2012)
Aprovar la liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici de 2011, d’acord amb el que consta en el document PLE 20/07-2012.
Modificació o extinció del Consorci de l’Institut Universitari d’Estudis Europeus
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
Atesa la proposta del vicerector de Projectes Estratègics i Planificació de modificació i, si s’escau, d’extinció del Consorci Institut Universitari d’Estudis Europeus per tal de minimitzar l’impacte econòmic i garantir la viabilitat dels projectes d’investigació compromesos amb la Comunitat Europea.
Atès que el Consorci Institut Universitari d’Estudis Europeus va ser constituït mitjançant Decret 206/1985, de 15 de juliol, amb la finalitat d’aprofundir en l’estudi dels temes europeus i la seva difusió i promoció, integrat per la Generalitat de Catalunya a través del Patronat Català Pro Europa i la Universitat Autònoma de Barcelona.
Atesa la desvinculació de la Generalitat de Catalunya del Consorci Institut Universitari d’Estudis Europeus.
Atès l’informe de situació del Consorci Institut Universitari d’Estudis Europeus que s’adjunta com a documentació d’aquest punt de l’ordre del dia.
Vist l’article 88.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist que l'article 64.7 dels Estatuts de la UAB estableix que és competència del Consell de Govern proposar al Consell Social, entre d’altres, la modificació i/ò extinció d’entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat.
Vist l’acord 81/2012 pres pel Consell de Govern de 17 de juliol, que estableix el següent: 1) Aprovar la modificació i, si s’escau, l’extinció del Consorci Institut Universitari d’Estudis Europeus, facultant expressament als representants de la Universitat Autònoma de Barcelona en el si dels òrgans de govern del Consorci Institut Universitari d’Estudis Europeus perquè adoptin els acords necessaris en execució del present acord; 2) Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; 3) Encarregar el vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment de l'acord primer; 4) Comunicar els presents acords al vicegerents de recerca i d’economia, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Vist l’article 28.2.a del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
Vist que, en el marc del que estableix l’article 22.1 del Reglament d'organització i funcionament del Consell Social, per raó d’urgència, es tracta directament en el Ple de 19 de juliol de 2012 la proposta de modificació o extinció del Consorci Institut Universitari d’Estudis Europeus, atès que no es pot reunir la Comissió Econòmica amb posterioritat al 17 de juliol, que és quan es pren l’acord corresponent del Consell de Govern.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
S’ACORDA (Acord 47/2012)
1) Aprovar la modificació i, si s’escau, l’extinció del Consorci Institut Universitari d’Estudis Europeus, facultant expressament els representants de la Universitat Autònoma de Barcelona en el si dels òrgans de govern del Consorci Institut Universitari d’Estudis Europeus perquè adoptin els acords necessaris en execució del present acord amb la premissa d’actuar amb l’objectiu de minimitzar l’impacte econòmic de la operació en el pressupost de la UAB.
2) Informar als òrgans competents del Consell Social sobre l’acord adoptat per l’òrgan de govern del Consorci Institut Universitari d’Estudis Europeus i, en el cas d’extinció, presentar-los-hi els comptes de liquidació de l’esmentat Consorci i informar sobre el seu impacte econòmic en el pressupost de la UAB.
3) Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
4) Comunicar aquest acord als vicegerents de Recerca i d’Economia, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Creació de títols de màsters universitaris
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
Ateses les diverses peticions de creació de títols de màsters universitaris que han estat presentades a l’Oficina de Programació i Qualitat.
Atès que la documentació justificativa corresponent acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d’aquest tipus de títols.
Vist l’article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i les seves posteriors modificacions, així com la resta de normes d’aplicació general.
Vist el que disposa l’article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
Vist l’article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació de títols de màster universitari.
