Vés al contingut principal

L'estudiant Ainhoa Castaño, premiada com a talent jove pel sector de les TIC

21 març 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'estudiant del doble grau d’Enginyeria Informàtica i Enginyeria Electrònica de Telecomunicació de la UAB, Ainhoa Castaño, ha estat reconeguda amb el Premi Talent Jove el 20 de març, durant la Nit de les telecomunicacions i la informàtica, que organitza conjuntament l'Associació Catalana d'Enginyeria de Telecomunicació i Tecnologies Digitals (Telecos.cat) i el Col·legi Oficial d'Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF).

Estudiant Ainoa a la tarima recollint el premi
L'estudiant de la UAB, recollint el premi en La Nit de les Telecomunicacions.

L'estudiant de la UAB, Ainhoa Castaño, ha estat reconeguda amb el premi al Talent Jove en la 29 edició de la Nit de les telecomunicacions i la informàtica, que ha tingut lloc el dimecres 20 de març, a l'Auditori de Barcelona, amb l'assistència de centenars de professionals del sector. Aquest acte és una cita ineludible per a tot el sector TIC del país.

Aquesta és una categoria nova de l'edició d’enguany que vol posar en valor la capacitat d'una persona o grup de persones, menors de 35 anys, que hagin destacat per la seva activitat dins de l'àmbit de les enginyeries TIC i que hagin tingut repercussió.

El jurat ha destacat de l’Ainhoa Castaño la seva implicació i lideratge en diverses iniciatives acadèmiques i socials. Guanyadora dels premis DonaTIC 2023 que impulsa la Generalitat de Catalunya, ha ocupat càrrecs com responsable júnior del Grup de Treball de Voluntariat i Acció Social de Telecos.cat i presidenta de TecnoUAB. Organitza activitats de divulgació tecnològica com els TecnoDays, i ha coordinat la infraestructura de congressos tecnològics com el MEMEnginy a l’Escola d’Enginyeria de la UAB. La seva participació en taules rodones i els rols anteriors com a exvicepresidenta del Consell d’Estudiants de l’Escola d’Enginyeria i exdelegada d'Igualtat han demostrat un compromís constant amb la comunitat estudiantil i la promoció de la igualtat.

Un acte que reuneix tot el sector TIC

La Nit de les telecomunicacions i la informàtica és l'acte institucional pioner i de referència del sector de les telecomunicacions i tecnologies de la informació celebrat a Barcelona des de l'any 1995. Està organitzada conjuntament per l'Associació Catalana d'Enginyeria de Telecomunicació i Tecnologies Digitals (Telecos.cat) i el Col·legi Oficial d'Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF) i és la trobada de networking per excel·lència per a professionals, empreses, Administració pública, associacions i institucions del sector TIC del país.

A més de la categoria Talent Jove, s'han lliurat diferents premis en d'altres categories. Així,s'ha atorgat el Premi d’Honor a Josep Casanovas, actual líder del grup d'investigació de computació d’alt rendiment del Social Challenges Research del Barcelona Supercomputing Center (BSC), fundador del laboratori inLab FIB de la UPC; o el Premi Salvà i Campillo a la Personalitat Destacada a Susana Prado, directora general d’INETUM Catalunya i responsable del grup de treball DonaTIC del Cercle Tecnològic, entre d'altres guardons.

Dins de