Vés al contingut principal

Convocatòria oberta als 'Transnational Innovation Vouchers'

21 abr. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Tots els equips participants als reptes de l’ECIU University poden demanar aquests ajuts, dotats amb un màxim de 5.000€, per tal de desenvolupar projectes innovadors.

Transnational Innovation Vouchers

Fins al proper 29 d’abril romandrà oberta la convocatòria dels Transnational Innovation Vouchers (TIV), uns ajuts que ha posat en marxa l’ECIU University per donar suport als projectes innovadors.

Els equips participants als reptes de l’ECIU University poden sol·licitar aquests ajuts, dotats amb un màxim de 5.000€, per cobrir els costos d'activitats com ara despeses de viatge, activitats de comunicació, prototipatge, ús de serveis externs, etc., per construir equips de co-creació i projectes d'innovació que apropin el coneixement i tinguin impacte a nivell europeu.

Per poder demanar l’ajut, cal que l'equip estigui format per, almenys, membres de 2 universitats de l’ECIU i que el seu projecte figuri a la base de dades de reptes.

L’organització de l’ECIU seleccionarà els projectes en funció de l'impacte potencial i la diversitat de l'equip (nombre d'universitats, estudiants/altres empleats, grups d'interès externs i altres socis, gènere).

Es poden enviar les sol·licituds gio.fornell@liu.se (Universitat de Linköping, Suècia).

L’experiència de Fernanda Sauca, estudiant de la UAB

L’ECIU University va atorgar fa uns mesos un TIV a l’equip format per Fernanda Sauca, estudiant del grau en Ciència Política i Gestió Pública de la UAB, i els alumnes del màster en Gestió de la Innovació (Universitat de Trento) Francesca D' Agostino, Francesca Virzi, Mattia Rossetti i Emma Di Liberto, que treballaven el repte “From farm to fork”.

Gràcies a aquest ajut, dotat amb 5.000€, l’equip podrà desenvolupar la segona fase de la solució proposada i ajudar les petites granges locals a través d'un sistema de lliurament sostenible. Tal i com va explicar Fernanda Sauca, FreshApp serà una plataforma on els clients podran demanar verdures i fruites a temps i recollir-les a diferents llocs de Trento en determinats dies de la setmana. L'aplicació pretén ser sostenible en oferir caixes que poden mantenir els productes frescos fins a tres dies en lloc de fer servir l'energia dels camions o emmagatzemar-los als magatzems. Els agricultors no necessitaran conduir fins a cada client i això estalviarà temps, gasolina, quilometratge i reduirà els embussos de trànsit en el procés. Les fruites i verdures es podran reservar a través de l'aplicació, per la qual cosa se sabrà amb anticipació la quantitat exacta venuda, i s'oferiran descomptes als productes que estan a punt de caducar, adoptant una política de malbaratament zero.

Més informació: Transnational Innovation Vouchers
Entrevista a l’estudiant Fernanda Sauca