Vés al contingut principal

Nous reptes de l'ECIU University

13 gen. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Es tracta d’una oportunitat única que permetrà als estudiants adquirir habilitats rellevants pel seu futur, desenvolupar idees en un entorn internacional i entrar en contacte amb empreses i organitzacions públiques d’arreu d’Europa. La participació en els reptes permet cercar solucions creatives a problemes de la vida real, generant un impacte real a les comunitats i regions.

Eciu University en vermell

Els reptes permeten a les persones participants obtenir crèdits ECTS.

L’ECIU University ha obert la inscripció a diferents reptes plantejats per les universitats europees.

D'una banda, la Universitat de Trento (Itàlia) té 2 reptes disponibles, que tanquen la inscripció el proper 31 de gener: “Alpine Smart Working”, que vol buscar solucions per enfortir el treball a distància; i “Business Analytics for a Sustainable Telecommunication Market”, amb l’objectiu de repensar el mercat de les telecomunicacions en els propers 5 anys.

Finalment, la Universitat Tecnològica de Kaunas (Lituània) n’ofereix 2:“Changing the game in household waste sorting”, un repte que vol crear una manera innovadora d’ajudar, motivar i ensenyar les persones a reciclar a casa per disminuir l’impacte dels residus; i “Increasing energy sustainability among consumers”, que vol trobar noves solucions que fomentin la participació activa i la sostenibilitat dels consumidors per implementar nous models de negoci, noves tecnologies i incentius econòmics tot afavorint la sostenibilitat energètica. Les inscripcions es poden fer fins al 21 de febrer.

Com unir-se als reptes?

En primer lloc, la persona interessada ha de registrar-se a la plataforma de l’ECIU University i apuntar-se als reptes que vulgui. Un cop la sol·licitud s’aprovi, l’estudiant podrà incorporar-se a l’equip format per altres estudiants i un professor. Per tal de donar solució al repte, l’estudiant també pot unir-se a micromòduls, que són formacions específiques d’un àmbit concret que dota d’habilitats addicionals.

Un cop acabat el repte, s’emetrà un certificat.

Micromòduls

En l’actualitat, les diferents universitats europees ofereixen 49 micromòduls.

Aquestes formacions donen suport als alumnes i els ajuden a ampliar els coneixements sobre un àrea concreta. També ajuden a fomentar l'esperit empresarial, la comunicació intercultural, l'idioma estranger i d'altres habilitats.

Micromòdul “Intercultural Competences”

Es tracta d’una col·laboració entre la UAB, l’INSA Groupe (Frància), la Universitat Tecnològica de Kaunas (Lituània), la Universitat de Trento (Itàlia), la Universitat d’Stavanger (Noruega), la Universitat de Twente (Països Baixos) i la Universitat d’Aalborg (Dinamarca).

Aquest micromòdul, de 9 setmanes de durada i 2 ECTS, vol ajudar l’alumnat a determinar i millorar el nivell de competències interculturals amb conferències i entrenament en equip amb els millors experts d'Europa, que s'aplicaran a un projecte internacional sobre ciència ciutadana.

Aquest curs està obert a tots els estudiants universitaris de l'ECIU University i és totalment gratuït.

Més informació: Plataforma de reptes
Plataforma de micromòduls