Vist l’acord 76/2012 pres pel Consell de Govern de 17 de juliol, que estableix el següent: 1) Aprovar la creació de títols de màsters universitaris següents: Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social, Identitat Europea Medieval, Fisioteràpia del Tòrax, Biotecnologia Industrial i Molecular, i Formació de Persones Adultes; 2) Elevar l’aprovació de la creació de títols de màsters universitaris al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; 3) Encarregar el vicerector de Política Acadèmica l’execució i el seguiment de l’acord primer; 4) Comunicar els presents acords al vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
Vist que, en el marc del que estableix l’article 22.1 del Reglament d'organització i funcionament del Consell Social, per raó d’urgència (adequació al calendari de verificació de l’AQU Catalunya), es tracta directament en el Ple de 19 de juliol de 2012 la proposta de creació de màsters universitaris, atès que no es pot reunir la Comissió Acadèmica amb posterioritat al 17 de juliol, que és quan es pren l’acord corresponent del Consell de Govern.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
S’ACORDA (Acord 48/2012)
1) Aprovar la creació dels títols de màsters universitaris següents:
a) Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social
b) Identitat Europea Medieval
c) Fisioteràpia del Tòrax
d) Biotecnologia Industrial i Molecular
e) Formació de Persones Adultes
2) Encarregar al vicerector de Política Acadèmica l’execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
3) Comunicar aquest acord al vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Nomenament de càrrecs
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
Vist que el Consell Social funciona en el Ple i les comissions específiques establertes en el reglament de funcionament i organització del Consell, que són les següents: Comissió Econòmica, Comissió Permanent, Comissió Acadèmica i Comissió Societat-Universitat.
Vist que, d’acord amb el que estableix l’article 24.3 del reglament d’organització i funcionament del Consell Social, aquestes comissions són de caràcter mixt, és a dir, integrades per membres del Consell Social i per membres d’altres òrgans de govern.
Vist que la composició de la Comissió Econòmica ve determinada pel reglament d’organització i funcionament del Consell Social, d’acord amb el que estableix la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, sent un dels seus membres el vicerector o la vicerectora responsable en matèria econòmica, que actua com a representant de l’equip de govern.
Vist que la composició de la Comissió Permanent està vinculada, segons acord plenari, als càrrecs següents: la presidenta del Consell Social, el rector i la vicepresidenta del Consell Social.
Atès que, la composició de la Comissió Acadèmica i la Comissió Societat-Universitat no està establerta en el reglament del Consell Social i ve determinada per acord plenari.
Vist que els representants de l’equip de govern en aquestes comissions són acordats en el Ple, en base als àmbits de responsabilitat assignats a cada vicerectorat i atenent als perfils requerits en funció de les competències establertes per a cada comissió.
Atès el canvi d’equip de govern fruit de les eleccions rectorals del mes de maig de 2012.
Vist l’escrit de data 29 de juny de 2012 tramès per la presidenta del Consell Social al rector de la UAB, pel qual li sol·licita la proposta de vicerectors/vicerectores per a formar part de la Comissió Acadèmica i la Comissió Societat-Universitat, atenent als perfils requerits que s’exposen en l’esmentat escrit.
Vist l’escrit de la secretària general, de data 4 de juliol de 2012, pel qual notifica la proposta de que la representació de l’equip de govern en la Comissió Acadèmica i la Comissió Societat-Universitat sigui la següent:
- Comissió Acadèmica: vicerector de Política Acadèmica
- Comissió Societat-Universitat: vicerector de Projectes Estratègics i Planificació i vicerectora de Qualitat i Ocupabilitat.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
S’ACORDA (Acord 49/2012)
1) Aprovar que la representació de l’Equip de Govern en la Comissió Acadèmica del Consell Social l’ostenti el vicerector de Política Acadèmica, com a membre vocal de la Comissió.
2) Aprovar que la representació de l’Equip de Govern en la Comissió Societat-Universitat l’ostentin el vicerector de Projectes Estratègics i Planificació i la vicerectora de Qualitat i Ocupabilitat, com a membres vocals de la Comissió.