Go to main content

The UAB website launches a new open science portal

24 Jan 2024
Share via WhatsApp Share via e-mail

The UAB institutional website launches a new portal dedicated to open science, one of the University's strategies to be able to share knowledge and data with surrounding social agents, in both local and international contexts. The portal aims to contribute with its support to all open science practices by providing training, platforms, infrastructures and assessment.

Portal de ciència oberta

Segons explica el web, la ciència oberta "es basa en el principi d'obertura i transparència en tot el procés de recerca, fomentant, sempre que sigui possible, l'intercanvi de coneixement i la col·laboració entre els actors que hi participen". Es considera un factor clau per "augmentar la confiança de la ciutadania en la ciència" i "fomentar la participació del públic en les activitats de recerca".

El Pla estratègic 2030 de la UAB emfatitza el paper que vol tenir la Universitat com a agent de transformació de la societat tot promovent l’intercanvi de coneixement per donar resposta als grans reptes i demandes socials. Per això, la ciència oberta és una prioritat per a la Universitat i l'estratègia de la institució en aquest terreny està alineada amb les polítiques de la Comissió Europea i les polítiques nacionals. Entre altres iniciatives i objectius, la UAB planteja crear un grup estratègic dedicat a la ciència oberta, proporcionar recursos i suport a les iniciatives en aquest camp o col·laborar amb altres universitats i organitzacions.

El portal detalla els diferents eixos de l'estratègia de ciència oberta —accés obert, ciència ciutadana, dades de recerca en obert, divulgació científica, educació oberta, integritat científica i mètriques per a l'avaluació de la recerca— i descriu les diferents iniciatives endegades per la institució i la comunitat universitària. Inclou, a més, una agenda d'activitats relacionades amb el desplegament de la ciència oberta.

The UAB, with Sustainable Development Goals

• Industry, innovation and infrastructure