Coneix el centre

Estudiants de CFGS viatgen a Roma amb el programa Forma't al port

img_viatge_format_al_port_roma

El segon curs del programa “Forma’t al port” permet als estudiants de Cicle Formatiu de Grau Superior en Comerç Internacional participar en un curs 100% en anglès de quatre dies, que s'inicia amb una visita al port de càrrega de Barcelona i continua amb una travessia que aquest any ha anat fins a Roma, Itàlia.

07/11/2023

Del 4 al 7 de novembre els alumnes de 2n curs del Cicle Formatiu de Grau Superior en Comerç Internacional van participar en el programa Forma’t al Port.

El Centre de Formació Professional Fundació UAB, en col·laboració amb l'Escola Europea Intermodal Transport, va oferir als estudiants de CFGS l’oportunitat de participar del projecte per conèixer de primera mà El Port de Barcelona, les seves infraestructures, els equipaments logístics i les operacions, formar-se en logística intermodal, serveis de transport marítim curt i autopistes del mar i endinsar-se en l'impacte ambiental de les operacions de transport, alhora que familiaritzar-los amb la política de la Unió Europea sobre logística sostenible a Europa.

A més, acompanyats pel professor Alessandro Demurtas, els estudiants van embarcar en un vaixell Grimaldi cap a Roma (Itàlia), on van poder gaudir d’una visita turística un cop arribats. La formació es va desenvolupar durant el trajecte a bord, combinant classes teòriques, pràctiques i tallers, i un cas per treballar en equips.

Una experiència enriquidora i divertida, amb parada a Sardegna abans de fer rumb a la capital italiana, per conèixer de primera mà les sortides professionals del sector logístic i especialment l’activitat marítima i el transport intermodal.

El programa 'Forma't al Port' es desenvolupa al llarg dels dos anys acadèmics del Cicle Formatiu de Grau Superior en Comerç Internacional (CFGS):

• En el 1r curs es participa a Forma't al Port Introduction. S'imparteix íntegrament durant dos dies a les instal·lacions del port de Barcelona incloent visites a una terminal de contenidors, una terminal intermodal, una terminal de càrrega rodada i el ZAL, així com conferències per part dels actors de la Comunitat Portuària.
  • En el 2n curs es pot participar a Forma't al Port Talent, el curs que han tingut l’oportunitat d’experimentar els alumnes del Cicle Formatiu de Grau Superior en Comerç Internacional.